Re: EUR 95 niet goedkoper na switch naar E10
Geplaatst: 06 okt 2019 16:27
In ZuidAmerika rijden hele bevolkingsgroepen op E95. Das alcohol met een druppie benzine. En dat doen ze daar al jaaaaaaren. Gaat gewoon goed.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
En daarmee is bovenstaande reactie dus volkomen duidelijk...
Anwb schreef:Euro 95 wordt als sinds 2005 bijgemengd met kleine percentages (eerst 2%, later 5%) ethanol. Deze lage bijmenging veroorzaakt geen problemen. Met de dubbele hoeveelheid, 10% zoals E10, moeten auto’s er wel geschikt voor zijn. Dat is bij circa 90% van het benzinewagenpark het geval.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1549700 ... rasmaaiersRevoked schreef: ↑06 okt 2019 01:30Zuurtegraad is niet van toepassing. Benzine is veel erger dan ethanol, en alles is al ingesteld op benzine. Daar komt dus géén extra slijtage door. Smering heeft niets te maken met brandstof, maar met smeerolie. Ethanol brandt koeler, dus van extra hittebelasting is geen sprake.Michel-mol schreef: Wat dacht je van het zuur van ethanol dat invreet op lichtmetaal en kunstoffen in je motor, brandstofpomp, verstuivers, leidingen .. minder smering in je zuigers.. hetere verbranding..meer hittebelasting in de cilinders.. . Slijtage gaat niet snel maar wel sneller nu het zuurpercentage verhoogd is...
Zo, al je argumenten onderuit gehaald. De motoren die echt niet tegen E10 kunnen liggen in auto's van vóór 2000. En zelfs dan is het gros nog steeds bestand tegen E10. Minder dan 10% van het Nederlandse wagenpark zou een probleem kunnen hebben.
Milieuwinst is er natuurlijk niet. Maar ja, de linksche deugmensch heeft zijn zin kunnen doorzetten.
Verder niet vergeten dat het verschil tussen Euro95 en E10 echt te verwaarlozen is....maar op papier klopt het en iemand achter een bureau kan zichzelf op de borst kloppen.
De groene milieustickers heb je zeker gemist? Dat ze daar (op een steeds beperkter aantal stukken snelweg) zo hard mogen rijden is gewoon doordat de autolobby in Duitsland oppermachtig is. En zeg er ook even bij dat je in de buurt van steden en dorpen meteen terugmoet naar 100 km/uur.John1313 schreef: ↑18 okt 2019 15:24In Duitsland tanken, kun je ook nog eens lekker doorrijden.
Daar hebben ze niet zo'n milieuprobleem (wij toch ook niet?)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2042708 ... weggestemd