Facebook, X en nu... Bluesky. Is dat wat?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Methusalah

Re: Facebook, X en nu... Bluesky. Is dat wat?

Ongelezen bericht door Methusalah »

kuklos schreef:
15 jan 2025 18:34
Methusalah schreef:
15 jan 2025 17:28
kuklos schreef:
15 jan 2025 16:04

Dat zeg ik dus, extreem links zit er heel erg met elkaar te deugen.

Deugen is negatief geworden vanwege het gedrag dat er bijhoort.
Dat 'gedrag' is ook maar een kleine doch luide meerderheid. Er is niets mis met het vechten voor gelijke behandeling, sociaal zijn, democratie en vrijheid. En ja, sommige mensen schieten door maar dat is van alle tijden het valt je alleen meer op omdat je blijkbaar daar gaat waar dat veel voorkomt. Ik ervaar het weer heel anders en zie vooral een draai naar rechts (extremisme) en maak mij daar behoorlijk zorgen over. Het lijkt er op dat velen de lessen van het redelijke recente verleden al weer vergeten zijn.
En daar hebben we de Godwin.
Ik zie geen rechts-extremisme, wel een gezond tegengeluid tegen dat gedeug.
En dat bedoel ik met de lessen van het verleden vergeten. De paralellen zijn duidelijk te herkennen en misschien moet je je even verdiepen in de opkomst van de nazi partij in de jaren 30. Mijn vader ziet het ook en die komt nog uit die tijd en heeft daar een beter blik op dan de meesten.

Enfin, steek je hoofd maar in het zand.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Er zijn er inderdaad maar weinigen die dat nog zien. Of dat nu in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oostenrijk of de USA is. Alles herhaalt zich na ongeveer 100 jaar, zelfs de electrische auto's.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Methusalah schreef:
15 jan 2025 18:56
kuklos schreef:
Methusalah schreef:

Dat 'gedrag' is ook maar een kleine doch luide meerderheid. Er is niets mis met het vechten voor gelijke behandeling, sociaal zijn, democratie en vrijheid. En ja, sommige mensen schieten door maar dat is van alle tijden het valt je alleen meer op omdat je blijkbaar daar gaat waar dat veel voorkomt. Ik ervaar het weer heel anders en zie vooral een draai naar rechts (extremisme) en maak mij daar behoorlijk zorgen over. Het lijkt er op dat velen de lessen van het redelijke recente verleden al weer vergeten zijn.
En dat bedoel ik met de lessen van het verleden vergeten. De paralellen zijn duidelijk te herkennen en misschien moet je je even verdiepen in de opkomst van de nazi partij in de jaren 30. Mijn vader ziet het ook en die komt nog uit die tijd en heeft daar een beter blik op dan de meesten.

Goh, mijn ouders komen ook uit die tijd en die zien juist exact het tegenovergestelde. Dat hele gedeug was niks meer dan modern fascisme, maar dan van links, en nu komt gezond rechts het tij weer keren. Dus misschien moet JIJ je maar eens gaan verdiepen in de opkomst van het fascisme in die tijd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Die kijkt of hij een bluesky abonnement kan openen?

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

kuklos schreef:
15 jan 2025 19:25
Methusalah schreef:
kuklos schreef:

Goh, mijn ouders komen ook uit die tijd en die zien juist exact het tegenovergestelde. Dat hele gedeug was niks meer dan modern fascisme, maar dan van links, en nu komt gezond rechts het tij weer keren. Dus misschien moet JIJ je maar eens gaan verdiepen in de opkomst van het fascisme in die tijd.

Wat zeg je nou? Je ouders kwamen uit die tijd en het gedeug....

Waar heb je het over. Ik spreek over de bezettingsjaren 40-45. Daarna hadden we twintig jaar opbouw. Dus welk gedeug? Toch niet de strijd tegen de nazi's of het herstel van het land, Europa en de economie.

Want als je dat vind dan is er echt iets goed mis gegaan bij je.

En dan termen durven te gebruiken als modern links fascisme. Ik weet nu wel zeker dat jij niet weet waar je het over hebt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heb je wel gelezen wat ie zegt?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
14 jan 2025 22:23
Kent iemand dat, en is het inderdaad een geschikt c.q. beter alternatief voor facebook?
BlueSky in combinatie met een eigen groep op Groups.io
BlueSky gebruik je dan om mensen naar de groep op groups.io te trekken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
16 jan 2025 07:49
witte angora schreef:
14 jan 2025 22:23
Kent iemand dat, en is het inderdaad een geschikt c.q. beter alternatief voor facebook?
BlueSky in combinatie met een eigen groep op Groups.io
BlueSky gebruik je dan om mensen naar de groep op groups.io te trekken.
En dat leek je een goed advies voor WA? :wink:

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Beter dan alleen een mening geven, MM.

Moneyman

Als de vraag komt van iemand die de digitale dingen des levens eerder vermoeiend dan leuk vindt, BlueSky op zichzelf al ingewikkeld vindt, Social Media gebruikt om vindbaar en in contact te blijven met familie en oude bekenden, ja, dan is het maken van een eigen groep op Groups, weer een ander (niet-Nederlandstalig) platform, en daar leden voor ronselen op het toch al ingewikkelde BlueSky inderdaad een goed advies :D

(Zo, dat was voorlopig weer mijn langs zin op dit forum denk ik) :mrgreen:

witte angora

Help help help... :shock: :? :cry:

:wink:

kuklos

Methusalah schreef:
16 jan 2025 06:50
kuklos schreef:
15 jan 2025 19:25
Methusalah schreef:

Wat zeg je nou? Je ouders kwamen uit die tijd en het gedeug....

