LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Megapool / Harense smid

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
j.bot

Re: Megapool / Harense smid

Ongelezen bericht door j.bot »

wat voor een uitstekende ervaring je met harense smid heb weet ik niet
vertel je er ook niet bij als je in hun winkel er om vraagt is het vrij normaal
dat ze hun zaak niet afkraken.waar het hier om gaat is dat ik in september een
klacht had en diverse keren heb door gegeven en tot op de dag van heden nog
niets gehoord heb en zo op de forum te zien ook bij kassa ben ik niet de enigste.

dvd

Ongelezen bericht door dvd »

Even een berichtje over de plus garantie van de Megapool.

Ik zal jullie uit de droom helpen, maar de harense smid heeft de plus garanties niet overgenomen. Dus is het niet zo gek dat zij alleen de
geregistreerde garanties vergoeden. Het is dus super klantvriendelijk van de harense smid. Waar ik over service zeer te spreken ben.

Dvd

j.bot

onze gast hoeft niemand uit de droom te halen kijk even op de
site van harense smid daar staat een formulier op alleen voor
witgoed megapool plus garantie dus als ze dat niet overgenomen hebben waarom staat het er dan. eerst kijken dan oordelen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, en zoals ik al boven aangaf worden alleen plus garanties in behandeling genomen die bij de verzekeraar in het bestand staan. Dus als megapool de garanties niet goed administratief heeft bijgehouden, dan kun je dus geen aanspraak maken op de garantie.......en ik kan het weten, want de mijne stond gelukkig wel in het bestand :lol:

Dus de Harense Smid neemt alle plus garanties in behandeling en vermeld dit uiteraard dan ook op hun site. Maar als dus blijkt dat je niet in het bestand voor komt, dan moet je zelf voor de kosten op draaien.

j.bot

dat je in het bestand stond is mooi meegenomen voor jouw
maar als ik alles invul en na zes weken nog niets gehoord heb
ook niet of ik wel of niet in het bestand voor kom vind ik
dat een slechte zaak of te wel een slechte service hoe je het
ook bekijkt.

ahelsemans

Ongelezen bericht door ahelsemans »

Ik zou zeggen ga eens naar een Harense smid winkel en leg je (megapool)probleem uit. Heb ik ook gedaan, en de mensen hebben mij geholpen met het opsporen van m'n reparatie en wat betreft die garantie van Megapool wordt idd pas vergoed als Megapool jou ook heb aangemeld bij de verzekeraar. Ik heb van buren begrepen dat ook zij hun geld netjes terug hebben gekregen van de Harense smid. Reparatie aan hun wasmachine. Ik heb dus WEL goede ervaringen met hun service. Dus ga niet zitten wachten op een antwoord op je mail, maar ga naar een winkel toe. Succes

thoxxx

Ongelezen bericht door thoxxx »

Ook ik was klant van Megapool. Had daar een wasmachine gekocht met aanvullende garantie. Vorige maand problemen (na 1,5 jaar) met het apparaat. Gebeld met de Harense Smid. Afspraak gemaakt en - weliswaar 10 dagen later (kennelijk druk op die afdeling) - kosteloos gerepareerd door de Harense Smid.
Ik heb dus zeker geen klachten over hun service!

Geert.

Gast

heb vandaag voor de zoveelste keer gebeld met de Harense Smid er werd me namelijk iedere keer gezegd dat het om heel veel zoek geraakte apparaten ging en dat kost veel tijd.
Vandaag werd me verteld dat als ik deze maand geen bericht krijg dat het apparaat niet op gespoord is en dat ik me dan tot de curator van megapool moet wenden.
Mooie boel is dat, eerst wordt je maanden aan het lijntje gehouden en nu dit.

Weet iemand een adres van de curator van Megapool.

arthur sanders

Ongelezen bericht door arthur sanders »

:( Ik heb in 2002 een wasmaschine gekocht bij megapool met een extra garantie van 5 jaar.
Nu dat de maschine gebreke vertoont en na verschillende telefoontjes te hebben gedaan, sturen ze je gewoon van het kastje naar de muur.

Firma's die min of meer betrokken zijn met megapool rekenen 100 euro werk en verplaatsingskosten aan + de stukken. met die faktuur zou ik dan mijn centen kunnen recuperen bij een zekere MENAPAN 081432211 maar daar neemt niemand de telefoon op. Zodus ze hebben ons weer bij ons pi.....je gehad. Weet er soms iemand nog een andere oplossing voor dit probleem.
groetjes van [email protected]

Gast

hoe komt dat toch dat in de topics van huishoud ap. en van audio-video
en topic garantie en diverse altijd weer de slechte service van harense smid
genoemd wordt. wordt dat bedrijf dan nooit wakker.
heb trouwens ook in een topic gelezen dat het bijna gebeurd is met dat
bedrijf dus kijk uit als u daar wat koopt laat alles op papier zetten.

Gast

Ja en dat is dus grote onzin. Zij gaan echt niet failliet, kost alleen wat tijd om alles op de rit te krijgen....

Gast

volgens hun eigen site bestaan ze al meer dan 175 jaar.
als ze nu nog niet alles op een rijtje hebben dan zal
dat ook nooit gebeuren.
maar je ziet het he klein begonnen goeie service worden
steeds groter service wordt minder gaan weer naar klein
terug en vragen zich af hoe dat kan. is maar een oplossing voor.
SERVICE.

