Pagina 2 van 4

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 30 aug 2024 22:49
door NeoDutchio
Papegaaiduiker schreef:
30 aug 2024 21:39
Dit is meer een zeurtopic dan een nuttige, adviezen zijn gegeven en toch maar proberen het onderste uit de kan te halen terwijl dit allang met een kleine investering (smartphone (dat hoeft niet eens honderden euro's te kosten) of een printer van vijf tientjes) opgelost had kunnen worden. :roll:
Of gratis door even aan de buurman (of vrouw) of in de vriendenkring te vragen, of door even naar de bieb te gaan of het DHL punt even te bellen. Zoveel oplossingen, maar in de ogen van dochterlief moet een bedrijf hun werkwijze aanpassen aan de grillen van elke klant.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 30 aug 2024 22:52
door Papegaaiduiker
NeoDutchio schreef:
30 aug 2024 22:49
Papegaaiduiker schreef:
30 aug 2024 21:39
Dit is meer een zeurtopic dan een nuttige, adviezen zijn gegeven en toch maar proberen het onderste uit de kan te halen terwijl dit allang met een kleine investering (smartphone (dat hoeft niet eens honderden euro's te kosten) of een printer van vijf tientjes) opgelost had kunnen worden. :roll:
Of gratis door even aan de buurman (of vrouw) of in de vriendenkring te vragen, of door even naar de bieb te gaan of het DHL punt even te bellen. Zoveel oplossingen, maar in de ogen van dochterlief moet een bedrijf hun werkwijze aanpassen aan de grillen van elke klant.

Idee heb ik ook al geopperd:
Papegaaiduiker schreef:
30 aug 2024 16:43
Misschien denk ik wat te simpel, maar waarom niet aan de buurman/-vrouw vragen of uw vader gebruik mag maken van de printer? Of anders naar de bibliotheek? Een derde optie kan ook zijn dat u het label voor uw vader uitprint/u het pakket bij een verzendpunt van DHL brengt. Ik neem aan dat u wel een smartphone heeft, dus waarom uw vader niet een handje helpen? (Als u in de buurt woont, tenminste.)

In mijn beleving is dit beren op de weg zien die er niet zijn.

Papegaaiduiker
Waarom makkelijk denken als het ook moeilijk kan? :roll:

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 30 aug 2024 23:08
door Arizonakid
Kom op, als je online kan bestellen, moet je ook in staat worden geacht te kunnen printen of op zijn minst een QR code op telefoon of tablet te kunnen laten zien.
Niemand heeft wel een computer maar geen printer.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 31 aug 2024 00:04
door Onkruid71
Dat is niet helemaal waar. Ik heb ook jaren geen printer gehad, nooit nodig gehad, en zo ken ik er velen.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 31 aug 2024 08:48
door Ivo.w
Lowieze schreef:
30 aug 2024 15:13
En de barcode teken je dan ook na?
Nee. In elk geval bij PostNL punten kun je die barcode gewoon vanaf een scherm (telefoon, tablet of laptop) laten scannen, waarna zij een sticker printen met alle benodigde gegeven.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 31 aug 2024 10:21
door Aygulf
de auditu schreef:
30 aug 2024 19:23
Is dit wat wel 'ondernemersrisico' wordt genoemd?
Nee dit is wat online-bestel-risico wordt genoemd. De vader heeft ook niet per post deze magnetron besteld. Wat een gedoe om niks en altijd is het klantonvriendelijk, "ze" moeten het oplossen en hulpeloos doen. In de tijd dat TS op dit forum zit had hij zijn vader al kunnen adviseren of het label voor hem uit kunnen printen.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 31 aug 2024 10:37
door Papegaaiduiker
Aygulf schreef:
31 aug 2024 10:21
de auditu schreef:
30 aug 2024 19:23
Is dit wat wel 'ondernemersrisico' wordt genoemd?
Nee dit is wat online-bestel-risico wordt genoemd. De vader heeft ook niet per post deze magnetron besteld. Wat een gedoe om niks en altijd is het klantonvriendelijk, "ze" moeten het oplossen en hulpeloos doen. In de tijd dat TS op dit forum zit had hij zijn vader al kunnen adviseren of het label voor hem uit kunnen printen.
Ligt nooit aan henzelf, de ander is altijd fout. De klant is altijd koning, dus bedrijven moeten schikken naar de wensen van deze koning!!!!

