Pagina 2 van 2
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 24 jun 2015 13:49
door forumessent
Beste Fou19,
Het is erg vervelend dat u nog geen cadeaubon heeft ontvangen. We willen dit graag voor u gaan uitzoeken. Wilt u hiervoor een email sturen naar
[email protected] met daarin uw naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en een kopie van uw klacht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 24 jun 2015 14:09
door forumessent
Beste maryvansoes,
Ik vind het jammer dat u niet eerder contact met ons hebt opgenomen hierover.
Uiteraard willen we het een en ander nog voor u nakijken en uitleg erover geven. Als u dat ook wilt kunt u een email sturen naar
[email protected] met daarin uw naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en een kopie van uw bericht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 24 jun 2015 15:08
door Jacky2006
En het kopieren/plakken gaat gewoon vrolijk door
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 27 jul 2015 15:26
door Vanwesenbeeck
Helaas zijn wij er op 17 juli j.l. Bij de Mediamarkt in Bergen op Zoom ook ingetrapt. De verkoper van de Mediamarkt hield ons voor dat we een cadeaukaart van 170 € zouden krijgen. Moesten we maar even meelopen naar de stand van Essent. De verkoper daar berekende dat we nagenoeg hetzelfde zouden gaan betalen voor groene stroom en gas als bij onze huidige leverancier Budget Energie. Hij berekende dat er hooguit €6,52 pm verschil zou zijn. Nadat we getekend hadden ( we dachten dat de cadeaubonnen het verschil konden goedmaken) kregen we een contract thuis dat op jaarbasis € 272 duurder uitvalt. Dat is ruim 22€ pm meer! En dat voor een drie jaar contract. De cadeaubonnen betaal je dus vier keer!
Ik adviseer iedereen om weg te blijven bij dit soort misleidende bedrijven.
Ondanks mailtjes en telefoontjes wil Essent niet meewerken aan annulering binnen 14 dagen. Als je bij de Mediamarkt met Essent in zee gaat, zit je er zonder bedenktijd aan vast. Ondanks het feit dat de consumentenregels sinds 13 juni 2014 zijn gewijzigd accepteert Essent geen bedenktijd. Dit is een merkwaardige en aggressieve verkoopmethode.
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 27 jul 2015 16:39
door forumessent
Beste mevrouw,meneer,
U liet weten dat u niet tevreden bent over informatie en de aanmelding bij Essent. We willen hier natuurlijk snel een oplossing voor vinden. Daarbij hebben wij uw klantnummer, naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer, geboortedatum en een kopie van uw bericht nodig. Mail deze naar
[email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 19 aug 2015 20:35
door robmm
spike78 schreef:hallo
onlang heb ik mij bij essent aangemeld voor 3 jaar vast en een waardebon ter waarde van 170 euro van de mediamarkt.
nou alles klaargemaakt.
zijn 3 weken verder en nog geen waardebon dus ik eens bellen.
zeggen ze dat ik voor alleen 3 jaar zekerheid heb aangemeld.
de telefoniste was erg aardig en probeerde te helpen.
maar kon niks doen.
was mede mijn eigen schuld had ik de bevestiging mail maar beter moeten doorlezen.
maar ik ging er gewoon van uit dat als ik mij via hun site aanmeld en er staat met grote letters boven actie mediamarkt bon
en daaronder moet ik mijn gegevens invullen
dat alles goed komt.
mooi niet dus.
de 2 weken wachttijd waren al voorbij.
dus loop ik nu achter de feiten aan.
kan ik hier nog iets aan doen?
alvast bedankt
gr s
Goh, dit lees ik toch wel met enige verbazing. Ook ik heb samen met mijn vriendin een driejarig contract (wat ons eerste energie-contract is) afgesloten bij Essent, mede vanwege de actie van de bon. Na enige tijd is de levering van start gegaan, maar helaas.. nog geen bon. Na een tijdje contact opgenomen met de klantenservice van Essent om opheldering hierover te krijgen. Na flink wat doorgeschakel wordt mij gemeld dat ik geen recht heb op de bon, om exact dezelfde redenen als hierboven bij Spike. Volgens de medewerker van Essent hebben wij inderdaad hetzelfde pakket bij hen afgesloten, als het pakket waarbij een bon zou zitten, echter niet via de goede link (aldus Essent). Helaas kon dit niet meer verholpen worden, aldus de medewerker, omdat de twee weken bedenktijd verstreken zijn en ik de bevestigingsmail maar beter had moeten controleren.
