Pagina 2 van 2
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Geplaatst: 10 jan 2018 12:05
door NeoDutchio
alfatrion schreef:Dat is een terecht punt. De bewijslast hiervoor ligt wel bij de verkoper. Overigens verwacht ik dat de Reclame Code Commissie op basis van wat wij wel kunnen controleren zal aangegeven dat de reclame oneerlijk is.
Wij kunnen alleen niets controleren aangezien niemand van ons de aanbieding gezien heeft, alsook de voorwaarden en de manier van bestellen. Met een half woord wederom een uitspraak voor een ander doen kan niet.
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Geplaatst: 10 jan 2018 12:18
door alfatrion
Die ene pagina is reclame en die pagina beantwoord niet aan de NRC, dus is mijn verwachting dat de RCC zal aangegeven dat die reclame oneerlijk is.
De RCC heeft in het verleden al geoordeeld dat dergelijke reclame oneerlijk zijn, en het verweer "ja, maar op de bestelpagina staat het wel" heeft toen niet weerhouden om tot dat oordeel te komen.
NeoDutchio schreef:Met een half woord wederom een uitspraak voor een ander doen kan niet.
Als jij vindt dat ik dat doe, dan kan het kennelijk.
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Geplaatst: 10 jan 2018 12:54
door GJS
Lowieze schreef:GJS schreef:
Rare reactie, waar zie jij staan dat het wel om een abonnement gaat?
Ik zie alleen een aanbieding voor 1 trui, een feestnummer van de Libelle en 6 gewone nummers van de Libelle.
Er staat dus expliciet wat je voor die € 29,95 krijgt en niet dat die 6 nummers deel uitmaken van een abonnement.
Volgens jouw redenering:
Er staat ook niet bij dat het geen abonnement op truien betreft, dus mogen ze nu ook elke 3 maanden € 350 afschrijven en elke week een trui opsturen.
Vraag aan Jeannette:
Heb je die mail nog en kan je die hier plaatsen, wel eerst je persoonlijke informatie verwijderen.
Omdat u dit niet begrijpt, schrijf ik een rare reactie?
Als je de aanbieding goed leest, krijg je de eerste nummers voor 29,95, dus dan betaal je voor de volgende nummers de gewone prijs. Begrijpend lezen noemt men dat. Ook voor 6 nummers gaat u een abonnement aan, of dat doorloopt of niet.
Ik heb al vaak van proefabonnementen gebruik gemaakt en er staat altijd expliciet bij dat dit abonnement na zoveel nummers stopt.
Dat staat bij deze aanbieding helemaal niet, dus dan kun je begrijpen dat na die 6 nummers het abonnement door loopt en je dan de reguliere prijs gaat betalen.
Ja dat is een rare reactie, jij veronderstelt dingen die er niet staan en je weet helemaal niet hoe die bestelpagina eruit zag.
Ik heb trouwens nog nooit van een tijdschriftenabonnement van 1,5 maand gehoord dus ook daaruit kan je helemaal niet "begrijpen" dan het om een abonnement gaat, dat is meer een termijn voor een proefabonnement.
Trouwens ook een beetje kort dag met die maand opzegtermijn om te besluiten of je het opzegt of niet, je kan dan net 2 nummers lezen.
Als het om een abonnement zou gaan zou er bij moeten staan dat het daarna doorloopt voor € 56,44 per kwartaal.
Je eigen advies over begrijpend lezen kan je beter zelf ter harte nemen want je blijft maar doorhameren over dat het in de voorwaarden staat terwijl al diverse keren is aangegeven dat het daarin niet verstopt mag worden
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Geplaatst: 10 jan 2018 13:53
door Lowieze
@GJS "Ik heb trouwens nog nooit van een tijdschriftenabonnement van 1,5 maand gehoord dus ook daaruit kan je helemaal niet "begrijpen" dan het om een abonnement gaat, dat is meer een termijn voor een proefabonnement"
Misschien ligt hier het probleem dat u het niet begrijpt. U gaat tegen mij tekeer, maar dat kunt u beter tegen Sanoma doen als u het niet eens bent met de voorwaarden.
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Geplaatst: 10 jan 2018 14:03
door alfatrion
Lowieze schreef:alfatrion schreef:Maar dat is niet het aanbod.
