LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
*Piettrucker*

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door *Piettrucker* »

he makker

i kunt mischien wel beeter scrieven als ikke, maar wat ie zegt klopt ok niet veule. I liekt de baas wel van dat zootje.

mazzel Piet

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door pang »

hoe zit het met dat stukje van contract klant tekend om te betalen en provider dient dan te leveren wat hij beloofd?

Over dat uitproberen. Je gaat echt niet extra dingen doen even na gaan of iemand uit je kennissen kring t-mobile heeft en dan zijn simmetje te mogen lenen en zeker ga je geen extra kosten maken om ff een prepaid kaart te kopen, terwijl je verwacht dat t-mobile een goed produkt zou moeten leveren volgens hun voorwaarde en ervaring na deze jaren. Maar ze schijnen gewoon niks te leren.
Ik zou zou een argument bij het internet eens moeten gebruiken.

over de dealer check had ik ook niet gedaan, maar liet mijn bereik wel checken bij klantenservice van t-mobile. Nou meneer hartje rotterdam vol bereik. Moet geen problemen leveren etc. Desalniettemin dat ik 3 keer ben weggevallen en aantal keren niet bereikbaar ben, dus moet ik het mobile :) gsm dicht bij de raam leggen en als ik iets ermee doe bij het raam rondhangen om bereik te hebben
Dus zover het bereik test.


over taalfouten. niet iedereen is het taal machtig. Het punt is uiteindelijk communicatie. Een aanval op taalgebruik meteen is zo zwak. Reageer inhoudlijk en geef dan pas tips over taalfouten lijkt mij. Maar als dat je reden is om niet te discussieren en iemand niet serieus te nemen. Ben ik er echt niet mee eens

Het zou wat zijn op internationaal vlak. Dan zou nederland nooit serieus genomen zijn met het boeren engels die ze spreken. Of zal ik ooit iemand serieus moeten nemen inclusief mijzelf. De discussies die ik heb gevoerd in japan in het engels tegen hoge pieten van toshiba. Ja nee meent u dat echt, want ik kan u niet serieus nemen want u engels is zo belabbert. Of dat ik ze ga corrigeren. Maar ieder zijn eigen mening en ieder heeft zo zijn eigen normen en waarden.

?Jack

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door ?Jack »

Ja om direkt iemand aan te vallen op zijn taalfouten is inderdaad zwak. Je zwakt hiermee duidelijk iemands probleem af en probeert daar mee iemand te weren met een negatieve reactie. En Horlepiep, je weet zo intens de belangen van de provider weer te geven. Heb jij ook een beeld betreffende de verplichtingen die een provider heeft. Als men in o.a. een reclamecampagnes aangeeft, dat bij de keuze van T-mobile, je de beste en de goedkoopste hebt gekozen. Nee te eenzijdig en vind ook, wanneer het geen goed produkt is, kenbaar maken en stoppen met die handel (desnoods via een juridische procedure).

Met vr groet J.H.L. de V

PommetjeH

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door PommetjeH »

hoe zit het met dat stukje van contract klant tekend om te betalen en provider dient dan te leveren wat hij beloofd
Juist, en de provider doet dus precies wat hij belooft. Hij belooft namelijk geen binnendekking. Hij belooft dat je met je mobiele telefoon mobiel bereikbaar bent, met landelijke dekking. Wat 'landelijke dekking' is, is vastgelegd in de wet, en daar voldoen alle providers aan.
Over dat uitproberen. Je gaat echt niet extra dingen doen even na gaan of iemand uit je kennissen kring t-mobile heeft en dan zijn simmetje te mogen lenen en zeker ga je geen extra kosten maken om ff een prepaid kaart te kopen, terwijl je verwacht dat t-mobile een goed produkt zou moeten leveren volgens hun voorwaarde en ervaring na deze jaren. Maar ze schijnen gewoon niks te leren
Nee, en omdat u die 'extra dingen' niet gedaan heeft, zit u nu met de gebakken peren. Had u nu toch maar even zo'n simkaartje gekocht voor ik geloof 20,00 euro, met 20,00 euro beltegoed. Gratis dus. U verwachtte dus ook dat u thuis zou kunnen bellen, terwijl ALLE providers dit niet garanderen. Specifiek, in de Algemene Voorwaarden.

