LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Toen Bruneel bij Oosting aan talel zat heeft hij de kans gehad voor een 2de aanbod.
Toen dacht hij nog alles te kunnen innen.

Wat is er nadien veranderd?

- dreiging WCK
- uitspraken huurkoop
- bekendmaking boetes AFM/misleiding
- bewijs ankoop aandelen gevraagd
- een zeer goed voorbereid proces van verenigde top-verliezers.

En nu denkt Bruneel nog iemand over te halen omdat hij zo sociaal voelend is?

Wat een simpele ziel, en tegelijk in en in gemeen om op deze wijze
nog zo veel mogelijk geld mee naar Belgie te kunnen nemen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Janny »

Hè hè, Dat geeft lucht aan een hart vol smart.

Ik heb het stuk gelezen van oud rechter Asscher. en kom tot de gedachte, met velen van jullie, dat hij samen met Dexia het paard achter de wagen probeert in te spannen. en dan ook nog denkt dat, dat paard gaat lopen.

Hij doet aan symptoom-bestrijding. niet aan probleemoplossing.
Het 1e probleem is niet de financieële afwikkeling maar
het grootste probleem is het foutive product.dat aan de verkeerde mensen is verkocht onder valse voorwendsels.en de gevolgen daarvan. Daar moeten Dexia en oud rechters oog voor krijgen. En daarvoor zoeken wij een eerlijke rechtsgang. En geen door de strot geduwd aanbod van liefdadigheid, wat in werkelijkheid weer een wurg situatie is.

Je kunt nog zoveel doen om de symptomen te bestrijden , als je de rechtsgeldigheid van het product niet meeneemt. lever je nog steeds half werk. En om die 100.000 op te voeren als mensen die tevreden zouden zijn over de afwikkeling en het aanbod met beide handen aangrepen als de oplossing is toch wel een heel naïeve reactie van Dexia.

Nee, dexia we willen gewoon een eerlijke oplossing op basis van recht. een toetsing vooraf. dat was goed gedrag, een toetsing voor een betalingsregeling is het bewuste paard achter de gestrande wagen spannen. heeft nooit gewerkt en zal het ook nu niet doen ondanks moderne middelen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Let op, kan niet geloven dat Bruneel zo naief is dat hij denkt dat er iemand zal toehappen.

Het wordt en publiciteitsstunt.

Hij gaat als proef 100 mensen van bv. LeaseLeed (aflossing >1000 Euro) vragen of ze wat zien in een verruimd aanbod.

Terwijl hij weet dat deze mensen al heel veel advocaatkosten gemaakt hebben en dus zullen weigeren.

Vervolgens kan hij heel onschuldig voor de TV verkondigen dat Dexia alles heeft gedaan wat in haar vermogen lag maar dat de laatste kleine "harde Kern" elk aanbod afwijst, alle verlies op de bank afwentelt en niet tgen haar verlies kan.

Op deze wijze zal hij proberen de sympathie van de bevolking voor zijn bank terug te winnen, kan hij lang wachten !!!

HAHA, ik verheug me nu al op zijn brief.
O.D.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Chris G »

Dexia versoepelt schuldregelingen

AMSTERDAM (ANP) - Dexia Bank Nederland versoepelt de betalingsregeling voor beleggers die door aandelenlease in de financiële problemen zijn gekomen. De drempel voor deze regeling wordt verlaagd.


Hierdoor wil de bank een onderscheid maken tussen klanten die daadwerkelijk betalingsproblemen hebben en beleggers die wel aan hun verplichtingen kunnen voldoen maar toch tegen Dexia ageren.

De bank begint eerst een proef met de nieuwe regeling onder honderd klanten, aldus een woordvoerder maandag. Het doel is om de nieuwe regeling zo snel mogelijk in te voeren.

Dexia stelde vorig jaar al een zogeheten hardheidsclausule in, waarvan ruim duizend klanten gebruik hebben gemaakt. De betalingregeling moet nu breder toegankelijk worden. Daartoe komen in de vernieuwde regeling onder meer beleggers in aanmerking met een maandelijkse aflossing van meer dan 1000 euro en klanten met een bijstandsuitkering.

Naast de hardheidsclausule heeft Dexia in 2003 ook geprobeerd via een aanbod aan alle klanten rechtszaken te voorkomen. Beleggers konden instemmen met soepelere voorwaarden voor de afwikkeling van hun contract voor aandelenlease. Voorwaarde was wel dat de klant afzag van juridische procedures.

© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
e-mail: [email protected]

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door studex »

Dat dooet dexia ons geen goed met het WEER versoepelen van schuldsaneringen en al dat regelingen meer.
Dexia is geen sociale partner voor de maatschappij hier in nederland,het is een asociale bankier dat teert op andermans zakken.
Het zet gewoon kwaad bloed bij veel gedupeerden...

M. vr. Gr.

Studex.
Laatst gewijzigd door studex op 09 aug 2004 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door shamyrah »

Die Dexia, wat een goeierds zijn het toch hé, kan het haast niet geloven.
Ook ik heb een aanbod gekregen van ze, restschuld € 0,0 en betalingscapaciteit ook € 0,0, voor 2 contracten, tjonge jonge wat een opluchting zou je zeggen, nou echt niet.
IK WIL MIJN INLEG TERUG MET DE WETTELIJKE RENTE !!!!!!!
Desnoods ga ik door tot aan de Hoge Raad, de schurken.

Waarom komt Dexia nu met zo'n aanbod zou je denken, nou ik zal je snel uit de droom helpen.

Ik zit al jaren in de WAO met een aanvulling tot aan bijstandsniveau, dus ze hadden mij nooit die contracten mogen aansmeren (zorgplicht verzaakt) en dat hebben ze zelf nu ook in de gaten en doen ze een ruim gebaar zo van "u heeft geen schuld meer", nee, zij hebben een schuld bij mij, ik spaarde voor studerende kinderen, ik ben geen belegger.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door shamyrah »

beste Chris G
Dexia stelde vorig jaar al een zogeheten hardheidsclausule in, waarvan ruim duizend klanten gebruik hebben gemaakt
.

Eind 2002 was de hardheidsclausule al in werking.
April 2003 heeft Dexia de voorwaarden volledig aangescherpt.
Medio 2004 worden de voorwaarden weer versoepeld.
Kijk is dit nou onze (?) betrouwbare (?) bank ????????
Voorwaarden aanpassen wanneer het hun uitkomt

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door heuve319 »

Stichting Leaseverlies: 'Dexia zet eerste goede stap' 09-08-2004

Dexia Bank geeft aan dat het wat gaat doen aan schrijnende gevallen en dat is goed, stelt de Stichting Leaseverlies maandag. De Stichting, die de belangen behartigt van duizenden gedupeerde aandelenbeleggers, reageert hiermee op een bericht in Het Financieele Dagblad.
De bank liet daarin weten dat honderd zwaar gedupeerde beleggers de betalingsregeling gaat versoepelen en de schuld gaat verminderen. Het gaat in eerste instantie om een test, die is bedoeld voor beleggers met hoge schulden en weinig financiële draagkracht.
"Het is ook opmerkelijk en goed om te horen dat Dexia de hardheidsclausule wil verhogen voor schrijnende gevallen", zegt een woordvoerder van de stichting. Zij doelt hiermee op het feit dat gedupeerden niet langer hun recht hoeven laten te vervallen. Zij moesten in eerste instantie van tevoren een verklaring tekenen, waarin was opgenomen dat geen verdere juridische actie zou worden ondernomen. Vanaf nu hoeft een gedupeerde dit pas te doen bij de aanvaarding van een aanbod van Dexia.
"Het is een eerste goede stap ter tegemoetkoming", meent Stichting Leaseverlies.

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door heuve319 »

Ik begin me zo langzamerhand een beetje te schamen om er nog voor uit te komen dat ik lid ben van de stichting leaseverlies.
Snappen die er dan echt helemaal niets van, of doen ze maar alsof ?

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Willems »

Heuve319,

Ze snappen het heel goed, maar staan boven ons, het geld is binnen en wie zijn jullie eigenlijk? Komt het maar terughalen ?

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Een jaar geleden, toen er nog geen bewijzen tgen Dexia op tafel lagen,
zou praten over het aanbod zonder onlevering rechten een geode zaak zijn geweest.

Nu is het echt te laat en mag GEEN ENKEL GOEDWILLIG GEBAAR VAN DEXIA GEHONOREERD WORDEN.

Onbegrijpelijk dat die slomerts van Leaseverlies dit niet aanvoelen.

Ze hadden direct in een persbericht moeten zeggen dat de tijd van aalmoezen van Dexia voorbij is, dat de leden van LV, ALLE LEDEN, recht hebben op terug draaien van het contract.

