LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Keesjan »

Dat het al 10 jaar ellende is weet je zeker niet.
Ik ben zeker wel op de hoogte van de ellende die mensen meemaken met UPC. Ook ik heb diverse malen contact gehad met UPC via de servicelijn en in UPC centra waarna ik de neiging kreeg om UPC-medewerkers over de toonbank te trekken. Omdat ze klanten behandelen alsof ze stom zijn terwijl de medewerkers zelf net van de domme school komen. Ik ken de service van UPC: die is ronduit slecht. Ik ken ook genoeg mensen die een verbinding hebben die trager is dan mijn analoge 28k8 uit 1994. Ik werk niet bij UPC. Maar ik ben wel van mening dat men niet op alle slakken zout moet leggen.
Keesjan, een verkeerde brief versturen is menselijk, maar een verkeerde brief versturen naar vrijwel alle al je klanten is een grote blunder.
Om eerlijk te zijn zag de brief er nu niet bepaald uit alsof hij naar mij persoonlijk was gericht. Het leek gewoon op reclame. Een massabrief die naar iedereen verstuurd is. Ik krijg zat reclame binnen van bedrijven waar ik al jaren diensten van afneem. Reclame heeft toch spam-kenmerken en is niet altijd van toepassing. Ik las het woord overstappen en dacht meteen: "Ik wil niet overstappen, dus geldt het niet voor mij." Denken jullie soms ook alle "u heeft gewonnen" brieven te claimen die in de bus vallen?
Als mensen zeuren is het vaak niet omdat ze slechts 1 vervelend dingetje met UPC hebben meegemaakt maar het is veelal een aaneenschakeling van blunders waar ook nog eens op een foute manier door UPC mee wordt omgegaan.
Dat is heel begrijpelijk, maar in deze topic ging het specifiek om de verstuurde brief. We weten nu wel dat UPC veel slechte kanten heeft, maar om al die kanten nu in elk topic naar voren te laten komen is overdreven.
Ik vroeg me af of UPC niet verplicht is of verplicht kan worden om de producten die ze (op naam) aanbieden ook te leveren?
Nee, dat kan niet. Mensen, het crusiale woord is hier overstappen. Goed lezen, dan begrijp je dat je eerst iets moet doen voordat je het krijgt. Je hebt het niet gedaan, dus krijg je het niet. Hoe simpel wil je het hebben?
Verder blijft het natuurlijk vreemd dat niet-abonnees betere aanbiedingen krijgen dan abonnees.
Dit is een normale manier van marketing: klanten lokken met lokkertjes. Als je goed oplet bij acties bij diverse bedrijven dan merk je op dat veel bedrijven cadeau'tjes aanbieden als je als nieuwe klant abonnee wordt. Dat doen ADSL providers ook: gratis modem, geen aansluitkosten, eerste 3 maanden gratis.

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Dan nog staat er een grote leugen in deze brief:

Stelt u zich eens voor, ruim twee keer zo snel surfen en e-mailen als u gewend bent. :idea: :idea: :idea: Razendsnel al uw favoriete muziek of films downloaden :?: . En online gamen zo veel u wilt! :idea: :idea: :idea:

Ook TV op uw huidige pc? Zet dan nu uw huidige abonnement om naar een chello classic jaarabonnement. Puur downloadgenot voor maar 49,95 per maand. Daarnaast kent Chello classic geen datalimiet :?: maar AUP.

VOOR DE GOEDE ORDE CHELLO CLASSIC KENT WEL DEGELIJK EEN DATALIMIET. DANKZIJ DE AUP/FUP MISLEIDING KAN HET WEL ZO ZIJN
DAT DEZE LIMIET STEEDS LAGER WORDT, HET WAS 50 GB EN DIT IS INMIDDELS AL VERLAAGD TOT 40 GB



HAAL ALLES UIT JE KABEL, MAAR NIET BIJ UPC/CHELLO :roll:

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Valt me nog mee dat ze niet adverteren met Gratis Dowloaden :P

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Keesjan »

