Afsluitend bericht:
We hebben op 06.04.2023 uiteindelijk van Samsung een GRMS-nummer ontvangen.
Daarmee moesten we naar de verkoper (=BCC) en begon opnieuw een getouwtrek over de oplossing.
Wij wilden ons geld terug, BCC wilde dat wij een wasmachine (bij voorkeur van Samsung) accepteerden.
We hebben ons poot stijf gehouden: geld terug.
Een wasmachine hadden we nl.al elders gekocht (geen Samsung).
Uiteindelijk hebben we op 06.05.2023 de aankoopprijs op onze rekening bijgeschreven gekregen.
Case closed.
Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
NeoDutchio
en Lady1234
vinden dit leuk
Re: Reparatie Samsung wasmachine door LetMeRepair
Hier haast hetzelfde verhaal, met een conclusie nooit meer Samsung.
Zo’n 4 jaar geleden via de Samsung-webshop een wasmachine gekocht, met extra 5 jaar garantie. Na 2 jaar defect aan elektronica, aan Samsung gemeld, via LetMeRepair gerepareerd. Tussen melding, defect en reparatie heeft ca. 12 weken gezeten, knap waardeloos voor een product dat je bijna elke dag gebruikt.
In februari 2023 opnieuw defect. Nu is de wasmachine volledig “dood”. Opnieuw gemeld aan Samsung, na heel veel bellen (en uren in de wacht te hebben gestaan, verbindingen die werden verbroken etc.) naar Samsung en LetMeRepair uiteindelijk na 14 weken een monteur van LetMeRepair gehad, die constateerde dat alle elektronica, kabels, sensoren en motoren vervangen moesten gaan worden. Aangegeven dat het wellicht verstandiger was om geheel de wasmachine te vervangen, maar dat werd volgens LetMeRepair alleen binnen de officiële fabrieksgarantie gedaan: bij de aanvullende garantie werd er alleen gerepareerd. Heeft daarna 6 weken geduurd voordat alle onderdelen binnen waren en de monteur weer langs was gekomen voor herstel. Is vervolgens 1 hele dag bezig geweest. Inmiddels wel al 20 weken zonder wasmachine gezeten........
Na 2 weken weer hetzelfde probleem: wasmachine is volledig "dood". Omdat de vorige casus was afgesloten moest er weer een nieuwe melding via Samsung naar LetMeRepair. Na 6 weken nog geen reactie, maar inmiddels zelf maar besloten om een nieuwe wasmachine te kopen (uiteraard geen Samsung). Na veel gebel met Samsung en LetMeRepair kwam men tot de conclusie dat het apparaat niet meer te herstellen was. Uiteindelijk is het apparaat door Samsung retour genomen (opgehaald door Dynalogic) in de 2e week van augustus.
Je zou nu verwachten dat er een financiële oplossing wordt aangeboden. Na 3 weken zonder reactie vanuit Samsung weer gaan bellen. Resultaat, dossier is gesloten. Na veel gebel met Samsung is half september de casus weer heropend.
Echter, nu eind november 2023 (ruim 3,5 maand na de retourname en 9 maanden na het eerste defect in februari) nog steeds geen geld gecrediteerd gekregen: dan moet er een manager toestemming geven, dan is er een teamuitje, dan weer een andere manager die op vakantie is, dan is de casus weer opnieuw gesloten, dan ligt het bij de financiële afdeling, daarna is afgekeurd, daarna is het weer goedgekeurd (en een referentienummer gekregen waar de creditering onder staan geregistreerd), dan is er een storing met het financiële systeem, dan moet de goedkeuring opnieuw worden goedgekeurd door het Europees hoofdkantoor, dan is er een achterstand met verwerken etc. Kortom, er is altijd wel wel weer een smoes. Tijdens het laatste telefonisch contact werd aangegeven dat het dit jaar niet meer ging lukken in verband met achterstanden in de verwerking van administraties. Kortom, Samsung heeft geen zin om tot betaling over te gaan. Aangegeven dat wij het hoger op gaan zoeken en rechtsbijstand zullen gaan inschakelen, maar volgens mij zijn ze niet niet van onder de indruk en interesseert het ze geen barst. Wat een vreselijk bedrijf dat Samsung zeg.
Zo’n 4 jaar geleden via de Samsung-webshop een wasmachine gekocht, met extra 5 jaar garantie. Na 2 jaar defect aan elektronica, aan Samsung gemeld, via LetMeRepair gerepareerd. Tussen melding, defect en reparatie heeft ca. 12 weken gezeten, knap waardeloos voor een product dat je bijna elke dag gebruikt.
In februari 2023 opnieuw defect. Nu is de wasmachine volledig “dood”. Opnieuw gemeld aan Samsung, na heel veel bellen (en uren in de wacht te hebben gestaan, verbindingen die werden verbroken etc.) naar Samsung en LetMeRepair uiteindelijk na 14 weken een monteur van LetMeRepair gehad, die constateerde dat alle elektronica, kabels, sensoren en motoren vervangen moesten gaan worden. Aangegeven dat het wellicht verstandiger was om geheel de wasmachine te vervangen, maar dat werd volgens LetMeRepair alleen binnen de officiële fabrieksgarantie gedaan: bij de aanvullende garantie werd er alleen gerepareerd. Heeft daarna 6 weken geduurd voordat alle onderdelen binnen waren en de monteur weer langs was gekomen voor herstel. Is vervolgens 1 hele dag bezig geweest. Inmiddels wel al 20 weken zonder wasmachine gezeten........
Na 2 weken weer hetzelfde probleem: wasmachine is volledig "dood". Omdat de vorige casus was afgesloten moest er weer een nieuwe melding via Samsung naar LetMeRepair. Na 6 weken nog geen reactie, maar inmiddels zelf maar besloten om een nieuwe wasmachine te kopen (uiteraard geen Samsung). Na veel gebel met Samsung en LetMeRepair kwam men tot de conclusie dat het apparaat niet meer te herstellen was. Uiteindelijk is het apparaat door Samsung retour genomen (opgehaald door Dynalogic) in de 2e week van augustus.
Je zou nu verwachten dat er een financiële oplossing wordt aangeboden. Na 3 weken zonder reactie vanuit Samsung weer gaan bellen. Resultaat, dossier is gesloten. Na veel gebel met Samsung is half september de casus weer heropend.
Echter, nu eind november 2023 (ruim 3,5 maand na de retourname en 9 maanden na het eerste defect in februari) nog steeds geen geld gecrediteerd gekregen: dan moet er een manager toestemming geven, dan is er een teamuitje, dan weer een andere manager die op vakantie is, dan is de casus weer opnieuw gesloten, dan ligt het bij de financiële afdeling, daarna is afgekeurd, daarna is het weer goedgekeurd (en een referentienummer gekregen waar de creditering onder staan geregistreerd), dan is er een storing met het financiële systeem, dan moet de goedkeuring opnieuw worden goedgekeurd door het Europees hoofdkantoor, dan is er een achterstand met verwerken etc. Kortom, er is altijd wel wel weer een smoes. Tijdens het laatste telefonisch contact werd aangegeven dat het dit jaar niet meer ging lukken in verband met achterstanden in de verwerking van administraties. Kortom, Samsung heeft geen zin om tot betaling over te gaan. Aangegeven dat wij het hoger op gaan zoeken en rechtsbijstand zullen gaan inschakelen, maar volgens mij zijn ze niet niet van onder de indruk en interesseert het ze geen barst. Wat een vreselijk bedrijf dat Samsung zeg.