LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk, dit is zo ongeveer het domste wat ik ooit gelezen heb.
Denk jij dat miljoenen mensen die tevreden zijn over die produkten zo dom zijn om 5tot10x teveel te betalen?
Wil je daar een eerlijk antwoord op, of een politiek correct antwoord?
Nee, mlm produkten zijn van hoge kwaliteit.
Zo'n algemene stelling is onhoudbaar!
Als het produkt geen meerwaarde heeft en veel te duur is, koopt de consument ze gewoon niet. Maar dat doen ze wel en daar is een reden voor.
Niet 1 reden, maar meerdere:

- Een groot deel, zoniet het grootste deel, van de zogenaamde consumenten zijn de distributeurs ZELF. Zij veroorzaken een aanzienlijk deel van de omzet.

- Een tweede deel zijn de personen in de directe omgeving van de distributeur. Dit zijn de vrienden en familie die "het wel eens willen proberen", het "hun goede vriend/familielid gunnen", het "hun goede vriend/familielid niet kunnen of durven weigeren". Sociale druk.

- Het laatste deel zijn de mensen die gewoon inderdaad tevreden zijn over de producten, ze lekker vinden ruiken, goed vinden, whatever. Natuurlijk zijn die er, maar ik durf er wel een kratje bier op te zetten dat deze groep in de minderheid is.

Het storende/foute in het concept bestaat met name uit het eerste deel. De distributeurs zelf die het spul kopen, daarmee omzet genereren voor de hele groep boven zich en dus bonusuitkeringen veiligstellen. Kettingverkoop is dat, en DAT is wel illegaal. Waarom o.a. Amway nog kunnen/mogen bestaan is mij dan ook een raadsel. Hoewel het leger advocaten dat dit bedrijf in dienst heeft daar wellicht iets mee te maken heeft (overigens, veel distributeurs van Amway die presentaties geven raden zelfs aan om alleen ZELF spullen te gebruiken en anderen te vinden die hetzelfde gaan doen, dus distributeur worden voor eigen gebruik).

Jouw opmerkingen zijn daarmee zo'n beetje de domste die ik hier gelezen heb...

bodejos

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door bodejos »

Die Gast (wat een bijzondere nickname is dat toch, ben je echt bang voor je identiteit uit te komen? Je doet toch niets verkeerd??????), die beweert dat de spullen van Amway, en dergelijke van hoge kwaliteit zijn, heeft mijn opmerking niet goed begrepen. Met andere woorden: hij/zij leest wat hij (voor het gemak....) erin WIL lezen.

Waarom denkt deze gast dan dat dit soort verkoop al zolang onder vuur ligt? Ik heb nergens beweerd dat die spullen slecht zijn, maar ze rechtvaardigen evenmin een prijs die gemiideld 5 tot 10 keer hogfer ligt dan de reguliere winkelprijs.

Waarom moet bijvoorbeeld een stofzuiger (de Kirby) 1800 euro kosten, terwijl ik hetzelfde kan doen met een apparaat dat 50 euro kost? Omdat het apparaat met een duur woord Reinigingsconcept heet? Ga toch spelen, zeg. Het is dezelfde elektromotor die in mijn stofzuiger van 50 euro zit.

Uren kun je met een MLM-verkoper discussieren, je zult het niet van ze kunnen winnen. Maar ik, en gelukkig zijn er heel veel mensen met gezond verstand, laat me echt niet omver praten door die gladde woorden.

Ik weet tenminste waar ik over praat, wanneer ik een produkt koop dat me via MLM wordt aangeboden, ben ik een dief van eigen portemonnee. Klaar.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

Wat me opvalt over al deze discussies is dat niet het fenomeen MLM bekritiseerd wordt. Maar de bedrijven die MLM bedrijven. Het zal heus wel kloppen dat er bij Amway, Herbalife enz. (en zelfs waar ik mee werk)
Dingen gebeurd zijn die niet door de beugel kunnen.

Reageren jullie ook zo fel als er bij Ahold weer fraude gepleegd wordt en iemand zegt dat Ahold geweldig is. Of bij MCI Worldcom, of bij KPN of welk ander bedrijf dan ook als daar weer iets gebeurt? NeeN!

