Pagina 2 van 2
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 25 feb 2018 13:59
door Dorfje
Vraag me ook af of "binnen een minuut" letterlijk te verstaan is.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 25 feb 2018 16:57
door Boesta
Waarschijnlijk had u gewoon mobielinternet op uw telefoon niet uit staan maar stond het gewoon al die tijd aan.
Als je niet actief mobielinternet uitzet op je telefoon, gebruikt de telefoon dagelijks mobielinternet.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 26 feb 2018 16:50
door Franskia
Het zou topic starter sieren ook eens te reageren. Daarnaast dit; Het is simpel. Bij de meeste providers kan je op de site je ge- en verbruik inzien. Zo zie je meteen wanneer je gebeld en internet hebt gebruikt. Je ziet dan ook wat de kosten hiervan zijn geweest, al of niet binnen je bundel.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 27 feb 2018 14:11
door Jesa H
Je krijgt overigens ook gewoon een SMS van Simpel als je data "bijna" (80%) op is....
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 27 feb 2018 14:31
door sjohie
Onze buitenmedewerkers krijgen elke ~3e van de maand een smsje dat ze hun maandbundel, welke we voor elk van onze zakelijke SIMkaarten hebben, "al" hebben opgemaakt. Die doen een ~700MB per dag. Ik wil maar aangeven, zakelijke toepassingen vréten niet zelden data, denk aan outlook-synchronisaties, of als je een windows laptop bijvoorbeeld via de mobiele hotspot functionaliteit van je smartphone op het internet laat gaan, zal die op een zekere dag per maand fluitend een GB of wat aan windows updates naar binnen gaan hengelen.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 13:17
door Pandora77
Simpel is niet te vertrouwen. Mijn abonnement bij simpel is half juli stopgezet en ik kreeg gisteren een rekening van 152 euro omdat ik extra internet verbruikt zou hebben. Dat kan helemaal niet aangezien ik de simkaart van simpel niet meer gebruikt heb omdat ik bij een andere provider zit. Ik heb net de klantenservice gebeld en die konden mij ook geen verklaring geven. Het enige dat ze mij vertelden is dat ze de automatische mails zouden stopzetten. Wat dit met mijn extra kosten te maken heeft snap ik niet helemaal. Ik vind het een raar verhaal. Ze doen dus maar wat. Als ik niet gebeld had hadden ze gewoon dat geld van mijn rekening gehaald.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 14:07
door renewouters
HADES2001 schreef:alfatrion schreef:NeoDutchio schreef:U zal moeten bewijzen dat het ook echt zo is.
Simpel stelt dat TS 100 euro aan GB plus 1000 GB heeft afgenomen en draagt daar de bewijslast dus voor.
De snelheid van een 4G is maximaal zo'n 20 Mbps, dus 1000 GB kan niet in een minuut.
Die eerste gb moet duidelijk mb zijn gezien er daarna iets van 5x mb staat. Nog steeds veel maar scheelt in ieder geval factor 1000
Gebruik a.u.b. de juisten notaties om verdere spraakverwarring te voorkomen! Het is Gb of GB (Gigabit, of Gigabyte), en Mb of MB (Megabit of Megabyte). Een kleine g en m bestaat niet in deze context.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 14:20
door Erthanax
Voor de extra duidelijkheid: b = bit, B = byte = 8 bit.
Snelheden werden meestal opgegeven in bit/seconde, bestandsgrootte meestal in byte (wat je dan weer wel met een kleine letter schrijft).
1000 GB is 8000 Gb. Bij een snelheid van 20 Mb/s duurt dat dus 400.000 s, ofwel 111 uur.
Theoretisch haalt 4G een snelheid van 1000 Mb/s. Dan duurt het voor 1000 GB nog altijd 8000 s.
Ter vergelijking: een dvd van 4 GB kost maar een halve minuut op de theoretisch maximale snelheid.
Afgezien van al dit geneuzel, TS heeft het over de bewering van Simpel dat hij 1000 MB in een minuut verbruikt zou hebben.