Deze voorwaarden gelden voor zowel een gewoon abonnement als een aanbieding.
Doet er niet toe. Als zij willen dat het abonnement stilzwijgend doorloopt, dan moeten ze dat in het aanbod zetten. TS heeft enkel en alleen JA gezet tegen 6 bladen en een trui.
Lowieze schreef:Misschien ligt hier het probleem dat u het niet begrijpt. U gaat tegen mij tekeer, maar dat kunt u beter tegen Sanoma doen als u het niet eens bent met de voorwaarden.
GJS gaat helemaal niet tekeer tegen je. Hij gaat met je in discussie over een aanname die jij maakt. Wat je doet is tegen iemand die 1 pak koekjes voor € 2,50 heeft besteld, roepen dat hij er 10 pakken moet afnemen en niet voor € 2,50 per stuk, maar € 7,50, omdat dit in de voorwaarden zou staan. Dat is heel onlogisch. Eerlijk zaken doen houdt in dat je dat niet wegstopt, maar de kernprestaties eerlijk en open communiceert.
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Geplaatst: 10 jan 2018 14:21
door Lowieze
alfatrion schreef:Lowieze schreef:alfatrion schreef:Maar dat is niet het aanbod.
Deze voorwaarden gelden voor zowel een gewoon abonnement als een aanbieding.
Doet er niet toe. Als zij willen dat het abonnement stilzwijgend doorloopt, dan moeten ze dat in het aanbod zetten. TS heeft enkel en alleen JA gezet tegen 6 bladen en een trui.
Lowieze schreef:Misschien ligt hier het probleem dat u het niet begrijpt. U gaat tegen mij tekeer, maar dat kunt u beter tegen Sanoma doen als u het niet eens bent met de voorwaarden.
GJS gaat helemaal niet tekeer tegen je. Hij gaat met je in discussie over een aanname die jij maakt. Wat je doet is tegen iemand die 1 pak koekjes voor € 2,50 heeft besteld, roepen dat hij er 10 pakken moet afnemen en niet voor € 2,50 per stuk, maar € 7,50, omdat dit in de voorwaarden zou staan. Dat is heel onlogisch. Eerlijk zaken doen houdt in dat je dat niet wegstopt, maar de kernprestaties eerlijk en open communiceert.
Ik roep niet dat iemand iets "moet". U verwart the messenger met Sanoma, die die voorwaarden stelt. Don't shoot the messenger!
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Geplaatst: 10 jan 2018 14:30
door stofzuigertje
Vele probeer aanbiedingen stoppen na afloop en je kreeg telefoontje of je klant wilt blijven.
Als ze via deze onduidelijke manier de boel belazeren neem ik geen producten meer bij deze uitgever af voor de zekerheid.
Dit kan ze in toekomst vele klanten kosten want als ik als jurist eerst de gehele pagina met voorwaarden moet doorspitten is de kerst inmiddels voorbij!
Heel Nederland kan hier meelezen dus ik verwacht dat ze bij de eerst volgende paas actie alles mogen dumpen bij kringloop of voedselbank omdat niemand meer een aanbieding van deze uitgever zal vertrouwen.
Welkom in de Biep, gratis lezen van dit steeds duurdere blad met steeds minder abonnees.
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Geplaatst: 10 jan 2018 14:43
door alfatrion
Lowieze schreef:Ik roep niet dat iemand iets "moet". U verwart the messenger met Sanoma, die die voorwaarden stelt. Don't shoot the messenger!
De oorsprong van dat gezegde is dat gezaghebbende een bericht verstuurde via een koerier en dat vervolgens de koerier neergeschoten werd. Maar Sanoma heeft jou niet ingehuurd om hun standpunt hier met verve te verdedigen, ook nadat ik er op heb gewezen dat het doorlopende karakter in het aanbod moet staan. [Tekst verwijderd door de Moderator]
Re: Libelle wijzigt tussentijds abonnementsvoorwaarden?
Geplaatst: 10 jan 2018 15:23
door Nijogeth
Overigens biedt de site van Libelle alleen abonnementen aan en staan er op de website zelfs de kopjes 'met korting' en 'met cadeau'.
Daarom vraag ik me af hoe de bestelpagina eruit heeft gezien. Daar kunnen we nu niet meer terecht.