Bij ieder bedrijf , Regulier handel, MLM enz. gebeuren wel dingen die niet door de beugel kunnen. dat is een feit wat niemand kan ontkennen.

Voor beiden geld dat die dingen op het bedrijf gericht niet typerend zijn voor de gehele branch. Kijkend naar MLM en niet MLM.

Gr,

Osiris

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door puma73 »

Boos osiris?

jij bent de starter van deze onzinnige topic.

Jij hebt deze BEWUST gestart om dit soort reacties op te roepen en vervolgens de zielepiet uit te hangen omdat het gros van de reacties negatief zijn over MLM of je bent gewoon dom.

Ik hou het persoonlijk op het laatste.
Laatst gewijzigd door puma73 op 11 okt 2004 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

osiris het fenomeen mlm is vaak genoeg bekritiseerd.
Probeer nu niet ineens de zaken om te draaien.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

Boos? Nee absoluut niet. Ga ik me slecht door voelen en daar voel ik me te goed voor.

klopt, ik ben de topicstarter, en heb tot nu toe maar 1 persoon gehad die zinnig tegenargumenten gaf. Deze waren niet van jou Puma73.

Het fenomeen MLM is overal aangedragen en ook bekritiseerd door 2 of misschien 3 mensen die weten waar ze het over hebben. de rest zijn na praters, herrieschoppers, etc.etc. Hier hoor jij ook bij.

Oh ja, Puma 73. Wat me opgevallen is. Als iemand met vragen komt die op jou gericht zijn durf je ze niet te beantwoorden. Ben je bang om je bloot te geven? Bang dat mensen je werkelijke ik tegen komen en deze misschien niet zouden mogen? Of ben je misschien bang dat mensen zo ontdekken dat je een meeloper bent en mee vaart op de roem van andere?

Tot nu toe ben jij de dommerik. Je hebt nog niet 1 normaal antwoord gegeven op alle vragen die gesteld worden, je hebt zelfs niet het fatsoen om vragen te beantwoorden zonder persoonlijk te worden.
Heb je soms een slechte jeugd gehad? mog je soms niet met de poppen van je zus spelen? Werd je op school gepest omdat je een beugel had, een bril droeg, puistjes had enz.?

Pas als mensen het fatsoen hebben om andere mensen in hun waarde te laten, zal je van mij ook een normaal en fatsoendelijk antwoord krijgen en met respect. Maar deze moet je eerst verdienen, daar heb je geen recht op.

bodejos

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door bodejos »

Osiris,

Je zegt dat het je opvalt dat niet het fenomeen MLM bekritiseerd wordt. Nou, daar draait het in de kern nou juist om. Het is juist het systeem zelf, waar ik een gruwelijke tegenstander van ben. Juist omdat MLM vaak het soort lieden aantrekt, dat met bluf een ander probeert te overdonderen.

Haal ik nu een nieuw aspect aan? Helaas is het zo dat de hardnekkigheid waarmee men vaak te werk gaat, mij doet denken aan hersenspoeling.

Natuurlijk ben ik kwaad, als ik lees dat de top bij Ahold fraude pleegt. Maar dat maakt het produkt er niet onevenredig duur mee. Waar ik iets op tegen heb, is dat spullen die je gewoon overal in de winkel koopt, bij MLM-verkopers onevenredig duur moeten zijn.

Kun jij me soms uitleggen waarom bijvoorbeeld een flacon ruitenspray van Glassex bij de reguliere handel ongeveer 2 euro kost, en bij Amway of noem maar een willekeurig ander MLM-bedrijf voor 12,50 verkocht wordt? Dat is wat ik bedoel, dat is gewoon bedrog. wie steekt die 10 euro in eigen zak?

Ja, met gladde praatjes kun je bij sommige mensen een eind komen, maar met die gladde praatjes loop je wel de boel te belazeren.