Op de theoretische snelheid van 1000 Mb/s kan je in een minuut maximaal 60.000 Mb = 7500 MB binnen halen. Theoretisch, als je een extreem goede verbinding hebt, zou die 1000 MB dus kunnen.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 15:49
door Julie4444
Pandora77 schreef:Simpel is niet te vertrouwen. Mijn abonnement bij simpel is half juli stopgezet en ik kreeg gisteren een rekening van 152 euro omdat ik extra internet verbruikt zou hebben. Dat kan helemaal niet aangezien ik de simkaart van simpel niet meer gebruikt heb omdat ik bij een andere provider zit. Ik heb net de klantenservice gebeld en die konden mij ook geen verklaring geven. Het enige dat ze mij vertelden is dat ze de automatische mails zouden stopzetten. Wat dit met mijn extra kosten te maken heeft snap ik niet helemaal. Ik vind het een raar verhaal. Ze doen dus maar wat. Als ik niet gebeld had hadden ze gewoon dat geld van mijn rekening gehaald.
Dus het is opgelost met een simpel telefoontje?
Wat is dan het probleem?
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 17:53
door grun
Pandora77 schreef:Het enige dat ze mij vertelden is dat ze de automatische mails zouden stopzetten. Wat dit met mijn extra kosten te maken heeft snap ik niet helemaal. Ik vind het een raar verhaal. Ze doen dus maar wat. Als ik niet gebeld had hadden ze gewoon dat geld van mijn rekening gehaald.
Misschien toch maar de komende tijd de bankrekening extra in de gaten houden of ze het alsnog proberen.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 18:22
door HADES2001
Handig mensen een 5 maanden uit topic weer naar boven halen...
En nee mb MB gb GB als ik in het kleine kamertje op de wc even een bericht typ is dat soms wat vervelend en in dit bericht was het duidelijk genoeg. En op technisch vlak hoef je me echt niets te leren
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 18:32
door Erthanax
HADES2001 schreef:En op technisch vlak hoef je me echt niets te leren
U misschien niet, een ander mogelijk wel.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 19:17
door NeoDutchio
Pandora77 schreef:Simpel is niet te vertrouwen. Mijn abonnement bij simpel is half juli stopgezet en ik kreeg gisteren een rekening van 152 euro omdat ik extra internet verbruikt zou hebben. Dat kan helemaal niet aangezien ik de simkaart van simpel niet meer gebruikt heb omdat ik bij een andere provider zit. Ik heb net de klantenservice gebeld en die konden mij ook geen verklaring geven. Het enige dat ze mij vertelden is dat ze de automatische mails zouden stopzetten. Wat dit met mijn extra kosten te maken heeft snap ik niet helemaal. Ik vind het een raar verhaal. Ze doen dus maar wat. Als ik niet gebeld had hadden ze gewoon dat geld van mijn rekening gehaald.
En wanneer heeft u de simkaart verwijderd? Als het pas half juli is geweest krijgt u nu dus de eindafrekening.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 19:57
door Julie4444
HADES2001 schreef:Handig mensen een 5 maanden uit topic weer naar boven halen...
En nee mb MB gb GB als ik in het kleine kamertje op de wc even een bericht typ is dat soms wat vervelend en in dit bericht was het duidelijk genoeg. En op technisch vlak hoef je me echt niets te leren
Nee, de discussie is opnieuw gestart met een tweede klacht.
Zie daarvoor deze post:
viewtopic.php?f=25&t=181407&start=20#p2599745
Renewouters en Erthanax lijken dat te hebben gemist door te reageren op de oudere posts.
Re: Rekening van €100,- van Simpel voor 1 minuut internetgebruik
Geplaatst: 09 aug 2018 20:30
door Erthanax
Ik had dat niet gemist hoor, maar omdat rw een stukje citeerde heb ik zijn terechte opmerking wat aangevuld. Leek me wel nuttig, zodat ook latere lezers over juiste informatie hebben.