:lol:

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 31 aug 2024 11:06
door Moneyman
lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 19:48
Wie zegt dat ik in problemen denk. Wat een vooroordeel.
Dat zeg ik, omdat dat duidelijk uit je eigen verhaal blijkt. Je ziet wel de problemen, maar niet de oplossingen. En een ander moet jouw/ je vaders probleem oplossen.
lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 19:48
DHL veroorzaakt de schade. En is niet bereid dit op te lossen.
Nogmaals: tot nu toe bleek dat alleen uit de totpictitel, maar heb je er niets over toegelicht. Al je advies vraagt, is het wel zo handig om het hele verhaal te vertellen en er geen raadspelletje van te maken.
lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 19:48
En Tomado doet geen enkel moeite om met een alternatief te komen. Als ik niet in Spanje had gewoond had ik het allang opgelost en het label uitgeprint
Dan moet je dus even bedenken wat de plaatselijke alternatieven zijn. Als je vader vaardig genoeg is om digitaal te bestellen, kan het regelen van een printje toch geen probleem zijn?

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 31 aug 2024 11:08
door Moneyman
Arizonakid schreef:
30 aug 2024 23:08
Niemand heeft wel een computer maar geen printer.
Daar is echt niet waar. Heel veel mensen hebben geen printer, omdat printen steeds minder nodig is.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 31 aug 2024 12:57
door J. Deltoer
Het beste zou gewoon zijn dat vader naar een van de bedrijven belt dat het apparaat stuk is, en dat het gewoon opgehaald wordt en dat het opgelost wordt. Willen ze dat er een retoursticker op geplakt wordt moet de ophaler dat maar regelen.
Kijk, dat is nu service.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 31 aug 2024 13:01
door Moneyman
Klopt, en dat is dan de verantwoordelijkheid van Tomado. Dat is immers de contractant. DHL staat hier (formeel gezien) sowieso buiten.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 01 sep 2024 10:59
door lvoosterhout
J. Deltoer schreef:
31 aug 2024 12:57
Het beste zou gewoon zijn dat vader naar een van de bedrijven belt dat het apparaat stuk is, en dat het gewoon opgehaald wordt en dat het opgelost wordt. Willen ze dat er een retoursticker op geplakt wordt moet de ophaler dat maar regelen.
Kijk, dat is nu service.
Dat is ook precies wat ik bedoel. Misschien is service een beter woord dan klantonvriendelijkheid. Maar ik word hier door de meeste mensen die reageren op een nogal onaardige manier neergezet

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 01 sep 2024 11:35
door NeoDutchio
lvoosterhout schreef:
01 sep 2024 10:59
Dat is ook precies wat ik bedoel. Misschien is service een beter woord dan klantonvriendelijkheid. Maar ik word hier door de meeste mensen die reageren op een nogal onaardige manier neergezet
Alles heeft een prijs. Als je als klant de service wilt hebben dat de verkoper zelf bij je aan de deur komt, dan moet je dus niet gaan bestellen bij een goedkope aanbieder die zijn werk uitbesteed.
Onaardig wegzetten zijn vrij harde woorden. Wellicht is onrealistisch beter op de plek. U spreekt over de klantvriendelijkheid van beide organisaties. Buiten dat u met DHL niets te maken heeft is het wat Tomado doet echt niet anders dan vele andere verkopers doen. In een digitaal tijdperk gaat het nou eenmaal digitaal. U verwacht iets uit naam van uw vader dat er niet is.
Dan kan je natuurlijk een account aanmaken hier en in het topic tijd gaan steken, maar in hoeverre helpt het topic naar een oplossing? Oftewel, weegt deze tijd op tegen het resultaat? Ondertussen zijn we 2 dagen verder in in die 2 dagen had er al lang bij een kennis, buurman, familielid, bieb, DHL punt geprint kunnen worden en het pakket naar een DHL punt gebracht kunnen worden. Dat was het probleem dus opgelost.
Met uiteraard daarna de mogelijkheid een review achter te laten naar Tomado dat u(w vader) het vreemd vond, en dat het een leerpunt was dat je moet opletten waar je koopt hoe ze met retourzendingen omgaan.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 01 sep 2024 17:26
door Nijogeth
lvoosterhout schreef:
01 sep 2024 10:59
J. Deltoer schreef:
31 aug 2024 12:57
Het beste zou gewoon zijn dat vader naar een van de bedrijven belt dat het apparaat stuk is, en dat het gewoon opgehaald wordt en dat het opgelost wordt. Willen ze dat er een retoursticker op geplakt wordt moet de ophaler dat maar regelen.
Kijk, dat is nu service.
Dat is ook precies wat ik bedoel. Misschien is service een beter woord dan klantonvriendelijkheid. Maar ik word hier door de meeste mensen die reageren op een nogal onaardige manier neergezet
Maar hoe zie je dat voor je? Ze hebben het nu hapklaar voorgeschoteld, zodat het in 99,99% van de gevallen geen enkel probleem is. Iedereen weet wel een simpele oplossing te vinden om iets te printen of om een qr code te scannen. Moeten ze dan ook nog iets extra's verzinnen voor die 0,01% die het vertikt om even een klein beetje moeite te doen?

