| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosteloze identificatieplicht
-
moederslink
Re: Kosteloze identificatieplicht
Helemaal juist! Eerst waren de leges afgeschaft zodat iedereen een ID kon krijgen , toen middels een wetswijziging werden de leges weer opgelegd. Zoals ik ook al zei : die " verplichte vingerafdruk afname " , ik vond dat echt niet fijn! Maar in alle redelijkheid , sommige dingen moeten opgelegd worden , linksom of rechtsom wordt het er dan gewoon doorgedrukt.
tenormin schreef:
En toch zou ik in de toekomst wel zorgen dat je altijd iets van een ID bij je hebt voor "je weet maar nooit". Niet truttig bedoelt maar weet jij veel als je out of the blue niet goed word en niemand weet wie je bent? (Schrijft ze uit ervaring).
Ik weet hoe jij het bedoelt
Juist,Dat TS gelijk heeft, mag toch iedereen bekend zijn, alleen tegen windmolen, kom je niet tegenaan.
Ik wed dat het grootste gedeelte van de mensen hier het niet mee eens was, alleen geven ze dat niet toe.Blijkbaar deze leden hier dus niet, want TS wordt aangevallen, omdat hij het niet mee eens is.
-
morgenstond
Dit hoef ik niet verder te benadrukken.ciske schreef:Juist,Dat TS gelijk heeft, mag toch iedereen bekend zijn, alleen tegen windmolen, kom je niet tegenaan.
Ik wed dat het grootste gedeelte van de mensen hier het niet mee eens was, alleen geven ze dat niet toe.Blijkbaar deze leden hier dus niet, want TS wordt aangevallen, omdat hij het niet mee eens is.
-
witte angora
Nogmaals: iedereen hééft al een identiteitsbewijs, dus wat is het probleem? It doesn't matter, never mind...
-
morgenstond
Het probleem is, dat de regeerders TS afkraken, ofwel ze ook niet met de regeling eens zijn.witte angora schreef:Nogmaals: iedereen hééft al een identiteitsbewijs, dus wat is het probleem? It doesn't matter, never mind...
TS heeft het gewoon nog een keer aangekaart, maar wordt dan niet serieus genomen.
Onzin is, als je geen gelijk krijgt.
-
moederslink
Jawel hoormorgenstond schreef:
TS heeft het gewoon nog een keer aangekaart, maar wordt dan niet serieus genomen.![]()
Voor diegenen die roepen dat een ID 10 jaar geldig is, dat is pas boven de 18 , daaronder is het 5 jaar.

Ik wel want daarna mocht ik de US in voor een vakantie" verplichte vingerafdruk afname " , ik vond dat echt niet fijn
morgenstond schreef:
Het probleem is, dat de regeerders TS afkraken, ofwel ze ook niet met de regeling eens zijn.
TS heeft het gewoon nog een keer aangekaart, maar wordt dan niet serieus genomen.
Onzin is, als je geen gelijk krijgt.
Dat is een gave van de meeste mensen hier. TS mag geen eigen mening hebben, moet met de meute meelopen.
-
Zombiemaster
De verplichte ID was overigens ingevoerd als middel voor terrorismebestrijding.... (huh?) Maar heeft nu precies een averechts effect: Jihad/Syrie-gangers kan men het paspoort afnemen, maar omdat iedereen verplicht is een ID (ausweis) te dragen is de gemeente nu gebonden om een ID-kaart te verstrekken als het paspoort wordt ingenomen. En met een ID-kaart kan men net zo makkelijk naar Turkije reizen en daar ongecontroleerd de grens naar Syrie of Irak overgaan....
Syrie gangers zouden ook in aanmerking moeten komen voor een gratis ID.is een ID (ausweis) te dragen is de gemeente nu gebonden om een ID-kaart te verstrekken als het paspoort wordt ingenomen
Volgens mij is ausweis niet echt een NL woord voor ID en gaat hier weer de wet van Godwin gelden.
Iedereen mag een Eigen mening hebben , maar alleen roepen "wil ik niet" daar zou je na de peuterspeelzaal toch overheen moeten zijn. Ik zou graag van TS willen weten waar de ID wet hem beperkt heeft in zijn vrijheden zoals hij beweert. Of is het puur een financiele kwestie ?TS mag geen eigen mening hebben, moet met de meute meelopen
Ik weet niet wat je met deze post precies voor ogen hebt, maar door het gebruik van zulke kreten zal je vermoedelijk geen serieuze open discussie op gang brengen.Zombiemaster schreef:De verplichte ID was overigens ingevoerd als middel voor terrorismebestrijding.... (huh?) Maar heeft nu precies een averechts effect: Jihad/Syrie-gangers kan men het paspoort afnemen, maar omdat iedereen verplicht is een ID (ausweis) te dragen is de gemeente nu gebonden om een ID-kaart te verstrekken als het paspoort wordt ingenomen. En met een ID-kaart kan men net zo makkelijk naar Turkije reizen en daar ongecontroleerd de grens naar Syrie of Irak overgaan....
Op Cuba maakt hun variant van de marechaussee, met zo'n logitech webcam een foto van iedereen die het land in wil, en nogmaals als je er weer uit gaat.bprosman schreef:Voor diegenen die roepen dat een ID 10 jaar geldig is, dat is pas boven de 18 , daaronder is het 5 jaar.Ik wel want daarna mocht ik de US in voor een vakantie" verplichte vingerafdruk afname " , ik vond dat echt niet fijn![]()
Dan doen ze bij Vodafone in Duitsland ook als je daar op bezoek komt. En je portret wordt nog opgeslagen ook. Als je na een paar jaar weer daar komt hebben ze je foto nog.sjohie schreef:
Op Cuba maakt hun variant van de marechaussee, met zo'n logitech webcam een foto van iedereen die het land in wil, en nogmaals als je er weer uit gaat.