Zoals eerder gezegd: "onbeperkt beschikbaar" betekent niet "onbeperkt maximaal belasten". De AUP is erop gericht dat je de ene maand wat meer kan downloaden dan normaal zonder in de problemen te komen. Gemiddeld op 20 GB zitten en eens een uitschieter maken naar 50 GB kan dus met een AUP. Als ze een limiet zouden instellen van 25 GB, dan was die 50 GB nooit mogelijk geweest. Maar ja, als je elke maand rond de 50 GB gaat zitten zeggen ze er wat van. (Getallen zullen in de praktijk hoger liggen, maar het gaat om het voorbeeld). Trouwens, Chello zegt er pas wat van als het overgrote deel duidelijk geen normaal internetgebruik is. Dus als er veel illegaal materiaal over je lijn gaat. Doe legale dingen en Chello zal niet klagen.

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Maximaal belasten is dankzij komst Eurdocsics Modems Netwerk
complete onzin die je kan maar uitkramen JanKeesJan Peter Jan

http://www.multikabel.nl/consument.php? ... bestaand%2

En snap jij die brief zelf dan wel zo goed :?:

Puur Download genot :?:
Geen Datalimiet :?:
Onbeperkt internetten :?:
Vice President Sales die niet weet wat hij verkoopt :?:

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

UPC probeert het weer. Maar gelukkig zijn er nog oplettende mensen die hun medemens waarschuwen voor dit verschrikkelijk bedrijf.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Keesjan »

Maximaal belasten is dankzij komst Eurdocsics Modems Netwerk
complete onzin die je kan maar uitkramen
Mooi niet. Het door jou gegeven artikel beschrijft voornamelijk het gedeelte tussen het modem en de CMTS waar het aan vast zit. Dat is echter niet alles! De centrale van UPC waar alles samenkomt heeft een maximale bandbreedte. In het artikel staat ook:
"Waarom loopt de snelheid dan toch terug in de 'spits'?
Goede vraag, en deze verdient een eerlijk antwoord. Uiteindelijk komen alle internetsignalen van alle individuele kabelmodems samen in netwerkverbindingen."
Dat is maximaal belasten: continu downloaden zodat het netwerk overbelast raakt. En nee, dat lukt jou in je eentje niet. Maar tegenwoordig denken grote groepen mensen het netwerk te mogen misbruiken en dan gaat het mis. Maximaal belasten is ook extreem veel downloaden. Dat merk jij in je eentje niet qua snelheid, maar wat jij niet weet is dat Chello voor elke bit op een extern netwerk moet betalen. Of te wel: jij kost Chello meer dan je oplevert.
En snap jij die brief zelf dan wel zo goed
Ja. Download genot is subjectief. Maar ik vind 50 GB aan illegaal materiaal downloaden ten waarde van duizenden euro's toch een redelijk genot. Je kan onbeperkt internetten? Of niet dan? Dat betekent niet dat je onbeperkt op maximale snelheid mag downloaden.

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Ben ik niet met je eens keesjan,

UPC adverteert toch met ONBEPERKT INTERNETTEN

nooit meer inbellen
chello is internet zonder inbellen en dus, zonder je telefoonlijn bezet te houden. Want chello komt via de kabel. Voor een vast maandelijks bedrag kun je internetten wanneer je wilt en hoe lang je maar wilt, welk abonnement je ook neemt. Geen ontzettend hoge telefoonrekening meer, wel ontzettend veel lol.

Ontzettend veel lol. laat me niet lachen

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds wanneer bepaald Chello of datgeen wat je dowload legaal of illigaal is. :?: LEKKER ZO'N PROVIDER

Extreem belasten netwerk ==> B U L L S H I T
ken zat mensen die alleen na middenacht tot 7 uur s' ochtends downloaden.

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Dat betekent niet dat je onbeperkt op maximale snelheid mag downloaden
En toch is dit juist hetgeen wat UPC/Chello haar klanten via advertenties
wil doen laten geloven.

