Pagina 2 van 3

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 03 dec 2020 20:55
door moederslink
Gekkenhuis , ook bij POST.NL , 1.5 miljoen(!) pakjes per dag :shock: .
Sinterklaas, Corona , Kerst .
Dan vind ik het nog een mirakel dat er zoveel nog goed gaat!

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 04 dec 2020 08:23
door Jablan
Nora hal schreef:
02 dec 2020 22:53
Mijn moeder woont in een complex voor senioren waarvan er veel invalide , gehandicapt of zwakbegaafd zijn.
Samengevat: een gebouw vol kwetsbare mensen. Voor mij logisch, dat DHL tot aan de deur bezorgt en niet naar binnen gaat. Zo'n bezorger komt overal, ook bij mensen, die nu Corona hebben ...

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 04 dec 2020 08:54
door Lowieze
Jablan schreef:
04 dec 2020 08:23
Samengevat: een gebouw vol kwetsbare mensen. Voor mij logisch, dat DHL tot aan de deur bezorgt en niet naar binnen gaat. Zo'n bezorger komt overal, ook bij mensen, die nu Corona hebben ...
Zou dat echt de reden zijn of zou hij misschien gewoon een rotdag hebben gehad en er genoeg van hebben om telkens die appartementencomplexen in te moeten? Wat denkt u?

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 04 dec 2020 09:08
door Jablan
Ik denk eerder aan een bezorginstructie dan aan iets anders. Een krantenkop als 'Bezorger DHL blijkt bron van besmettingen in woonzorgcentrum' wil niemand.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 04 dec 2020 09:19
door 16again
Jablan schreef:
04 dec 2020 08:23
Nora hal schreef:
02 dec 2020 22:53
Mijn moeder woont in een complex voor senioren waarvan er veel invalide , gehandicapt of zwakbegaafd zijn.
Samengevat: een gebouw vol kwetsbare mensen. Voor mij logisch, dat DHL tot aan de deur bezorgt en niet naar binnen gaat. Zo'n bezorger komt overal, ook bij mensen, die nu Corona hebben ...
Ook voor Corona liet de bezorging te wensen over. Ik ken ouderen in flat waar niet eens aangebeld werd, hooguit kaartje in de bus werd gedaan.
Verwachtte iemand een pakje, dan bleef de oude man buiten staan wachten, om de bezorger te onderscheppen. En zelfs dan stopte het busje niet eens

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 04 dec 2020 13:18
door Aygulf
Ik vind de titel van dit topic "extreem onbeschoft tegen invaliden" beetje raar. Ten eerste wist ik niet dat er gradaties zijn in onbeschoftheid (beetje, nogal, behoorlijk, extreem...), ten tweede vind ik de toevoeging "invaliden" nergens op slaan (waarom zou een bezorger netjes doen tegen een-niet invalide en "extreem onbeschoft" tegen een invalide) en tenslotte zie ik geen enkel voorbeeld van dit extreem onbeschoft zijn. Dat hij schreeuwt lijkt me niet zo vreemd als je in een hal staat en je moet in 1 keer via alle intercoms je boodschap kenbaar maken. Als er verder ook zwakbegaafde mensen wonen, hoe hebben die dan de bestelling geplaatst als ze de bezorging al niet begrijpen? Lijkt me verstandiger om dat dan via familie of kennis te laten verlopen.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 04 dec 2020 19:44
door Nijogeth
Ik was van de week in mijn appartement aan het klussen. De deur beneden staat overdag open (vanwege alle klussers nu), mijn voordeur tijdens het klussen ook. Komt ineens de bezorger van PostNL binnen gelopen met een pakket met de vraag waar ie het neer kan zetten. Helemaal top!

