LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accu mobiele telefoon maar half jaar garantie?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BL2
Berichten: 5010
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Accu mobiele telefoon maar half jaar garantie?

Ongelezen bericht door BL2 »

stofzuigertje schreef:Als je hem liet vallen is inwendige breuk mogelijk, en dan is meestal de oorzaak van plotseling niets meer...
Nergens staat dat TS de batterij heeft laten vallen.

stofzuigertje

Re: Accu mobiele telefoon maar half jaar garantie?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met of zonder toestel, ze vallen wel vaker en een harde tik kan voldoende zijn.
Toestel of batterij hebben dan geen zichtbare maar wel meetbare schade.
Inwendige breuk of contact los komt vaker voor, open breken en solderen is flinke klus maar die van mij werkt nu weer... nog wel!

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Accu mobiele telefoon maar half jaar garantie?

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

sjohie schreef:Nee, onderdelen die sneller slijten kunnen een afwijkende (kortere) garantieduur hebben, in het geval van accu's is dat wel vaker 6 maanden. Deze 6 maanden op de accu zie ik met een snelle google actie bij alle verkopers van dit toestel staan, het is dus niet iets uit de koker van belsimpel. Goede nieuws is dat er plenty vervangende accu's te krijgen zijn, en dan met 24m garantie. (als je niet eentje van 5 euro uit China neemt tenminste)
Als een nieuwe, vervangende accu 2 jaar garantie heeft, dan is het onlogisch dat er op de accu in een toestel slechts 6 maanden garantie wordt gegeven. Lijkt mij iets voor de ACM om eens naar te kijken!

Gesloten