Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door kuklos »

Janne.B. schreef:
14 jul 2024 11:27
De schilder zal zijn werkzaamheden niet af hebben, er zal best iets zijn waardoor 40 huisjes niet toeganklijk zijn.
Ongetwijfeld was er iets. Als een organisatie echter twee dagen voor vertrek nog een mail stuurt dat alles klaar is en bij aankomst ineens komt met "oeps toch niet", dan is dit slechte bedrijfsvoering en zeker niet iets wat ze ook niet hadden voorzien.

witte angora
Berichten: 31864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien begonnen de cv-ketels massaal te lekken, of was de rookafvoer massaal niet goed aangesloten, en kwam dat bij opleveren aan het licht? Zomaar een gooi, zou best kunnen dat juist bij opleveren iets niet in de haak bleek te zijn. Daar kan zo'n bedrijf dan natuurlijk ook niks aan doen.

Kokka1
Berichten: 443
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

witte angora schreef:
14 jul 2024 21:17
Misschien begonnen de cv-ketels massaal te lekken, of was de rookafvoer massaal niet goed aangesloten, en kwam dat bij opleveren aan het licht? Zomaar een gooi, zou best kunnen dat juist bij opleveren iets niet in de haak bleek te zijn. Daar kan zo'n bedrijf dan natuurlijk ook niks aan doen.
Dat is dan hooguit slecht gemanaged, geen overmacht. En zeker iets wat niet in een paar uur voor oplevering bekend wordt

witte angora
Berichten: 31864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt wel. Oplevering vrijdag, inspectie laat tekortkomingen zien. Probeer dan nog maar mensen te bereiken die al onderweg zijn. Terwijl je dus ook nog 40 alternatieven moet zoeken.

Overmacht zou ik het zeker niet noemen, het is een te groot vertrouwen in anderen. Het is meer een financieel belang: die dingen zo gauw als mogelijk is verhuren. Dus direct een dag na oplevering, liefst dezelfde dag nog. En dat zou dus zomaar de fout kunnen zijn. Enigszins begrijpelijk, maar nu zitten een hoop mensen met de brokken.

Kokka1
Berichten: 443
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Zoiets klinkt heel aannemelijk, maar dat is dan wel slecht management van de aannemer of uitvoerder. Het zou natuurlijk best een probleem kunnen zijn die invloed heeft op een heel blokhuisjes. Riolering of electra niet optijd aan kunnen sluiten ofzo

alfatrion
Berichten: 22023
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
14 jul 2024 21:17
Misschien begonnen de cv-ketels massaal te lekken, of was de rookafvoer massaal niet goed aangesloten, en kwam dat bij opleveren aan het licht? Zomaar een gooi, zou best kunnen dat juist bij opleveren iets niet in de haak bleek te zijn. Daar kan zo'n bedrijf dan natuurlijk ook niks aan doen.
Slijtage veroorzaakt niet dat alle CV-ketels producten in één keer kapot gaan. Ik zou hier gewoon denken aan werkzaamheden die niet op tijd zijn afgerond.

16again
Berichten: 16356
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
15 jul 2024 06:57
Klopt wel. Oplevering vrijdag, inspectie laat tekortkomingen zien. Probeer dan nog maar mensen te bereiken die al onderweg zijn. Terwijl je dus ook nog 40 alternatieven moet zoeken.
Er zal toch wel een voor-inspectie zijn, ipv 1 inspectie op het laatste moment?

Janne.B.
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Janne.B. »

De dingen die klaar en afgerond zijn, zullen zeker gecontroleerd zijn. Er zal geconstateerd zijn bij oplevering dat èèn en ander nog niet voldoet of functioneerd aan de eisen van het bestek.

Het is te vroeg opgeleverd, krap aan en daar zijn velen de dupe van.

Kokka1
Berichten: 443
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik kreeg vandaag al bericht van Capfun, omdat ik het geboden alternatief heb aanvaard, vinden ze dat ik geen recht heb op compensatie van de extra ( ze noemen het buiten het park) gemaakte kosten. Ik heb mn rechtbijstandsverzekering ingeschakeld.

Erthanax
Berichten: 9993
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Capfun neemt een in mijn ogen aanvechtbaar standpunt in. Succes!

alfatrion
Berichten: 22023
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kokka1 schreef:
22 jul 2024 19:50
Ik kreeg vandaag al bericht van Capfun, omdat ik het geboden alternatief heb aanvaard, vinden ze dat ik geen recht heb op compensatie van de extra ( ze noemen het buiten het park) gemaakte kosten.
Dat hangt af van wat er besproken is.