Off-topic:

U gaat mij niet vertellen dat u een reactie als die van 'Piettrucker' net zo serieus neemt als een wat correcter stukje. En de vergelijking met de gesprekken met anders-taligen is natuurlijk onzin. We praten dan namelijk in een vreemde taal. Hierbij zal degene in wiens moedertaal gesproken wordt natuurlijk altijd de ander de ruimte geven fouten te maken. Zeker in een zakelijke omgeving, er moet namelijk geld verdient worden. Maar het gaat hier om een gesprek in de moedertaal. Er reageren hier mensen die het taalgebruik van een tien-jarige hebben. Volwassen mensen. En dan heb ik het dus niet over hier en daar eens een -d of dt, maar over mensen die niet weten hoe je 'zooitje' spelt.

Mvg.
PommetjeH.

PommetjeH.

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

En Horlepiep, je weet zo intens de belangen van de provider weer te geven. Heb jij ook een beeld betreffende de verplichtingen die een provider heeft. Als men in o.a. een reclamecampagnes aangeeft, dat bij de keuze van T-mobile, je de beste en de goedkoopste hebt gekozen
Ik heb een perfect beeld van de verplichtingen die een provider heeft. Die kan je namelijk lezen in de AV. Ik ben namelijk iemand die als hij een contract tekent, meer afgaat over wat er in de AV staat, dan wat er in een reclame wordt gezegd. Maar u gelooft dus blindelings alle reclames.......Dan zal u moeilijk een keus kunnen maken. Alle providers zeggen namelijk de beste en de goedkoopste te zijn. Zoals gezegd, contracten tekenen, helemaal 2-jarige contracten, zonder de AV te lezen en zonder te weten of wat je wilt gaan doen met het ptoduct ook kan, is gewoon dom. En dat zal zo blijven, hoe je het ook wendt of keert.

Mvg.
PommetjeH.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door pang »

mag ik je eerst herinneren dat het in eerste instantie om probleem topic opener gaat en die is namelijk een stuk ernstiger dan de mijne. Want in mijn geval bieden ze wel hun diensten, maar de extra diensten die ze ook aanbieden en wat niet in het contract staat daar nemen ze geen verantwoordlijkheid op, maar schuiven dat af. t-mobile gsm toestel bedoel ik dan, maar dat heb je al kunnen lezen in andere topic.

Tevens is het zo dat er wordt vergelijken met providers. Een huishouden met meerdere abonnement is niet zo vreemd meer. Dus krijg je vergelijking van ja met orange heb ik wel bereik en met die 'klere' t-mobile niet, dus krijg je uitspraken van nooit meer t-mobile. Ook al garanderen ze dat niet, zodoende ik mijn klacht niet bij t-mobile gedeponeerd.
Orange garandeerd trouwens als je wegvalt krijg je je kosten vergoedt en t-mobile steeks steeds de starttarief mooi in hun eigen zak.

over die extra prepaid kaarten dat je doel op 'gratis' kost mij echt 20 euro hoor, ondanks het feit dat je dan 20 euro beltegoed krijgt. Je ben zelf denk ik genoeg snugger om uit te vogelen hoe dat zit. In de trant van de auto koop een auto van 1 miljoen euro en je krijgt 1 miljoen euro aan benzine voor jou auto en terwijl ik al 3 auto's heb, waarvan ik een niet gebruikt. wellicht stomme vergelijkiing vooruitlopend, maar ik moet nog steeds dat geld neer leggen om iets te kunnen testen.