Vraag jij je af waarom veel mensen zo negatief doen over MLM? Ik heb je zojuist in glasheldere bewoordingen uit de doeken gedaan wat heel veel mensen denken. Zonder dure woorden te gebruiken, zonder bluf.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Slim »

Als het produkt geen meerwaarde heeft en veel te duur is, koopt de consument ze gewoon niet. Maar dat doen ze wel en daar is een reden voor.
Cirkelredenering.

Econometrist

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Econometrist »

Cirkelredenering.

Och daar is ons slimpie weer.
1x per maand komt ie langs om een woordje te zeggen. Knap, hoor.....zet um op.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Haha, nu beginnen de tegenstanders econometrist en slim elkaar ineens af te vallen. Als je maar lang genoeg in de rondte lult, kom je uiteindelijk jezelf tegen! :)

Madeleine

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Madeleine »

Hoi Slim,

Ik ben het met je eens. Als je het goed leest staat er:

Als de producten te duur of niet goed zijn, koopt niemand het.
Ondanks het feit DAT de producten te duur zijn, worden ze toch gekocht.

Erkenning dat de producten in verhouding te duur zijn.

Rara hoe kan dat? Al die distributeurs hebben een zolder vol staan!

Groetjes van Madeleine

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

Om maar even weer terug te komen op het onderwerp Netwerk Marketing. Er zijn tich tegenstanders die het fenomeen verzadiging noemen als 1 van de (hoofd)redenen waarom netwerk Marketing niet zal slagen cq gedoemd is te mislukken.

Ondanks dat er genoeg gefundeerde tegenargumenten zijn vanuit het PRO - MLM kamp blijven de Contra's het hier nog steeds op gooien.

Hier zijn nogmaals de voornaamste redenen waarom Netwerk Marketing nooit zal verzadigen:

1) Er is een constante doostroom van Klanten en Netwerkers, wat een stabiele en grote groep van mogelijke deelnemers garandeert.

2) Elk jaar worden er honderdduizenden 17-jarigen achttien, waardoor er steeds nieuwe potentiële Netwerkers bij komen. De omstandigheden van de mensen veranderen waardoor zij meer geïntereseerd raken in nieuwe mogelijkheden.

3) Bijna alle Netwerk Marketing bedrijven bieden op den duur internationale zakenkansen, waardoor de potentiële markt enorm veel groter wordt.

4) Bedrijven zijn altijd bezig hun product-assortiment te vergroten en aan te passen, zodoende de potentiële markt voor hun producten vergrotend.

En het doet ter zake er op te wijzen dat er nog nooit een product een markt heeft verzadigd. Er worden elk jaar miljoenen TV's verkocht, ook al staan er in 95% van alle huizen minimaal 1 toestel.

En ik ben ervan overtuigd dat er ondanks deze nieuwe feiten mensen zullen zijn dat dit niet klopt.

bodejos

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door bodejos »

Osiris,

Blijf jij jezelf nu voor de gek houden? Dit is alleen de ideale situatie, zoals die op de presentaties over MLM uit de doeken wordt gedaan. De praktijk is echter anders. Helaas heb ik eens zo'n presentatie meegemaakt, in motel Stein, en het ging er behoorlijk agressief aan toe, ik was er met twee vrienden, die uiteindelijk evenmin hebben getekend.

Ik hield mijn poot stijf, en degene die mij moest overhalen in te stappen, werd steeds zenuwachtiger, naarmate het duidelijker werd dat we niet op het voorstel in zouden gaan. Hoe zou het toch komen dat die man ons zo aan het pushen was, denk je?

Dit is overigens al een jaar of 4 geleden, en vanaf het moment dat ik eens met eigen ogen heb gezien hoe het er op zo'n presentatie aan toe gaat, kots ik van het systeem.

Ken jij het systeem van een fractal? Zoek het maar eens op, bij Encarta, je zult het programma best wel op je computer hebben.

Een fractal is een figuurtje dat zichzelf eindeloos kloont, waarbij alle ''kloontjes'' exact zo uitzien als het origineel.