Een Wiskunde Student
Berichten: 315
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

alfatrion schreef:
23 jul 2024 08:30
Kokka1 schreef:
22 jul 2024 19:50
Ik kreeg vandaag al bericht van Capfun, omdat ik het geboden alternatief heb aanvaard, vinden ze dat ik geen recht heb op compensatie van de extra ( ze noemen het buiten het park) gemaakte kosten.
Dat hangt af van wat er besproken is.
Openingsposter zat natuurlijk in een onaantrekkelijke positie. Met gehele familie gepakt en gezakt naar België gereden en dan blijkt het vakantieadres buiten zijn schuld niet beschikbaar is . Er mogen niet al te hoge eisen gesteld worden aan het feit dat ze in deze omstandigheid een alternatieve locatie hebben aanvaard, en daarmee geen recht meer op compensatie hebben van de extra gemaakt kosten zouden hebben.

Moneyman
Berichten: 30977
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
23 jul 2024 08:30
Kokka1 schreef:
22 jul 2024 19:50
Ik kreeg vandaag al bericht van Capfun, omdat ik het geboden alternatief heb aanvaard, vinden ze dat ik geen recht heb op compensatie van de extra ( ze noemen het buiten het park) gemaakte kosten.
Dat hangt af van wat er besproken is.
Inderdaad, met dien verstande dat TS alleen geen compensatie kan claimen als het recht daarop uitdrukkelijk in dat gesprek is uitgesloten. En dan nog zou je die eventuele overeenkomst natuurlijk op diverse gronden kunnen ontbinden.

Kokka1
Berichten: 443
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Bedankt voor de berichten weer. Mijn vraag voor een overnachting in de buurt werd afgewezen, hierop heb ik hun meteen verteld dat ik hier niet mee akkoord ging. Ik kan ze op dat moment natuurlijk ook niet dwingen om de portemonee te trekken dus heb ik aangegeven dat ik ze aansprakelijk zou stellen voor de gemaakte kosten. Gister het hele verhaal en alle verzamelde documentatie bij mn rechtsbijstand neergelegd. Ik hou jullie op de hoogte van het verloop

Ron5300
Berichten: 400
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U had bij aankomst twee opties, ter plaatse het betaalde bedrag terug ontvangen en in de regio een geschikte accommodatie uitzoeken of omboeken naar een andere locatie van het park zelf.
U heeft voor omboeken gekozen, op vier uur rijden verder was een chalet beschikbaar en die heeft u geaccepteerd.
Vanwege het late tijdstip heeft u besloten de reis niet die avond te maken terwijl dat wel had gekund omdat het chalet direct beschikbaar was.
Begrijpelijk dat u na zo'n reis met uw eigen auto vermoeid bent maar u heeft op eigen initiatief besloten om in een hotel te overnachten en pas de volgende dag verder te reizen.
Dat u extra kosten heeft gemaakt moge duidelijk zijn maar omdat u zelf de keuze voor omboeken heeft gemaakt en daar niet toe gedwongen bent.

Thijs124
Berichten: 1218
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Nou ja, lijkt wel op de advocaat van de duivel 😈

Ron5300
Berichten: 400
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Zou kunnen maar is wel iets om rekening mee te houden als het tot een rechtszaak gaat komen.

Nijogeth
Berichten: 10465
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een rechter zal er rekening mee houden dat het niet gewenst is om vermoeid de auto in te kruipen en even flink wat kilometers te gaan afleggen. En die situatie is uiteraard domweg veroorzaakt door het park.

Moneyman
Berichten: 30977
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
25 jul 2024 16:39
Zou kunnen maar is wel iets om rekening mee te houden als het tot een rechtszaak gaat komen.
Wees gerust, een rechter denkt niet zoals jij. Het is geen 10 minuten, maar 4 uur verder…

alfatrion
Berichten: 22023
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Chalet niet beschikbaar (bij aankomst)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ron5300 schreef:
25 jul 2024 15:35
Dat u extra kosten heeft gemaakt moge duidelijk zijn maar omdat u zelf de keuze voor omboeken heeft gemaakt en daar niet toe gedwongen bent.
Het betreft geen vrijwillige omboeking. Immers, bij aankomst om 21:00 werd het gehuurde niet opgeleverd. De verhuurder is derhalve blijvend tekortgeschoten en is daarom verplicht om de schade te verhuren. Van TS kan niet verlangt wordt dat hij tot 01:00 uur in de auto zit en ook niet kiest bij de optie waarbij hij onverrichter zake naar huis gaat.

Plaats reactie