piet trucker zegt inhoudelijk geloof ik niks en is meer als flame, dus een reactie daarop is niet de moeite waard.
Tevens moedertaal, mag ik je aan herinneren dat we in een multiculturele samenleving wonen? en dat de nederlandstaal "verloedert" door sms en email gebruik volgens onderzoek, maar het kan ook worden gezien als een volgende stap in taalgebruik, want zoals je door de geschiedenis heen ziet, zie je dat taal veranderd en mee gaat met de tijd. Ook is het steeds meer dat jonge broekies ook een mening hebben met hun taalgebruik en logischer dat velen dat ook meenemen.
Maar je uitleg is nu duidlijk.

oja over av lezen. Heel veel mensen lezen dat niet, maar daar was eens een uitspraak over. Het ging over msn messenger. Dat microsoft bij versie 6 een extra regel had toegevoegd waarbij je toestemming gaf om gegevens van jou door hun te laten gebruiken. Dat is als het goed is weggehaald, omdat mensen av niet lezen.
Maar uiteindelijk snap ik je relaas over dat testen dan niet. AV zegt jij betaald en wij leveren de diensten, dus waarom testen dan?

!!!!

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door !!!! »

Wat hier bijvoorbeeld gesugereerd wordt, je koopt een kaartje om een jaar te zwemmen en komt achteraf tot de ontdekking dat er maar 30 cm water in het bad staat. Deze eigenaar zegt, het is toch een zwembad en er zit toch water in en je mag hierin ook twee jaar zwemmen (begrijp je m'mmmm). Wat betreft de verplichtingen van de consument, hierover wordt duidelijk extreem veel vermeld. Maar de vraag, van wat is nu precies de verplichting die de provider heeft, dan komt er helaas geen duidelijk antwoord. Ik vind ook de stelling bieden van "Landelijke dekking" misleidend, je kunt namelijk niet op alle plaatsen bellen. Maar helaas dit wordt ook niet duidelijk aangeven. Je moet als provider de consument een proefperiode aanbieden met een leentoestel en als dit dan bevalt pas overgaan op een definitieve overeenkomst voor bepaalde tijd. Bij de aanschaf van een nieuwe auto mag je tenslotte toch ook eventjes proefrijden. En wat PommetjeH. betreft, op meerdere forums is hij duidelijk aanwezig met een (te) eigen mening, een mening die duidelijk agressie opwekt. Wat Piet betreft, laat hem dan iemand zijn die het taalkundig niet juist formuleerd, maar zijn boodschap en oplossing was wel zeer duidelijk en daar gaat het toch eigenlijk over, hoe kom je van dat (ellendige)kontrakt af.

PS PommetjeH. verduidelijk eens de plichten van de provider ????

succes, trouwens wel intressant zo'n discussie, groeten.

*Piettrucker*

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door *Piettrucker* »

jullie hebt ok wel over mie, maar ziedat kakproaten nie zo zit'n. Wanneer ie net als ikke op platteland geboren bint en de lucht van koeien hebt reuken dan blef oen vestand wel goed. ti's geld woarumme alles drait en dat moakt un mense blind. Ik heb wel weer een telefoon en bevalt mie goed. ienne van de PTT.

ik hoeve dat gedonder niet. de kleine letterties lezen (flauwekul). ik gorre weer an mie wark, mazzel Piet

harryvbos

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door harryvbos »

laten we 1 ding voorop stellen,we praten hierover een draadloze verbinding ,geen netwerk kan een klant 100% zekerheid geven over de dekking van iedere uithoek of kamertje in nederland,het is dan ook nooit 100% zeker dat je altijd en overal kan bellen ,helaas heb je zekerheid bij geen enkele netwerk,als je nu van t mobile af wil,zal je bij een andere netwerk mogelijk hetzelfde krijgen op een andere locatie,ik stel dan ook voor: Koop geen mobiele telefoon meer. je verwachtingspatroon komt niet overeen met de werkelijkheid.

succes met communiceren

Jan (K)

