Tsja, dan zit er weinig anders op dan het verdwenen beltegoed af te schrijven als leergeld. Dat simkaartnummer ga je niet krijgen, al was het maar omdat het delen van dat soort informatie ontmoedigd wordt door de providers, net als banken dat doen wat betreft het geven van je pincode aan vreemden die bellen. Stel een wildvreemd persoon belt jou op en vraagt je simkaartnummer zo even aan de telefoon, lepel jij dat zo op?marslo schreef:even voor de duidelijkheid:
ik combineerde mijn nummer en het nummer van mijn vriendin tot een nieuw nummer
Dat zal ook de reden zijn dat KPN je vraagt om dat nummer, en het niet even zo terugstort op basis van een telefoontje van jou.
Los van alle terechte klachten over KPN handelen ze in dit geval gewoon juist, door niet op basis van 1 telefoontje zo even beltegoed van een wildvreemde derde klant af te boeken.
Overigens kan je de vraag of beltegoed opwarderen valt onder de wet koop op afstand of niet, ook even voorleggen aan consuwijzer, of aan het juridisch loket. Volgens mij valt een financiële dienst die direct ingaat daar namelijk niet onder, net zoals die betaalde smsdiensten dat ook niet doen. Maar goed, een van beide clubs kan je misschien voorzien van een juridisch onderbouwd antwoord.