LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daka discrimineert bij werving personeel

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Mucha

Re: Daka discrimineert bij werving personeel

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn heel veel mannelijke gynaecologen, dus blijkbaar zijn er ook genoeg vrouwen die daar (terecht) totaal geen bezwaar tegen hebben.

Dat een kinderdagverblijf geen mannen aan zou nemen vind ik wel verwerpelijk. Al ken ik niet veel mannelijke kinderdagverblijf-medewerkers (die worden meestal toch ingezet voor de oudere BSO-leeftijd), maar die die ik heb meegemaakt worden juist zo in de gaten gehouden en onder een vergrootglas gelegd (alleen al om het wantrouwen van sommige ouders weg te nemen) dat ze extra hun best moeten doen en dat je kind daar waarschijnlijk beter af is dan bij een vrouw.

Wat ik trouwens andersom ook merk bij vrouwen die bijvoorbeeld in een hogere leidinggevende functie zitten, traditioneel mannenbolwerken, is dat juist door de vooroordelen en het 'moeten vechten' voor de plek (en het moeten tonen van je kwaliteiten) de vrouwen díe zo'n functie krijgen in het algemeen een stuk beter zijn dan de mannelijke collega's. Sommige mannen lijken er soms als vanzelf in te rollen en doen niet altijd even veel moeite om ook werkelijk iets aan de leidinggevende vaardigheden te willen doen. Maar ook dit is natuurlijk een generalisatie van de bovenste plank.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Daka, een heel gewone winkel zonder strikt specifieke vrouwelijke of mannelijke afdeling welke een aparte benadering eist, zou dus niet "hoeven" discrimineren.

Maar er is nieuws, morgen meer. Kan nu geen bijlage uploaden.....

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mucha schreef:Ach artikel 5 of niet. Uiteindelijk heeft de winkelier toch het laatste woord. Of zoals ik al eerder opmerkte, "u past niet in ons team/de keuze is helaas niet op u gevallen". We herinneren ons vast nog wel het grote pedo schandaal in kinderdagverblijf "het hofnarretje". Na de arrestatie van Robert M werd besloten geen mannen meer aan te nemen. Toen hoorde ik ook niemand roepen "artikel 5 van AWGB".
Er zijn nu eenmaal banen waarbij je liever als vrouw door een andere vrouw dan door een man wordt geholpen. Een lingerie zaak is daar een van. (Olaf79 zijn vrouwelijke vrienden ten spijt). Ook denk ik dat het overgrote deel van de vrouwen de voorkeur geven aan een behandeling door een vrouwelijke gynaecoloog. Al is het maar omdat een vrouw beter begrijpt wat een andere vrouw voelt. (Maar ik ben geen vrouw. Dus dat zullen de vrouwelijke forumleden moeten bevestigen. ) Soms staan juristen een beetje buiten de werkelijke wereld.
Daarom was in 2012 de verhouding mannelijke en vrouwelijke gynaecologen 62-38%?

Dat er in kinderdagverblijven geen mannen meer worden aangenomen is een grof schandaal. Vrouwen kunnen ook ontucht plegen, kinderen verkrachten etc (Alberto Stegeman had er ooit een uitzending over). Omdat 1 man vreselijke dingen doet met kinderen hoeven niet alle mannen zo te zijn.

olaf79

Brahms schreef:Daka, een heel gewone winkel zonder strikt specifieke vrouwelijke of mannelijke afdeling welke een aparte benadering eist, zou dus niet "hoeven" discrimineren.

Maar er is nieuws, morgen meer. Kan nu geen bijlage uploaden.....
Dat onderscheidt hoeft sowieso niet. Een goede verkoper (man of vrouw) weet alles van het product, de voor en nadelen etc, en hoe dit product aan de mens te brengen. Je hoeft het product niet per se zelf te hebben, te gebruiken of ervaren te hebben om het goed te kunnen verkopen. Denk je dat een verkoopmedewerker kasten bij IKEA alle kasten al eens in elkaar heeft geschroefd?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik lees; Dames vanaf 16 jaren....

dus jongens van 15 mogen ook solliciteren want daar is geen minimale leeftijdgrens voor gesteld.
Het is maar net hoe je het leest!

olaf79

stofzuigertje schreef:Ik lees; Dames vanaf 16 jaren....

dus jongens van 15 mogen ook solliciteren want daar is geen minimale leeftijdgrens voor gesteld.
Het is maar net hoe je het leest!
Nee jij leest zoals je wilt lezen.