Vandaag kwam de bezorger van DHL binnen gewandeld. Weer helemaal top! Van mij hadden ze ook aan mogen bellen en het beneden aan de deur neer kunnen zetten, maar ze gaan zelfs de trap op naar mijn appartement op de eerste verdieping.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 04 dec 2020 22:37
door witte angora
Hier wordt er ook gewoon aan de deur bezorgd. De bezorgers pakken gewoon de lift en brengen het bij de mensen thuis.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 04 dec 2020 23:35
door Ik_weet_niet_alles
Volgens mij geet het helemaal niet om wat DHL wil of wat de beleidregels zijn van DHL. Het gaat erom wat afgesproken is tussen klant en webwinkel. Als afgesproken is dat levering bij de klant plaatsvindt dan is dat bij de voordeur van de klant en niet de voordeur van een gebouw. Mocht DHL dit anders doen dan kan de klant eenvoudig aangeven dat deze niets ontvangen heeft. DHL kan nooit bewijzen dat klant wel iets ontvangen heeft als ze goederen in een centrale hal deponeren.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 05 dec 2020 10:59
door Willifrid
Grappig hoe niemand even de leveringsvoorwaarden van DHL heeft opgezocht,
"Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte."
Dus de bezorger doet precies waar hij voor wordt betaald.
Dat bepaalde mensen die in die sector werken inderdaad een schrijnend gebrek aan fatsoen hebben is vervelend, maar komt bij alle koeriersdiensten voor,
Zeker nu met Corona heb ik meerdere keren mogen ervaren dat er bij mij werd aangebeld en dat mij bij het openen van de deur "pakketje!!!" werd toegeschreeuwd vanuit een al rijdende auto.
Gelukkig is het wettelijk wel zo dat de leverancier aansprakelijk blijft voor de geleverde goederen tot het moment dat de ontvanger ze ook inderdaad in ontvangst heeft genomen.
Ik ga er van uit dat een leverancier die heel vaak spullen voor een 2e of 3e keer moet leveren heel snel zijn toevlucht bij een andere bezorgingsbedrijf zal zoeken, dus DHL zal het werk, ondanks de onbeschofte bezorgers, toch wel goed doen.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 05 dec 2020 11:26
door 16again
Willifrid schreef:
05 dec 2020 10:59
Grappig hoe niemand even de leveringsvoorwaarden van DHL heeft opgezocht,
"Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte."
Staat er ook een definitie bij van "centrale ontvangstsruimte?"

Ik kan me voorstellen dat dit opgaat voor receptie/expeditie bij een bedrijf.
Maar niet voor een gemeenschappelijke hal bij de liften in een flat. Er is daar immers niemand om bezoekers te ontvangen, waardoor het wat mij betreft ook geen ontvangstruimte is.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 05 dec 2020 11:37
door Cornelis7
berndv schreef:
03 dec 2020 11:17
De oplossing is relatief simpel, niet meer bestellen bij verkopers die versturen met DHL.
In mijn flat gaat het precies andersom. DHL komt tot de voordeur, Postnl tot de lift.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 05 dec 2020 11:49
door NeoDutchio
Brievenbussen zitten ook niet in elke voordeur in een flat. Deze staan beneden veelal in een centrale gedeelte. In verband met de veiligheid is er veelal daarna een gesloten deur waarna je pas naar het trappenhuis of de lift kan gaan. Als een postbode niet tot aan de voordeur hoeft te komen, waarom wordt dat wel verwacht van een pakketbezorger?

