LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] blauwe enveloppe MOET blijven

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Makitk
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2016 11:47

Re: blauwe enveloppe MOET blijven

Ongelezen bericht door Makitk »

jfortron schreef:Zo te zien heb je een computer.
Je kan toch de digitale wereld van de belastingdienst oproepen en zoals je zelf schrijft printen, dan heb je alles in papieren form.
Helaas kan het ook niet tegen betaling, dus je zou in de zure appel moeten bijten.
Misschien iemand die jou kan helpen, om de wirwar te ontcijferen.

Trouwens in dit topic te lezen, kan je best overweg met digitale wereld!

De gemeente Nissewaard (Zuid-Holland) wil zeker (kopieen van) de originele afschriften hebben bij de aanvraag kwijtschelding, maar vorig jaar kon ik deze nog digitaal bewerken om onnodige bij- en afschrijvingen van deze te maskeren, en werd mijn kwijtschelding toch verwerkt.
viewtopic.php?f=30&t=162883&start=60
Er is een zeer groot verschil tussen papieren afschriften te ontvangen en te weten hoe deze in te scannen, in een grafisch programma zwarte balken toe te voegen, en dan uit te printen, dan digitale documenten te moeten downloaden van mogelijk onveilige omgevingen waar ik in de eerste plaats geen gebruikersnaam of wachtwoord voor heb, deze dan zou moeten aanvragen wat leid tot meer chaos, en dan daarna maar moet hopen dat het niet gehackt word en mijn hele identiteit op darknet verkocht word.

Ik vind het ook van geen smaak getuigen dat U naar andere commentaar van mij linkt en daarmee dan een stelling probeert te maken dat ik digitaal wel uit de voeten kan.
Dit doet namelijks helemaal niets af van het feit dat ik een papieren administratie bijhoud en dit graag bij blijf houden, en daarom de keuze om afschriften en documenten van de overheid op papier te blijven ontvangen graag terugzie.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: blauwe enveloppe MOET blijven

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar dat laatste, documenten op papier, zal dus steeds minder worden en daar moet u het maar mee doen.

Misschien wordt u hier ook wel gehackt, alles is mogelijk.

witte angora
Berichten: 31523
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: blauwe enveloppe MOET blijven

Ongelezen bericht door witte angora »

tijger1 schreef:Maar dat laatste, documenten op papier, zal dus steeds minder worden en daar moet u het maar mee doen.
Dat is helemaal waar. Ik ben zelf meer van het papier dan van het internet. Gisteren de blauwe envelop op mijn gemakje klaargemaakt, en dat gaat uitstekend. Digitaal vind ik een ramp.

Kwijtschelding voor de waterschapslasten heb ik dit jaar digitaal gedaan. Vond het niet superprettig, maar ik wil me proberen aan te passen, ok. Krijg ik dus gisteren een envelop in de bus of ik bepaalde papieren nog even wil inleveren, mag digitaal (hoe doe ik dat want scannen lukt me niet) maar mag ook per post. Sowieso moet ik de hele bult alsnog opzoeken en uitzoeken. Terwijl de beslissing op de aanvraag dus langer duurt, want men wacht op mijn gegevens. Volgend jaar doe ik de aanvraag voor kwijtschelding dus gewoon weer met papier, dan kan ik alles in één keer aanleveren. Sneller voor het waterschap, en sneller en net zo makkelijk (of moeilijk) voor mij.

Voor de blauwe envelop geldt hetzelfde. Ik vind dat gewoon makkelijker en overzichtelijker om in te vullen.

Makitk
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2016 11:47

Re: blauwe enveloppe MOET blijven

Ongelezen bericht door Makitk »

tijger1 schreef:Maar dat laatste, documenten op papier, zal dus steeds minder worden en daar moet u het maar mee doen.

Misschien wordt u hier ook wel gehackt, alles is mogelijk.
Als de voorkeur voor papier blijft, blijven er documenten op papier beschikbaar. Persoonlijk zal ik hier dan ook bij elke (overheids-)instantie op blijven aandringen.

Mocht ik hier gehackt worden is er veel minder informatie over mijn persoon voorhanden dan als DigiD of een ander onderdeel van de zgn. "Digitale Overheid" gehackt word. Ik vind het zelf belachelijk dat er deze push gaande is terwijl het systeem nog steeds aan kinderziektes bezwijkt.

Er zijn zat (online) documenten te vinden van mensen waarbij de Digitale Overheid zwaar de fout in is gegaan, waarbij deze mensen financiele- danwel reputatie-schade op hebben gelopen, en ik vind het onbehoorlijk en onverantwoord om mensen praktisch te dwingen deze systemen te gebruiken. Bij klachten hierover verwijst de Belastingdienst naar de Basisregistratie Personen die blijkbaar net zo goed niet op orde is, en de burger blijft achter.

Mijn persoonlijke voorkeur is dan ook om mijn zaken zoveel mogelijk buiten de digitale overheid om te regelen, en hierdoor dan ook mijn voorkeur voor papieren afschriften, een papieren administratie, en het behoud van de papieren blauwe envelop, alsmede de toewijzingen van toeslagen, e.d., waarom ik dus in de eerste instantie op dit onderwerp gereageerd heb.

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: blauwe enveloppe MOET blijven

Ongelezen bericht door jfortron »

en het behoud van de papieren blauwe envelop, alsmede de toewijzingen van toeslagen, e.d.,
Dan maar hopen, dat Post NL zorgvuldig werkt en deze post niet in verkeerde handen valt, daarvoor hoef je dan niet gehackt te worden.

Maar van mij mag je zolang je wilt de papieren post krijgen, alleen heb ik niets te beslissen. :wink:
Succes met je veldslag!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: blauwe enveloppe MOET blijven

Ongelezen bericht door bprosman »

Mocht ik hier gehackt worden is er veel minder informatie over mijn persoon voorhanden dan als DigiD of een ander onderdeel van de zgn. "Digitale Overheid" gehackt word.
In Rotterdam heb ik een paar vrienden wonen die vaker slachtoffer geworden zijn van "Post hengelen" uit de brievenbus dan dat ze gehackt zijn.
Ik vind het zelf belachelijk dat er deze push gaande is terwijl het systeem nog steeds aan kinderziektes bezwijkt.
Zoals daar zijn .... ?

Gesloten