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 01 sep 2024 19:25
door witte angora
Joh, het is allemaal niet zo moeilijk. Klant meld een retour aan, bedrijf stelt een virtuele sticker beschikbaar, en indien gewenst wordt het ding fysiek naar de klant gestuurd, gewoon via de post. Dan kan die hem op de doos plakken en retour sturen.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Oplossingsgericht denken, dát is kennelijk een beetje lastig hier en daar.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 01 sep 2024 20:20
door ZeerPrivé
witte angora schreef:
01 sep 2024 19:25
Joh, het is allemaal niet zo moeilijk. Klant meld een retour aan, bedrijf stelt een virtuele sticker beschikbaar, en indien gewenst wordt het ding fysiek naar de klant gestuurd, gewoon via de post. Dan kan die hem op de doos plakken en retour sturen.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Oplossingsgericht denken, dát is kennelijk een beetje lastig hier en daar.
Tuurlijk, de klant hoeft niet oplossingsgericht te denken. Die wil geen smartphone, geen printer, niet even bij de buren vragen enz. enz. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Als je online bestelt, weet je dat het soms om welke reden dan ook moet retourneren. Anders maar gewoon in de winkel kopen. Blokker verkoopt ook Tomado magnetrons.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 01 sep 2024 20:22
door 16again
lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 14:02
.......niet in het bezit van een printer of smartphone. Gebeld met DHL en Tomado.
......De medewerker bij Tomado zei zelfs dat oudere mensen dan maar gewoon in de winkel moesten kopen.
Als die oudere mensen ook geen auto hebben, hoe krijg je de oven dan bij een verzendpunt? Of vanuit de winkel thuis?

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 01 sep 2024 20:25
door Nevyn
16again schreef:
01 sep 2024 20:22
lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 14:02
.......niet in het bezit van een printer of smartphone. Gebeld met DHL en Tomado.
......De medewerker bij Tomado zei zelfs dat oudere mensen dan maar gewoon in de winkel moesten kopen.
Als die oudere mensen ook geen auto hebben, hoe krijg je de oven dan bij een verzendpunt? Of vanuit de winkel thuis?
Familie/ kennissen?

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 01 sep 2024 20:26
door ZeerPrivé
16again schreef:
01 sep 2024 20:22
lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 14:02
.......niet in het bezit van een printer of smartphone. Gebeld met DHL en Tomado.
......De medewerker bij Tomado zei zelfs dat oudere mensen dan maar gewoon in de winkel moesten kopen.
Als die oudere mensen ook geen auto hebben, hoe krijg je de oven dan bij een verzendpunt? Of vanuit de winkel thuis?
Dat is niet het probleem van een bedrijf. Oudere mensen hebben vaak kinderen die dingen voor ze regelen. Of incidenteel buren.

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Geplaatst: 01 sep 2024 22:14
door witte angora
ZeerPrivé schreef:
01 sep 2024 20:20
Tuurlijk, de klant hoeft niet oplossingsgericht te denken. Die wil geen smartphone, geen printer, niet even bij de buren vragen enz. enz. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Als je online bestelt, weet je dat het soms om welke reden dan ook moet retourneren. Anders maar gewoon in de winkel kopen. Blokker verkoopt ook Tomado magnetrons.
Ok, dan gaan we vanaf nu mensen verplichten een smartphone en een printer aan te schaffen om te kunnen retourneren.

Roep jij even de premier en het kabinet bijeen?