Een toestel dat 4 jaar geleden gekocht is kan al ouder zijn. In die periode kregen toestellen veel minder lang updates dan nu. U geeft zelf al aan dat U niet kunt upgraden naar een hogere versie. Naast die upgrade zijn er ook de beveiliging updates. Deze zijn waarschijnlijk ook al gestopt waardoor uw toestel risico loopt. En blijkbaar stelt de ABN Amro eisen aan de veiligheid wat logisch is. Dat andere apps wel gewoon werken is geen probleem. Die stellen blijkbaar minder zware eisen voor de veiligheid. Dat is een keuze van de app maker.JanTinusPlukvet schreef: ↑27 nov 2024 16:32Ik krijg al een week of 2-3 pop-ups in mijn telefoon bij gebruik van de bankapp van ABNAMRO. Ze melden dan dat de app na 3 maart 2025 niet meer te gebruiken is tenzij je minimaal android 11 of hoger hebt.
Ik heb Android 10
Heel vervelend, want ik moet een perfect werkende telefoon vervangen om de app te kunnen blijven gebruiken.
(Ik heb zo'n vernoeden dat contactloos betalen dan ook niet meer gaat, maar dat wordt niet aangegeven)
Met geen enkele ander app die ik gebruik heb ik problemen, ook niet met de bankapp.
Ze geven het advies om je telefoon te updaten (iets wat normaliter automatisch gaat). Even gechecked en natuurlijk kan er niet ge-update worden naar een hogere versie.
Het gaat in mijn geval niet alleen om mijn eigen toestel, maar ook die van vrouw en dochter.
Kortom: Er kunnen 3 telefoons vervangen worden, met alle kosten van dien.
Huidige toestellen zijn allemaal slechts maximaal 4 jaar oud en werken allen nog steeds prima.
Ik vind het toch schandalig, want de kosten zullen om en nabij de € 1000.- voor het vervangen van de 3 toestellen en we kiezen dan niet eens topmodel toestellen.
Nieuwe toestellen krijgen tegenwoordig langer updates waardoor ze (software matig) minimaal 5 jaar en meestal langer mee zullen gaan. De accu zal het meestal eerder begeven maar daarvoor zijn powerbanks uitgevonden.
Blijkbaar heeft U 4 jaar geleden 3 nieuwe toestellen aangeschaft en dat is de reden dat U dat nu weer kunt doen. En door geen (te duur) top model te kiezen maar iets daaronder hoeft U zeker geen 1000 euro uit te geven voor 3 toestellen. Voor 299 koopt een perfecte GSM op dit moment van een groot merk. En dan kunt U weer minimaal 5 jaar vrolijk verder bankieren voor omgerekend een paar centen per telefoon per dag.