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Jan (K) »

je verwachtingspatroon komt niet overeen met de werkelijkheid.
Als je beweert dat mijn verwachtingspatroon niet overeenkomt met de werkelijkheid, heb je gelijk. Maar 100% aan een verwachtingspatroon voldoen is ook helemaal niet ter sprake (was het bijvoorbeeld maar 80%). Voor mij is het van belang, om met een mobile telefoon te kunnen bellen en helaas is dit met T-mobile veelal niet mogelijk. En helaas gaan ze ook niet akoord met 80% betaling van hetgeen je ze verschuldigd bent. Maar mijn stelling is, het niet voldoen aan de gestelde verwachting, mogelijkheid om het kontrakt op te zeggen. Je loopt bijdeze gewoon in een val en komt hier heel moeilijk weer uit. Ze gaan straks de energiemarkt ook vrij geven, heeft met dezelfde opstelling en AV- tjes totaal geen zin !!!!!!!!!!. (sugestie).

Groeten Jan

Jan (K)

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Jan (K) »

( bv: Artikel 26: Ik wil ALTIJD en OVERAL mijn huisarts bellen, maar niet de buurvrouw)
Geacht forumbezoeker,

Wanneer jouw hetzelfde overkomt, dat van wat mij is overkomen, dit op het moment ik een huisarts nodig was, hoop ik dat je nog eens aan mij terug wilt denken, dit vooral wanneer jouw mobile geen verbinding kan maken. Ik vind het toch zeer bezwaarlijk, hoe jij deze dingen ziet en weergeeft in je adviesen. Wanneer jij naar de huisarts gaat, wil jij toch dat hij je helpt en toch niet dat hij je laten stikken, dit omdat dit in een of ander AV staat.

Groeten Jan

Sjantje

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Sjantje »

Weet je wie trouwens nog niet op deze topic gereageerd heeft (ja ja zegt het maar "AriedeK", juist ja ook zo'n betfeter. :evil: :evil:

Wilfred (S)

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Wilfred (S) »

Ik had ook een T-mobile abbo en mijn telefoon heeft zonder dat ik dit wist een verbinding die niet werd verbroken. Resultaat een rekening van € 307,25, ik schrok mij dooo... Ik heb gebeld en mij kon niet gezegd worden wat hiervan de oorzaak was en ik moest gewoon betalen. Even ging het goed en ik kreeg weer een rekening van € 275,00 en begon mij nu toch zorgen te maken. Wetende dat ik bij het callcenter geen duidelijkheid kreeg, heb ik de simkaart uit het toestel verwijderd en hem een maand niet gebruikt. Ja hoor, wie het weet, mag het zeggen, weer een rekening van € 120,00 en ik had helemaal niet gebeld. Ik wilde dit niet meer en wou m'n abbo opzeggen (vergeet het maar). Ik ben nu bij buro van rechtshulp en probeer er nu van af te komen, ik heb mijn simkaart aldaar ingeleverd.

veel plezier met T-mo hier.

!!!!

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door !!!! »

9.3 Het Netwerk werkt door middel van verspreiding van radiosignalen. Aangezien deze signalen kunnen worden gestoord door een externe bron, door atmosferische omstandigheden en afhankelijk zijn van de radiodekking van het Netwerk, kan de kwaliteit van een verbinding niet overal en altijd worden gewaarborgd.
1. signaal kan worden gestoord door een externe bron (onmacht)
2. signaal kan worden gestoord door atmosferische omstandigheden (onmacht)
3. Afhankelijk van radiodekking (provider)

Men heeft dit slim gekoppeld aan de atmosferische omstandigheden, waarbij een leek niet weet waar het hier omgaat. Men had duidelijk 3 oorzaken moeten aangeven, waarbij 3. Voldoende of onvoldoende zendmasten. Dit moet ook door die trucker begrepen worden (ja ja ja), "De blinde lijdt de dove".

.Henk J.

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door .Henk J. »

Op punt 3. ontrekt men zich aan haar verantwoordelijkheid en daar heb je dan ook voor getekend????? (nou snap ik het)

!!!!

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door !!!! »

Ja zet een zendpaal in het midden van het land, desnoods 2, Plaats in een AV deze regel en je bent juridisch gedekt.

!!!!

