moederslink schreef:@snuffel: deze TS heeft al jaren dit eigen risico in december kunnen en mogen betalen kennelijk, dus waarom het nu fout is gegaan of niet meer mocht is voor mij althans niet duidelijk.
@Jaap66
De ervaring op dit forum leert, helaas, dat velen met hun verhaal vaak " hoog vd toren " blazen en men krijgt dan kritische reacties van forummers en deze zijn soms ook i.d.d te kort door de bocht , maar soms ook zeker terecht!
Kritisch kijken naar situaties vind ik wel een must , dat vooropgesteld .
Helaas blijkt ook vaak dat een topicstarter dan niets meer van zich laat horen en met de staart tussen de benen verdwijnt.
Of ze zijn de kritiek zat of ze snappen ineens dat ze wel eens ongelijk zouden kunnen hebben.
Het blijft lastig , zo niet ondoenlijk , om een issue van een kant te horen .
Ter info: ook ik heb eens 1x te maken gehad met een rechter die overduidelijk zich onvoldoende had ingelezen, noch zich had voorbereid en met een hamerslag zijn " oordeel " liet vastleggen.
Dat gaf bij mij woede en frustraties, maar alleen in hoger beroep kreeg ik pas mijn gelijk.
Ook rechters kunnen zeker miskleunen. We lezen en horen er ook over in de media.
Rest mij .......u tact en wijsheid te wensen.
Dank voor de reactie én de goede wensen. Beredeneerde en genuanceerde reacties als de uwe, daar gaat het mij om. Het krijgen van bevestiging of "horen wat ik wil horen" zijn oninteressant, evenals kort-door-de-bocht-reacties en geheven vingertjes.
Zoals u uit eigen ervaring aangeeft zijn ook rechters niet onfeilbaar. Goed om te horen dat men zich in hoger beroep alsnog wél in uw zaak heeft verdiept. In gevallen als de mijne, die onder een drempelbedrag zitten, is hoger beroep niet van toepassing. Bij een onterechte beslissing zou ik me kunnen neerleggen als het om een paar tientjes ging, puur om er geen energie meer aan te hoeven besteden. Een kleine 1.000 euro laat ik me echter niet onnodig uit de portemonnee kloppen, al zouden ze er in zitten. Dat is het punt. U heeft mijn bericht wel goed gelezen, aangezien u het begrijpt, maar voor anderen herhaal ik dat mijn zaak
niet gaat over te laat betalen/eigen regels willen hanteren, maar over een
fictief bedrag betreffende medicatie, niet meer en niet minder. Dat even aannemende als uitgangssituatie, zonder "ballast" van details, achtergronden en ins en outs, is waarover ik graag ervaringen én eventuele oplossingen verneem.