Pagina 2 van 2

Re: Geen herinneringen maar wel incasso kosten

Geplaatst: 27 okt 2016 08:32
door beusen
Guardian72 schreef:
GJvdZ schreef:Ik zie eerlijk gezegd alleen maar klachten over Famed van mensen die de rekening niet tijdig hebben betaald.
Even ter correctie: in mijn geval was er geen sprake van een niet betaalde rekening - maar een vraag over termijnbetaling die bot werd afgeschoten.
Mogelijk had ik de verkeerde medewerker op zijn/haar baaldag - maar mijn rekeningen zijn altijd op tijd betaald hoor ;)

Termijnbetaling of betalingsregeling is een gunst geen must.

Re: Geen herinneringen maar wel incasso kosten

Geplaatst: 27 okt 2016 08:46
door Moneyman
beusen schreef:
Guardian72 schreef:
GJvdZ schreef:Ik zie eerlijk gezegd alleen maar klachten over Famed van mensen die de rekening niet tijdig hebben betaald.
Even ter correctie: in mijn geval was er geen sprake van een niet betaalde rekening - maar een vraag over termijnbetaling die bot werd afgeschoten.
Mogelijk had ik de verkeerde medewerker op zijn/haar baaldag - maar mijn rekeningen zijn altijd op tijd betaald hoor ;)
Termijnbetaling of betalingsregeling is een gunst geen must.
Helemaal correct. Maar dat neemt niet weg dat een vraag daarover fatsoenlijk beantwoord moet worden.

Re: Geen herinneringen maar wel incasso kosten

Geplaatst: 27 okt 2016 09:34
door Guardian72
beusen schreef:
Guardian72 schreef:
GJvdZ schreef:Ik zie eerlijk gezegd alleen maar klachten over Famed van mensen die de rekening niet tijdig hebben betaald.
Even ter correctie: in mijn geval was er geen sprake van een niet betaalde rekening - maar een vraag over termijnbetaling die bot werd afgeschoten.
Mogelijk had ik de verkeerde medewerker op zijn/haar baaldag - maar mijn rekeningen zijn altijd op tijd betaald hoor ;)

Termijnbetaling of betalingsregeling is een gunst geen must.
Dat kunnen ze me dan ook vriendelijk mededelen - niet "betalen of anders".

Re: Geen herinneringen maar wel incasso kosten

Geplaatst: 27 okt 2016 10:13
door witte angora
Zoals je het uitlegt komt het wel heel bot over ja. Maar hoe zou je dit voor jezelf willen oplossen? Je tandarts heeft voor Famed gekozen, die zal heus niet voor een of twee klachten voor een andere incassoboer kiezen. Waarbij er waarschijnlijk ook nog eens contracten lopen.

Re: Geen herinneringen maar wel incasso kosten

Geplaatst: 27 okt 2016 10:58
door beusen
Guardian72 schreef:
beusen schreef:

Termijnbetaling of betalingsregeling is een gunst geen must.
Dat kunnen ze me dan ook vriendelijk mededelen - niet "betalen of anders".

Misschien heb je een kort loontje gehad, omdat je afgewezen bent en het antwoord als bot ervaren hebt!

Hier kan niemand iets over zeggen, want we hebben het allemaal niet gehoord.

Re: Geen herinneringen maar wel incasso kosten

Geplaatst: 27 okt 2016 11:14
door Guardian72
beusen schreef:
Misschien heb je een kort loontje gehad, omdat je afgewezen bent en het antwoord als bot ervaren hebt!

Hier kan niemand iets over zeggen, want we hebben het allemaal niet gehoord.

Ik doe mijn best om zo vriendelijk mogelijk te zijn - al maken sommigen het wel extra moeilijk .

Maar in dit geval (is al even terug) was het een mailtje met de strekking van:
"Vanwege gebitsproblemen heeft de tandarts mij geadviseerd (behandeling). Echter - de kosten hiervan zijn redelijk hoog. Is het mogelijk om dit bedrag (nu nog niet bekend, maar ergens rond de 400 EUR) in termijnen te betalen? Wat zijn hier de regels voor en de eventuele extra kosten?"
Waarop een berichtje terugkwam met iets van " U dient de factuur tijdig te betalen, bij te late betaling brengen wij incassokosten in rekening"

(ik heb de berichten al weer gewist - daar ik wat langer door heb gespaard en uiteindelijk in een keer betaald heb)

Geen inhoudelijk antwoord - alleen de strekking "betalen, want anders.."

Nogmaals- mogelijk zijn ze wat milder geworden, of hebben de medewerkers een cursus communicatie gevolgd - dat weet ik niet - maar deze was toch een aardige misser.

Re: Geen herinneringen maar wel incasso kosten

Geplaatst: 27 okt 2016 11:48
door witte angora
Maar eigenlijk was dit geen antwoord op je vraag. Je vraag was of je in termijnen kon betalen. Daarop zijn maar twee antwoorden mogelijk: ja of nee. Dat je een factuur op tijd moet betalen lijkt me nogal logisch, maar dat was je vraag ook niet.