En hierbij quote ik Spike: "Ik ging er gewoon van uit dat als ik mij via hun site aanmeld en er staat met grote letters boven actie mediamarkt bon
en daaronder moet ik mijn gegevens invullen
dat alles goed komt."
Opnieuw, niet dus. Dat men uiteindelijk nog wel met een oplossing is gekomen voor Spike is enigszins verrassend, aangezien dit bij mij niet mogelijk was. Zelfs na mijn vraag of ik de eerste was die dit was overkomen, gaf de medewerker aan dat een dergelijke klacht nog niet eerder bij hen was binnen gekomen. Dat blijkt..
Ik verwacht dat hier een passend tegenvoorstel op komt, gezien de eerdere oplossing bij Spike en de miscommunicatie die jullie veroorzaken wegens jullie warrige site.
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 20 aug 2015 10:38
door forumessent
Beste robmm.
Het spijt mij om te horen dat u niet tevreden bent over de aanmelding. Excuses dat u dit zo heeft ervaren. Ik kan niks beloven maar wil wel graag het e.e.a. voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar
[email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 20 aug 2015 11:21
door robmm
Inmiddels is er contact opgenomen door Essent ivm bovenstaande klacht. Men kan/wil geen passende oplossing bieden, zoals bij Spike wel gebeurd is. Hun communicatie op de site is onduidelijk, en hoewel ik aan alle gestelde voorwaarden van de MediaMarkt-actie voldoe, kan ik fluiten naar de bon.
Niet blij met de afhandeling en zogenaamde 'service' hiervan.
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 02 sep 2015 11:49
door EricaJ
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Eind Juli heb ik mijn zoon me laten aanmelden. Daarna ging er blijkbaar iets mis bij essent, want we kregen geen email. Na bellen kregen we alsnog contract etc.
Eind augustus gebeld, want nog geen bon. Mijn zoon had zichzelf rond dezelfde tijd aangemeld en wel een bon gehad inmiddels.
Volgens Essent had mijn zoon ons verkeerd aangemeld, want via de gewone link. Ook hadden we dat kunnen zien in het contract. Nou, in de PDF geleverd contract dat ik heb gehad en mijn zoon heeft gehad zijn gewoon hetzelfde, er staat niets over levering van een cadeaubon in. Dat is dus een leugen van Essent. Daarbij staat in beide de tekst "Bij een voortijdige beëindiging van de overeenkomst binnen het eerste
jaar heeft Essent het recht om de waarde van het cadeau terug te vorderen.". Daarom ben ik niet eerder gaan bellen want het leek goed te zijn.
Het enige verschil is een tekstje in de email zelf over de bon, maar dat is niet het contract! De PDF is het contract.
Essent wilde het afdoen met een bloemetje, maar die kunnen ze houden. Er wordt gewoon niet geluisterd.
Het is ook raar dat je jezelf op 2 manieren kan aanmelden en dan met dezelfde tarieven en voorwaarden wel of niet een bon krijgen.
Heb zojuist op eon gekeken en hoe je je ook aanmeld, je krijgt altijd de actie voorwaarden. Veel beter dus!
Na ruim 20 jaar in mijn vorige huis gebruik te hebben gemaakt van Essent, zal ik toch echt over gaan stappen naar een andere.
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 02 sep 2015 14:20
door forumessent
Beste EricaJ
Hartelijk dank voor uw bericht. U klaagt erover dat de aanmelding via verschillende kanalen gedaan kan worden, maar dat ondanks dezelfde tarieven er toch verschil in kan zitten. Ik vind het erg vervelend dat u dit zo ervaart en bied hiervoor mijn excuses aan. Graag zoek ik het e.e.a. voor u uit. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar
[email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Wendy
Essent Klantenservice
Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 23 okt 2015 00:27
door Melviinbl
Vandaag deed ik mijn rondje door de mediamarkt.
Kijken voor een nieuwe wasmachine.
Ook ik werd naar de Essent stand geleid om even te kijken.
Moet zeggen dat ik er natuurlijk ook wel open voor stond.
Korting altijd goed zou je denken.
Ik ga wonen in een huis met stadsverwarming maar dat was geen probleem.
Ook met een overstap van alleen electra krijg je die bon ter waarde van 175 euro.
Er werd snel een berekening gemaakt op basis van 2000 kw verbruik per jaar.
Hier kwam een jaarbedrag op uit van € 335,64.
Met een drie jarig contract.
