Pagina 2 van 2

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Geplaatst: 07 dec 2019 13:37
door Feinel
Rob van Leeuwen schreef:
07 dec 2019 10:16
Ik heb zojuist een momenteel werkend telefoonnummer gevonden: 0900 9596.

Wat betreft het "nieuwe" KPN modem, kan nog gemeld worden dat de ophangbeugel ontbreekt. Vermoedelijk heeft er oorspronkelijk een ophangsetje bij gezeten. De ophangbeugel van de "oude" Telfort modem past in ieder geval niet. Achteraf gezien valt dit nu ook op zijn plek, het is dus geen nieuwe modem. Het enige dat ik dus ontvangen heb is de belgeschiedenis van een andere klant en een vracht retour ellende.
De V10A heeft geen ophangbeugel, de 2 gaten die er boven in zitten zijn de schroefgaten waar die eventueel aan opgehangen kan worden, maar een beugel zo als bij de oudere modellen is er niet. Wel is de afstand van de schroefgaten hetzelfde als bij de schroefgaten van de beugels van de voorgaande modellen. U kunt dus de beugel van uw oude modem er af halen en de V10A aan de schroeven ophangen.

Verder is het vrij gebruikelijk om een 'refurbished' modem of tv ontvanger te krijgen. Ik moet er niet aan denken dat bedrijven continue nieuwe meuk zouden moeten opsturen, reinste grondstoffen verspilling.
Het hele logistiek process van KPN/XS4ALL/Telfort wordt door Drake&Farrell verzorgd. Daar worden alle geretourneerde apparaten gecontroleerd, gereset, schoongemaakt, opnieuw bestickert etc. Vooral mensen werk, daar kan dus wat zijn fout gegaan. Gewoon met een speld het reset knopje 10 seconden ingedrukt houden en je druk maken over andere dingen die mis gaan op deze wereld.
Hoeveel winst maakt KPN/Telfort op het sturen van een monteur
Hoeveel verlies zul je bedoelen, als telecom monteurs winstgevend zouden zijn zou T-Mobile/NLE/Oxxio en de rest wel eigen monteurs in dienst nemen ipv een externe monteurs organisatie met zzp'ers te gebruiken.

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Geplaatst: 07 dec 2019 16:06
door juliomariner
Blijkbaar vind TS dat een commercieel bedrijf geen winst mag maken.

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Geplaatst: 07 dec 2019 16:36
door Rob van Leeuwen
Ik heb de klantgegevens van klant kunnen vinden. Het probleem aanmelden via Mijn Telfort van klant, bleek niet mogelijk. Volgens de Telfort website mag je alleen bellen vanaf locatie klant, maar toch maar geprobeerd. De vriendelijke medewerkster erkende dat er iets niet is goed gegaan. Binnen 1 tot 3 werkdagen stuurt ze een andere nieuwe modem op. De Telfort enquête achteraf, werkte niet, iets met toonontvanger niet goed aan de kant van Telfort, maar de medewerkster verdiende een 8.

Ben nog wel benieuwd of ik, net als in de modem van 2013, de VoIP settings van provider en klant zelf moet programmeren in de nieuwe modem KPN/Telfort? Belangrijkste is dat het Internet gedeelte gaat werken. De VoIP settings vinden we dan wel weer terug in de oude Telfort modem van 2013 of we zoeken weer een overbuurman die ook KPN/Telfort heeft.

Er zijn overigens ook positieve berichten te melden. Klant is blij met Stingray Classica (voorheen Brava), te zien op kanaal 115. Verder bleef het aantal nodige reboots per jaar van modem en mpeg decoder beperkt en een vervangende afstand bediening voor de mpeg decoder (TV gedeelte) kost slechts ongeveer € 15 in de KPN winkel.

Iedereen bedankt voor het meezoeken naar een oplossing!

