Re: KPN ellende
Geplaatst: 08 nov 2024 18:39
Maar consument, had u nu willen tekenen?
Waarop baseer je dat, en hoe bedoel je dat precies? Dat een klant alles mag zeggen wat hem voor de mond komt, en dat de vertegenwoordiger dat maar heeft te accepteren? Dat is allang niet meer zo... Ik kan me goed indenken dat hij een streep heeft getrokken.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 19:00Even naar de rollen kijken. Van iemand die een bedrijf vertegenwoordigt mag je andere vaardigheden verwachten dan van een klant.
Dan moet ik mijn excuses maken naar u. Het was niet mijn bedoeling om iemand met deze uitspraak te kwetsen.witte angora schreef: ↑08 nov 2024 19:11Waarop baseer je dat, en hoe bedoel je dat precies? Dat een klant alles mag zeggen wat hem voor de mond komt, en dat de vertegenwoordiger dat maar heeft te accepteren? Dat is allang niet meer zo...consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 19:00Even naar de rollen kijken. Van iemand die een bedrijf vertegenwoordigt mag je andere vaardigheden verwachten dan van een klant.
Maarreh... ik ben hier geen vertegenwoordiger van een bedrijf, ben gewoon een poster net als jij. En voel me best wel beledigd, als autist zijnde.
Te laat komen bij de volgende klant vind u wel klantvriendelijk? U verwacht zaken die vooraf niet besproken zijn. Hoe kan een monteur daar vooraf tijd voor inplannen? En hoe komt de monteur aan materiaal om zaken aan te passen die niet in de planning staan?consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 18:23Dat hij de kabel niet teruggetrokken heeft en 2 meter verder omhoog heeft gehaald vind ik al klantonvriendelijk. Gat in de vloer zat er al. Je beroepen op formele regeltjes is toch niet klantvriendelijk te noemen.
U wilt dus ook nog andere bekabeling gebruiken? Dus naast dat er geen afspraak gemaakt is om een kabel te verleggen zou die monteur dat ook nog eens moeten doen met materialen waar hij niet voor in kan staan, maar wel verantwoordelijk gehouden zal worden.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 18:23De kabel die uit de grond komt is kat3. 2meter kat7 kabel extra zal dan echt geen significant verschil maken in de snelheid.Een enkel kabeltje is vrij simpel weg te werken. 1 persoon had het over 10 meter kabel tussen isra punt en de modem, zonder probleem en ook nog door kpn zelf aangelegd ook.
De monteur word gestuurd om te doen wat er op de werkbon staat. Dat u verwacht dat de monteur ook een handelaar is waarmee je andere afspraken mee kan maken dan vooraf besproken is, dat is dat echt een foute gedachte van uw kant. Klantgericht werken wil niet zeggen dat de monteur andere dingen moet doen dan afgesproken.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 18:23Al met al mag de betreffende monteur wel eens op cursus sociale vaardigheden en klantgericht werken.
Het enige alternatief dat er was was dat u een nieuwe afspraak kon maken. Een klant is koning als die zich ook zo gedraagt. Blijven doorzeuren dat de monteur iets moest doen wat niet van te voren besproken is is echt iets dat je KPN niet kan aanrekenen.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 19:12Als ik een klant spreek en hij/zij wil iets wat niet kan in mijn beleving, dan kom ik met alternatieven. Klant is koning.
Te laat komen bij de volgende klant, dat is natuurlijk een telefoon voor.NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 19:41Te laat komen bij de volgende klant vind u wel klantvriendelijk? U verwacht zaken die vooraf niet besproken zijn. Hoe kan een monteur daar vooraf tijd voor inplannen? En hoe komt de monteur aan materiaal om zaken aan te passen die niet in de planning staan?consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 18:23Dat hij de kabel niet teruggetrokken heeft en 2 meter verder omhoog heeft gehaald vind ik al klantonvriendelijk. Gat in de vloer zat er al. Je beroepen op formele regeltjes is toch niet klantvriendelijk te noemen.
U wilt dus ook nog andere bekabeling gebruiken? Dus naast dat er geen afspraak gemaakt is om een kabel te verleggen zou die monteur dat ook nog eens moeten doen met materialen waar hij niet voor in kan staan, maar wel verantwoordelijk gehouden zal worden.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 18:23De kabel die uit de grond komt is kat3. 2meter kat7 kabel extra zal dan echt geen significant verschil maken in de snelheid.Een enkel kabeltje is vrij simpel weg te werken. 1 persoon had het over 10 meter kabel tussen isra punt en de modem, zonder probleem en ook nog door kpn zelf aangelegd ook.
