DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Thijs124

Re: DHL bezorgt weer niet, pakketje meteen naar service punt

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik denk dat de kwaliteit van de bezorging afhankelijk is van de mentaliteit van de bezorger maar die wordt dan weer gestuurd door de mentaliteit van de groep waarbinnen hij functioneert. De grote drie hier functioneren prima. PostNL, DHL en DPD. Een keer DHL aangesproken omdat een klein maar duur pakje hoorapparaten in de brievenbus was gedropt terwijl de afspraak was er voor te tekenen. Het had naar de buurman gemoeten. De bezorgster heeft zich daarna verontschuldigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
16 jan 2025 08:19
rwolters schreef:
15 jan 2025 23:55
Installeer nou gewoon de app. Is echt veel makkelijker dan emails in de gaten houden. Je kunt zelfs tot vrij laat in het proces het afleverpunt aangeven. Nu brengt dhl het ergens waar het hun goed uitkomt, als je het zelf aangeeft wordt het daar geleverd.
Dat je dat durft te zeggen. Er was al heel lang een plek bekend waar het afgeleverd moest worden en dat gebeurt al niet.
Het is gewoon waar. Als je zelf vooraf al een servicepunt aangeeft, is de kans dat het daar terecht komt in plaat svan op een willekeurig servicepunt een stuk groter.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
16 jan 2025 09:21
PGros schreef:
rwolters schreef:
15 jan 2025 23:55
Installeer nou gewoon de app. Is echt veel makkelijker dan emails in de gaten houden. Je kunt zelfs tot vrij laat in het proces het afleverpunt aangeven. Nu brengt dhl het ergens waar het hun goed uitkomt, als je het zelf aangeeft wordt het daar geleverd.
Dat je dat durft te zeggen. Er was al heel lang een plek bekend waar het afgeleverd moest worden en dat gebeurt al niet.
Het is gewoon waar. Als je zelf vooraf al een servicepunt aangeeft, is de kans dat het daar terecht komt in plaat svan op een willekeurig servicepunt een stuk groter.
Onzin en niet relevant. Het adres waar de heer Gros op doelt is het huisadres waar Speedy gewoon de hele dag thuis was.

Moneyman

J. Deltoer schreef:
16 jan 2025 09:31
Moneyman schreef:
PGros schreef:
Onzin en niet relevant. Het adres waar de heer Gros op doelt is het huisadres waar Speedy gewoon de hele dag thuis was.
Trap jij ff een open deur in... :lol: het gaat om waar rwolters het over had: het ene afleverpunt of het andere.

Als je dat als onzin bestempelt, heb je gewoon gemist waar het over gaat.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ze doen het allemaal
Ook post.nl
En ja,ik word ook vaak boos,want ze brengen het ook nog allemaal naar hetzelfde afhaalpunt,met een trap voor die ik niet meer op kan

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
16 jan 2025 09:48
J. Deltoer schreef:
Moneyman schreef:

Trap jij ff een open deur in... :lol: het gaat om waar rwolters het over had: het ene afleverpunt of het andere.

Hahaha, u reageert op de heer Gros, en waar had die het over? Juist :D

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Speedy123 schreef:
15 jan 2025 22:07
NeoDutchio schreef:
15 jan 2025 21:39
Kan ook zijn dat de bezorger uitgevallen is door welke reden dan ook. Of dat die bij een verkeerd adres stond. Of gewoon geen zin. Er zijn een hoop redenen te verzinnen, in het voordeel en nadeel van DHL. Zonder de exacte reden te weten blijft het vervelend, maar kan het ook simpelweg overmacht zijn.
Daar geloof ik niet in. De bezorgtijd was tussen 17.30 en 21.30 oorspronkelijk. Dan krijg ik om 18.15 bericht dat de bezorger om 18.10 het pakketje niet heeft kunnen bezorgen omdat ie mij gemist zou hebben. Dat is wat DHL laat weten via de email. Daarna heb ik meteen om 18.15 via de DHL online chatbot geklaagd dat ik wel thuis was.
Dat is ongeveer de meest nutteloze actie om te ondernemen. De chatbot kan alleen zinvol zijn als deze je tijdens de openingstijden meteen in contact brengt met een medewerker. Een chatbot geeft alleen standaard antwoorden op vragen die je niet gesteld hebt.