Voor je me voor gek verklaart: dit is precies wat er met MLM gebeurt: 1 wordt twee, twee wordt vier, enzovoorts. Degene die in niveu 7 of 8 of nog verder zit, moet een idioot hoog aantal klanten zien aan te werven, alleen al om zelfs maar uit de kosten te komen. Om aan zoveel klanten te komen, je weet dat Nederland 16 miljoen inwoners heeft. Iedereen zou via MLM moeten kopen om iedere MLM-er een beetje uit de kosten te laten komen. Dat jij dat niet wil zien, is gewoon een kwestie van onwil. Ik kan echter zeer goed rekenen, terwijl ik niet eens boekhouder ofzo ben.

Het is jammer dat dit forum geen grafische mogelijkheden heeft, anders zou ik het je gemakkelijk kunnen laten zien. Dan wordt duidelijk dat alleen de top in de pyramide er bakken geld mee verdient, en dat degenen die pas vele niveaus later instappen, er alleen maar op toeleggen. Maar dat zal de top letterlijk en figuurlijk worst zijn.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door student26 »

Hier zijn nogmaals de voornaamste redenen waarom Netwerk Marketing nooit zal verzadigen:

1) Er is een constante doostroom van Klanten en Netwerkers, wat een stabiele en grote groep van mogelijke deelnemers garandeert.
Dus klanten komen en klanten gaan.

Klanten die gaan zijn niet goed voor continuiteit. Een deel van de klanten die gaan zal nooit meer klant worden (het grootste deel waarschijnlijk). Die ben je kwijt voor je systeem. Hetzelfde geldt voor distributeurs/netwerkers. Overigens heeft doorstroom natuurlijk NIETS te maken met de groep mogelijke deelnemers. Het totaal van de mogelijke deelnemers is de uiteindelijke grenswaarde, ceteris paribus. Dan kom je natuurlijk met punt 2:
2) Elk jaar worden er honderdduizenden 17-jarigen achttien, waardoor er steeds nieuwe potentiële Netwerkers bij komen. De omstandigheden van de mensen veranderen waardoor zij meer geïntereseerd raken in nieuwe mogelijkheden.
Evenzoveel (eigenlijk meer) mensen bereiken een leeftijd waarop ze niet meer willen of kunnen werken. Niet te vergeten de mensen die overlijden uiteraard. Die verlaten het systeem dus. Daarnaast kun je op een vrij simpele manier aantonen dat de bevolkingsgroei bij lange na niet voldoende is om een exponentieel MLM systeem in stand te houden, als je dit bekijkt op ondernemingsniveau. Op mijn website kun je daar een voorbeeldberekening van vinden.

En geinteresseerd raken in nieuwe mogelijkheden?! Alsjeblieft zeg, dat argument is nu al ruim 50 jaar oud, dat is de eerste die je moet laten varen...
3) Bijna alle Netwerk Marketing bedrijven bieden op den duur internationale zakenkansen, waardoor de potentiële markt enorm veel groter wordt.
Ja lekker, de mensen in Rwande zullen wat blij zijn dat ze schoonmaakmiddelen van Amway kunnen kopen... Niet dus. Het grootste deel van de wereld valt sowieso al af... En in de rest van de wereld zullen net zo goed distributeurs van hetzelfde MLM bedrijf ontstaan. Ook de wereld is niet grenzeloos!
4) Bedrijven zijn altijd bezig hun product-assortiment te vergroten en aan te passen, zodoende de potentiële markt voor hun producten vergrotend.
Je wil het niet zien he? Zeg me dat dat het is.

Vergeet een paar dingen niet:

Een tegenstander van MLM zal een tegenstander blijven, en geen producten afnemen van een distributeur.

En eigenlijk het allerbelangrijkste: het gaat niet zozeer om PRODUCTverzadiging. Het gaat erom dat het aantal distributeurs te groot wordt. AANBIEDERSverzadiging zeg maar.

Stel de prijs van je MLM product is X. Y mensen zullen bereid zijn dit product voor die prijs te kopen. De kunst is om het optimale aantal en de optimale prijs te vinden. Bij MLM wordt hier geen rekening mee gehouden. Er blijven maar aanbieders van het product komen, terwijl de markt aan een grens gebonden is (Y). Resultaat: de koek moet over teveel mensen verdeeld worden. Plain and simple.