Gast

ik hoor en zie veel mensen hier op dit en andere forums zeggen dat ze geen aanspraak kunnen maken op de plusgarantie bij de harense smid omdat ze simpel weg niet voorkomen in de administratie van megapool!!!!!

nou is het natuurlijk zo dat het heel handig zou zijn als u in het bestand voor zou komen... en waarschijnlijk is dit ook het geval! maar door een verkeerde naamspelling of verkeerde boeking van een product dat u gekocht heeft kan het heel moeilijk te traceren zijn!
dit is toch te begrijpen!!!!!!!!

wat ik me dus afvraag is: ALS U DAN EEN PLUSGARANTIE VOOR VEEL GELD HEEFT AFGENOMEN BIJ DE FIRMA MEGAPOOL WAAR IS DAN HET GARANTIE CERTIFICAAT DAT ER BIJ WORDT GELEVERD!!!!!!!

IS UW EIGEN ADMINISTRATIE DAN EIGENLIJK WEL OP DE RIT????????!!!!!!!! :shock:

groeten iemand die alles wel op de rit heeft en dus ook geen moeilijkheden met plusgaraties heeft gehad!!!!!!! :D

mafra

Ongelezen bericht door mafra »

wij hebben bij megapool een breedbeeld tv en een dvdrecorder gekocht
dat was vorig jaar op 02-02-2004, hier bij hebben we op allebei de apparaten een plusgarantie afgesloten, nu hadden we voor drie weken terug de dvd recorder kapot en zijn we dus naar de harendse smit gegaan, omdat de dvd recorder nog onder de normale garantie viel kregen we de reparatie geheel vergoed, inmiddels is de dvd recorder weer gerepareert en wel terug in ons bezit, maar omdat we dus die plusgarantie hadden afgesloten voor de duur van 5 jaar, totaal een bedrag van € 200.00 hebben we dat toch even voor de zekerheid nagevraagt, en wat bleek tot onze verbazing! dat onze apparaten nooit zijn aangemeld bij de verzekering, dus we hebben betaald voor een plusgarantie die de harendse smit ons niet kan geven, omdat we toevallig bij die 1% horen waarvan de aanmelding niet is gedaan.
nu voelen we ons hierdoor gewoon opgelicht en weten niet wat we nu moeten doen, want we zijn wel onze € 200.00 kwijt!!! ik zou graag willen weten of er ook mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt, en zo ja
wat kunnen we daar dan mee??
we balen hier echt van, we zoiets van geef dan het geld aan ons terug, en anders zorg dan alsnog dat die garantie gewoon voor die 5 jaar ingaat, de harendse smit heeft megapool toch overgenomen? met al de ellende die ermee gepaart ging, en nu worden de klanten van megapool de dupe, wij vinden niet dat dat kan!!!

Gast

had garantie certifcaat nummer doorgemaild naar harense smid ook doorgebeld
helemaal niets ben in de winkel geweest namen niet eens de moeite om
het na te kijken. dat is harense smid.

Son of god

Ongelezen bericht door Son of god »

we balen hier echt van, we zoiets van geef dan het geld aan ons terug, en anders zorg dan alsnog dat die garantie gewoon voor die 5 jaar ingaat, de harendse smit heeft megapool toch overgenomen?
Dat kun je toch niet van de Harense Smid verwachten? Je bent opgelicht maar wel door Megapool en niet door de Harense Smid. Zij nemen alle geregistreerde garanties over maar kunnen natuurlijk niet ongeregistreerde garanties overnemen, dan zou ineens iedereen een plusgarantie afgesloten hebben die niet geregistreerd is.

Aangifte doen tegen Megapool maar zoals gast hierboven al omschrijft: waar is je garantiecertificaat? Als je dat laat zien heb je misschien geluk.

Gast

zeker er bij zetten misschien heb je geluk want ik had wel het certificaat in
2002 afgesloten bij megapool 2004 wasmachine stuk naar harense smid toe
er werd niet eens gekeken naar dat certificaat dus hoe kom je er dan achter of hij wel aangemeld is. nee harense smid maakt goedkope sier met garanties die
voor hun heel weinig kosten en van die dure garanties moeten ze snel af en dat
blijkt wel als ik zo die topics lees over harense smid.

Gast

mijn wasmachine heeft het begeven, maar ik heb hem in oktober 2000 bij megapool in amsterdam gekocht, heb toen ook braaf een plusgarantie afgesloten voor 5 jaar, maar ja waar moet ik nu naar toe. IK weet weet het niet, is het de harense smid of is dat voor it's. Ik weet het even niet meer.

sandra

Gast

de plusgarantie is overgenomen door harense smid dus met hun moet U kontact op nemen. alleen als ik al die topics lees over harense smid geef ik U weinig kans dat U naar behoren geholpen wordt.

arti3007

Ongelezen bericht door arti3007 »

Ik ben vandaag met een defecte TV naar de Harense Smit geweest.
Die heb ik in 2001 gekocht bij megapool. :evil:
De garantie was gewoon nog geldig.
Ik had het orginele garantie plus certificaat nog van de Megapool.

Toen ik om de garantie vroeg bij de harense smit, zeiden ze meteen dat ik op het juiste adres was.

Het zou tot 3 weken kunnen duren.
Dit vindt ik een redelijke tijd als je er rekening mee houd dat zij van megapool de reparaties ook uitvoeren.

Ik ben er tot nu toe heel tevreden over, ik kreeg zelfs een leen toestel mee, zodat ik tenminste TV kan kijken. :lol:

Als je dus je orginele certificaat hebt is er echt niets aan de hand.
Als je deze natuurlijk niet meer hebt, kunt je de harense smit natuurlijk niets kwalijk nemen. :oops: :oops:

Als ik de TV weer terug heb zal ik hier een aanvulling achterlaten.

Gesloten