sylvesterb schreef:crazyme schreef:Ik vraag mij sterk af of een verbinding dan non conform is. Je kunt met een auto prima rijden, maar bergen beklimmen kunt niet met elke auto. Daar heb je een 4x4 voor nodig. (Dit is een analogie)
Ik denk niet dat ziggo garandeert dat de lijn geschikt is om te gamen. Ik denk dat zij de veilige belofte doen dat je kunt internetten.
En dat kan gewoon.
Ziggo adverteert dat hun lijnen geschikt zijn om te gamen. Als je een auto koopt doe geschikt is om bergen te beklimmen en deze kan het niet dan is de auto gewoon non-conform.
Geschikt om te gamen, is net zoiets als als dat mini zegt dat je met hun auto op vakantie kan. Dat is feitelijk juist, je kan er prima mee naar een camping in zuid-Frankrijk tuffen. Maar voor een heel specifieke vakantie, zeg wildcamperen in de herfst, aan het eind van een modderig karrenspoor bovenop een berg in de Pyreneeën, istie dan weer wat minder geschikt.
Dat is hier ook zo, 1/3e van het triple play abonnement is de internetverbinding, en dáárvan wordt ook weer een relatief klein deel (specifiek soort gamen) beïnvloed door dit probleem. Browsen, mailen, skypen, netflix noem maar op, werkt gewoon.
Verder ligt het probleem voorbij wat Ziggo zelf kan (zie links in mijn eerdere post), nl in de firmware. Dan kan een geschillencommissie, rechter of zelfs de politiek van alles van vinden, maar de oplossing laat gewoon even op zich wachten. Al was het maar omdat ze een nieuwe versie firmware goed moeten testen, ik bedoel, het zou wel erg schraal zijn als die paar gamende klanten geholpen zijn, maar alle andere klanten ineens geen netflix meer kunnen kijken ofzo.