Sla simpelweg de economische literatuur er eens op na. Kijk anders eens op wat websites die er wat dieper op ingaan, zoals
http://www.vandruff.com/mlm.html

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

Hoi Bodejos,

Bij een ACN presentatie geweest? Wie stond voren Hugo rasch, Martin Dubbeld, joop Boon, arno meens Cecile Habets etc.? Ik kan ze allemaal hier in Limburg! Klopt ik kom ook uit het mooie zuiden.

ACN is een geheel ander verhaal. Ik ben toen met ze in zee gegaan, en ben tot de conclusie gekomen dat ACN en ook die ander telefonie MLM bedrijven voor mij en mijn vrouw niet dat is wat wij zochten. Waarom? Niet omdat ik gepusched werd of iets dergelijks, het "product" ligt ons gewoon niet. Wij zijn meer "Welness" mensen. we hebben beiden een opleiding in de voeding met succes afgerond. Ik heb daarbij op kosten van Fitness First een instucteursopleiding gevolgd en ben zo met KareMor in aanraking gekomen. Dit is voor mij tot nu toe het meest intechere en etisch eerlijk MLM bedrijf wat ik ben tegengekomen.

Bij kareMor ben ik tot nu toe niemand tegengekomen die mensen proberen te puschen om te starten als klant of distributeur. We worden nog eens volledig gesteund en geholpen door Karemor mat alle vragen die we hebben.

En toch klopt mijn stelling en alle punten. Waarom?
Simpel: ik heb niet neer gezet dat het zo is, maar dat het Mogelijke deelnemers garandeert, er nieuwe potentiële netwerkers bijkomen en dat Netwerkmarketing absoluut niet land gebonden is. Als ik naar mijn netwerk kijk heb ik mensen in België, Nederland en Duitsland,in deze 3 landen wonen in totaal +/- 106 miljoen mensen.
Tevens komen er bij bijna alle MLM bedrijven nieuwe produkten in het Assortiment. ACN Is begonnen in Europa met Telefonie op het vaste net, maar biedt nu ook in sommige landen Energie en mobiel.
Herbalife is begonnen met hun beroemde Shakepoeder, kijk wat ze nu bieden. Kijk eens naar Philips, begonnen met gloeilampen (Deze worden nu nog verkocht) zij produceren en verkopen bijna alles wat je in huis kunt vinden. Dit ondanks het feit dat er van bijna alle huishoudens allemaal lampen, TV's, Computers, Bankstellen, Ijskasten, Fietsen, etc., et. hebben. Hier zou dan ook sprake MOETEN zijn van Verzadiging! OF NIET SOMS?

Houdt er ook nog eens rekening mee dat niet iedereen de produkten blijft kopen en dat niet iedereen die zich inschrijft als distributeur door blijft gaan. Je hebt dus altijd een potentiële toestroom van klanten en distributeurs.

Het is precies als ik voorpelt had. Ondaks de feiten klopt het niet volgens dec tegenstanders.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

@Student 26,

Dus product verzadeging is geen issue meer voor de tegenstanders?

Als het wel zo is moet je mij eens uitleggen waarom bij MLM wel produktverzadiging optreed en bij de normale handel niet?
Tot nu toe heb ik hier die onzin van de tegenstanders nl. gelezen. ER TREED PRODUKT VERZADIGING OP! BULSHIT!!

Nu dat aanbod verzadiging. Als ik je goed begrijp (ik heb maar MDS) ontstaat er op den duur een overschot van aanbieders. Toch?

Hoe komt het dan dat er bijv. meer Mcdonalds vestigingen zijn dan 10 jaar geleden. Of Burger Kings, of V&D's, C&A's, HEMA's, AH's, EDAH's, C1000's, Media Markts. It's vestigingen, H&M's en ga maar door in binnen en buitenland? Hier zijn op den duur toch ook meer AANBIEDERS op de markt gekomen? Of is dat iets anders? En kom niet aanzetten met het vraag en aanbod verhaal. Er zijn genoeg produkten die via MLM en de reguliere handel naar de klanten gaan.

