Pagina 2 van 3
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 17:56
door dedolle
reggie2 schreef: ↑15 aug 2019 17:49
Moneyman schreef: ↑15 aug 2019 15:29
Het topic gaat ook niet over "op kosten jagen".
Je meent het. TS kan het niet betalen.
TS kan het wel betalen maar heeft t nu niet op de rekening. Misschien wel alles eraf gehaald en onder de matras. En idd daar gaat het niet over. Dat is bijzaak. Blijf bij de les aub
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 18:03
door renewouters
Komkommertijd schreef: ↑15 aug 2019 14:36
UPC? is dat dat bepaald niet foutloze uit verleden, waar het forum vol mee stond?
Bedrijven waar geen klachten over zijn hebben geen klanten.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 18:19
door dedolle
snuffel1 schreef: ↑15 aug 2019 18:01
Voor zover ik me kan heugen is betalen per acceptgiro al heel lang geen optie meer en was betalen per automatische incasso de enige manier om te betalen. Als de betaling niet afgeschreven kon worden dan volgde een herinneringsbrief met aangehechte acceptgirokaart en zou het kunnen zijn dat Ziggo dat niet meer gaat doen en overgaat tot Ideal betalingen. U zal ooit een machtiging tot automatische incasso hebben gegeven want uw rekeningnummer is bekend en is er nu weer een poging gedaan om het bedrag die voor iedereen op de 15é van de maand afgeschreven wordt te incasseren. Als het weer niet lukt blijft enkel de mogelijkheid tot een Ideal betaling over en zal de herinnering voorzien van factuurnummer digitaal worden verstuurd. Van twee keer betalen in één maand is geen sprake tenzij u de acceptgiro op het laatste moment betaald en u die betaling begin augustus heeft gedaan. Daarbij worden de vaste kosten voor augustus met de variabele kosten van Juli in de factuur van augustus meegenomen. U kunt er alsnog voor kiezen om niet automatisch te betalen en de factuur die u in uw mailbox krijgt middels Ideal te voldoen, die keuze kunt u in uw Ziggo account maken maar ook dan dient de factuur binnen de termijn die er voor staat voldaan te zijn. Betaald u niet binnen die termijn dan volgt er een herinnering en blijft alles bij het oude, u betaald structureel te laat maar blijft net binnen de afsluit termijn. Voor wat betreft de andere doelgroep die u aanhaalt kan ik kort zijn zij zijn niet met uw situatie te vergelijken en kan als niet terzake doende worden afgedaan.
Tot afgelopen maand (juli) nog steeds rekening met accept giro ontvangen. en betaald!! Binnen de gestelde termijn op de factuur. Moest binnen bepaalde datum op rekening van ziggo staan. Factuur is van juli en abonnement ook van juli. eventuele belkosten tot 15 juni in rekening gebracht. Heb NOOIT machtiging afgegeven. Dat rekeningnr bekend is bij Ziggo is logisch toch? word iedere maand betaald
Heb gevraagd om factuur naar mijn ziggo te sturen en met ideal te betalen. No go!!! alleen automatische incasso. Nieuwe regels!! Uw aannames zijn fout. Er word wel degelijk 2 keer betaald deze maand, aangezien deze rekening(augustus) plus vooruitbetaling september moet worden gedaan. Zijn er nog mensen die echt kunnen lezen wat de vraagstelling was. Geen informatie!!! Die komt volgende week!!
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 18:38
door reggie2
Nee hoor , hier zijn allemaal mensen die niet kunnen lezen.
Snap niet waar jij je nog druk om maakt je ging toch weg bij Ziggo.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 18:50
door Theotrucker
Omdat je toch overgestapt bent kun je Ziggo nu ongestraft aanpakken. Dat gaat enkele duizenden boete kosten. Dat is verdiend!
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 19:06
door Lady1234
Als u et een factuur via mail en Ideal wilt betalen, moet u dat regelen via MyZiggo.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 21:25
door ZeerPrivé
Lady1234 schreef: ↑15 aug 2019 19:06
Als u et een factuur via mail en Ideal wilt betalen, moet u dat regelen via MyZiggo.
Dat kan niet via mijn Ziggo.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 21:36
door moederslink
Hier ........al jaren klant bij Ziggo.
Er is geen machtiging afgegeven en er wordt nooit automatisch geïncasseerd!
Iedere maand netjes de factuur via de mail en je hebt gewoon 14 dagen de tijd om te betalen.
Communiceer via de mail of via ' mijn Ziggo ' of bel ze even dat u de factuur voortaan per mail wilt ontvangen.
Ik heb zelf nooit een dergelijke 'dwangmaatregel ' gekregen dat het alleen maar per AI moet.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 21:51
door StevieNL81
Heeft u niet recentelijk bv een tv pakketje gewijzigd of iets waarbij de betaalwijze automatisch op AI stond?
Dan hanteert men dat namelijk als betaalwijze voor alles.
Als ze deze maatregel ineens doorvoeren en pas achteraf communiceren zou ik verwachten dat er meer soortgelijke reacties als de uwe zouden zijn.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 22:11
door Lady1234
ZeerPrivé schreef: ↑15 aug 2019 21:25
Lady1234 schreef: ↑15 aug 2019 19:06
Als u et een factuur via mail en Ideal wilt betalen, moet u dat regelen via MyZiggo.
Dat kan niet via mijn Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... r/betalen/
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 22:23
door moederslink
Heb het net nog even nagekeken :
mail door Ziggo verstuurd op 9 augustus met factuur voor augustus , te betalen binnen 14 dagen.
Dus geen achteraf -of vooruitbetaling ..... gewoon de factuur van augustus betalen in augustus.
Dus niet vroeg , gewoon netjes zo.
