Pagina 2 van 2

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 25 dec 2023 19:25
door NeoDutchio
AdiPit schreef:
25 dec 2023 18:31
Wie kan nog de macht positie van ABN AMRO bank en slechte klantenservice nog stopen.?
Heel simpel, de klant. Want als de klanten weglopen vanwege de slechte service zullen ze of de service moeten verbeteren of ze gaan failliet. Dat is het voordeel van een vrije markt, de klant kan kiezen.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 25 dec 2023 23:05
door BL2
Jannie1951 schreef:
23 dec 2023 14:02
Mooi dat abn amro zo snel met een reactie komt op dit forum
Serieus ?
Het antwoord is een minachting voor de betreffende klant.......

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 26 dec 2023 02:46
door Alex E
Vorig jaar hetzelfde ondervonden. Tijdens het storten van 1.000 euro ging de automaat van Geldmaat in storing met als consequentie dat het geld niet op mijn rekening werd bijgeschreven. Terplekke telefonisch contact opgenomen met Geldmaat. Mij werd verteld dat wanneer er tijdens een geldstorting een storing plaatsvindt het geld in een aparte lade van de geldautomaat opgevangen wordt. Uiteraard moet de storing verholpen worden en dan wordt ook de geldlade verwisseld maar daar kunnen enkele dagen overheen gaan, al naar gelang er een monteur beschikbaar is. Ik moest in ieder geval contact opnemen met de ABN. Vervolgens zou dan de ABN de opdracht moeten geven om het onderzoek bij Geldmaat te starten. Dus de ABN gebeld en er werd mij verteld dat het minimaal 2 weken zou duren voordat ik uitsluitsel zou krijgen. Na 2 weken had ik echter nog niets gehoord dus weer de ABN gebeld. De medewerker vertelde mij dat er door een onbekende reden verzuimd was om de opdracht voor het onderzoek te geven. Ik was eigenlijk perplex, temeer daar ik die 1.000 euro niet nog een langere periode kon missen. Dat heb ik toen ook verteld waarop de medewerker begrip voor mijn situatie had en mij even in de wacht zette om contact met een leidinggevende op te nemen. Het resultaat was dat er besloten werd om in afwachting van het onderzoek uit coulance het geld alvast op mijn rekening te storten. Als er achteraf uit het onderzoek zou blijken dat ik er geen recht op zou hebben dan zou ik het terug moeten betalen en anders zou ik er niets meer van horen. Ik was blij met deze oplossing en heb er inderdaad nooit meer iets van gehoord. Geldmaat is een gezamenlijke onderneming van de ABN, ING en RABO. De procedure bij een storing van een geldautomaat, die nooit uitgesloten kan worden en waar de klant part noch deel aan heeft, is m.i. dringend aan herziening toe. Weken wachten voordat een onderzoek is afgerond en je je eigen geld op je rekening bijgeschreven krijgt is veel te lang en kan klanten in de problemen brengen.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 26 dec 2023 04:38
door Henry de Wilde
De bank vraagt nooit om gegevens...Ik zou hier niet intrappen....wees vetrouwd , maar vertrouw niemand die dit stuurt...PHISHING denk ik,🤷🏼‍♂️

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 27 dec 2023 10:34
door Morgan le Fay
Alex E schreef:
26 dec 2023 02:46
Vorig jaar hetzelfde ondervonden. Tijdens het storten van 1.000 euro ging de automaat van Geldmaat in storing met als consequentie dat het geld niet op mijn rekening werd bijgeschreven. Terplekke telefonisch contact opgenomen met Geldmaat. Mij werd verteld dat wanneer er tijdens een geldstorting een storing plaatsvindt het geld in een aparte lade van de geldautomaat opgevangen wordt. Uiteraard moet de storing verholpen worden en dan wordt ook de geldlade verwisseld maar daar kunnen enkele dagen overheen gaan, al naar gelang er een monteur beschikbaar is. Ik moest in ieder geval contact opnemen met de ABN. Vervolgens zou dan de ABN de opdracht moeten geven om het onderzoek bij Geldmaat te starten. Dus de ABN gebeld en er werd mij verteld dat het minimaal 2 weken zou duren voordat ik uitsluitsel zou krijgen. Na 2 weken had ik echter nog niets gehoord dus weer de ABN gebeld. De medewerker vertelde mij dat er door een onbekende reden verzuimd was om de opdracht voor het onderzoek te geven. Ik was eigenlijk perplex, temeer daar ik die 1.000 euro niet nog een langere periode kon missen. Dat heb ik toen ook verteld waarop de medewerker begrip voor mijn situatie had en mij even in de wacht zette om contact met een leidinggevende op te nemen. Het resultaat was dat er besloten werd om in afwachting van het onderzoek uit coulance het geld alvast op mijn rekening te storten. Als er achteraf uit het onderzoek zou blijken dat ik er geen recht op zou hebben dan zou ik het terug moeten betalen en anders zou ik er niets meer van horen. Ik was blij met deze oplossing en heb er inderdaad nooit meer iets van gehoord. Geldmaat is een gezamenlijke onderneming van de ABN, ING en RABO. De procedure bij een storing van een geldautomaat, die nooit uitgesloten kan worden en waar de klant part noch deel aan heeft, is m.i. dringend aan herziening toe. Weken wachten voordat een onderzoek is afgerond en je je eigen geld op je rekening bijgeschreven krijgt is veel te lang en kan klanten in de problemen brengen.
No offence maar ik geloof niet in sprookjes. Een bank die het bedrag wat is opgeslokt bij een fout bij het storten eerst uitbetaald en daarna gaat uitzoeken en wat er mee gebeurd is?

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 27 dec 2023 13:04
door Alex E
Morgan le Fay, geloven doe je in een kerk of moskee. Ik heb getracht om mijn ervaring zo nauwkeurig als mogelijk te omschrijven en heb geen enkele reden om iets uit mijn duim te zuigen. De medewerker van de ABN had begrip voor mijn situatie en ik was erg dankbaar voor het medeleven en de oplossing.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 27 dec 2023 13:38
door PGros
@AlexE
Je opmerking over geloven werkt hier niet want hij schrijft dan ook "ik geloof niet"

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 27 dec 2023 14:21
door Morgan le Fay
PGros schreef:
27 dec 2023 13:38
@AlexE
Je opmerking over geloven werkt hier niet want hij schrijft dan ook "ik geloof niet"
Alleen jij kent je klassiekers erg slecht
https://nl.wikipedia.org/wiki/Morgana