DAN BLIJFT DIT TOCH MISLEIDING VAN UPC/CHELLO

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Doe mij maar een gratis datalimietje en een onberpekt spamfiltertje :D

Gast

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Gast »

Kan die keesjan nou eindelijk zijn muil eens houden op dit forum!!
Onbeperkt is onbeperkt en AUP = max.m 20 GB per maand.
20 GB per maand os helemaal NIETS!!!
De AUP is binnen een jaar verlaagd van 80 Gb naar inmiddels 20 GB per maand. UPC verdeelt en heerst.

Volg mijn oplossing!!!
GEWOON OPZEGGEN DIE UPC ****!!!!

Inter

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Inter »

Gast
Gast

Geplaatst op 05 Jul 2004 14:08 door Gast
Kan die keesjan nou eindelijk zijn muil eens houden op dit forum!!
Onbeperkt is onbeperkt en AUP = max.m 20 GB per maand.
20 GB per maand os helemaal NIETS!!!
De AUP is binnen een jaar verlaagd van 80 Gb naar inmiddels 20 GB per maand. UPC verdeelt en heerst.

Volg mijn oplossing!!!
GEWOON OPZEGGEN DIE UPC ****!!!!
Ik ben ook niet met hem eens .Zie andere antwoorden van mij.
Maar in dit land discuseren we op een normale manier.
Er is hier al iemand voor neergeknalt.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door frehen »

Juist ! Laten we alles in de juiste proporties houden... en de juiste
toon en respect bewaren. Keesjan mag zeggen wat ie wil, is zijn mening
evenzogoed als iedereen hier een mening heeft.
In de juiste proporties wil dus niet zeggen dat we de proporties die
UPC hanteert hoeven te accepteren. Doen we dat echter niet, dan
dienen we op te zeggen. Momenteel geniet UPC, wat mij betreft dan,
nog de voorkeur, maar dat gaat niet zo blijven. Maar zolang je niet
opzegt en erbij blijft moet je genuanceerd klagen. Bijv. zoals Keesjan.
Voor zover ik heb kunnen zien is hij het ook niet eens met al die zaken
van UPC, maar ziet hij wel de rode draad goed.
We hebben allemaal de neiging van doorslaan, omdat het nu eenmaal
geen rozegeur en maneschijn is met UPC. Dat is abominabel te
noemen, vooral als je gaat bellen. De manier waarop je te woord
gestaan wordt is bij het onbeschofte af ooit.... zeg maar haast
standaard. Dat kan dus niet. Maar ik dwaal af. Het is duidelijk dat er
veel niet deugt en dat je voor 49,95 (= bijna 600 euro per jaar = 1320,=
gulden....) per maand gerust wat meer mag verwachten als de behandeling die je als abonnee bij upc/chello whatever krijgt.

In een forum hoeft niemand zijn mond te houden. Ieder mag zijn
mening kwijt. Het zou mijns inziens beter zijn als er niet elke keer GAST
stond, dan weet je niet waar je blijft. Lekker anoniempje is wel erg
goedkoop. Akkoord, je hoeft je eigen naam niet te gebruiken, doe ik
ook niet, maar het is fijner om een gebruikersnaam aan te spreken
dan hey GAST....
Enfin, dat moet de administrator maar regelen.
Boodschap: laten we het leuk houden.

whitehouse

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door whitehouse »

Geen rectificatie gehad. KeesJan kan lullen wati 'ie wilt, het blijft een blunder en de afhandeling verdient geen schoonheidsprijs: een ijskoude douche.

Wat straks dus het geval is, is dat mensen die overschakelen naar een snellere variant méér mogelijkheden met de PC hebben dan de huidige trouwe klanten, die al het een en ander te verduren hebben gehad. Voor mijzelf geldt dus:

Een nieuwe Classic-klant heeft dus wél "TV via PC" gebruik, voor hetzelfde geld, en ik als huidig klant heb dat niet, tenzij ik mezelf op kosten jaag.