Leaseverlies vertegenwoordigt toch niet alleen mensen die in de problemen zitten?
Zij vertegenwoordigt mensen die zich door Dexia genomen voelen.

Wat een hoploos zootje daar en overal.
Als ik nog een keer terug kom ga ik voor advocaat studeren.

gr. O.D.

EEE
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2004 13:17

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door EEE »

Ik zal die boevenbende nooit betalen en ga door tot het gaatje, advocaat in handen en afmaken dat tuig.

PS.

die stichting lsv zal wel met Bruineeltje Dexia op vakantie zijn geweest van onze centen, stelletje ruggetuffers...

en wie nu op dat bod van die bruineel ingaat moet eerst maar eens nadenken voor dat ze ja zeggen , wor je weer vernaggeld.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door shamyrah »

Oom Dagobert, zullen we dan samen studeren ??

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Karel »

Waar staat eigenlijk dat bericht van Leaseverlies?? Op hun site kan ik het niet vinden!

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door heuve319 »


Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Karel »

Zeer vreemd dat het bericht wél te lezen is op een andere site terwijl het nog niet te lezen is op de site van Leaseverlies! ! ! !

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Maakt SLV door haar hele beleid zichzelf niet onbetrouwbaar?!

Ze zijn nergens te bereiken voor advies, voor tips etc.
Ze hebben bijna 2 miljoen euro in kas en geven net een tiende deel ervan misschien uit.
Ze beroepen zich op één punt terwijl er meerdere aan te vechten zijn (ook collectief).
Met hun ruime hoeveelheid kasgeld kan de grote groep door het invullen van een vragenlijst gesplitst worden.
Voorbeeld: wel/ niet eagaleasers.
Wel of géén onvermogende mensen (uitkeringsgerechtigden, studenten/ scholieren/ aow’ers etc.
De site wordt achteraf pas bijgewerkt, vaak zijn de onderwerpen dan al bekend.
Je ontvangt geen mails meer, terwijl dit in tegenstelling tot wat SLV meent te duur is?!

Ze adviseren te betalen (al dan niet onder protest) terwijl het overgrote deel van de advocaten betalen juist ziet als je schuld erkennen.

Mag ik dan tot de conclusie komen dat SLV niet slim bezig is en dat het er de schijn van heeft dat het ook belangen heeft bij een positieve afloop voor Dexia ondanks dat wij gedupeerde aandelenleasers hun betalen!!

Ik vertrouw ze voor geen eurodubbeltje meer!!

m.v.g. justice man

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ronbo »

Onderstaande bericht heb ik aan Leaseverlies gestuurd:
http://www.nieuws.nl/bericht/4/27014

Mevrouw, mijnheer,

Uit bovenstaande bericht blijkt dat u blij bent met de laatste geste van Dexia. Ik deel u hierbij mede dat u niet namens mij spreekt.

Wat zijn jullie nu voor een stel slappe NSB-nepadvocaten? Jullie noemen het vernieuwde verbeterde voorstel van Dexia van 09-08-2004 een verbetering? Ga eens wat doen voor die ruim 2 miljoen euro die jullie aan ledengelden hebben binnengehaald. De tijd van het harmoniemodel is voorbij. Dexia heeft aangetoond alleen in het conflictmodel te geloven. Handelen jullie daar dan ook naar!

Gezien het beleid tot nu toe van Leaseverlies inzake tweewegcommunicatie verwacht ik geen bericht terug. Doel van van dit bericht is om u te laten weten dat u uw stichting daar kunt stoppen waar de zon niet schijnt.
Doe hetzelfde zou ik zeggen

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ik heb ook weinig tot geen vertrouwen meer in die slv mensen.
Die moeten zich eens schamen.
Van ons geld Dexia de hand boven het hoofd houden, gekker moet het toch niet worden..

m.v.g. justice man

(p.s. ze zullen zo wel reageren omdat ze onlangs hun rechtzaak om misleiding verloren hebben, ze kijken dus niet verder dan hun neus lang is want in diverse andere zaken en op diverse andere punten zijn wel al meerdere successen behaald worden!!)

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Janny »

HET IS NATUURLIJK WEL EEN SCHULD ERKENNEN.!!!!!!!!!!!!!!!!

Je gaat toch niets terugbetalen als je onschuldig bent!!!!!!!!!!!!

Vanuit dat gegeven heeft leaseverlies gelijk!!!!!!!

het is een begin!!!!!!!!!!

Nu nog algeheel recht.

Gesloten