LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jolanda volker

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door jolanda volker »

Hallo medegedupeerden,
ook ik probeer al sinds juni een jaarafrekening te krijgen van Energiebedrijf.com.
Ik bel elke week, heb inmiddels vele namen van medewerkers genoteerd, sta op de escaleerlijst maar helaas gebeurd er niets.
Is het geen idee om met zijn allen als groep een klacht in te dienen?

bussh03

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door bussh03 »

Wie heeft er ervaring met het opzeggen van het contract bij Energiebedrijf.com? gaat het zonder moeite? En wat is de opzegtermijn, en naar welk adres moet ik de opzegbrief sturen?
Ik wacht ook al sinds maanden op een afrekening, maar ja..... daar kan ik volgens mij nog lang op wachten, als ik zie wat hier allemaal staat... Nou eg veel dank aan de Postbank, met die superleuke actie vorig jaar.............. :cry:

overdevest53
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2004 09:39

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door overdevest53 »

Je kan wel klagen bij een of ander overheidsorgaan (www.energiebond.nl) maar of we daar veel wijzer van worden?. Collectief klagen, goed idee. Wie werpt zich op als initiator? Ik wil wel, maar kan de komende weken niet. Radar misschien?

GeertB

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door GeertB »

Per 1 juli 2003 ben ik overgestapt van energiebedrijf.com naar E-volta. Dat hebben ze echter nooit willen geloven. Al 30 mailtjes, vele telefoon later krijg ik nu nog incasso's, rekeningen etc. 24 augustus belde Yacuc Uzun van Energiebedrijf.com en die gaf veel excuses en zou het snel regelen. Ik eistte binnen een week iets op schrift en een afrekening. Nu bijna 2 maanden later heb ik weer 2 onterechte incassobrieven binnen en nog steeds geen excuses of afrekening. Ik eis nu 200 euro schadevergoeding en ga overal melden dan energiebedrijf.com echte oplichters zijn.

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Jij wist zeker niet dat Evolta en Energiebedrijf.com één en hetzelfde bedrijf is??

Ik heb na 10 maanden emailen mijn betalingen stopgezet
Laat ze maar komen dreigen, dan zal ik ze dringend vragen om er een rechtzaak van te maken
Mijn emails zijn intussen zo lang geworden dat ze hier niet meer passen
kijk maar eens op mijn site

http://www.dse.nl/~lammert/

onder de kop "de lijdensweg die ......"

KIJK UIT MENSEN
Het is een stelletje boeven!!!!

van Dijk

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door van Dijk »

Ik ben al vanaf mei 2004 bezig om mijn jaarafrekening te krijgen. Helaas is me dit nog niet gelukt, maar zoals ik heb gelezen ben ik niet de enige. Je staat als klant met je rug tegen de muur. Ik weet niet of ik voldoende of te weinig betaal. Wie zorgt er dadelijk voor het verschil?? Energiebedrijf.com waarschijnlijk niet. Wie strijkt de rente op(mocht ik teveel betaald hebben). :oops: :mrgreen:
Als mijn 2 jarig kontrakt is afgelopen stap ik snel terug naar Essent, waarbij ik nog nooit klachten heb gehad, en hier zijn we toch 20 jaar afnemer van geweest. ik hoop dat Radar misschien eens een onderzoek zou kunnen instellen? :roll:

RMG
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2004 20:50

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door RMG »

Het sprookje van de lagere rekening.

Er was eens, in een nog niet zo grijs verleden een leverancier van energie, met een heel moderne naam ENERGIEBEDRIJF.COM.die het beter en goedkoper was dan alle anderen. Althans dat beweerde deze en met een handig gevonden lokkertjes en enkele wel heel kleine lettertjes, zo klein dat je ze niet kon zien, werd deze leverancier heel groot.

Zo groot dat hij een hele afdeling opzette om al zijn tevreden klanten te woord te staan. Eigenlijk vertelde ze op op verzoek gewoon sprookjes, per telefoon maar ook heel modern per e-mail. Iedereen die het maar horen wilde en dat waren er nogal wat, kreeg een sprookje naar wens te horen.
- u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie
- aanvraag is doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.
- wij verwachten u spoedig te kunnen berichten
- zij zullen dit met spoed behandelen
En alles wat men aan mooie sprookjes maar uit de hoge hoed wist te toveren.