Als ik de klachten zo hoor is het nooit goed. De ene vindt het fijn dat de bezorger zelfs in huis komt om het pakje af te leveren, de andere zal er over gaan klagen dat deze ongevraagd in zijn huis staat. De ene is blij met DHL en hekelt PostNL en bij de ander is het weer andersom. Wellicht moet het maar over een andere boeg gegooid worden. Bezorgen tot de eerste deur en ben je er niet om het in ontvangst te nemen extra betalen voor de tijd dat de bezorger bezig is met een oplossing te verzinnen. Woon je in een flat? Zorg dan voor een kluis die in een te bereiken ruimte opgehangen kan worden waar de bezorgers een sleutel van hebben (dit gebeurd vaker, vooral met nachtleveringen). Men gaat er nu maar van uit dat de bezorger maar doet wat de klant wil. Dat daardoor bezorgdiensten in tijdnood komen deert deze mensen niet. Sorry dat ik het zeg, maar dat is behoorlijk egoïstisch gedrag. Je weet zelf of je thuis bent of niet en je weet zelf of je de mogelijkheid hebt om het pakje aan te nemen of niet. En als dat niet zo is is het de eigen verantwoordelijkheid.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 05 dec 2020 11:50
door Feinel
16again schreef:
05 dec 2020 11:26
Willifrid schreef:
05 dec 2020 10:59
Grappig hoe niemand even de leveringsvoorwaarden van DHL heeft opgezocht,
"Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte."
Staat er ook een definitie bij van "centrale ontvangstsruimte?"

Ik kan me voorstellen dat dit opgaat voor receptie/expeditie bij een bedrijf.
Maar niet voor een gemeenschappelijke hal bij de liften in een flat. Er is daar immers niemand om bezoekers te ontvangen, waardoor het wat mij betreft ook geen ontvangstruimte is.
Vergezocht.
Een bewoner kan een bezoeker in een portiek of hal ook prima ontvangen. We hoeven de definities van 'centrale ontvangstruimte' hier nou ook niet breed te gaan discussiëren. Als DHL een vrij te betreden ruimte met intercoms een centrale ontvangstruimte vindt, zullen we het daar mee moeten doen.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 05 dec 2020 17:19
door 16again
Feinel schreef:
05 dec 2020 11:50
We hoeven de definities van 'centrale ontvangstruimte' hier nou ook niet breed te gaan discussiëren.
Dat is juist essentieel in de voorwaarden
Feinel schreef:
05 dec 2020 11:50
Als DHL een vrij te betreden ruimte met intercoms een centrale ontvangstruimte vindt, zullen we het daar mee moeten doen.
Als de AV geen definitie van ontvangstruimte in de voorwaarden heeft, dan dient de voor de consument gunstigste uitleg van het begrip gebruikt te worden.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 05 dec 2020 22:12
door Moneyman
Je verwart “de consument” met “de ontvanger”.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 05 dec 2020 23:10
door Erthanax
Een familielid woont in een toren van 22 verdiepingen. Daar levert de altijd opgewekte en vriendelijke DHL-bezorger de pakketjes op elke verdieping gewoon aan de voordeur af.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 06 dec 2020 09:05
door 16again
Moneyman schreef:
05 dec 2020 22:12
Je verwart “de consument” met “de ontvanger”.
Ik vroeg me later al af , of die voorwaarden uberhaubt van toepassing zijn op de consument. Wat veelal niet het geval is.
Kassa stipte gisteren wederom de bron van problemen aan

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 06 dec 2020 15:20
door Sinterklaas20
DHL heeft bij mij 2 pakketten moeten bezorgen. Het eerste is volgens DHL bij mij bezorgd. Helaas niemand gezien. Pakket we.!
Tweede pakker bezorgd bij de buren. Helaas is dat de gesloten afdeling in een woonzorgcentrum. Daar kun je als bezorger helemaal niet naar binnen. Pakket niet meer te traceren.

Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex

Geplaatst: 06 dec 2020 15:27
door scontra
Sinterklaas20 schreef:
06 dec 2020 15:20
DHL heeft bij mij 2 pakketten moeten bezorgen. Het eerste is volgens DHL bij mij bezorgd. Helaas niemand gezien. Pakket we.!
Tweede pakker bezorgd bij de buren. Helaas is dat de gesloten afdeling in een woonzorgcentrum. Daar kun je als bezorger helemaal niet naar binnen. Pakket niet meer te traceren.
@Sinterklaas,

Had Zwarte Piet nu maar de bezorging laten doen, net zoals u dat deed in de afgelopen decennia ! :oops: