Erg overzichtelijk is het niet maar je moet het zien sls n cadeautje. Als je langer dan 1 jaar klant bentNijogeth schreef: ↑02 nov 2020 14:11Maar dit is toch geen welkomscadeau? Dit is de boete. Een welkomscadeau is iets dat jij krijgt, niet iets wat zij aan een ander betalen. Dit is een soort transfersom zoals bij voetballers betaald wordt. De korting, een geschenk en dergelijke dat is dan het tekengeld en dus het welkomscadeau.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco eist boetebedrag onterecht terug
Re: Eneco eist boetebedrag onterecht terug
18 jaar ben ik trouwe klant bij die maatschappij geweest tot ik opnstraat werd aangesproken en naast de opzegvergoeding (indien aanwezig) ook nog €300,- zou krijgen na 1 jaar. Dan ben je toch gek als je dat laat schieten
Waarom precies wilt u van uw 3 jarig contract af, na 1 jaar en 2 maanden?
Is de dienstverlening slecht of heeft u slechte ervaring?
Ik zie het zo dat alles blijft het zelfde, zelfde stroom zelfde gas wat binnenkomt, je betaald alleen een andere energie boer.
Of is het omdat u bent verleid met een "beter" contract bij een andere leverancier "C"?
EN, betaald deze nieuwe leverancier "C" uw boete als u overstapt?
Is de dienstverlening slecht of heeft u slechte ervaring?
Ik zie het zo dat alles blijft het zelfde, zelfde stroom zelfde gas wat binnenkomt, je betaald alleen een andere energie boer.
Of is het omdat u bent verleid met een "beter" contract bij een andere leverancier "C"?
EN, betaald deze nieuwe leverancier "C" uw boete als u overstapt?
kuklos
vindt dit leuk
Er zijn hier mensen die zeggen dat je het meeste eruit haalt als je 1-jarige contracten afsluit en ieder jaar overstapt. Ik denk dat dat waar is.
Zeker wel.
- Het contract tussen energiebedrijf A en TS geeft A recht op een bedrag;
- Het contract tussen energiebedrijf B en TS geeft TS recht op een bedrag van gelijke hoogte;
- Energiebedrijf B betaald niet aan TS maar aan energiebedrijf A;
- Het bedrag dat aan energiebedrijf A betaald moet worden is een boete;
- Het bedrag dat energiebedrijf B betaald is een welkomstcadeau.
Van welke partij is dit dwaasheid? De 2e ge-quote zin suggereert dwaasheid van de consument.
Maar het is juist de nieuwe energie aanbieder die op deze manier marktaandeel opkoopt.
-
Ieder jaar overstappen levert voor mij tot nu toe alleen maar een " welkomstbonus " in the pocket op ,errug prettig met de jaarafrekening , via gaslicht.com ' gaat dat snel en soepel.
Wieskeb79
vindt dit leuk
Waarschijnlijk wel ja. Maar dan moet je natuurlijk gewoon steeds een jaarcontract afsluiten en niet een 3-jaarscontract die je na een jaar openbreekt...
hebra98
vindt dit leuk
Waar is aanbieder C in deze context gebleven?alfatrion schreef: ↑02 nov 2020 15:18Zeker wel.
- Het contract tussen energiebedrijf A en TS geeft A recht op een bedrag;
- Het contract tussen energiebedrijf B en TS geeft TS recht op een bedrag van gelijke hoogte;
- Energiebedrijf B betaald niet aan TS maar aan energiebedrijf A;
- Het bedrag dat aan energiebedrijf A betaald moet worden is een boete;
- Het bedrag dat energiebedrijf B betaald is een welkomstcadeau.
Die krijg je dus wel degelijk. U moet maar eens op een vergelijkingssite kijken zoals bijvoorbeeld Gaslicht.com.
grun
vindt dit leuk
Er zijn hier mensen die zeggen dat je het meeste eruit haalt als je 1-jarige contracten afsluit en ieder jaar overstapt. Ik denk dat dat waar is.
[/quote]
Waar baseer je het op, dat je een 1 jarig contract moet ambiëren?
[/quote]
[/quote]
Dan kan je ieder jaar kiezen welke je wil en de bonus incasseren.
alfatrion
, grun
, moederslink
en kuklos
vinden dit leuk
Ik ben van mening dat je een cadeau aan iemand persoonlijk geeft.