LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nedro.nl zeer klantonvriendelijk & 'retour afzender' truc

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
alfatrion
Berichten: 22096
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nedro.nl zeer klantonvriendelijk & 'retour afzender' truc

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja. Als de politie geen aangifte wil opnemen dan dien ik een klacht in waarbij ik de Nationale ombutsman citeert. Daarna nemen ze alsnog de aangifte op.

"Waaraan toetst de Nationale ombudsman?

Het beginsel van fair play betekent dat de overheid de burger de mogelijkheid geeft om zijn procedurele kansen te benutten en daarbij zorgt voor een eerlijke gang van zaken. Dit beginsel is onder meer uitgewerkt in de artikelen 161 en 163 van het Wetboek van Strafvordering (Sv). Artikel 161 Sv (zie Achtergrond onder 1.) geeft een ieder die kennis draagt van een strafbaar feit de bevoegdheid om daarvan aangifte te doen. In artikel 163 Sv (zie Achtergrond onder 2.) is geregeld dat opsporingsambtenaren verplicht zijn om een aangifte van een strafbaar feit op te nemen.

Hoe luidt het oordeel?

De Nationale ombudsman heeft zich eerder op het standpunt gesteld dat als uitgangspunt geldt dat een aangifte moet worden opgenomen, tenzij al op voorhand, zonder enig verder onderzoek en zonder de minste twijfel, kan worden vastgesteld dat de gedraging of gebeurtenis die ter kennis van de politie wordt gebracht niet te kwalificeren is als een strafbaar feit (bijv. rapport 2008/183).

(...)"


Logisch ook, want de politie mag niet op de stoel van de rechter gaan zitten. In dit geval komt het er op neer dat, als TS dat wenst, de Nationale ombudsman hem zal vertellen dat de politie in dit geval geen aangifte hoeft op te nemen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nedro.nl zeer klantonvriendelijk & 'retour afzender' truc

Ongelezen bericht door crazyme »

Wordt in deze discussie niet vergeten dat het gaat om een vermeend onbruikbare adapter van 3 euro ?

Het volgende onderwerp gaat over de tolerantie in maatafwijkingen van hagelslag.

Kom op zeg : politie, aangifte, nationale ombudsman...

Om een adapter van 3 euro ?

Zijn dit de problemen waar we de politie en ombudsman voor moeten inschakelen ?

Moneyman
Berichten: 31556
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nedro.nl zeer klantonvriendelijk & 'retour afzender' truc

Ongelezen bericht door Moneyman »

De theorie klopt helemaal Alfa, de praktijk is helaas weerbarstiger. Jammer genoeg ook bij zaken die van heel wat groter importantie zijn.

NedRo
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2016 19:27

Re: Nedro.nl zeer klantonvriendelijk & 'retour afzender' truc

Ongelezen bericht door NedRo »

Beste lezers,

Het is nu tijd dat iedereen op de hoogte is over de waarheid betreft deze situatie.

Deze klant probeerde ons keer na keer aangeven dat zijn bestelling werd niet geleverd. Uiteraard, gebeurt wel eens maar dan maakt NedRo geen groot probleem van en sturen wij een bestelling gewoon opnieuw. Bij klanten meldingen over niet ontvangst wordt PostNL wel op de hoogte gebracht zodat als meerdere klachten komen wordt een interen onderzoek gestart en de Postbode in de wijk eventueel aangesproken.

Wij hebben deze klant drie keer zijn bestelling opgestuurd, bij vierde keer hebben wij gelukkig de melding dat zijn bestelling is gearriveerd ... MAAR hij wilt deze retourneren.

Dat mag, volgens de wet koop op afstand in Nederland mag iedereen zijn bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. De retourskosten zijn volgens de wet voor de afnemer (klant).

Deze meneer wilde natuurlijk niet betalen dus een onervaren beginnende klantenservice medewerker heeft de onjuiste informatie gemaild. De bedoeling was dat deze klant onze antwoordnummer ontvangt zodat hij deze bestelling kosteloos kan terugsturen. Wij waren niet eens verplicht op onze kosten de zending retour laten komen. De klant is verantwoordelijk voor het retour sturen van een bestelling. NedRo betaalt wel op het moment dat een bestelling verkeerd of defect werd geleverd.

Een kwestie van 0.79 EUR/cent dat had hij van zijn eigen portemonnee moeten betalen maar hij koos liever ons voor de gek te houden, aangeven dat 3 keer zijn bestelling niet aankwam, blijven telefoneren enzv... erg betreurend en triest dat sommige mensen in staat zijn om dit soort oneerlijke geschillen te starten.. Ik zal noemen .. een beetje z....e mensen.

Maar goed. NedRo heeft een doel:
Bestelt u iets, dan heeft u het recht op een goed en werkend product.
Mocht niet het geval zijn, NedRo zorgt al 7 jaar met zijn klanten tot tevredenheid en goede oplossingen.

Iedereen mag zijn conclusies trekken.

NedRo wenst iedereen het beste!

Gesloten