LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eurodisney, wie heeft er tips??

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo wij zijn al in alle disney hotels geweest (behalve santa fe) en hotel New York is de beste. Hotels Disneyland is ook goed maar vond ik zelf te "barbie-achtig". TIP: ga met de thalys (je bent zo daar). :roll:

joukje

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door joukje »

ben er jaren terug geweest met 4 volwassen 4dagen in santa fe geen klachten daar over (wel genoeg elders op het forum)
4 dgn was mooi je kon alles op zijn tijd bekijken en doen niks geen gehaast lekker alle schows en parades bekijken vond wel het was in januari het eten in het park wat minder en koud in de restaurantjes volgens mij was er geen kachel het enige wat ons goed beviel was de mac.en mocht een mid week nou te lang zijn wat ik niet denk dan kun je ook nog wel een excursie naar parijs doen bij div hotels staan wel bussen van b.v oad waar je tegen betaling zo mee mag voor de lichtjes toer b.v.

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door galaxynl »

Ik zit in de amusementbranche en moet wel beetje lachen over de reacties van gaan ze nou dicht of niet.
Dit januarie hebben ze een beurs georganiseerd voor de mensen uit de amusementbranche en rondleiding gegeven en al het commentaar en positieve reacties werden opgeschreven en daarna werd er soort seminar gegeven.
Eind van de rit bleek dus dat er eigenlijk gesmeekt werd bij een paar Italiaanse grote geldschieters dat ze letterlijk op de wip staan en dat er vanuit USA de kraan wordt dicht gedaan.
Kortom ja er moet heel snel wat gebeuren anders is het sprookje uit!

Bertien

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Bertien »

Nou barbara jij bent vast en zeker geen disneyfan,maakt niet uit,maar
een ander vind dit wel leuk,niet afkraken dus
Ik ben inmiddels 9x in disneyland paris geweest en blijf het leuk vinden.Ik ga meestal 3 dagen,maar ben ook al een paar keer 5 dagen geweest,ik krijg er geen genoeg van!
Wij zitten altijd in 1 van de disneyhotels,maar ik denk dat met kleine kinderen leuker is in crocket ranch :)

Fan

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Fan »

Inderdaad, het blijft leuk! En zo gauw zal het niet sluiten hoor! Echt niet en dat weet ik heel zeker! 8)

Gast

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Jun 2004 09:06 door W_W


--------------------------------------------------------------------------------

Ben er nog nooit zelf geweest, 't is wat ik heb van horen zeggen. Een midweek in Eurodisney lijkt mij wel overdreven lang. Het is idd wel in een dag te zien, maar 2 dagen is beter. De prijzen zijn erg hoog, de Mc. Donalds is er 3 x zo duur en je mag niets zelf meenemen op eet en drink gebied als je van buiten het park komt heb ik me laten vertellen.

Gast

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Gast »

Als je het van horen vertellen hebt, ga er dan niet tussen zitten. De dingen die je zegt kloppen absoluut niet!! De Mac Donalds in het parcs is maar iets duurder dan in Nederland maar dat valt niet eens op! Ook het meenemen van eten is geen probleem zolang je er maar niet bijloopt alsof je elk moment een verkoopkraam kan beginnen.

Dus ga er eerst maar naar toe voordat je commentaar geeft!!

tsssss......

dimax

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door dimax »

Hallo,
ik ben net voor de 13e keer in disney geweest en heb op het disney hotel na alle hotels gehad.Reglematig ga ik 2x per jaar en soms 3x per jaar dus helemaal objectief ben ik niet.
Ik vind dat hotel Santa Fe net zo goed is als alle andere duurdere hotels, vooral als je je onbijt bestelt via je reisorganisatie met Goodmorning Fantasyland.
Dan mag je 1 uur eerder het park in en krijg je in Fantasyland een lekker en goed ontbijt, is gratis en beperkt beschikbaar.
Davy crockett ranch vond ik niet zo heel bijzonder, sávonds was het behoorlijk zoeken in het donker.En de blokhutten sie we hadden waren allebei uitgeleefd.
Wij gaan altijd 3 dagen en dat is precies goed, maar dat komt ook omdat we niet alles meer doen.En sommige attracties doen we 2 x.
We zijn inmiddels 2x met de thalys geweest en dat is super. Met de auto doen we er ongeveer 6 uur over en dat is vanaf regio Amsterdam.
Het eten is daar toch wel behoorlijk duur mits je niet de hele dag junkfood wilt eten.
Een aanrader is het buffet in Plaza Garden restaurant, kost voor volwassenen 25 euro maar dan kun je eten wat je wilt, geen haute cuisine maar wel van alles wat.
Verder is in de studion's niet heel veel te doen voor hele kleintjes, en vergeet vooral niet bij populaire attracties zoals Peter Pan een fastpass te halen, dat scheelt je een hoop wachttijd.
Heb je al gekeken bij de kids gratis acties?
Dat is een stuk voordeliger alleen is dat tot 31 maart aankomst.
Nou ja, ik zou even een brochure halen van bv oad en daar haal je een hoop tips uit.

