LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Mooi allemaal, maar we weten helemaal niet wat eraan kapot is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ik zie niet in waarom dat relevant is. Medion heeft al erkent dat het geen gebruikersfout is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Waar staat dat?olaf79 schreef:Ik zie niet in waarom dat relevant is. Medion heeft al erkent dat het geen gebruikersfout is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Medion heeft nergens aangegeven dat het een gebruikersfout is (ze zou dan ook niks uitkeren of gratis vervangen).Moneyman schreef:Waar staat dat?olaf79 schreef:Ik zie niet in waarom dat relevant is. Medion heeft al erkent dat het geen gebruikersfout is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Bedankt voor alle hulp, Medion heeft inderdaad erkent dat de laptop buiten mijn toedoen kapot is gegaan.
Ik heb vandaag contact gehad met consuwijzer, zij hebben mij aangeraden om bol.com nogmaals om een wettelijke oplossing te vragen m.b.v. een aangetekende klachtenbrief. Ook (zoals hier al eerder genoemd) is bol.com de contractpartij en hadden/moeten zij dit probleem op lossen. Als zij dit niet doen is mij aangeraden om de geschillencommissie in te schakelen.
Ik ben benieuwd hoe bol.com dit aan gaat pakken.
Ze hebben overigens 2 weken om te reageren, ziet er naar uit dat we naar de 4 maanden gaan..
Ik heb vandaag contact gehad met consuwijzer, zij hebben mij aangeraden om bol.com nogmaals om een wettelijke oplossing te vragen m.b.v. een aangetekende klachtenbrief. Ook (zoals hier al eerder genoemd) is bol.com de contractpartij en hadden/moeten zij dit probleem op lossen. Als zij dit niet doen is mij aangeraden om de geschillencommissie in te schakelen.
Ik ben benieuwd hoe bol.com dit aan gaat pakken.
Ze hebben overigens 2 weken om te reageren, ziet er naar uit dat we naar de 4 maanden gaan..
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Bol.com werkt al jaren op deze manier. Als het echt niet kan wat ze doen waren ze daar allang op aangepakt. Rijen advocaten willen hun 15 minutes of fame krijgen met dit soort zaken. En toch doen ze het niet.FG6 schreef:Niemand heeft hier van wettelijke garantie gehoord ofzo?
Bol.com verschuild zich inderdaad achter de voorwaarden over externe verkopers, helaas heeft dit geen enkele wettelijke onderbouwing. De partij waar ik de koopovereenkomst mee heb gesloten moet deze zaken afhandelen, helaas voor bol.com zijn zei dat dus. Ik heb de laptop namelijk op hun website gekocht, ik heb een factuur van bol.com en het geld is ook naar bol.com gegaan.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Je mag verwachten wat je wil, maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook terecht is. Maar ik zou zeggen: begin een proces tegen zowel Medion (met als aanklacht dat ze minimaal 4 jaar garantie moeten leveren) en tegen Bol.com met de aanklacht dat zij verantwoordelijk zijn voor de reparatie. Veel succes.olaf79 schreef:Van een laptop van 1000 euro mag je verwachten dat deze 4-5 probleemloos meegaat. Ik ken gevallen waarbij laptops in deze prijsklasse het makkelijk 7 jaar uithouden.prem schreef:Ja maar hoe lang heb je garantie?
Voor een laptop in deze prijsklasse mag je dus zeker garantie van 4 jaar verwachten. TS heeft gelijk. Hij hoeft niet op te draaien voor het feit dat er geen onderdelen zijn of dat Medion weigert deze uit de fabriek in China te laten na leveren.
Het lijkt erop dat Bol.com de verkoper is aangezien zij de factuur en de betaling hebben geregeld. Daarmee is Bol.com verantwoordelijk voor de reparatie. Nu is gebleken dat reparatie niet mogelijk is, heeft TS recht op het volledige aankoopbedrag terug. Hij is geen gebruiksvergoeding schuldig aangezien hij de verkoper genoeg tijd en gelegenheid heeft gegund met een oplossing te komen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Je mag verwachten wat je wil, maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook terecht is. Maar ik zou zeggen: begin een proces tegen zowel Medion (met als aanklacht dat ze minimaal 4 jaar garantie moeten leveren) en tegen Bol.com met de aanklacht dat zij verantwoordelijk zijn voor de reparatie. Veel succes.olaf79 schreef:Van een laptop van 1000 euro mag je verwachten dat deze 4-5 probleemloos meegaat. Ik ken gevallen waarbij laptops in deze prijsklasse het makkelijk 7 jaar uithouden.prem schreef:Ja maar hoe lang heb je garantie?
Voor een laptop in deze prijsklasse mag je dus zeker garantie van 4 jaar verwachten. TS heeft gelijk. Hij hoeft niet op te draaien voor het feit dat er geen onderdelen zijn of dat Medion weigert deze uit de fabriek in China te laten na leveren.
