Middagje naar de horeca ook ONbetaalbaar.
Re: Middagje naar de horeca ook ONbetaalbaar.
Domme reacties hier van personen die bepaalde opmerkingen niet vermeldenswaardig vinden. Dit zegt méér over hun dan over degene die een dergelijke opmerking maakt. En inderdaad : De horeca is zeker veel te duur geworden. En dat heeft niet allemaal met noodzakelijke stijgingen maar méér met hebzucht te maken. Snel geld verdienen. Bovendien is de dienstverlening alleen maar slechter geworden en het geld niet waard. Er werken practisch alleen maar ''kinderen''die ook nog eens geen opleiding hebben gekregen. En ze klagen ook nog vaak dat t slecht gaat in de horeca maar als je ergens wil gaan eten bv moet je reserveren anders is er geen plaats. Dat ze inderdaad maar een voorbeeld nemen aan onze buur Duitsland. Daar zijn de prijzen nog redelijk en is de dienstverlening stukken beter.
Er zijn zeker heel veel domme reacties hier.Johan-17 schreef: ↑04 aug 2025 09:46Domme reacties hier van personen die bepaalde opmerkingen niet vermeldenswaardig vinden. Dit zegt méér over hun dan over degene die een dergelijke opmerking maakt. En inderdaad : De horeca is zeker veel te duur geworden. En dat heeft niet allemaal met noodzakelijke stijgingen maar méér met hebzucht te maken. Snel geld verdienen. Bovendien is de dienstverlening alleen maar slechter geworden en het geld niet waard. Er werken practisch alleen maar ''kinderen''die ook nog eens geen opleiding hebben gekregen. En ze klagen ook nog vaak dat t slecht gaat in de horeca maar als je ergens wil gaan eten bv moet je reserveren anders is er geen plaats. Dat ze inderdaad maar een voorbeeld nemen aan onze buur Duitsland. Daar zijn de prijzen nog redelijk en is de dienstverlening stukken beter.
In Duitsland is alles beter hoor ik steeds. Maar toch klagen de mensen liever over Nederland dan dat ze in Duitslang gaan wonen, maar dit terzijde.
In de horeca werkten vooral studenten die dit als bijbaan deden. En die hebben uiteraard meer ervaring met horeca (al is het meer als gebruiker). Helaas kunnen ze elders meer geld verdienen. De horeca kan wel meer betalen maar dan moeten ze de prijzen nog meer verhogen en dat wilt U ook niet. En dus maken ze meer en meer gebruik van jongeren die net mogen werken. De wat meer ervaren medewerkers (als die er zijn) nemen de bestelling op en de minder ervaren serveren het eten en drinken uit en ruimen de tafels weer af. En na enige tijd komen die jongeren er ook achter dat ze achter de kassa van een supermarkt meer kunnen verdienen en zijn ze weer weg.
En ja je moet tegenwoordig meer reserveren. Maar op die manier kan er een betere inschatting gemaakt worden wat er ingekocht moet worden zodat er niet nodeloos geld uitgegeven wordt zodat de het nog duurder wordt. Ik ken ook horeca gelegenheden liever een deel van hun tent sluiten en minder personeel inhuren als er niet voldoende reserveringen zijn. Vandaar dat er inderdaad soms geen plaats is maar als U reserveert is dan geen probleem toch.
-
J. Deltoer
Ik was gisteren in een horecagelegenheid op de markt in Bergen OZ. Koffie besteld.
Er was niets te doen, ik overwoog er te lunchen. Al gauw 17,50 voor een broodje. Het goedkoopste was een simpele tosti van 10,50.
Dat vond ik bar, dus rekende alleen twee simpele koffie af, 7,35. Serveerster was onvriendelijk omdat ik bovenop dat bedrag geen fooi gaf. Groette niet eens bij vertrek.
Er was niets te doen, ik overwoog er te lunchen. Al gauw 17,50 voor een broodje. Het goedkoopste was een simpele tosti van 10,50.
Dat vond ik bar, dus rekende alleen twee simpele koffie af, 7,35. Serveerster was onvriendelijk omdat ik bovenop dat bedrag geen fooi gaf. Groette niet eens bij vertrek.
-
witte angora
Au. Dat is duur geworden. Een jaar of drie geleden was het toiletbezoek daar nog gratis. Koffie niet duurder dan 3 euro, maar heel precies weet ik het ook niet meer. Was er om een wandelroute te controleren.