Ik laat, als het kan, mijn pakketten via DHL altijd bezorgen op een afhaalpunt. Dat is een winkel niet ver bij mij vandaan. Kom ik nog eens van de bank af, maak een praatje met de eigenaar, geef zijn katten even wat aandacht. Kortom alleen maar voordelen en beter dan bankhangen, afwachten en klagen (en jezelf ergeren) bij een chatbot en hier een topic openen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het is inmiddels bekend geworden waar het pakket nu ligt. Bij een transport bedrijf op een industrie terrein 2,8 km verderop (volgens Google). Niet open in het weekend en niet bereikbaar met het OV.

Op Google diverse recensies over de bezorger van dit bedrijf, kennelijk doen ze niet alleen groot transport maar leveren ze ook pakketjes af.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 16 jan 2025 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Speedy123

Dirkie schreef:
16 jan 2025 10:42
Ik laat, als het kan, mijn pakketten via DHL altijd bezorgen op een afhaalpunt. Dat is een winkel niet ver bij mij vandaan. Kom ik nog eens van de bank af, maak een praatje met de eigenaar, geef zijn katten even wat aandacht. Kortom alleen maar voordelen en beter dan bankhangen, afwachten en klagen (en jezelf ergeren) bij een chatbot en hier een topic openen.
Dat is uw keuze. Net zoals iemand ervoor kan kiezen om gewoon naar een winkel te gaan. Kan je ook een praatje maken.

Mijn keuze was om een jas te bestellen en thuis te laten bezorgen. Daarvoor sloot ik een overeenkomst met een verkoper. Die verkoper heb ik vooraf netjes betaald en daarna wacht ik op het nakomen van zijn deel van de overeenkomst namelijk het leveren van de jas.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Speedy123 schreef:
15 jan 2025 20:24
Arizonakid schreef:
15 jan 2025 20:17
Tja, goedkoop is en blijft duurkoop. Pakketjes bezorgen in een tempo van 1 per 5 minuten a 25 cent stuk lukt niet altijd.
Ik laat standaard naar zo’n pakketwand sturen, heb er hier twee op 5 minuten looen, ideaal, en dag en nacht open.
Alleen was het geen goedkoop. Winterjas van 250 euro afgeprijsd voor 150 euro rechtstreeks gekocht bij de Duitse producent. Vind ik niet goedkoop.

Vermoed dat het probleem was dat de verzender hem aangetekend verstuurt heeft. Kennelijk de reden voor de bezorger om het geeneens te proberen te bezorgen.

Ik doelde natuurlijk niet op je aankoop, maar op het bezorgen van DHL, wat zo goedkoop mogelijk moet. En dan rijdt zo’n bezorger je straat weleens voorbij, als hij er verder geen adres heeft. Kost te veel tojd om voor één pakje een stop te maken.

Speedy123

Arizonakid schreef:
16 jan 2025 11:28
Ik doelde natuurlijk niet op je aankoop, maar op het bezorgen van DHL, wat zo goedkoop mogelijk moet. En dan rijdt zo’n bezorger je straat weleens voorbij, als hij er verder geen adres heeft. Kost te veel tojd om voor één pakje een stop te maken.
Pakketje was aangetekend verstuurd. Niet de allergoedkoopste verzend optie dus. Maar goed, ik ken de tarieven niet die de verkoper met DHL afgesproken heeft. Ik weet alleen wat ik betaald heb en voor dat bedrag zou je een fatsoenlijke bezorging verwachten.

Speedy123

Moneyman schreef:
15 jan 2025 21:18
Als je zo vaak gedoe met DHL hebt, waarom installeer je dan niet gewoon de app? Geeft je meer inzicht en meer invloed.
U blijkt gelijk te hebben. Er zit een DHL service punt in het winkel centrum op goed 400 meter van mijn huis. Ik moet dus inderdaad de app installeren en dit service punt selecteren.