Veel plezier.
dimax

chauffeur
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2005 11:30

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door chauffeur »

Kevvin
Gast

Geplaatst op 01 Jun 2004 16:23 door Kevvin


--------------------------------------------------------------------------------

Als je het op een routeplanner intypt geeft hij als reistijd aan 4 uur en 16 minuten. Sorry dat ik dat heb afgerond op 4 uur.....

Naar boven


yson
Gast

Geplaatst op 01 Jun 2004 16:53 door yson


--------------------------------------------------------------------------------


Ik rij vanuit breda in minder dan 4 uur na de poorten van de Disney....dus dat moet vanuit eindhoven echt niet veel langer zijn......
En ik rij echt vrij normaal

[/quote]

vanuit eindhoven met de auto is 5,5 uur .......routeplanner lap ik aan mijn laars.....weleens gehoord van file's opstoppingen etc......als je vanuit breda komt zit je al vlakbij antwerpen dus dat kan wel kloppen.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Ik ben nu 2 maal naar Eurodisney geweest en ga in november 2005 naar Florida, waar ik o.m. Disneyworld en Universal studios en Seaworld ga bezoeken.
De 1e keer Eurodisney was met mijn vrouw in de kersttijd 2 jaar geleden en afgelopen november ben ik met mijn kinderen en kleinkinderen weer naar Eurodisney geweest, ook in de kerststijl. De 1e keer hebben we in hotel Cheynenne gelogeerd en de 2e keer in Santa Fe. Ik vind Santa Fe beter als Cheyenne, aangezien Santa Fe 2 2-persoons bedden heeft en Cheyenne 1-2 persoons en een stapelbed. Voor kleine kinderen vind ik een stapelbed gevaarlijk. Het eten in beide hotels is niet om over naar huis te schrijven, eerder slecht als goed. Verder voor het Disneypark en de studios niets dan lof. Normaal kunnen kleinkinderen wel eens vervelend zijn, maar tijdens deze 4 dagen (woensdag t.m. zaterdag) hebben ze zich geen moment verveeld. Als ik nu aan mijn jongste kleinzoon, 2,5 jaar oud, vraag, waar hij op vakantie naar toe wil, dan is het steevast "naar Eurodisney".

jacko
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:28

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door jacko »

in het park is het heeeeeeel duur.
neem drinken bv blikjes mee scheelt je een boel geld.
en bij hotel santa fe is een tankstation daar kan je behoorlijk wat snacks kopen het is in dat station wel duurder als in een supermarkt maar lang nog niet zo duur als in het park zelf.
voor de rest is het wel de moeite waard om heen te gaan.
veel plezier

Jetje11
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:19

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Jetje11 »

Ik heb ergens anders mijn ervaring met Disney al gezet, dus zal hem niet herhalen (was overigens positief). Vier uur is goed te doen hoor en van wat ik gehoord heb is de Crocket Ranch heel leuk en kan een midweek dan goed. Op het park ben je met 2 dagen wel klaar.
Ik wacht zelf nog wel even tot d ekids 5 en 7 zijn, hebben ze er wat meer aan (zijn nu 1 en 3)

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door puttputt »

wel al een oud onderwerp maar omdat wij er vorige week zijn geweest wil ik toch reageren.

Davy Crockett ranch is heel erg leuk, eenvoudige blikhutten maar wel zo knus.
wij zijn 5 dagen in Disney geweest je hebt 2 parken en een Disneyvillage en we zijn echt 4 dagen bezig geweest om alles te kunnen zien het is zo ontzettend groot maar wel heel erg mooi.