En niemand wist wat zo spoedig mogelijk betekende, alleen de
leverancier want die had een kalender waar Sint Juttemis; Pasen en Pinksteren op EEN dag vielen. Kwam dat even goed uit. Jammer dat hij een dag spijbelde van school bij de uitleg van het woord Jaarafrekening, maar ja(ar)

En voor de mensen die niet van sprookjes hielden had onze sprookjesverteller een stevige band met een Interim van Justitie ja.
Die had wel een goede kalender en wist de klanten van de sprookjes-verteller te vinden met een eigen uitleg van het woord spoedig

Iedereen die net als ik graag naar sprookjes luistert en ook uit is op:

Een hogere rekening dan beloofd
Lekker geen service zeker niet als die gewenst is
Antwoorden zonder enkele waarde op welke vraag dan ook
De intense aanwezigheid van een vertrouwde naam in de Inkasso wereld op de achtergrond (maar bij de hand)

Moet meteen overschakelen op deze sprookjesverteller en uw wensen worden geheel vervuld.

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Ook ik heb weer een hoofdstuk toegevoegd aan mijn lijdensweg. Ik heb nu Energiebedrijf.com voorgesteld om direct een rechtzaak te beginnen en de incassoprocedure over te slaan.
als ik mijn emails hierover print zit ik nu op zo'n 25 bladzijden....
En een smoezen dat ze kunnen verzinnen, het is inderdaad een sprookje (nachtmerrie)

Als je ze wilt lezen,
http://www.dse.nl/~lammert/energiebedrijf.htm

wordt vervolgd (toepasselijke woordspeling)

goudsbloem
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2004 21:57

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door goudsbloem »

hier nog een klant die al 2 jaar geen jaarafrekening krijgt.

De overdracht is ook nooit doorgegeven dus ik krijg energie zonder dat ik netwerkkosten betaal

RARA hoe kan dit

Nu maar hopen dat ik niet over tig jaar een mega rekening krijg

leve de liberalisering Puinhoop dus

goudsbloem
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2004 21:57

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door goudsbloem »

www.energiebond.nl is opgeheven????

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Hert wordt steeds leuker??? Als het niet zo treurig was natuurlijk.
Nu krijg ik al voor de tweede keer eenzelfde afrekening over dezelfde periode ( 2003). MAAR met verschillende bedragen. :? :? ......

Kan iemand hier mij vertellen wat hij betaalde voor 1 kwh in 2003 ?


ik heb nu bedragen op mijn afrekeningen staan van 0.07, 0.09 en 0.10944. En voor vastrecht 2x 11.90 en 1x 7.40
Volgens mij is het licht uitgegaan in leusden

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Er zal toch wel íémand een afrekening over 2003 hebben gehad??
laat a.u.b. even weten wat jullie per kwh moesten betalen, ik sta te popelen om weer een van mijn vele brieven te maken naar energiebedrijf.com, zie vorige post

je mag het ook naar me mailen

[email protected]

alvast hartstikke bedankt

Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

ik sluit me aan bij de lange reeks mensen die ook zitten te wachten op een jaarafrekeing van energiebedrijf.com

MrsShorty
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2004 15:39

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door MrsShorty »

Hallo allen,
Even een update van mijn kant. Na mijn oproep met de vraag of iemand wel eens een eindafrekening van E-bedrijf.com ontving heb ik het nog een beetje afgewacht. En opeens was ik het zat. Per aangetekende brief heb ik ze gemeld dat (jaarafrekening of niet) per juni 2005 het contract zou beëindigen. En uiteraard, gevraagd om de ontvangst van deze brief te bevestigen. De ontvangstbevestiging kwam niet. Maar.......... binnen een week wel de jaarafrekening. En het klopte ook nog. Keurig de beginstand zoals de eindstand bij de Eneco, m'n oude leverancier, was. Ze hebben als eindstand ook keurig de stand aangehouden die ik ze in mijn laatste (opzeg)brief doorgaf.
Tot mijn grote vreugde kwam ik nog redelijk uit ook. Dus ik hoefde niets bij te betalen. Wel ging m'n voorschotbedrag van 26 naar 36 Euro. Maar dat leek me in het kader van de veranderde belastingtarieven wel logisch. Ik zal ze binnenkort nog eens via de gewone post een herinneringsbrief van mijn opzegging sturen. En dan volgend jaar me elders aanmelden. Ik denk dat ik gewoon maar voor de vertrouwde Eneco ga kiezen. Niet dat het daar geen bende is. Maar ja, kent iemand een aanbieder die het relatief goed doet?
Bedankt voor alle tips en reacties tot zover. Ik houd jullie weer op de hoogte.


Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

even een quote hieruit voor mensen die geen zin hebben om hier naartoe te surfen:
Aanleiding voor het onderzoek vormen klachten van consumenten over te late jaarafrekeningen of het uitblijven van jaarafrekeningen. Daarnaast heeft DTe signalen ontvangen van nieuwkomers dat de gegevensuitwisseling voor problemen zorgt waardoor zij niet tijdig in staat zouden zijn om de jaarafrekeningen te versturen. Het gaat daarbij ook om de wijze waarop de verbruiksgegevens worden uitgewisseld
Meeste kans dus dat je bij een nieuwkomer problemen krijgt en bij de gevestigde orde, die zowel leverancier als netbeheerder is, niet. Zou dus betekenen dat overstappen niet zo verstandig is wat de hele liberalisering op losse schroeven zet.
Is op zich geen nieuw fenomeen. KPN deed (en doet?) dit ook toen net begonnen werd met ADSL. Ze vertraagden gewoon, door middel van de bureaucratie, het fysiek aansluiten van ADSL modems in hun centrales met het gevolg dat de providers een slechte naam kregen.
De huidige nieuwkomers kunnen hun energie zo goedkoop aanleveren omdat ze slim inkopen en geen topzware organisaties hebben. Maar ook voor de stortvloed aan klachten door vertragingstactieken van de gevestigde orde hebben ze waarschijnlijk niet voldoende menskracht met als mogelijk gevolg dat iedereen weer terughobbelt naar zijn originele leverancier en de liberalisering mislukt is. Vandaar ook dit onderzoek door Dte.

JohnaC

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door JohnaC »

Ik heb van 1juli 2002 tot 1juli 2003 energie van dit bedrijf gehad. Toen heb ik zonder rekening te houden met een opzegtermijn opgezegd, omdat zij mij niet 4 weken voor het verstrijken van het lopend jaar op de hoogte hadden gebracht van de nieuwe prijzen,hetgeen ze contractueel verplicht zijn. Ik ben toen overgestapt naar evolta. de schwitch heeft tot 29 sept 2003 geduurd. Vanaf 1 juli heb ik alle afboekingen van energiebedrijf laten storneren. Ik heb daarna tig keer gebeld en 2x een klacht ingediend omtrent het uitblijven van de jaarafrekening. Tot vandaag heb ik nog steeds niets van hun gehoord, dus ook geen incassobureau aan de deur gehad. Zelf heb ik uitgerekend dat ik nog € 55,- van hun tegoed heb. Deze berekening was mogelijk, omdat ik onlangs de eerste jaardafrekening van evolta heb gehad. Ik ben bang, dat als de redactie van Radr dit niet oppakt, dat heel veel mensen naar hun geld kunnen fluiten !!!!!!!!!!!


lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Vandaag is mijn klacht naar de geschillencommissie opgestuurd

Ben benieuwd of e.com hiervoor zal zwichten.
Ik ben nu al zo'n 11 maanden bezig met m'n jaarafrekening en nieuw voorschot.
Intussen al een heel boekwerk aan correspondentie aan emails aangelegd
voor deze mails zie

http://www.dse.nl/~lammert/energiebedrijf.htm

Sterkte voor alle mede slachtoffers, ik laat hier weten wat er uit komt

Intussen wel een collega net op tijd behoed voor deze firma. Had zich al aangemeld, maar heeft dit direct teruggedraaid.

Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wacht al sinds mei 2002 op mijn eerste jaarafrekening. Als je belt wordt je te woord gestaan door iemand van een extern Callcentre, die niet iets snapt van wat er in het beeldscherm staaten en waarschijnlijkj ook niet te veel mag snappen, omdat deze in geval van een klacht verwijst om een officiele klachtenbrief te schrijven naar het hoofdkantoor in Leusden. Nu krijg ik ( 26 november 2004) een verhoogde termijnnota voor dec. 2004 van liefst 48% van € 37 naaar € 55 En de meterstand is dit jaar nog niet eens opgenomen. Bedenk dan nog eens dat ik, zeker weten, geld moet gaan terug ontvangen ivm een veel lager verbruik door geplaatste zonnepanelen op het dak.
Grrr #@*##%&@#
Aad

Dit bericht heb ik achter gelaten bij de Consumentenbond , Tros Radar en Vara Kassa.

Ik wil ook dat u mij per eerst volgende vervaldatum van ons contract in mei 2005, uitschrijft, omdat ik een andere energieleverancier ga zoeken.
Wilt u mij een bevestiging sturen van deze uitschrijving.

Gesloten