LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] piramide?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mlm-er

Re: piramide?

Ongelezen bericht door mlm-er »

Ok, ik ben het hier eigenlijk wel mee eens.Maarja, ik werk met mlm op een manier die je tegenkomt in het 'normale'bedrijfsleven.Omdat ik dit al zag aankomen toen ik er 6jaar geleden mee begon.Het rare was dat ik toen mlm wel zag zitten, maar die rare vent die mij het verhaal uitlegde stond mij totaal niet aan.Ik begreep dat je moest dupliceren en het verhaal wat hij ophing wilde ik simpelweg niet dupliceren.Pas veel later ben ik met mlm begonnen, omdat ik iemand tegen het lijf liep die het normaal uitlegde.Met alle eerlijkheid heeft hij het uitgelegt.B.v. dat het niet makkelijk is, het zou lang duren voordat je een redelijk inkomen had opgebouwd en hij adviseerde mij op dezelfde open en eerlijke manier te werk te gaan.

Een probleem is idd. dat mlm voor Jan en alleman openstaat.En omdat dat zo is, gaat het vaak mis.Maar de meeste mlm-ers staan te trekken en te sjorren aan een prospect om hem maar binnen te halen.Dit heeft een averechtse werking.Net zoals er ongelooflijke domoren zijn, die mensen hun zolder volpraten met spullen.Terwijl een goed bedrijf gewoon een kantoor en magazijn heeft, waar ze snel uit kunnen leveren.

Ook een veelvuldig probleem is het gekpraten van klanten.Tot vervelens aan toe.Vaak kopen mensen iets om maar van het gezeur af te zijn.Ik heb niet veel klanten, maar wel hele trouwe klanten.Veel mlm-ers kunnen nooit hun mond houden en elke gelegenheid aanpakken om hun bedrijf te promoten.Zelfs op verjaardagen.Zelf ik zou er gek van worden.

Een andere verkeerde werkwijze is , het altijd mooi voorspiegelen.Groot huis, dikke auto,verre vakantie's,etc.Dit is wel haalbaar, maar niet zo eenvoudig als het wordt verteld.Hier gaat het maar al te vaak mis.

Zo zijn er meer raakvlekken die ik met jou heb, maar het is moeilijk om alles terug te draaien.MLM is dupliceren en als er een is die met een kulverhaal komt, verteld iedereen een kul verhaal.Ik heb het dus anders aangepakt en het overgrote deel van mijn downline werkt op 'mijn'manier.

Het resultaat is dat mijn organisatie stabiel is.Het grootste compliment die ik ooit gehad heb, was een man die na 4weken er pas achter kwam dat het mlm was.Hij had een paar jaar geleden het hele mlm-gebeuren afgezworen.Toch was hij blij dat het ook op deze manier kon.

Kortom, ik begrijp dat er tegenstanders zijn, maar weet wel dat je mlm ook op een 'normale'manier kunt doen.Eerlijk en oprecht.

mlm-er

Ongelezen bericht door mlm-er »

Door het snelle typen zijn er tal van taalfouten ingeslopen.

Bart1999

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Dit soort eerlijke verhalen krijg je maar weinig (nooit) te
lezen van "aanhangers" van het systeem. Mijn complimenten.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Aha, dus de truuk is een beetje meekletsen met de tegenstanders en dan komt alles goed?! Niks hoor, de uitdaging zit er voor mij in juist jan en alle man te proberen te laten slagen. En ik heb daar een zeer hoog scoringspercentage in. Hoe zou dat komen?! Misschien omdat ik, op het moment dat ik aan de slag ga met een beginner, niet mijn, maar diens idealen, wensen en doelen voorop stel?! Tja, maar dat wil er bij de tegenstanders niet in. Want die zitten vast aan de gedachte dat MLM'ers oplichters zijn.
Het enige wat die willen is dat je ze gelijk GEEFT. Nou, vooruit, ik ben in een gulle bui, dus krijgen jullie je gelijk. MLM werkt niet.
En dan nu maar weer verder met mijn team. Frappant, dat ik vanmiddag nog een telefoontje kreeg van een van mijn team die luid uitschreeuwde: Ja, het klopt, het werkt inderdaad niet!! Ik zit nu al op de 4e generatie referenties van mijn klanten. Ik kom niet eens meer aan mijn eigen contacten toe!

Gast

Truuk? Niet alles is een truc Anoniempje.
Dit was mijn eerlijke commentaar op iemand
die zijn standpunten duidelijk weet te vertellen.
En dat is goed voor een forum.

Bart1999

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Ben ik verdomme ook weer vergeten om een naam in te vullen!
Maar dat was niet opzettelijk.

Gast

Oh, nou is het duidelijk: iemand die je op zijn minst op een aantal punten gelijk geeft is duidelijk in zijn formulering en iemand die het gewoon compleet met jullie eens is is dat niet. Jaja.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

@ Gast:
Oh, nou is het duidelijk: iemand die je op zijn minst op een aantal punten gelijk geeft is duidelijk in zijn formulering en iemand die het gewoon compleet met jullie eens is is dat niet. Jaja.
Ik NEEM AAN dat je in het laatste deel van je zin een woorddeel vergeten bent. Hmm, een correcte aanname, je wist vast niet dat dat mogelijk was.