Wat ook niet meer kan is eten en drinken het park op nemen, alle tassen worden nagekeken en etenswaren eruit gehaald,
men kan dan op een picknickplek alles nuttigen of in de container gooien die er staat.

ik had vanuit nederland pakjes drinken meegenomen en de broodjes, die hebben we toch binnen gekregen door ze onder de jassen te stoppen.

nadeel is inderdaad dat eten en drinken op het park peperduur is.
Het is een mooi verzorgd park.
wij gaan zeker nog eens terug>>
onze jongste is 7 jaar en ze mocht da wel nog niet in alle achtbanen maar voor de rest is ze overal ingeweest.

ik zou aanraden voor de goedkoopste optie te keizen want je bent echt alleen maar om te eten en slapen in de blokhut/hotelkamer
wij waren s`avonds bekaf en hebben verder op de ranch niks ondernomen.
Bij de Ranch krijg je elke ochtend ontbijt wat je op een centraal punt moet afhalen maar het is zeer veel we hadden niks te klagen.
van Hotelgasten hadden we gehoord dat zei juist heel vroeg aan het ontbijt moesten zijn, anders was alles op.
daar hadden wij dus geen last van...

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ puttputt,

Misschien handiger om een nieuw topic te starten, in plaats van een 4 jaar oude nieuw leven in te blazen.

In die tijd zijn er nogal wat dingen veranderd in Disneyland Resort Paris.

Maar ik kom wel binnen met tassen vol met drinken en broodjes, dus waar jij het over hebt begrijp ik niet helemaal :roll: .

woutol
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2008 17:48

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door woutol »

hallo

ik en een vriend van mij heben dit jaar vmbo examen. als we geslaagt zijn zouden we graag met heel misgien nog een vriend naar disneyland resort paris willen voor onze voorkeur 3 dagen en 2 nachten. we zijn al wezen kijken voor de prijzen e.d. en we kwamen uit bij het hotel santa fe. het leek ons heel leuk allemaal maar we komen er niet uit of je er zonder volwassene in zou moge :? mag je er als 16 jarige in met toestemming van je ouders of moet er echt iemand mee van 18 jaar of ouder? en betaal je per kamer of per persoon dan? ik wil het liefst antwoord van iemand die ook echt weet wat het antwoord is en niet van iemand die denkt dat hij het weet :wink:
mvg

wouter :D

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door puttputt »

vanuit Breda 4 uur naar disney??
vlieg je dan??
wij hebben vanuit Limburg ( Weert/Venlo/Roermond) 5 uur gedaan met onze auto om naar Disney te rijden
en dan heeft mijn man constant 120 KMH gereden...

tobyono
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:03

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door tobyono »

beetje late reactie maar goed

Ey puttputt ik weet niet hoe het met jou topografische kennis zit

Maar als je in 5 uur van weert naar euro disney rijd,en je vind het raar dat het vanaf breda 4 uur rijden is dan moet je toch even beter op de kaart kijken

Weert--breda 45-60 minuten
En breda ligt nou eenmaal een stuk dichterbij disney sta in een half uur in antwerpen

wandalientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 19:24

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door wandalientje »

Wij zijn onlangs ook naar Disney. Davy Crocket Range geweest. We hebben een prima vakantie gehad.(4 dagen) Het huisje was erg oud en met schimmel, losse plinten etc. Het was dat we er alleen sliepen en geen tijd/zin hadden om eventueel te verhuizen. Het zwembad zag er goed uit. Mijn man is 1 keer met de kids geweest, maar toen was er volgens hen in het bad gepoept en moest iedereen er uit. Niemand had iets gezien, maar ja als het wel zo is, natuurlijk wel zo schoon.

Wij hadden zelf veel drinken en eten mee!! Bij de controle werd er niet eens naar gekeken! We hadden koekjes, broodjes, snoepjes etc mee. Het is niet te betalen in disney zelf en niet echt lekker. Het ontbijt wat je bij de davy crocketranch kon ophalen was prima! wij waren met zijn 5en. 1 1/2 stokbrood, 5 broodjes, 5 croissants en drinken en boter en beleg etc. Bij de balie zeiden ze ook dat je wel gesmeerde broodjes mee mocht nemen, dus valt wel mee. Als je je eigen meeneemt, scheelt je niet alleen geld, maar je hoeft niet in de rij te staan en de kinderen kunnen nemen wanneer ze zin hebben. Ideaal. Natuurlijk hebben we daar ook wel wat gehad hoor. (vb 2 hotdogs en 3 ijsjes 18 euro)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Henri42 »

heeft iemand de website van het park overnachtingen en entreekaarten ?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Henri.

Kijk even op: www.disneylandparis.nl en je vind alle info die je maar wenst.

Tip van mijzelf... kijk anders even op de OADsite en zoek een hotelletje in de buurt van het park. Ben je stukken voordeliger uit. Ook kun je daar de entreetickets al bestellen.

Mochten jullie gaan.... heel veel plezier. 8)

Gesloten