Op die manier kan de transporteur, die 2,8 km verderop zit, niet langer de pakketjes gewoon bij zichzelf opslaan en is er dus ook geen reden meer voor de transporteur om de pakketjes niet te bezorgen. Of ze nu naar mijn huis moeten rijden of naar het winkelcentrum, dat zal niet veel voor ze uitmaken. Nu maak ik het te makkelijk voor ze, niet bezorgen betekend dat het pakketje gewoon bij ze blijft liggen, ze hoeven het niet weg te brengen naar een service punt.

Weer wat geleerd, als je bij DHL geen service punt selecteert, vergroot je kennelijk de kans dat ze helemaal niet bezorgen.

Moneyman

Het is nog steeds geen garantie dat het goed gaat helaas, maar het vergroot in ieder geval de kans :wink:

Moneyman

J. Deltoer schreef:
16 jan 2025 10:08
Moneyman schreef:
16 jan 2025 09:48
J. Deltoer schreef:

Hahaha, u reageert op de heer Gros, en waar had die het over? Juist :D
Ik kan niet anders dan mezelf citeren:
Moneyman schreef:
15 jan 2025 10:53
Haha ouwe stoker blijf je toch :mrgreen:

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik heb dan het geluk om op 300 meter afstand een tankstation te hebben die 24h open is en voor minstens 4 bedrijven servicepunt is van 7 tot 24 uur. Zon , feest en werkdagen.

Speedy123

Thijs124 schreef:
16 jan 2025 14:09
Ik heb dan het geluk om op 300 meter afstand een tankstation te hebben die 24h open is en voor minstens 4 bedrijven servicepunt is van 7 tot 24 uur. Zon , feest en werkdagen.
Bij mij zit er in het winkelcentrum een DHL servicepunt. Op 400 meter loopafstand. Ook op zaterdag open.

Alleen de transporteur brengt het pakketje helemaal niet naar het dichtstbijzijnde service punt, hij is zelf ook een service punt voor DHL. Al zit ie op een industrieterrein 2,8 km verderop en is ie het weekend dicht, hij houdt de pakketjes gewoon.

Moneyman gaf de tip al, ik moet de app installeren en dan zelf het dichtstbijzijnde service punt selecteren. Dan heeft het voor de transporteur ook geen zin meer om het pakketje niet af te leveren, immers dan moet ie naar het service punt in het winkelcentrum rijden en het pakketje daar af leveren. Je moet er dus voor zorgen dat de transporteur niet zelf het pakketje kan houden, dan heb je een grotere kans dat hij wel gewoon het pakketje af komt leveren.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Speedy123 schreef:
16 jan 2025 14:27
Thijs124 schreef:
16 jan 2025 14:09
Bij mij zit er in het winkelcentrum een DHL servicepunt. Op 400 meter loopafstand. Ook op zaterdag open.

Alleen de transporteur brengt het pakketje helemaal niet naar het dichtstbijzijnde service punt, hij is zelf ook een service punt voor DHL. Al zit ie op een industrieterrein 2,8 km verderop en is ie het weekend dicht, hij houdt de pakketjes gewoon.

Moneyman gaf de tip al, ik moet de app installeren en dan zelf het dichtstbijzijnde service punt selecteren. Dan heeft het voor de transporteur ook geen zin meer om het pakketje niet af te leveren, immers dan moet ie naar het service punt in het winkelcentrum rijden en het pakketje daar af leveren. Je moet er dus voor zorgen dat de transporteur niet zelf het pakketje kan houden, dan heb je een grotere kans dat hij wel gewoon het pakketje af komt leveren.
Zelfs dan nog doen ze soms waar ze zelf zin in hebben ( ondanks dat je zelf anders hebt aangegeven ). Het lijkt bezorgers niet uit te maken voor wie ze het doen en wat een klant wil, ze doen gewoon lekker waar ze zelf zin in hebben.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Speedy123 schreef:
16 jan 2025 14:27
Dat is slim. Krijgt een minimale vergoeding als chauffeur voor het afleveren bij een pakketpunt, maar de volle pond voor pakketpunten. En hij hoeft de deur alleen uit om de pakketten op te halen.

Speedy123

Pakketje afgehaald met de auto. Blijkt het pakketje verzonden te zijn met Deutsche Post AG Premium.

Deze ervaring was dus de DHL premium service.

Hier laat ik het maar bij. Sommige bedrijven kennen gewoon geen schaamte.

Plaats reactie