Ik wees de mevrouw op Gaslicht.com en dat ik het daar bij de Nederlanse energie maatschapij voor 2000 kw slechts €258,63 zou gaan betalen.
Toen werd er mij gezegd: "Dat is maar €80.- verschil heb je alsnog een voordeel van €95,-"
Toen wees ik haar erop dat het wel een 3 jaar contract betreft bij Essent dus ik dit "voordeel" in de twee jaar daarop weer terug betaalde.
Daarop antwoorde ze met: "Maar je kan naar een jaar gewoon weer overstappen naar een andere leverancier en die betaald de boete wel. En zo kan je elk jaar veranderen en overal weer een leuk kadootje uitzoeken. Het is een soort spelletje."
Ik ben er niet direct op ingegaan. Want ik heb mijn twijfels.
Vergoedden andere Leverancier die boete wel? Hoe hoog is die boete?
Moet zeggen dat ik klant ben geweest van Essent en nu indirect nog steeds ben via Energiedirect.nl en daar geen klachten over heb maar ik vond de jongedame dit toch allemaal te makkelijk zeggen.
Ofthoewel Webcare van Essent:
Klopt wat deze verkoopster zegt?
Of betaal ik me kado in drie jaar dik en dubbel terug?
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 23 okt 2015 00:44
door 89PB
Melviinbl schreef:Vandaag deed ik mijn rondje door de mediamarkt.
Kijken voor een nieuwe wasmachine.
Ook ik werd naar de Essent stand geleid om even te kijken.
Moet zeggen dat ik er natuurlijk ook wel open voor stond.
Korting altijd goed zou je denken.
Ik ga wonen in een huis met stadsverwarming maar dat was geen probleem.
Ook met een overstap van alleen electra krijg je die bon ter waarde van 175 euro.
Er werd snel een berekening gemaakt op basis van 2000 kw verbruik per jaar.
Hier kwam een jaarbedrag op uit van € 335,64.
Met een drie jarig contract.
Ik wees de mevrouw op Gaslicht.com en dat ik het daar bij de Nederlanse energie maatschapij voor 2000 kw slechts €258,63 zou gaan betalen.
Toen werd er mij gezegd: "Dat is maar €80.- verschil heb je alsnog een voordeel van €95,-"
Toen wees ik haar erop dat het wel een 3 jaar contract betreft bij Essent dus ik dit "voordeel" in de twee jaar daarop weer terug betaalde.
Daarop antwoorde ze met: "Maar je kan naar een jaar gewoon weer overstappen naar een andere leverancier en die betaald de boete wel. En zo kan je elk jaar veranderen en overal weer een leuk kadootje uitzoeken. Het is een soort spelletje."
Ik ben er niet direct op ingegaan. Want ik heb mijn twijfels.
Vergoedden andere Leverancier die boete wel? Hoe hoog is die boete?
Moet zeggen dat ik klant ben geweest van Essent en nu indirect nog steeds ben via Energiedirect.nl en daar geen klachten over heb maar ik vond de jongedame dit toch allemaal te makkelijk zeggen.
Ofthoewel Webcare van Essent:
Klopt wat deze verkoopster zegt?
Of betaal ik me kado in drie jaar dik en dubbel terug?
Nee hoor dat klopt voor geen gas/elektra meter
Resterende looptijd Maximale opzegvergoeding per product (stroom - gas)
1,5 jaar € 50,- stroom - € 50,- gas
1,5 tot 2 jaar € 75,- stroom - € 75,- gas
2 tot 2,5 jaar € 100,- stroom - € 100,- gas
meer dan 2,5 jaar € 125,- stroom - € 125,- gas
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 23 okt 2015 08:56
door forumessent
Beste Melviinbl,
In uw bericht van 23 oktober 2015 geeft u aan dat graag wilt weten hoe het nu precies zit met het ontvangen aanbod in de Media Markt. Graag breng ik wat verheldering in deze situatie.
Ik kan mij voorstellen dat de gegeven informatie verwarring heeft gegeven. Wat mijn collega bedoelde is dat we geen terugvordering meer doen van het welkomstgeschenk na één jaar.
Wij bieden verschillende aanbiedingen via verschillende kanalen. Daar is de Media Markt er één van. Bij een drie jarige overeenkomst van de Media Markt zet u uw leveringstarieven vast voor drie jaar. Dit geeft zekerheid dat uw leveringstarief zich niet wijzigt op het moment dat de tarieven gaan veranderen. Hier kan zeker een voordeel inzitten.
