Aankoop designerdrugs bij webshop heeft dodelijk risico?
-
StevieNL81
Re: Aankoop designerdrugs bij webshop heeft dodelijk risico?
En natuurlijk... bij je huisarts hoor je (hopelijk) dat medicatie elkaar kan tegenwerken dus ik pleit zeker niet voor ongereguleerde online verkoop
-
juliomariner
Waarom zullen we geen topic openen over de zuiverheid van coke en heroine in de straathandel?
Of een topic of je een handgranaat wel geleverd krijgt als je deze op het dark web koopt. Beide zaken zijn net zoals de drugs in dit topic illegaal maar zouden beiden ook voor sommige consumenten relevant kunnen zijn..
Of een topic of je een handgranaat wel geleverd krijgt als je deze op het dark web koopt. Beide zaken zijn net zoals de drugs in dit topic illegaal maar zouden beiden ook voor sommige consumenten relevant kunnen zijn..
StevieNL81
vindt dit leuk
-
StevieNL81
Nou ja Ozempic is een mooi voorbeeld van een actueel middel wat men echt op grote schaal illegaal aankoopt en waarbij dezelfde risico's gelden. De discussie op zich is dus best relevant voor een grote groep consumenten.
-
witte angora
Dit staat er in de link:
Het gaat dus niet alleen om die pil, maar om een combinatie van meerdere factoren.Een forensisch arts die onderzoek deed, constateerde dat Luca is overleden aan een combinatie van drugs, het warme weer en astmamedicatie. "Zo'n puffer zorgt ervoor dat de drugs nog harder binnenkomen."
Het onderzoek en de rechtzaak zijn juist gestart naar aanleiding van meerdere sterfgevallen, met als gemeenschappelijke factor, de aanschaf van zooi bij funcaps website.StevieNL81 schreef: ↑16 nov 2025 12:51De rechtszaak gaat over het illegaal verkopen, niet over dat daar doden door vallen. In ieder artikel geven ze aan dat er op dit moment geen bewijs is dat de sterfgevallen te maken hebben met de medicatie maar dat ze dat nog onderzoeken.
Als u dan dus om meningen vraagt, dan is mijn mening dat dit op dit moment zeker niet "waarschijnlijk" het gevolg is van.
Mijn mening: Ik ben verbaasd als blijkt dat die troep geen sterfgevallen heeft veroorzaakt.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Er wordt onderzoek gedaan en dat zal een rol spelen in de strafvervolging. Tot het oordeel is iedereen onschuldig, maar we weten al eerder of er verband is met slachtoffers en of overlijdens die mogelijk, waarschijnlijk en wellicht veroorzaakt worden door onreglementair verstrekte en mogelijk, waarschijnlijk en wellicht verkeerd geproduceerde medicijnen danwel designerdrugs.
Enkele nieuwsmedia zijn korter en stelliger, maar je ziet al dat mits-maar taal de duidelijkheid niet ten goede komt.
-
StevieNL81
Verkeerd gebruik (natuurlijk icm illegale verstrekking) ligt ook voor de hand.
-
Consumenneke
Lees het verhaal van een rouwende vader en moeder maar eens.StevieNL81 schreef: ↑17 nov 2025 09:44Verkeerd gebruik (natuurlijk icm illegale verstrekking) ligt ook voor de hand.
Ik zou daar helemaal niet verbaasd over zijn. Ik denk dat een cocktail van middelen of overdosis meer voor de hand ligt dan vervuilde middelen. En die eerste 2 zijn toch echt veroorzaakt door fouten aan gebruikerskant.
-
StevieNL81
Daarom gaf ik al aan dat ik onderscheid maak tussen iets anders leveren dan besteld (wat ze het het filmpje van de moeder dus mogelijk sterkere of vervuilde medicatie noemen) vs het wel leveren van het juiste geneesmiddel maar de gebruiker doet dat icm andere medicatie/andere dosering/allergie zoals in het artikel van vader (de combinatie met warme weer en astma medicatie.)Consumenneke schreef: ↑17 nov 2025 10:43Lees het verhaal van een rouwende vader en moeder maar eens.StevieNL81 schreef: ↑17 nov 2025 09:44Verkeerd gebruik (natuurlijk icm illegale verstrekking) ligt ook voor de hand.
