NeoDutchio schreef: ↑01 jun 2021 11:53
alfatrion schreef: ↑01 jun 2021 11:16
NeoDutchio schreef: ↑01 jun 2021 10:07
En hoe vaak op kop of munt valt niet te voorspellen.
Natuurlijk wel. Als je 100.000 keer een munt op gooit dan voorspel ik dat deze 50.000 keer op kop zal vallen. Je mag dit controleren.
U mag zelf uw stelling onderbouwen. We zien het filmpje wel verschijnen waarin u 100.000 keer een munt laat vallen.
Zou je even willen laten om mij te vertellen wat ik moet doen? Ik vertel jou ook niet wat jij moet doen!
Jij beweerde dat het onmogelijk was om te voorspellen hoe vaak het kop en munt is. Ik heb je een voorspelling gegeven. Daarmee is aangetoond dat jij ongelijk hebt. Nu verplaats jij het doelpost.
fonsflons schreef: ↑01 jun 2021 12:05
Dat is niet zo moeilijk, daar hoef je in principe maar 2x voor te gooien en daarna te copypasten.
Strikt genomen hoef je maar 1x op te gooien. NeoDutchio heeft het over een filmpje waarin 100.000 keer een munt valt. Een filmpje van een munt die 100.000 keer op kop valt voldoet daaraan. NeoDutchio kan dan hooguit roepen: a ha, deze keer is de voorspelling niet uitgekomen.
Het standpunt van NeoDutchio is vergelijkbaar met roepen dat niet te voorspellen is hoeveel regen er morgen valt. Dat is uiteraard onzin. Je kan altijd een voorspelling doen, de voorstellen hoeft niet uit te komen. Het is prettig als die voorspellen ook nog ongeveer klopt. Een weersvoorspelling hoeft niet 100% overeen te komen met het werkelijke resultaat. Wanneer 20 mm wordt voorspelt en er daadwerkelijk 19 mm valt, dan zal niemand daar boos over zijn. Nou ja, niemand... ik kan me voorstellen dat NeoDutchio iedere dag een boze brief schrijft naar de weerman waarin hij aangeeft dat de weer voorspelling wéér niet klopten en dat daarin dan wordt gewezen op een aantal kleine, onbenullige afwijkingen.