Het is nooit mijn intentie geweest om korter te huren dan 10 jaar en ik heb echt geprobeerd via therapie vanwege PTSS ontstaan na het plotselinge overlijden en de verschrikkelijke vondst, om in het huis te blijven wonen, maar het is gewoon onmogelijk en ik heb het echt tijd gegeven. Ik heb nu een gesprek op 28 december met hem, omdat ik het gewoon fatsoenlijk wil afsluiten zonder dat iemand ernstig de dupe wordt van een gebeurtenis die niemand had kunnen voorzien.Seinhuis schreef: ↑12 dec 2023 12:38Persoonlijk heb ik begrip voor de situatie. U wordt elke keer herinnerd aan de nare gebeurtenis. Begrip is niet genoeg.
Volgens de wetgeving verlaat u uw huurhuis vrijwillig. Dan moet u het huis in oorspronkelijk staat achterlaten.
Misschien kunt u de spullen verkopen aan iemand (bijvoorbeeld op marktplaats)? Ik weet niet hoeveel het waard is.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.eigenhuis.nl/diensten/juridisch-advies. Al denk ik dat hun niks voor u kunnen betekenen.
Neem contact op met de ambassade van het land waar u heen wilt emigreren.
Het is niet fijn voor de verhuurder, maar zeker niet voor mij. Enige vorm van erkenning zou fijn zijn en hem niet misstaan.
We hebben toch ook te maken met fatsoen en hij kan het huis wat 4 jaar oud is zeker weer verhuren en hij heeft de kans door alle verbeteringen een hogere huur te vragen en dat weet hij ook mocht hij er trouwens zelf niet gaan wonen waar een paar maanden geleden ook sprake van was. Zijn vrouw vertelde toen als u vertrekt gaan we er zelf wonen, want we verhuren de woning niet meer. Marchanderen doe ik niet aan, want ik vraag een hele nette, maar vaste prijs voor wat het waard is.