Natuurlijk is beide kwalijk, maar in het 2e geval ligt er naar mijn mening meer verantwoording bij de gebruiker dan in het eerste geval.
-
J. Deltoer
Er ligt ook veel schuld bij de overheid die gewoon veel te weinig inzet pleegt op de hele drugshandel. Wat mij betreft mag er gewoon genadeloos opgetreden worden tegen dealers zoals Trump dat ook doet. Maak capaciteit vrij bij politie en justitie door bijvoorbeeld XR, hooligans en ander rapalje zwaar aan te pakken.
https://nos.nl/artikel/2590812-om-onder ... cijnensite
49 sterfgevallen onderzocht.........
Bij 27 sterfgevallen heeft de politie een sterk vermoeden dat er een verband is met funcaps.nl.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Wat zegt u een dag na dato?StevieNL81 schreef: ↑16 nov 2025 11:53Waar haalt u uw waarschijnlijkheid vandaan? Dat is nogal een uitspraak.
-
StevieNL81
Als je dan toch zo graag een off topic reactie wilt.....dan zeg ik dat je gisteren met de kennis van dat moment voor je beurt sprak.
Dit is zo'n nieuwsbericht waarmee je helemaal niets kan. Een sterk vermoeden dat er een verband is, zoals spullen van funcaps is huis.16again schreef: ↑17 nov 2025 16:14https://nos.nl/artikel/2590812-om-onder ... cijnensite49 sterfgevallen onderzocht.........
Bij 27 sterfgevallen heeft de politie een sterk vermoeden dat er een verband is met funcaps.nl.
Ik blijf bij mijn statement dat de kans groter is dat de schuld bij de gebruiker ligt dan dat er vervuilde medicatie is geweest. Dat laatste zou namelijk onderzocht zijn geweest en dan zou dat wel eerder bekend zijn geworden.
-
juliomariner
In dit geval kun je het slachtoffer geen schuld geven.
Deze website leverde receptplichtige recepten zonder recept maar ook zonder bijsluiter etc. Het slachtoffer kon dus niet weten hoe gevaarlijk bepaalde combinaties waren.
Eigenlijk zou dit dus geen consumentenzaak moeten zijn als de politie deze praktijken direct zou stoppen. Het schijnt dat deze site in een paar jaar tijd 40 miljoen omzet had. Geen klein straatdealertje dus
Deze website leverde receptplichtige recepten zonder recept maar ook zonder bijsluiter etc. Het slachtoffer kon dus niet weten hoe gevaarlijk bepaalde combinaties waren.
Eigenlijk zou dit dus geen consumentenzaak moeten zijn als de politie deze praktijken direct zou stoppen. Het schijnt dat deze site in een paar jaar tijd 40 miljoen omzet had. Geen klein straatdealertje dus
-
Consumenneke
Wat ik begrijp is dat de Nederlandse wet geen aanknopingspunten bood/biedt om in te grijpen. Bij de eerste de beste bouwmarkt jun je (online) ook van alles kopen dat dodelijk is.juliomariner schreef: ↑17 nov 2025 22:16Eigenlijk zou dit dus geen consumentenzaak moeten zijn als de politie deze praktijken direct zou stoppen.
Maar ik neem aan dat de praatprogramma's nu vol experts zitten die dat uitleggen.
-
juliomariner
Aangezien de webshop door het O.M. is gesloten lijkt me dat dit dus wel kan. De vraag is dan waarom dat niet eerder is.gebeurd.
Dit gaat helemaal niet om "vervuilde medicatie."
Het gaat gewoon om de werkzame stof in het spul, ipv medicatie noem ik het gewoon drugs( narcotica) , en die mag je niet zomaar verkopen.
-
StevieNL81
Bepaald vuurwerk is ook illegaal om te verkopen omdat het te gevaarlijk is. Als iemand dan zelf z'n hand eraf klapt hoor ik toch vaker dat men dan ook niet met vuurwerk moet spelen dan dat het de schuld is van de verkoper.