Jij komt op mij over als iemand van "de tegenpartij". Onder het motto als anti-MLM'er A zegt, dan roep jij B. Meestal kom je daar al niet eens aan toe, want je hebt er nog meer lol in om gewoon hard te schoppen en het inhoudelijke commentaar volledig achterwege te laten. Dat is jouw keuze, maar het maakt discussie met jou zo goed als onmogelijk.

Ondanks dat ik het inhoudelijk niet helemaal eens ben met MLM-er, zet hij in ieder geval in normaal Nederlands, zonder scheldcannonades en tegeltjeswijsheid, neer wat hij wil zeggen. Hij laat zien dat hij respect heeft voor de mening van een ander, iets wat bij jou totaal ontbreekt.

En dan deze:
Want die zitten vast aan de gedachte dat MLM'ers oplichters zijn.
Dat heb ik zelfs ontkend. Ik heb gezegd dat er velen zijn die oprecht zijn in hun bedoelingen. Ik ben ook niet tegen MLM'ers, ik ben tegen MLM zelf, tegen het concept.

@ MLM-er:

Ik begrijp uit je verhaal dat jij en de mensen in je team zich verre van de zaken die ik noemde proberen te houden. Dat is bewonderenswaardig, maar het doet weinig af aan de problemen met MLM in het algemeen. Ik zei ook niet dat het voor alle MLM'ers geldt, maar het is een gevolg van het concept dat veelvuldig voorkomt en niet weg te nemen is zonder MLM compleet te verbouwen (waardoor het geen MLM meer zou zijn). Zoals ik al aanstipte is het ook maar 1 van de zaken die ik niet fraai vind aan het systeem.

Het grote probleem met MLM is imho het gebrek aan sturing. MLM is van nature chaotisch door wat het is. Het wordt verwoord op de site "What's wrong with..." en ik kan het zelf eigenlijk niet beter zeggen: er zit niemand aan de knoppen. Macro-economisch hoeft dat niet direct een probleem te zijn ("invisable hand"), vraag en aanbod vinden elkaar wel onder vorming van een stabiele prijs, maar meso- en micro-economisch levert het problemen op die niet te omzeilen zijn (waaronder bijvoorbeeld het aannemen van teveel verkopers dan economisch noodzakelijk en houdbaar).

jannieheetik

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Adieu,

een half jaar geleden ben ik op dit forum terechtgekomen, nadat een medewerker van Hamburg Mannheimer, een MLM-er dus, mijn naw-gegevens openbaar had gemaakt op een site waar ik toen veel kwam, en hier.

Ik stortte me in de discussie. Al snel bleek dat mijn tegenstanders, de MLM-ers, heel vreemde dingen deden wanneer ze het niet op argumenten konden winnen:
jannie ga lekker verder met je onzinnige discussie, suc-6 ik duim voor je! ik wens je het allerbeste, ga bij je zelf is na of je je eigenlijk niet voor gek moet laten verklaren waar je deze discusie eigenlijk voor doet!! mijn advies en ik ben dan wel geen adviseur : GA LEKKER NAAR HET GEKKENHUIS EN LAAT JE NAKIJKEN, mischien dat zij er achter komen wat je bezielt, want in mijn ogen ben je niet goedwijs!!
en
jannie volgens mij ben je beter achter de rode lampen om jouw gore zwijnenlichaam te prostitueren

goedkope teringhoer !
Dit is lang niet alles maar ik had geen zin om nog verder te gaan zoeken in al die topics en pagina’s, naar al die onsmakelijke opmerkingen die mij naar het hoofd zijn gegooid.

De laatste twee dagen loopt het de spuigaten uit:
Jannie, wat ben jij eigenlijk een zielig wezen!Een arme stumperd. Alles bekijk jij met negatieve ogen,zonder dat je ook maar enige kennis van iets heb.Volgens mij ben jij zo'n mislukte mlm-er, die dr huisje vol heb staan met onverkoopbare zooi.Jij bent zoiemand die mlm op dr eigen manier heeft geprobeert.Jij bent zo iemand die bijna geen vrienden heb en dus op dit forum vriendjes probeert te kweken.Eindelijk heb je een beetje aandacht, waar je jaren op hebt gewacht. Oja, voordat je begint te mekkeren: IK BEN GEEN MLM-ER.NOOIT GEDAAN OOK! Desondanks weet ik wel hoe het in elkaar steekt.Ik doe er niets mee, omdat het niet bij mij past.Net zoals jouw 'wijze'geleuter niet bij jou past.
schreef PAUL, en Yves zei:
jannieheetik, je verwijt vers van de pers dat hij lange betogen houdt, maar blijkbaar heb je ook veel tijd over, aangezien je hier al maanden ellenlange teksten typt. Werk ze, dat je baas niet hoeft te klagen over je, en zodanig dat je wat meer verdient, door wat meer te werken (of maakt het niet uit of je meer werkt of minder? Blijft je loon toch gelijk? In dat geval, stop met profiteren van je baas, hou je niet meer bezig met dit forum en doe wat je moet doen! Want dit is toch wat je wil?)
Gast schreef
kheb wellus gehoord dat die Jannie mannen verwent enzo..... ja, dan hoef je niet te werken en heb je alle tijd om hier de hielen te likken van dr studentje,slimpie etc. Miss. probeert ze die ok als klant te werven...?
(op het moment dat ik dit type, staat deze post al bijna een etmaal eenzaam als laatste bij HM onder de kop ‘verzekeringen’)