De monteur word gestuurd om te doen wat er op de werkbon staat. Dat u verwacht dat de monteur ook een handelaar is waarmee je andere afspraken mee kan maken dan vooraf besproken is, dat is dat echt een foute gedachte van uw kant. Klantgericht werken wil niet zeggen dat de monteur andere dingen moet doen dan afgesproken.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 18:23Al met al mag de betreffende monteur wel eens op cursus sociale vaardigheden en klantgericht werken.
Het enige alternatief dat er was was dat u een nieuwe afspraak kon maken. Een klant is koning als die zich ook zo gedraagt. Blijven doorzeuren dat de monteur iets moest doen wat niet van te voren besproken is is echt iets dat je KPN niet kan aanrekenen.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 19:12Als ik een klant spreek en hij/zij wil iets wat niet kan in mijn beleving, dan kom ik met alternatieven. Klant is koning.
Oh, dat moet een monteur dan ook nog even doen? En dat dan niet bij 1 klant p.d. maar misschien wel bij 6 die zo hun eigen wensen hebben waar hij niets van wist? Heb ik het nog niet eens over het feit dat steeds meer mensen een onbekend nr. niet eens opnemen.
Als je niet had willen aftekenen dat de monteur zijn werk heeft gedaan, dan is het niet gek dat ie het zelf doet.
Hoeveel topics zijn er al voorbij gekomen hier van postbezorgers die uren later komen dan verwacht? Allemaal klagende mensen die moesten wachten op hun pakje. U denkt dat het bij KPN anders is als de monteur zelf gaat bellen of laat bellen dat hij uren later is omdat er allemaal klanten zijn die zonder overleg van alles gedaan willen hebben?
Het ligt helemaal aan de situatie. Zelf aftekenen als bezorger of voor een contract is niet aanvaardbaar. Zelf een handtekening zetten voor de oplevering van een werkende internetaansluiting omdat de klant het weigert is in mijn ogen wel aanvaardbaar. Dat is namelijk de afspraak geweest en het doel van het bezoek.
Wie is hier nou aan het invullen….NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 17:15Ook hier bent u weer zaken aan het invullen. TS spreekt over aftekenen voor tevredenheid over het afgeleverde werk. Dat gebeurd nooit. Je krijgt hooguit achteraf een mail met de vraag of het naar tevredenheid gegaan is en of je een review wilt achterlaten. Waarvoor er wel getekend moest worden zegt het verhaal niet. Ook niet wie er wel of niet mag tekenen. Ook monteurs moeten soms tekenen na het afvinken van een lijst van werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden (ophangen apparatuur, aansluiten juiste kabels, testen, enz). Daarmee verbinden zij zich namelijk dat ze alles doorlopen hebben zoals het hoort.Moneyman schreef: ↑08 nov 2024 16:31Onzin natuurlijk. De monteur heeft getekend in een veld waar TS had moeten tekenen. Dat zonder diens toestemming doen, terwijl aan een dergelijke handtekening rechtsgevolgen kleven, is niets meer en minder dan valsheid in geschrifte.NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 16:21En het valsheid in geschrifte zijn wel hele zware woorden. Sinds wanneer moet je tekenen als je tevreden bent? Je tekent zodra een de aansluiting werkend is opgeleverd. En nergens zegt het verhaal dat de monteur uit naam van de klant getekend heeft.
TS roept een hoop, maar zegt werkelijk helemaal niets.
Wat moet een monteur dan als hij wel een werkende aansluiting in orde heeft gemaakt en de klant weigert te tekenen omdat hij zijn zin niet krijgt? De aansluiting ongedaan maken?
Als het u uitkomt houdt u zich aan het OP. Als u meent dat het anders zou moeten zijn houdt u zich niet aan een OP. Als een ander aangeeft dat een stuk in het OP niet kloppend is klampt u zich vast aan het OP.
Schrijf ik dat…? Wat hij in ieder geval niet mag doen, is namens de klant tekenen.[/quote]
Ik had gewoon getekend met de opmerking dat ik niet te vreden ben met de geleverde service. Mij is niet eens gevraagd om een handtekening te zettenwitte angora schreef: ↑08 nov 2024 21:41Eens met Moneyman, maar dan komt de volgende vraag: wat had de monteur dán moeten doen? Hij heeft werk verricht, maar de klant weigert voor akkoord te tekenen. Maar hij moet zich wel verantwoorden bij zijn chef, oftewel: is hij bij de klant geweest, en heeft hij de opdracht volbracht?
Lang niet iedere monteur mag een AOP verplaatsen, normaliter moet je een AOP verplaatsing ook via een andere route aanvragen (mijnaansluiting.nl)consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 18:23
Dat hij de kabel niet teruggetrokken heeft en 2 meter verder omhoog heeft gehaald vind ik al klantonvriendelijk. Gat in de vloer zat er al. Je beroepen op formele regeltjes is toch niet klantvriendelijk te noemen.