-
Josephien12
bprosman schreef:Syrie gangers zouden ook in aanmerking moeten komen voor een gratis ID.
Van mij mag de overheid ook nog een gratis enkeltje vliegreis verstrekken. Ik betaal daar graag een beetje extra belasting voor.
-
Dhr.Janssen
Leuk om te zien dat er een discussie losbarst. Waar het mij met name om gaat is de keuzevrijheid. Een paspoort is een keuze, een rijbewijs is een keuze maar een 'minimale vorm van ID' is geen keuze.bprosman schreef:... Ik zou graag van TS willen weten waar de ID wet hem beperkt heeft in zijn vrijheden zoals hij beweert. Of is het puur een financiële kwestie ?
Het eenmalig betalen van 50 euro (volwassenen) of 30 euro kinderen (allebei ongeveer) is dus geen keuze. Ik las iemand die reageerde dat 'wij Nederlanders' een autoriteitsprobleem hebben. Daar zit bij mij wel een kern.
Ik heb voor mijn werk 17 jaar de gehele wereld rond gereisd. Bijna alle continenten verschillende keren en langdurige periodes gezien. Veel vrienden gemaakt en mensen ontmoet, van India tot in Afrika en verder.
Het interessante van zovele reizen is dat je zoveel andere indrukken krijgt dan in je eigen lokale omgeving, dat je vanzelf wat meer afstand neemt van zaken. Wat 'waar of juist' is op de ene plek is onjuist on de andere. Het zijn alleen maar meningen. Dat geldt voor godsdiensten, overtuigingen, normen en waarden etc. Met waarheid heeft het volgens mij vaak weinig op.
Uiteindelijk realiseer ik mij keer op keer dat wij allemaal als baby's ter wereld zijn gekomen en ik stel mij voor dat wij allemaal in dezelfde ziekenhuiskamer liggen. Zwart, blank, geel, doktor, zwerver, minister, politieagent etc. Het valt mij op dat al deze baby's opgroeien met allen hun eigen overtuiging, opgelegd door hun omgeving, die ook al 'slachtoffers' waren van hun ouders. En ieder een maakt hun eigen belevingswereld tot hun waarheid.
De ene baby denkt zelfs op later leeftijd dat hij 'meer of minder' is dan de andere. Of dat nou in functie is of omdat men denkt in rassendiscriminatie of bijvoorbeeld het klassen-systeem in India.
Dat een overheid bepaald (adviseert) dat ik voor het reizen een paspoort nodig heb, daar kan ik mee leven. Het is een keuze. Evenals een rijbewijs of een bankrekening.
Maar een ID kaart is geen keuze (ik bedoel dus überhaupt een vorm van ID, maar dit is de voordeligste voor zover ik weet).
Wat als straks een chipje in je hiel geen keuze meer is? De ene baby vindt dat de andere gemerkt moet worden omdat hij dan gedwee tussen de dranghekken in het gareel kan lopen en vrolijk roept dat hij/zij zo vrij is? Want ergens anders is het toch nog slechter?
Mijn probleem is vaak dat ik het grote geheel zie. Ik ben een slechte burger. Als ik mij aan de wet houd is dat toeval of een keuze, niet omdat ik hem logisch vindt. Het is mijns inziens een gedrocht, ondersteund door mensen die klaarblijkelijk geen zin hebben om met een schone lei nog eens te kijken of we in onze huidige evolutie dit nodig wel nodig hebben, en met plezier doordraaft en wetgeving op wetgeving maakt om de mensen een (vals) gevoel van bescherming te geven.
Ik realiseer me dat ik nu door sommigen (of allen
Ik heb overigens een goede baan, een eigen bedrijf en kan het prima betalen. Daar gaat het niet om.
Onze keuzevrijheid wordt beperkt door angstzaaien en een vals gevoel van vrijheid, terwijl in de achterkamertjes alleen maar wordt gedacht hoe men het volk (geef ze brood en spelen..) verder kan worden gecontroleerd.
Edit; ongepast van me..
Laatst gewijzigd door Dhr.Janssen op 30 mar 2015 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dhr.Janssen
Je hebt gelijk, ging ver en ontkrachte het verhaal. Heb het verwijderd.angel1978 schreef:ah, daar is godwins law..
Kunnen we deze discussie ook weer afsluiten.
Heb me wel tranen gelachen, had tot vandaag nog nooit van deze 'wet' gehoord. LOL. Ok, 1984 Big Brother dan maar? Of heeftie ook al een wet?
Laatst gewijzigd door Dhr.Janssen op 30 mar 2015 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
@ Janssen, ik herken wel wat je zegt dat, als je een bredere kijk krijgt, de bekrompenheid in dit landje steeds meer gaat knellen. Maar met je verhaal over de ID ben ik het toch echt niet eens.
-
morgenstond
witte angora schreef:@ Janssen, ik herken wel wat je zegt dat, als je een bredere kijk krijgt, de bekrompenheid in dit landje steeds meer gaat knellen. Maar met je verhaal over de ID ben ik het toch echt niet eens.
Dit was duidelijk.
ciske schreef:
Ik wed dat het grootste gedeelte van de mensen hier het niet mee eens was, alleen geven ze dat niet toe.
-
moederslink
nvt
Laatst gewijzigd door moederslink op 01 apr 2015 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.