Verder is ene GUN van mening dat:
mlm bedrijven groeien. Sommige bedrijven maken miljarden,
maak je niet zo druk om zo'n wijf met geiten wollen sokken

en op mijn vraag:
‘geef één voorbeeld.........’
komt géén antwoord.

Ik acht mijzelf te hoog om nog verder aan een discussie op dit peil deel te nemen.

Simon, Echte Meisje, Student 26, Slim, econometrist: het ga jullie goed.

De hoogst-enkele MLM-er mét fatsoen die ik hier ben tegengekomen wens ik veel sterkte.

De vele anderen: Jullie kunnen nu dus over me schrijven wat je wil, dit forum wordt alleen door elektronica gemodereerd en ik zal niet terugkomen om te kijken.

Met mensen van jullie kaliber zijn tégenstanders van MLM overbodig.........

jannieheetik

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Rectificatie:

Er is een storende fout geslopen in mijn betoog.

Het was GAST die zei
mlm bedrijven groeien. Sommige bedrijven maken miljarden,
maak je niet zo druk om zo'n wijf met geiten wollen sokken
en de opmerking van GUN was
Je maakt het er zelf naar.Wat wij doen is ons gedrag aan jouw gedrag aanpassen.
en dat was voor mij de reden om om één voorbeeld te vragen, waarop dus geen antwoord volgde.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Nogmaals Beste Jannie,

Ik heb je laatste bericht nogmaals gelezen en begrijp dat jij niet meer op dit forum geen discussie meer wilt voeren. Inderdaad, ergens heb je volkomen gelijk want inmiddels heeft dit wel het allerlaagste niveau bereikt. Jammer dat de Tros hier geen paal en perk aan stelt! Wel woorden **-en als het enigszins aan schuttingtaal doet denken maar dit soort walgelijke zaken is schijnbaar acceptabel.

Wat ik mij heel goed kan voorstellen jouw frustratie als blijkt dat het meest onbeschofte bericht bijna een etmaal op een forum staat zonder dat iemand hierop reageert, dit is echt erg.

Ik moet zeggen dat ik genoten heb van jouw reacties, goed scherp onderbouwd en afgewogen. Ik hoop dat je toch nog deelneemt aan deze discussie, het maakt toch een hoop los bij bepaalde figuren.

Tot ziens

Madeleine

Gast

Ik moet zeggen dat ik genoten heb van jouw reacties, goed scherp onderbouwd en afgewogen
Waattttt? Goed onderbouwd en afgewogen?? Ben je zelf misschien 'Jannieheetik'?

Tjeetje en tjongejonge, wat een onzin

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Nee, want ik ben geen MLM-er die steeds onder andere namen hetzelfde verhaal kwijt wil. Bekend gezegde zegt:

ZOALS DE WAARD IS, VERTROUWT HIJ ZIJN GASTEN

Typisch MLM-gedrag, dit wantrouwen

Gast

oh ja, wat is MLM eigenlijk??

Gast

Madeleine,

Ik ben geen waard (wel 't waard :D ) en jij bent geen gast, dussssss.....

Gast

Nu vlug weer achter de kassa van de C1000 meid. Je speelkwartiertje is om :o

Gast

jannieheetik.

10 keer herhalen van je berichten op deze forum is net zo zielig als schelden.Je bent dus geen haar beter.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Hoewel ik 5 keer hetzelfde bericht plaatsen ook overdreven vind, vind ik schelden wel veel zieliger.

Gast

18 topics over t zelfde onderwerp,da's pas zielig!

nieuw

Ongelezen bericht door nieuw »

wat wil ze(jannieheetik)hiermee aangeven? Dat zij gelijk heeft of kijk eens hoe goed ik ben. ik blijf erbij wanneer iemand tegenstander van mlm wilt zijn dan ook weet waar je over praat. Dat weet ze niet.
Tegenstanders in het algemeen hebben daar vaak last van.

Student26
wanneer een distributeur in je downline een klant maakt krijg je minder provisie over betaald wanneer je die klant zelf had gemaakt?

Ja en? Deze klant had ik misschien nooit gekregen.(praktijk veel voor)
Beter een klant in mijn downline dan geen klant of bij een andere.
ik heb er totaal geen werk aan gehad.(om de klant binnen te halen)

Dat is juist mlm. Verdien liever 1% over 100 mensen. dan 100% van me zelf. Overigens dat geldt in elk business als je het slim doet.

Gesloten