LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerlijk...ik niet meer bij de NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Konijn

Re: Eerlijk...ik niet meer bij de NS

Ongelezen bericht door Konijn »

Liever een konijn dan een stomme pet op he Gast

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hehehe, konijn. Rustig aan, he? Anders trek ik de staart van je romp :roll:

Gast

Beste Nel-Foppe,

Misschien is een cursus Nederlands of een typecursus iets voor je. :idea:

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Het kan dus wel, dus waarom niet bij de NS?
Elk bedrijf richt zichzelf in op een eigen manier. Je hebt niks te eisen omdat een ander bedrijf het toevallig wel doet. Ga diensten afnemen van dat andere bedrijf zou ik zeggen.
En ik ben nog lang niet bejaard, maar heb ook bijna nooit mijn pinpas bij me. Anders ben ik geneigd teveel uit te geven aan allerlei dingen die je niet nodig hebt
Goh, dus de NS moet kosten maken omdat jij jezelf niet in de hand hebt. Zoek een psycholoog voor je koopziekte en laat gezonde mensen gewoon pinnen.
Nee, ik ga niet met kilo`s kleingeld rondlopen alleen voor de NS.
Zeker mijn bijdrage niet gelezen op de vorige pagina? De NS biedt 3 betalingsmogelijkheden. Dat is zat.
Warom moet het dan meteen meer dan het dubbele zijn.
Regels en algemene voorwaarden. Aangezien je dit niet gelezen hebt en dat wel verplicht is voordat je gebruikt maakt van de diensten van de NS zou je helemaal niet in de buurt van de trein mogen komen.
k ga bijvoorbeeld niet voor een retourtje Amsterdam - Zwolle niet meer dan 26 EURO aan kleingeld in zo`n automaat proppen.
Nee, precies. Vandaar dat je ook moet pinnen. Ik geloof niet dat jij voor elk bedrag dat je gaat uitgeven briefgeld meeneemt. Ben jij er ook zo 1? Pinnen bij de bank om vervolgens te klagen dat je met het geld niet bij automaten terecht kan? Waarom dan niet meteen pinnen bij de NS?
Ik loop vaak zonder pinpas. Ben ik daardoor ouderwets, niet met de tijd mee?
Ja, dat is ouderwets. Ik kom nu ook niet meer met losgeld in een telefooncel. De maatschappij verandert en de techniek verandert. Briefgeld wordt vaker vervalst en je kan ook niet verwachten dat de NS gratis alle betaalmiddelen gaat ondersteunen. Als je dan zo ouderwets wilt blijven, waarom gebruik je dan niet de benenwagen?

Gast

Goh Keesjan,

Jou kom je ook overal tegen, wat kun jij vreselijk goed mensen afkatten.

Of het nu klanten van UPC of de NS zijn. Jij weet tegen iedereen wel het vingertje te heffen en te vertellen wat ze wel of niet mogen.
Get a life man.

Keesjan

Vreemd. Ik kom ook overal gast(arbeiders) tegen.

ikkuhook

Ongelezen bericht door ikkuhook »

Keesjan,
Ten eerste wil ik toch zeggen dat ik je ontzettend aardig vind.
Ten tweede wou ik eigenlijk alleen zeggen dat ik me eraan stoor dat ik niet met briefgeld (wettig betaalmiddel) een kaartje kan kopen bij de NS.
Ik heb nergens gezegd dat ik ouderwets wil zijn of blijven. Waar slaat jouw post op? Ben jij de king of quote? Probeer je me hiermee uit te dagen ofzo? Ik ga hier niet op in en probeer je posts in het vervolg te negeren.
Knul, lees je eigen post eens na, is dat normaal gedrag vind je?

Gast

De NS zijn gewoon railnazi's.

Volgend jaar weer duurder

Gast

Zeg gast,

Misschien kan het ook met andere uitdrukkingen, die minder kwetsend zijn en je onvrede met de NS nog sterker uit kunnen drukken.