Als u tijdens de overeenkomst overstapt brengen wij een wettelijke opzegvergoeding in rekening met een max van 125 euro per product. Als de overstap plaatsvindt binnen het eerste jaar dan vorderen wij gedeeltelijk de ontvangen cadeaukaart terug.
De meeste leveranciers vergoeden de wettelijke opzegvergoedingen maar de kosten voor een terugvordering vaak niet. Elk jaar overstappen is zeker niet altijd gunstig om te doen. Sommige leveranciers geven pas de vergoeding na één jaar terug en dan betaalt u zelf eerst deze kosten.
Elk aanbod heeft verschillende prijzen. Gebaseerd op uw verbruik kan de Media Markt actie zeker een goed aanbod zijn. Mijn advies is om altijd de tarieven en het vastrecht met verschillende aanbiedingen naast elkaar neer te leggen. Zo kunt u precies het verschil zien per aanbod en een keuze maken die bij u past.
Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.
Vriendelijke groet,
Patricia
Essent Klantenservice
Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 24 okt 2015 17:52
door MLS86
Ik kan geloof ik achteraan in de rij aansluiten. Hoe dom dat ik hier ben in getrapt!
Vandaag ben ik in de MediaMarkt overgehaald om een overstap te maken naar de Groene Stroom van Essent. In de winkel werden mij tarieven laten zien waarmee ik goedkoper uit zou zijn dan bij mijn huidige leverancier (Greenchoice), het zou me verder niets extra zou kosten en ik zou ook nog een cadeaukaart krijgen. Kortom, de aanbieding leek erg interessant, en ik ben er dan ook op ingegaan. Ik had de stelregel 'als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat het ook' toen in mijn achterhoofd moeten hebben!
Want nu zie ik echter dat in de papieren die ik heb mee gekregen niet de tarieven staan vermeld die mij in de winkel werden laten zien. Als ik via internet de tarieven opzoek, ben ik méér kwijt dan bij mijn huidige aanbieding, in tegenstelling tot wat de verkoopster mij liet zien. Daarnaast lees ik op internet dat ik een vooruitbetaling moet doen voor de eerste nota en ook dat de netbeheerskosten waarschijnlijk hoger zullen uitkomen.
Het meisje in de winkel wist me te vertellen dat ik écht goedkoper uit zou zijn, dat er geen addertjes onder het gras zaten etc. Hoewel ik nog geen contract met tarieven etc. binnen heb (dat zou later per mail worden opgestuurd) weet ik bijna 100% zeker dat de informatie die ze mij gegeven heeft onjuist is, en dat ik een overeenkomst ben aangegaan op verkeerde gronden.
Ik wil de overeenkomst zo snel mogelijk ontbinden, maar Essent is op geen enkele manier te bereiken (contactformulier ligt eruit, geen telefoon op zaterdag en geen e-mail adres waar ik naartoe kan mailen). Ik baal verschrikkelijk, want dit zou echt niet toegestaan moeten zijn in Nederland.
Kijk uit voor deze stand in de MediaMarkt, want je wordt écht agressief een contract aangemeerd die van geen kant klopt. Ik wil hier onderuit en ga er alles aan doen om bij mijn huidige leverancier te kunnen blijven.
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 26 okt 2015 14:15
door forumessent
Beste MLS86,
Bedankt voor het plaatsen van uw bericht. Ik vind het heel jammer om te horen dat u geen prettige ervaring heeft gehad in de Media Markt. U geeft aan dat er andere tarieven zijn gecommuniceerd dan de tarieven die u bevestigd heeft gekregen. Ik kan mij voorstellen dat u hier erg mee zit. Ik zoek graag het e.e.a voor u uit en ik heb hier wat gegevens voor nodig. Ik wil u vriendelijk verzoeken om uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar
[email protected]. Wij gaan graag in gesprek met u om precies te horen wat er is gebeurd.
Met vriendelijke groet,
Patricia
Essent Klantenservice
Webcare
Re: essent waardebon mediamarkt
Geplaatst: 26 okt 2015 15:07
door Kwikshit
Beste Essent,
Misschien het probleem is bij de wortel aanpakken. Bijvoorbeeld de adviseurs NIET op zware bonussystemen zetten zodat zij niet hoeven liegen om een paar centen te verdienen. Het forum staat vol met problemen met Essent. Vooral bij het werven van nieuwe klanten.
Goed bezig! Wees eerlijk en transparant.