Het lijkt erop dat Bol.com de verkoper is aangezien zij de factuur en de betaling hebben geregeld. Daarmee is Bol.com verantwoordelijk voor de reparatie. Nu is gebleken dat reparatie niet mogelijk is, heeft TS recht op het volledige aankoopbedrag terug. Hij is geen gebruiksvergoeding schuldig aangezien hij de verkoper genoeg tijd en gelegenheid heeft gegund met een oplossing te komen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Bol.com pakt dit helemaal niet aan. Het is hun zaak niet.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Medion heeft gewoon erkent dat zij garantie moeten leveren.
Ik denk niet dat veel advocaten/mensen op deze zaak zitten te wachten, doorgaans gaat het over een broodrooster van pak hem beet 25 euro. Consuwijzer (organisatie van de overheid) is het niet eens met de uitspraken die bol.com over garantie en externe verkopers doet, ik neem aan dat na interventie van consuwijzer bol.com snel toegeeft voordat het wel tot een rechtzaak komt.
Bol.com heeft geen keus of ze deze zaak aanpakken of niet, dat is namelijk hun plicht.
Ik denk niet dat veel advocaten/mensen op deze zaak zitten te wachten, doorgaans gaat het over een broodrooster van pak hem beet 25 euro. Consuwijzer (organisatie van de overheid) is het niet eens met de uitspraken die bol.com over garantie en externe verkopers doet, ik neem aan dat na interventie van consuwijzer bol.com snel toegeeft voordat het wel tot een rechtzaak komt.
Bol.com heeft geen keus of ze deze zaak aanpakken of niet, dat is namelijk hun plicht.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ik ben er nog altijd voor dat producenten verplicht worden om op de doos te adverteren met de levensverwachting. Maar afgezien daarvan is een jaar of 5 echt wel redelijk. Dit kan ondersteunt worden met een onderzoek gehouden door het computerblad C't en onderzoek onder fabrikanten.Moneyman schreef:Duidelijk is wel dat je laptop nu nog niet afgeschreven zou moeten zijn. Hoe lang die wél mee moet, en welk bedrag daar tegenover moet staan als compensatie, is -zeker in het geval van computers- een lastige.
We kunnen niet weten of vervanging (on)redelijk is, zonder meer te weten over wat er aan de hand is en wat de overlast is. Ik ben fan van de 20%- en 130%-richtlijn als wordt beschreven in 'De grenzen van het recht op nakoming'. Als de kosten van herstel en vervanging lager zijn dan 130% van de ontbindingskosten dan heeft de koper in beginsel een vrije keuze. En als vervanging 20% duurder is dan herstel dan wordt vermoed dat vervanging onredelijk is.Moneyman schreef:Het lijkt mij niet redelijk om te verwachten dat je een nieuw apparaat krijgt ter waarde van de initiële aanschafprijs, maar je mag natuurlijk wel verwachten dat het apparaat gerepareerd wordt. Ik ga er daarbij maar even vanuit dat de schade niet onder een uitsluitingsgrond valt.
Op grond van art. 7:10 leden 3 en 4 heeft de koper, overigens, naar Nederlands recht bij ontbinding recht op het volledige aankoopbedrag. En enkel gebruik is onvoldoende om hiervan af te wijken. Er moet sprake zijn van een situatie die onaanvaardbaar is en een ongerechtvaardigde verrijking. Desondanks zullen veel kantonrechter (als dit niet heel goed onderbouwd wordt) slechts een deel toe wijzen.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
En wat kan consuwijzer dan doen tegen bol.com denk je?FG6 schreef:Medion heeft gewoon erkent dat zij garantie moeten leveren.
Ik denk niet dat veel advocaten/mensen op deze zaak zitten te wachten, doorgaans gaat het over een broodrooster van pak hem beet 25 euro. Consuwijzer (organisatie van de overheid) is het niet eens met de uitspraken die bol.com over garantie en externe verkopers doet, ik neem aan dat na interventie van consuwijzer bol.com snel toegeeft voordat het wel tot een rechtzaak komt.
Bol.com heeft geen keus of ze deze zaak aanpakken of niet, dat is namelijk hun plicht.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... n-Correct/prem schreef:En wat kan consuwijzer dan doen tegen bol.com denk je?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Na een klacht?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Na een klacht over Medion.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ging dit niet over verkeerd informeren en bijkoop garantie? Denk toch een iets anders casealfatrion schreef:https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... n-Correct/prem schreef:En wat kan consuwijzer dan doen tegen bol.com denk je?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Hij bedoeld dat consuwijzer/de overheid wel degelijk ingrijpt als er iets mis is, als alle juristen waar ik mee gesproken heb zeggen dat wat bol.com zegt gewoonweg niet waar is dan kunnen ze problemen krijgen.olaf79 schreef:Ging dit niet over verkeerd informeren en bijkoop garantie? Denk toch een iets anders casealfatrion schreef:https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... n-Correct/prem schreef:En wat kan consuwijzer dan doen tegen bol.com denk je?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Nou dan begint u toch gewoon een proces? Maar jammer dat al die juristen helemaal gern garantie geven.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Eerst een voorschotje van 500 euro
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Eén klacht kan aanleiding geven om tot een onderzoek over te gaan en vervolgens bestuursrechtelijk op te treden.prem schreef:Na een klacht?