Katrien

Freek

Ongelezen bericht door Freek »

Beste ikkuhook, mavopetje van ons,

Lastig hè als jij iets wil, maar niet meer kan. Zoals al door andere genoemd: lees de algemene voorwaarden van de NS. Deze zijn vorige maand nog aangepast. Artikel 7 zegt het volgende:
De Vervoerder kan bepalen dat de vervoerprijs bij betaling via een automaat geschiedt in bepaalde soorten in Nederland wettige betaalmiddelen.
Dus als de NS vindt dat er alleen met de pinpas betaald mag worden dan geldt alleen de pinpas. Een vaste reiziger weet dit; iemand die minder vaak met de trein reist dient wel "de wet" kennen en zich goed voorbereiden, onder andere door de voorwaarden te lezen.

En wat beteft die hoge prijzen in de trein: dat is om zwartrijders af te schrikken. Korte afstanden zijn extra duur. 1 kilometer is al 12 euro en dit loopt dan geleidelijk op tot het maximum dagtarief. 15 euro valt dus nog reuze mee.

Rene345

Ongelezen bericht door Rene345 »

Tja, Keesjan zegt dat ieder bedrijf zich op zijn eigen manier inricht en dat je daarom niets te eisen hebt. Heeft ie gelijk, je kunt niets eisen. Maar je kunt wel overtuigd de mening toegedaan zijn dat DAT BEDRIJF ZICH DAN SLECHT EN KLANTONVRIENDELIJK HEEFT ingericht, terwijl dat NIET nodig is. Bedrijven moeten eens leren luisteren naar de wens van de klant.

En dan nog die Algemene Voorwaarden die hij noemt... helaas zijn velen afhankelijk van de trein om wat voor reden dan ook. Deze mensen moeten die Voorwaarden dan wel accepteren, hoe raar en krom ze dan vaak ook zijn. De NS maakt er maar wat van, de treingebonden mensen reizen toch wel met NS.Want iets anders is er niet.

Zonder pinpas ouderwets? Wat een onzin.Waarom moet je zondermeer alles wat nieuw is of verandert zomaar accepteren. Niets verplicht hoor!
De pinpas is in beginsel alleen uitgevonden voor het voordeel en genmak van de banken, dat mensen er gemakkelijk mee betalen kunnen is toevallig mooi meegenomen en dat hebben de banken heerlijk uitgebuit. Dat mensen er voor kiezen om niet met een magneetstrip op een stuk plastic te betalen is hun goed recht. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. In Engeland heeft men dat inderdaad goed begrepen en is er een vierde betalingsmogelijkheid: met (evt.aan de balie van de bank) opgenomen briefgeld betalen in een automaat.
Ik vind dan ook dat ze het daar in dit opzicht VEEL BETER hebben georganiseerd dan de NS hier doet. Maar de NS blijft helaas hierin klantonvriendelijk en de grote monopolist. Tijd voor echte concurrentie.

Keesjan

Bedrijven moeten eens leren luisteren naar de wens van de klant.
Het probleem is dat klanten te veel eisen, maar tegelijkertijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Deze mensen moeten die Voorwaarden dan wel accepteren, hoe raar en krom ze dan vaak ook zijn.
Ze moeten niks. De NS heeft geen monopolie op vervoer. Je kan met de auto, met de bus, met de fiets of zelfs lopend. Ok, toegegeven: de trein is heerlijk confortabel. Als mensen meer willen en graag gebruik maken van de dienst omdat ze de alternatieven hekelen, dan hebben ze het maar te accepteren. Zo niet? Gebruik dan de alternatieven maar en ga daar klagen.
Zonder pinpas ouderwets? Wat een onzin.Waarom moet je zondermeer alles wat nieuw is of verandert zomaar accepteren. Niets verplicht hoor!
De NS is anders ook niet verplicht om altijd en overal de mogelijkheid te bieden met allerlei soorten geld te betalen. Het is heel simpel. De NS biedt een product en jij kan met minimaal 1 geldtype betalen. Daar houdt de verantwoordelijkheid van de NS op. De NS biedt echter veel service aan, want je kan niet alleen met PIN betalen, maar ook met chip en muntgeld. Dat zijn al 3 betalingsmiddelen. Maar wacht, er is nog meer. Je kan bij de NS ook briefgeld betalen aan de loketten. Daarmee ondersteunt de NS alle betaalvormen die er zijn. Helaas blijven de klanten zeuren. Jullie zullen altijd slechts 2e rangs burgers blijven. Jullie eisen te veel voor een te klein bedrag. Voor een dubbeltje op de eerste rang. Er wordt van de NS verwacht dat ze altijd (dus ook 's avonds en in het weekend) alle type geld ondersteunen. Wat een onzin. Ze ondersteunen overdag op verschillende locaties in het land 4 soorten geld waaronder briefgeld. 's Avonds en 's nachts wordt dat veelal teruggebracht tot 3. Dat is nog steeds een hele nette score. Ik neem aan dat jullie klagers ook voor 75 % beschikbaar zijn 's avonds na het werk...