Waar heb je het over. Ik spreek over de bezettingsjaren 40-45.
Nee, je schreef letterlijk dit:
Methusalah schreef:
De paralellen zijn duidelijk te herkennen en misschien moet je je even verdiepen in de opkomst van de nazi partij in de jaren 30. Mijn vader ziet het ook en die komt nog uit die tijd en heeft daar een beter blik op dan de meesten.

Niiks bezettingsjaren 40-45 dus, de opkomst van het nazisme en fascisme had je het over.
En die parallel met de deugers van nu zie je exact daarin terug, zoals Nijogeth al schreef:
Nijogeth schreef:
15 jan 2025 18:26
rwolters schreef:
15 jan 2025 15:29
En het blijft raar van om deugen als iets negatiefs te zien. Blijkbaar ben jij er trots op dat je niet deugt?
Deugen gaat natuurlijk hier om de mensen die alles extreem politiek correct benaderen. Een hele groep is daarin ook doorgeslagen. Die mensen die vinden dat je niemand mag beledigen, zoals die mensen op wiens balkon ik uitkijk hier en me toch even moesten corrigeren omdat ik 'fijne kerstdagen' zei. Je moet namelijk 'fijne feestdagen' zeggen, want anders kan het kwetsend zijn voor mensen die geen kerst vieren. Dat soort mensen noemen we deugers. Vaak ook heel hypocriete mensen, want zelf hebben ze een regenboogvlag aan het balkon hangen. Die kan natuurlijk ook als kwetsend ervaren worden voor iemand die streng gelovig is.
Tegengeluiden niet toegestaan, cancelen van mensen met de verkeerde mening. De publieke omroep die maar een politiek geluid door laat klinken, hetzelfde bij Twitter en Facebook en dergelijke indertijd.

Of zoals ook wel wordt gezegd: de anti-fascisten van toen zijn de fascisten van nu.
Methusalah schreef:
16 jan 2025 06:50
En dan termen durven te gebruiken als modern links fascisme. Ik weet nu wel zeker dat jij niet weet waar je het over hebt.
Ik weet nog zekerder dat JIJ niet weet waar je het over hebt. Of bewust de doelpalen verzet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat sowieso beide extremen helemaal de verkeerde kant op gaan, links en rechts. Sowieso heeft niemand het volledige gelijk aan zijn zijde, aangezien de manier waarop men naar de wereld/toekomst kijkt geen exacte wetenschap is, maar gewoon een visie.

Ik heb al vaker gezegd dat ik politiek gezien veel te weinig visie zie. En helaas doen kieswijzers daar aan mee. Een voorbeeld is bijvoorbeeld JA21 bij de vorige verkiezingen. De stelling was dat er meer windmolenparken en zonneparken moesten komen. Het antwoord van JA21 werd als nee geformuleerd, terwijl men in werkelijkheid zei dat men wel wilde inzetten op groenere energie, maar dat men daarvoor op de lange termijn vooral in wil zetten op kernenergie, omdat je met die andere energiebronnen afhankelijk bent van het weer, maar dat ze het prima oplossing vinden om erbij te hebben. Oftewel, een visie waarbij nee of ja niet het juiste antwoord zou zijn. Het antwoord is namelijk niet nee of ja, maar zit er tussenin.

Helaas lijkt het 'tussenin' te verdwijnen en lijkt alles alleen gepolariseerder te worden. Waar politiek vroeger (laten we zeggen tot aan 2010) vooral een politiek spel was tussen lastenverlichting en minder sociale lasten aan de ene kant en lastenverzwaring en meer sociale lasten aan de andere kant, heb je niet niet alleen meer sociaal en liberaal en de daar tussenliggende partijen die meedoen bij het besturen van het land, maar ook de 1 issue partijen, zoals PVV en GroenLinks.

Moneyman

Leuk, een politiek topic :roll: :lol:

witte angora

Moneyman schreef:
16 jan 2025 15:41
Leuk, een politiek topic :roll: :lol:
Ik zou dit bijna als 'beste antwoord' aanwijzen... :roll:

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

WA, Het ligt helemaal in jouw macht.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
Methusalah schreef:
kuklos schreef:
15 jan 2025 16:04

Dat zeg ik dus, extreem links zit er heel erg met elkaar te deugen.

Deugen is negatief geworden vanwege het gedrag dat er bijhoort.
Leuk detail: als je onze rechtsextremistische politieke leider een vraag stelt op X wordt je direct geblokkeerd. Extreemrechtsen die zogenaamd zo voor VVMU zijn kunnen er niet tegen als anderen mogelijk een andere mening hebben.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
15 jan 2025 20:11
Nou, @wolters waar blijf je? Of zit je ergens vastgeplakt?
Wat wil je horen?

kuklos

rwolters schreef:
17 jan 2025 12:13
kuklos schreef:
Methusalah schreef:

Leuk detail: als je onze rechtsextremistische politieke leider een vraag stelt op X wordt je direct geblokkeerd. Extreemrechtsen die zogenaamd zo voor VVMU zijn kunnen er niet tegen als anderen mogelijk een andere mening hebben.
Waar extreemlinksen, zoals PvdD, Palestijnse terroristen die gevangen zitten gelijk stellen met Israëlische gijzelaars, en daarbij ook geen weerwoord willen, zoals in deze tweet van Esther Ouwehand.

Plaats reactie