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door !!!! »

10. Duur van de overeenkomst en opzegging door de klant
10.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een contractperiode die minimaal 12 maanden bedraagt.

10.2 De Klant kan de Overeenkomst tegen en na het verstrijken van de minimale contractperiode schriftelijk opzeggen via T-Mobile Klantenservice (Postbus 16272, 2500 BG Den Haag) onder vermelding van zijn/haar naam, adres, postcode, woonplaats, mobiel telefoonnummer en de gewenste datum van opzegging, dit met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden.

10.3 De Overeenkomst wordt na het verstrijken van de minimale contractperiode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd.

10.4 Bij beëindiging van de Overeenkomst door de Klant komen alle aanspraken van de Klant jegens T-Mobile te vervallen.
Maak ik hierop uit, dat je na een 1 jaar kunt opzeggen ook bij een tweejarig contract?????

Jhannes (L)

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Jhannes (L) »

9.3 Het Netwerk werkt door middel van verspreiding van radiosignalen. Aangezien deze signalen kunnen worden gestoord door een externe bron, door atmosferische omstandigheden en afhankelijk zijn van de radiodekking van het Netwerk, kan de kwaliteit van een verbinding niet overal en altijd worden gewaarborgd.
Zelfs slechte netwerkdekking is gedekt in deze AV, dus dat is ook geen reden om je contract voortijdig te beeindigen.
Ik kan in de bovenstaande AV niet lezen, dat de provider, tegen een slechte netwerkdekking, hij niet aansprakelijk gestelt kan worden. Wel lees ik heel duidelijk dat hij de goede dekking niet overal kan waarborgen. Wanneer dit het probleem blijkt te zijn, die hij technisch WEL kan oplossen, kan men hem een redelijk termijn geven om in actie te komen. Zo niet, heb je naar, mijn mening, ten alle tijde het recht om de overeenkomst te laten ontbinden.

Groeten Jhannes

*Piettrucker*

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door *Piettrucker* »

Ik bin net weer thuus en tjonge julli kunt ter wat van. Dur bint er een poar die denkt dat ik gek binne en daj mi niet seriues hoeft te neem. Maakt mi nie zo veule uut. Jullie bint gewoon een stelletje melkoeien van dat telefoonzootje. Ze geeft oe wat ze wilt weggeem en zie pakt wat van hoe af wat ze kunt pak'n. Proaten of schrieven hef totaal geen zinne, ze lacht oe uut. hoe lulli t' oplossen wilt is oen zaak, ik heb hum onder de band van mien vrachtauto deur done, dat hef goed werkt. Jan K als ie der affe wilt, kom maar bie mie langs, ik wil der oe wel mee helpen. Die pommetje?????, mien vrouwe zeg dat die in unne kinderprogramma mee hef u done. Wat kan die vent dom lullen, ie schrieft vulle maar begriepen, ikke kan der gien biete van begriepen.

Mazzel Piet

Jhannes (L)

Re: Hoe kom ik van het ellendige T-mobile kontrakt af.

Ongelezen bericht door Jhannes (L) »

Indien u constateert dat het bereik van uw mobiele toestel niet altijd optimaal is, betekent dit niet op voorhand dat niet wordt voldaan aan de vereiste dekkingsgraad. De vereiste dekkingsgraad heeft bijvoorbeeld geen betrekking op het bereik binnenshuis. OPTA zal pas overgaan tot het opvragen van nadere rapportages wanneer met name de hoeveelheid klachten ten aanzien van een specifieke aanbieder van mobiele telefonie daar aanleiding toe geeft. Indien u een klacht indient bij uw aanbieder over de dekkingsgraad dan ontvangt OPTA hiervan graag een afschrift.
Beste Jan K, ik weet niet of dit relevant is, maar misschien is er bij u ook iets bekend van de netwerkdekking 'buitenshuis'. Informeer plaatselijk bij een telefoonaanbieder, veelal krijg je eerlijk advies (hij wil achteraf geen problemen).

Groeten Jhannes

Gesloten