Trouwens lucas, een expert zoals jij die noemt kan noooooooooooit precies achter halen wat er aan de hand is zolang hij/zij niet de wijkcentrale in kan. KPN heeft het meest betrouwbare netwerk. KPN steekt in verhouding het meeste geld in europa in haar infrastructuur. De meeste mensen denk dat het een kabeltje hier en een kabeltje daar is en hoplaaa en je bent online. Ik werk zelf bij KPN en ik heb altijd 1 vraag als wapen tegen de beterwetende mensen (vaak klanten dus), WAT IS HET INTERNET? Nouuuu daar krijg je me tog antwoorden hahahahahahahahahaha, sjonge jonge jonge, als ik een dag niet gelachen heb nouu dan moet ik wel doof en blind zijn hahaha.
FF alle gekheid op een stokje, een bedrijf dat zo groot wordt als KPN wordt moeilijk bestuurbaar en komen er allerlei regeltjes en afdelingen. Dat is nodig om enige overzichtelijkheid te kunnen bedwingen. Nadeel van grote bedrijven is dat ze totaal niet transparant zijn en veel meer tijd nodig hebben om problemen op te pakken en daadwerkelijk op te lossen. Wil je dus echt service hebben dan zou je naar een provider moeten kijken die erg klein is. Dan zouden je ogen moeten rollen naar de ISP's die breedband leveren via het BBned-netwerkje. Klanten verwachten zoveeeel, een leuk voorbeeld wat ik vandaag heb meegemaakt:
Er belt een meneer: jah me internet doet het niet (zonder zich voor te stellen, hij denkt vast van heyy ze kennen me, ik ben de enige
hahahaha) , probleem was dat de klant niet eens een netwerkkaart had, oke dat vond hij geen probleem, koopt er een en belt mij terug. Jah wat moet ik ermee? Nou wat d8 u van de systeeemkast eens open te doen, jah en dan? Helaas geen ondersteuning, moet u ff zelf uitzoeken. Meneer begint te brommen maar oke oke ik kijk wel even. Klant belt 2 uur later terug, jah meneer het is geluk hij zit erin. ik heb met computer opnieuw gestart en de cd-rom gedraaid en hij geeft aan dat hij geen speedtouch aparaat in mijn netwerk kan vinden (kon cd-tje geeft deze melding). OKe oke meneer laten we ff kijken of uw kaartje wel juist is geinstalleerd, hmmm ff kaartje pingen, noppes, ff vast ip toegekend, noppes, meneer er is iets mis met uw kaart of het moederbord, of uw windows is scheel
Meneer begint te bleren ik heb hier al uren zitten kloten gvdd stelletje groene homo's en jah dit en dat, LACHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, ik kon niet meer stoppen met lachen. Ik zei zo oooh meneer waarom begint u eraan als u geen geduld heeft? Nou jaaa ze hebben me gebeld voor onbeperkt internet blablablablablabla nouuu wat een toppertje ook zeg!!! Hij wilde klacht indienen, direct voor hem die klacht in behandeling genomen: ONGEGROND
Meneer toch ff zelf uitzoeken. OKe oke gvd ik wil dan jou weer aan de lijn, meneer no problem, bel met nummerherkenning en ik zorg dat je bij mij komt. Krijg klant weer en okee hij heeft zijn expert er bij gehaald
Noouuu okee deze meneer had inderdaad weleens een router gezien alleen ze hadden 1 probleem, meneer had kantoor aan huis en woonde op een boerderij en zijn is/ra punt was wel 40 meter weg
Hij zei waar blijft de lange kabel
Welke? Jah nou je gaat me toch niet vertellen dat ik er zelf een moet kopen he, waag het niet he!!! Meneer, helaas toch wel
En weer schelden en weer schelden, wat een lol in dit soort klanten, door hun kortzichtigheid zitten ze met een probleem. Uiteindelijk de klant geadviseerd maar eens draadloos te werken met onze moeie st580 met repeater
Kunnen we ff moei testen voor dat hij in februari door kpn wordt geleverd. Afspraak met deze topper morgen, wordt vervolgd hahahaha