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Geplaatst: 07 dec 2019 16:51
door witte angora
Rob van Leeuwen schreef:
07 dec 2019 16:36
De vriendelijke medewerkster erkende dat er iets niet is goed gegaan. Binnen 1 tot 3 werkdagen stuurt ze een andere nieuwe modem op.
Wat ik je vertelde blijkt dus precies te kloppen, en precies datgene te zijn wat er moest gebeuren? Meer als dat was het dus niet.

Wat al gezegd is, ik snap ook niet wat 80-plussers ermee te maken hebben. Ik ben 57, bij mij moet je ook niet met de hedendaagse technische zooi aankomen, snap ik ook niks van. En toch weet ik het werkend te krijgen, sterker nog, zoals je gemerkt heb weet ik de weg te vinden als ik ergens niet uit kom. Waarom kan een 80-plusser dat volgens jou dan niet?

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Geplaatst: 07 dec 2019 17:10
door Lady1234
Dan schijnt het beklagenswaardiger te zijn als een 80-jarige klant iets overkomt.

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Geplaatst: 07 dec 2019 17:22
door de auditu
witte angora schreef:
07 dec 2019 16:51
Rob van Leeuwen schreef:
07 dec 2019 16:36
De vriendelijke medewerkster erkende dat er iets niet is goed gegaan. Binnen 1 tot 3 werkdagen stuurt ze een andere nieuwe modem op.
Wat ik je vertelde blijkt dus precies te kloppen, en precies datgene te zijn wat er moest gebeuren? Meer als dat was het dus niet.

Wat al gezegd is, ik snap ook niet wat 80-plussers ermee te maken hebben. Ik ben 57, bij mij moet je ook niet met de hedendaagse technische zooi aankomen, snap ik ook niks van. En toch weet ik het werkend te krijgen, sterker nog, zoals je gemerkt heb weet ik de weg te vinden als ik ergens niet uit kom. Waarom kan een 80-plusser dat volgens jou dan niet?
Het lijkt vooral met vooroordelen te maken te hebben en helemaal niet met respect.

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Geplaatst: 07 dec 2019 18:05
door witte angora
de auditu schreef:
07 dec 2019 17:22
Het lijkt vooral met vooroordelen te maken te hebben en helemaal niet met respect.
Deels, ja.

Tot op zekere hoogte snap ik het wel, dat ouderen meer moeite hebben om hedendaagse ontwikkelingen bij te benen en de gewone dagelijkse dingen te doen. Ik ben inmiddels ook al een jaar of 18 uit het arbeidsproces. Dingen die je voorheen dagelijks/wekelijks deed, doe je nu nog maar sporadisch. Dingen die je in de pauze met collega's besprak - die gesprekken zijn er niet meer. Naarmate mensen ouder worden, gaan de hersenen ook wat langzamer werken. Daardoor worden dingen inderdaad lastiger te begrijpen, en kan het soms lastiger zijn om adequaat te reageren. En dan is het fijn als er een 'jongere' garde naast je staat om je te helpen met de dingen die niet meer zo vanzelfsprekend zijn, die geen dagelijkse kost meer zijn.

Juist als die hulp er is, zou het ook voor 80-jarigen niet zo'n probleem hoeven te zijn om de hedendaagse ontwikkelingen, waar nodig, bij te kunnen benen.

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Geplaatst: 07 dec 2019 18:14
door renewouters
Het zou trouwens wel knap zijn als het bij bedrijven met zoveel medewerkers als KPN publiek geheim kan blijven dat er allerlei hele slimme business modellen zijn om 80+-ers een poot uit te draaien. Als dat beleid is, zou er toch wel iemand iets gelekt hebben. Of denken complotdenkers werkelijk dat er ergens hoog in de toren een CEO zit die het hele bedrijf bestuurt en dat het "werkvolk" geen idee heeft wat er gebeurt in hun bedrijf?

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Geplaatst: 08 dec 2019 12:46
door Gegrand
Als TS deze klacht op het Telfortforum had geplaatst had hij hier geen topic hoeven aan te wijden. :wink:
Daar krijg je , is mijn ervaring , snel een antwoord (en oplossing) voor problemen als deze.