Zoek zoek zoeksergio1963 schreef: ↑04 okt 2025 16:33Nu ben ik alleen maar nieuwsgierig naar het verhaal van de garage.
Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.
Re: Jilis Autobedrijven Leerdam B.V.
Dat verhaal staat er al.sergio1963 schreef: ↑04 okt 2025 16:33Nu ben ik alleen maar nieuwsgierig naar het verhaal van de garage.
Het betreft een auto uit 2017 die bij aanschaf bij ons reeds 163.000 kilometer had gereden. Het is dan ook te verwachten dat er op een gegeven moment bepaalde reparaties noodzakelijk worden.
Hier zijn een aantal zaken een beetje raar. Allereerst de garantie. Als de verkoper is kennelijk van mening dat de garantie niets meer behelst dan wat er niet verwacht mag worden qua problemen met een auto van 163.000 kilometer op de teller. Wat houdt de extra aangeschafte garantie dan in? Daar is namelijk wel voor betaald maar geeft kennelijk geen extra rechten?Wat betreft het onderhoud en de gemaakte afspraken over de banden: deze zijn allemaal correct uitgevoerd. Desgewenst kunnen wij u hiervan een volledig overzicht toesturen.
Het is raar dat binnen negen maanden na aanschaf zoveel reparaties noodzakelijk zijn voor een auto die door de verkoper als conform gezien worden. Dat wat de klant kan verwachten van een auto met 163.000km op de teller. En al die extra reparaties vallen kennelijk ook niet onder de extra aangeschafte garantie?
Dat is niet de garantie die je van een Bovag garage zou verwachten, immers het is het absolute minimale wat je conform de wet altijd zou behoren te krijgen. Daarvoor hoeft niet extra betaald te worden.
Het tweede is dat de administratie van het garage bedrijf stelt, alles wat we beloofd hadden uit te voeren conform de betaalde service beurt, hebben we uitgevoerd. Maar als dat zo is, hoe kan dan enige tijd later ineens het airco systeem helemaal leeg zijn? Hoe kan een ander bedrijf dan constateren dat de interieurfilters al lange tijd niet vervangen zijn?
NeoDutchio
vindt dit leuk
Wettelijk heb je 1 jaar garantie bij aanschaf auto, dus niks van u heeft pech, wettelijke garantie meneer, ik zou met hulp van de bovag proberen zoveel mogelijk geld terug te krijgen,
-
sergio1963
Als er met BOVAG garantie is gekocht, had deze gelijk ingeschakeld kunnen worden.
Heb het idee dat TS , die niet meer reageert, de auto ver weg heeft gekocht en het makkelijker vond om dichterbij te laten repareren.
Maar goed zoals ik boven al heb laten zien, TS reageert niet meer.
-
Koning Bolo
Dank voor de waarschuwing en zal dan ook zeker geen gebruik gaan maken van dit autobedrijf.
Het is schandalig hoe veel van dit soort bedrijven probeert om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.
Het is schandalig hoe veel van dit soort bedrijven probeert om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.