Mucha

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, zo kun je discriminatie ook proberen goed te praten.

olaf79

Mucha schreef:Ik vind het helemaal geen grof schandaal als een kinderdagverblijf geen mannen in dienst wil hebben. Er zijn voor een man genoeg andere beroepen die hij uit kan oefenen. Ook al zijn er inderdaad ook vrouwelijke pedo's. Als er een pedo in het nieuws is, dan is het toch bijna altijd een man. Dus vanuit de gevoelens van de ouders is het heel begrijpelijk dat ze dat niet willen.
Vrouwelijk pedo's komen vrijwel nooit in het nieuws omdat dat niet boeit, ze zijn er meer dan je denkt. Alberto Stegeman heeft er eens een docu over gemaakt.

Er is geen enkele reden om alle mannen bijvoorbaad als pedo weg te zetten. Bovendien kun je door op een groep een vrouw en een man te zetten al een hoop ellende voorkomen. Verder zou het goed zijn voor kinderen dat ze zowel een man als vrouw hebben die ze opvoedt. De wereld bestaat nu eenmaal uit mannen en vrouwen OOK voor kinderen.

Mucha

olaf79

Mucha schreef:Ik heb die documentaire gezien.
Maar mannen die zo graag met kinderen willen werken wekken bij mij altijd een gevoel van wantrouwen. Zeker na gevallen als Robert M, Benno L en Peter Ooms. Bij vrouwen heb ik dat minder. Inderdaad omdat vrouwelijke pedo's minder (of bijna nooit) in het nieuws komen. Als ouders willen dat hun kind wordt opgevoed daar een man en een vrouw, dan moeten ze dat zelf doen. Daar zijn ze ouders voor. Allebei een fulltime baan willen en toch kinderen is gewoon egoistisch. Maar dat een andere discussie.
Dat is dan dom en kortzichtig van die ouders. Omdat er een paar verschikkelijke incidenten zijn moeten we alle mannen die met jonge kinderen werken wantrouwen? Laten we die redenering eens doorvoeren op andere vlakken...Moslims zijn allemaal terrorist (want een enkele is dat)...Bankiers zijn alle fraudeurs (want een enkele is dat). Blonde vrouwen zijn allemaal dom (want een enkele is dat)

Nou dat gaat een interessante wereld worden....

Waarom zou een man niet in een kdv kunnen werken maar wel als dokter, trainer, docent, etc. Kan daar geen ontucht gepleegd worden?

Brahms

.....kinderdagverblijven, domme ouders, pedo's, moslims, blonde vrouwen, terroristen, bankiers.....
Daka is toch gewoon een kledingzaak, toch eens naar binnenlopen........

Brahms

Daka tot inkeer gekomen !

Schijnbaar leest Daka toch mee en is de filiaalmanager tot de orde geroepen.
Er zijn nieuwe advertenties op de ruiten verschenen: Man of Vrouw, iedereen mag nu solliciteren bij Daka

(of mannen nu worden aangenomen, blijft natuurlijk even de vraag)
Bijlagen
IMG-20151220-WA0002.jpg
IMG-20151220-WA0002.jpg (72.3 KiB) 2636 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Tot inkeer gekomen ? De advertentie is nu weliswaar politiek correct , maar ik schat zo in dat ze gewoon een dame aannemen als ze die liever hebben. Ze mogen dat alleen niet zeggen.
Er is dus eigenlijk niets verandert, behalve dan dat mannelijk personeel voor niets gaat solliciteren...

Ik kan het natuurlijk mis hebben....Laat het even weten...
Of plaats een fotootje van de nieuwe medewerkster m/v :)

olaf79

Waarom zou je een vrouw willen. Is zeker 1 week per maand chagrijnig....

Brahms

....Is zeker 1 week per maand chagrijnig....
Niet alle zaken die U thuis beleeft hoeft U alhier wereldkundig te maken :lol:

Gesloten