Gast

MAN, hoe toch eens op met je overal mee te bemoeien. Jij lijkt het NOOIT eens te zijn met de forummers hier. Altijd tegendraads en onnodige, niet nuttige "info" geven!!

ikkuhook

Beste Freek en Keesjan,

Ik vind 15 euro altijd nog veel geld, en 7 euro moet ruim genoeg zijn om mijn persoon te verplaatsen van Hoogeveen naar Zwolle. Een beetje conducteur had kunnen merken dat ik niet expres wou zwartrijden. Ik werd gedwongen in deze situatie. Ik werd gedwongen om later meer dan 15 euro te betalen dit omdat ik niet zin had in de acceptgiro die ongeveer 26 euro moest kosten en het gezeik met de spoorwegpolitie.
Jullie posts over algemene vorwaarden zullen ongetwijfeld kloppen echter ben ik het met RENE345 eens dat de NS ook hierdoor hun product niet aantrekkelijk maken zodat er meer mensen zeggen van ja laat ik eens de trein nemen. Zeg eens Keesjan waarom ben ik volgens jouw een 2e rangs burger. Waarom spreek je jezelf tegen in je laatste post in in vergelijking met andere posts. Ik kan je geschreeuw gewoon niet serieus nemen.

Ik zal later nog wat meer schrijven maar ik heb nu helaas geen tijd meer.

Gast

Als je geen auto hebt en je moet van bijv. Groningen naar Nijmegen, dan ga je niet op de fiets,met de bus of lopend etc, maar moet je met de NS.En je dus schikken naar hun voorwaarden, hoezeer je het er ook niet mee eens bent. Dat weet Keesjan ook heel goed, maar ja...hij houdt er van om vanalles te gaan bedenken en verdraaien zodat hij lekker toch gelijk lijkt te krijgen.

En de meeste klanten zijn niet veeleisend, wat is nu simpeler dan een gleuf voor papiergeld in een automaat te stoppen? Dat is niet teveel gevraagd vind ik. Dat zou-als het goed is-standaard moeten zijn. Laat de NS andere "overbodige"service maar achterwege laten, zoals de "wegwijsheren en -dames"op het perron.

Keesjan

Mensen die altijd lopen te zeuren vinden toevallig altijd de alternatieven stiekem ook vervelend. Ze zouden eens de hand in eigen boezem moeten steken.

Anderen lopen altijd te zeuren over de kosten. Wil je zo graag extra service? Prima. Dan mag je ook betalen. Maar wedden dat jullie ook weer gaan lopen zeuren als de relatief hoge kosten over relatief weinig mensen verdeeld moeten worden? Als de NS morgen een biljetlezer installeert en jouw kaartje 15 euro duurder wordt zit je ook op je paard. Vandaar.

Gast

Maar wedden dat jullie ook weer gaan lopen
Wie heeft 't nu over lopen Keesjan??? Je bent niet wijs.

Keesjan

"Lopen zeuren" is iets anders dan "lopen" in de zin van je voortbewegen doormiddel van spierkracht in de benen. Ga Nederlands leren en integreren of anders terug naar je eigen land.

rene345

Ongelezen bericht door rene345 »

Hoezo biljetlezer installeren en de kaartjes 15 euro duurder Keesjan?
Service die door relatief weinig mensen gebruikt wordt?
Zeker weten dat die lezer heel veel gebruikt gaat worden. Kijk maar in het buitenland, de spoorwegen van bijna alle Europese landen hebben zo'n ding geïnstalleerd. 't Is bijna belachelijk om hier zolang over door te gaan, de NS zou dat gewoon moeten gaan realiseren als ze slim zijn (en ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren in de komende jaren).

Dit wordt echt lachwekkend, Keesjan maakt er een sport van om elk goed idee of elke gefundeerde mening onderuit te halen. Ben benieuwd wat er nu weer gaat komen, ik verheug me er al op.

ikkuhook

Keesjan wil je aub ophouden deze treat te vervuilen?

Gesloten