Voor de openingsposter is het helemaal een schofterige brief. Die heeft al het duurste abonnement wat mogelijk is en kán niet verder upgraden. Ik wou dat UPC daar ook eens oog voor had. Een boekenclub beloont zijn langdurige abonnees wel eens met een kadotje. Korting op een boek of CD of weet-ik-al-niet. Zou geen slecht idee zijn voor UPC om daar een systeem voor te bedenken. Ik ben al bijna 5 jaar Chello classic klant. (Destijds was er verder geen onderscheid tussen internet vormen. Er was maar een variatie.) De grootste ellende heb ik meegemaakt; de reden waarom Chello stamgasten zijn bij Antoinette.

Benieuwd hoe ze zich hier weer uit lullen.

whitehouse

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door whitehouse »

Ach gut, vloekfilter. Lijkt me duidelijk wat ik bedoel, dacht ik.

whitehouse

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door whitehouse »

Sorry voor de al die reacties achter elkaar maar deze wil ik jullie niet onthouden.
Uit de proza van KeesJan:
Om eerlijk te zijn zag de brief er nu niet bepaald uit alsof hij naar mij persoonlijk was gericht. Het leek gewoon op reclame. Een massabrief die naar iedereen verstuurd is.
KeesJan, kijk nou nog eens goed naar de brief en kijk eens links van het geprojecteerde scherm in het grijze gedeelte. Ik zie daar toch duidelijk met naam,adres en woonplaats staan! Dit is geen aanbieding van de Albert Heijn, dit is niet een goedkope kast die ik in een folder van Leenbakker zie staan. Nee, míjn adres! Dat betekent dat die aanbieding aan mij persoonlijk is gesteld!



Ik heb verder niet zoveel problemen met UPC, als het gaat om het draaien van Chello (-->klopt even op hout...), ben nog nooit tegen een AUP melding aangelopen maar dit soort blunders zijn niet goed te praten.

Nog een quote van KeesJan.
Nee, dat kan niet. Mensen, het crusiale woord is hier overstappen.
Nee KeesJan. Als ik de brief lees die mij verzonden is citeer, is het cruciale woord: overstappen op Chello Classic.

Emoción

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Emoción »

Ik snap het probleem niet zo goed, als je vandaag bij de AH je Ariel koopt en morgen is het in de aanbieding ga je toch ook niet terug omdat je het ook voor die prijs wil omdat je toch zo'n goede klant bent.

whitehouse

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door whitehouse »

Het probleem zit hierin:

A) De brief is op naam gesteld, dus een persoonlijke aanbieding.
B) Ik quoot: "upgrade naar Chello Classic". Het staat er clip en klaar, geen speld tussen te krijgen.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: TV via je PC van UPC (zogenaamde gratis aanbieding)

Ongelezen bericht door Keesjan »

Voor een vast maandelijks bedrag kun je internetten wanneer je wilt en hoe lang je maar wilt, welk abonnement je ook neemt.
Dat kan je toch ook?
ken zat mensen die alleen na middenacht tot 7 uur s' ochtends downloaden.
Zoals ik al zei: belasten houdt veel meer in dan alleen de lijn belasten. UPC betaalt per GB datatransfer. 50 GB blijft 50 GB. Ongeacht de tijd waarop je internet.
En toch is dit juist hetgeen wat UPC/Chello haar klanten via advertenties wil doen laten geloven.
Vooral zo goedgelovig blijven, daar kom je ver mee. Geen enkele reclame is 100 % concreet en nauwkeurig wat betreft het geleverde. Je bent er zeker zo 1 die ook gelooft dat Omo door en door schoon wast?
Kan die keesjan nou eindelijk zijn muil eens houden op dit forum!!
Goede onderbouwing. Heel overtuigend.
Ik zie daar toch duidelijk met naam,adres en woonplaats staan!
Yeah right. Je gelooft zeker ook dat jij de uitverkorene bent van de loterijen en de miljoenen mag komen ophalen als jouw adres erboven staat? I rest my case.
Nee KeesJan. Als ik de brief lees die mij verzonden is citeer, is het cruciale woord: overstappen op Chello Classic.
Heb je dat gedaan? Nee. Krijg je dan het pakket? Nee. Sim-pel.

Gesloten