Als u nu een afschrijving van de maand juli heeft gekregen is dat een achteraf nota geweest .
Kijk uw bankafschriften even goed na.....mogelijk dat u toch 1 maand heeft achtergelopen?
Zoals bij mij duidelijk werd , toen ik het net nakeek , betaal je de factuur in de lopende maand.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 22:41
door ZeerPrivé
moederslink schreef: ↑15 aug 2019 21:36
Hier ........al jaren klant bij Ziggo.
Er is geen machtiging afgegeven en er wordt nooit automatisch geïncasseerd!
Iedere maand netjes de factuur via de mail en je hebt gewoon 14 dagen de tijd om te betalen.
Communiceer via de mail of via ' mijn Ziggo ' of bel ze even dat u de factuur voortaan per mail wilt ontvangen.
Ik heb zelf nooit een dergelijke 'dwangmaatregel ' gekregen dat het alleen maar per AI
moet.
Ik beweer ook niet dat je niet via ideal kunt betalen, maar aut. incasso omzetten in betaling met ideal via 'mijn ziggo' gaat niet. Dat moet je of telefonisch of via webcare regelen.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 22:49
door moederslink
ZeerPrivé schreef: ↑15 aug 2019 22:41
moederslink schreef: ↑15 aug 2019 21:36
Hier ........al jaren klant bij Ziggo.
Er is geen machtiging afgegeven en er wordt nooit automatisch geïncasseerd!
Iedere maand netjes de factuur via de mail en je hebt gewoon 14 dagen de tijd om te betalen.
Communiceer via de mail of via ' mijn Ziggo ' of bel ze even dat u de factuur voortaan per mail wilt ontvangen.
Ik heb zelf nooit een dergelijke 'dwangmaatregel ' gekregen dat het alleen maar per AI
moet.
Ik beweer ook niet dat je niet via ideal kunt betalen, maar aut. incasso omzetten in betaling met ideal via 'mijn ziggo' gaat niet. Dat moet je of telefonisch of via webcare regelen.
Huh....was dit antwoord misschien voor Lady bedoeld?
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 22:53
door ZeerPrivé
@moederslink, inderdaad verkeerde gequote.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 22:56
door ZeerPrivé
moederslink schreef: ↑15 aug 2019 22:23
Heb het net nog even nagekeken :
mail door Ziggo verstuurd op 9 augustus met factuur voor augustus , te betalen binnen 14 dagen.
Dus geen achteraf -of vooruitbetaling ..... gewoon de factuur van augustus betalen in augustus.
Dus niet vroeg , gewoon netjes zo.
Als u nu een afschrijving van de maand juli heeft gekregen is dat een achteraf nota geweest .
Kijk uw bankafschriften even goed na.....mogelijk dat u toch 1 maand heeft achtergelopen?
Zoals bij mij duidelijk werd , toen ik het net nakeek , betaal je de factuur in de
lopende maand.
Dat zijn ze nu dus stapsgewijs aan het veranderen. Jij woont blijkbaar in het oude UPC gebied, abonnees in het oude Ziggo gebied betalen al jaren vooraf de factuur. Dus in juli wordt geïncasseerd voor augustus. Dat zijn ze nu aan het gelijk trekken.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 22:58
door Lady1234
Maar de Ts had helemaal geen automatische incasso geregeld, hij betaalde per factuur en dan met een accept girokaart. En dat kan je omzetten naar een factuur per mail en dan betalen via Ideal.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 23:03
door ZeerPrivé
Lady1234 schreef: ↑15 aug 2019 22:58
Maar de Ts had helemaal geen automatische incasso geregeld, hij betaalde per factuur en dan met een accept girokaart. En dat kan je omzetten naar een factuur per mail en dan betalen via Ideal.
Dat kun je inderdaad omzetten maar NIET via 'mijn ziggo' zoals je eerder beweerde.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 15 aug 2019 23:04
door moederslink
ZeerPrivé schreef: ↑15 aug 2019 22:56
Dat zijn ze nu dus stapsgewijs aan het veranderen. Jij woont blijkbaar in het oude UPC gebied, abonnees in het oude Ziggo gebied betalen al jaren vooraf de factuur. Dus in juli wordt geïncasseerd voor augustus. Dat zijn ze nu aan het gelijk trekken.
Nou prima, dat betekent dus waarschijnlijk dat ook ik in augustus én voor aug én voor sept moet betalen.
Vlg de OP komt er rond de 22e een brief. Ik wacht het wel even af.
Ik ga er vooralsnog van uit dat zij dit niet automatisch incasseren en ik gewoon weer via de mail de nota van sept krijg.
Sowieso voor mij trouwens geen reden om over te stappen.
Ik ben nog steeds tevreden met Ziggo....nóg steeds
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 16 aug 2019 00:07
door Lady1234
ZeerPrivé schreef: ↑15 aug 2019 23:03
Lady1234 schreef: ↑15 aug 2019 22:58
Maar de Ts had helemaal geen automatische incasso geregeld, hij betaalde per factuur en dan met een accept girokaart. En dat kan je omzetten naar een factuur per mail en dan betalen via Ideal.
Dat kun je inderdaad omzetten maar NIET via 'mijn ziggo' zoals je eerder beweerde.
Maar wel volgens Ziggo dus.
Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon
Geplaatst: 16 aug 2019 07:54
door sylvesterb
Komkommertijd schreef: ↑15 aug 2019 14:36
UPC? is dat dat bepaald niet foutloze uit verleden, waar het forum vol mee stond?
Daarom nam UPC ook Ziggo over en nam UPC de naam van Ziggo aan.
Het is altijd wel grappig te lezen dat mensen denken dat Ziggo UPC klanten achterstelt, terwijl het juist UPC is die Ziggo overnam en niet omgekeerd.