En je verhaal betreffende die afvloeing van klanten en distributeurs kan ook ten voordele zijn van Netwerkmarketing. zie mijn verhaal aan Bodejos.

Kom op Vertel mij eens waarom mijn genoemde punten niet opgaat voor Netwerk Marketing maar wel voor de normale handel? Want als je zegt dat het niet ten goede komt van het een, moet het wel ten goede komen van het ander. Toch?

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik geloof dat ik die Osiris enigszins snap.
Hier zijn nogmaals de voornaamste redenen waarom Netwerk Marketing nooit zal verzadigen:
Het merendeel van de mensen doet namelijk NIET mee met mlm.
Vroeger niet, nu niet, en in de toekomst ook niet.
(Dat laatste kan ik niet hard maken, maar vice versa ook niet)
Als ik naar mijn netwerk kijk heb ik mensen in België, Nederland en Duitsland,in deze 3 landen wonen in totaal +/- 106 miljoen mensen.
Hier vermeng je jouw situatie met het bewonersaantal.
Of anders gezegd, hoeveel procent (achter de komma) is klant bij jou?
Houdt er ook nog eens rekening mee dat niet iedereen de produkten blijft kopen en dat niet iedereen die zich inschrijft als distributeur door blijft gaan. Je hebt dus altijd een potentiële toestroom van klanten en distributeurs.
En dus ook een uitstroom, terwijl je toestroom potentieel blijft, is je uitstroom gegarandeerd.
Vraag is welk percentage afhaakt.
Leuk dat je deze redenatie volgt, maar ik mis iets.
Hoeveel procent van de omzet is voor nieuwe klanten, hoeveel voor bestaande klanten, hoe lang blijft een klant een klant?
Wat zijn de wervingskosten van een klant?
Wat zijn de wervingskosten van een distributeur?

Een laatste vraagje:
Als iemand in jouw piramide heel succesvol is, waarom kan hij zij dan niet omhoog in de piramide????????

kuklos
Berichten: 10160
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door kuklos »

Hoe komt het dan dat er bijv. meer Mcdonalds vestigingen zijn dan 10 jaar geleden. Of Burger Kings, of V&D's, C&A's, HEMA's, AH's, EDAH's, C1000's, Media Markts. It's vestigingen, H&M's en ga maar door in binnen en buitenland? Hier zijn op den duur toch ook meer AANBIEDERS op de markt gekomen? Of is dat iets anders? En kom niet aanzetten met het vraag en aanbod verhaal. Er zijn genoeg produkten die via MLM en de reguliere handel naar de klanten gaan.
Deze methodiek strijkt me tegen de haren in.
Je vermeldt nu 1 deel van het verhaal.
Hoeveel van deze zaken hebben soortgelijke zaken vedrongen?
Als een kleine supermarktketen wordt overgenomen blijft het aantal supermarkten gelijk, alleen de naam op de vestigingen verandert eventueel.
Er zijn dan bijvoorbeeld wel meer AH's, maar niet meer supermarkten.
Als er bij een bepaalde mlm methodiek (weet geen beter woord, denk bijvoorbeeld aan Herbalife) meer aanbieders bij komen groeit het aantal aanbieders, maar de vraagkant hoeft niet te groeien.

Wat je ook vergeet in je vorige verhaal is dat er misschien van een bepaalde keten wel meer vestigingen zijn bijgekomen, maar hoeveel is de markt qua vraag gegroeid?
Misschien bij een mlm presentatie niet van belang om te vermelden, maar wel als je de feiten wil onderzoeken en verklaren.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

In mijn piramide kan iedereen mij voorbij streven in positie en zowel in inkomen.

Het is nl. niet zo dat als er in mijn downline iemand zich het zweet in de bilnaad werkt hij mij niet kan voorbij streven en ik maar geld blijf vangen terwijl ik niks doe.

Bij iedere positie die je bij ons kan bereiken behoren ook persoonlijke kwalificaties als ik mijn bonussen en commisies wil ontvangen van mijn downline. Als ik persoonlijk niet voldoe aan die persoonlijke kwalificatie eisen verdien ik totaal NIETS over mijn downline. Voor hem/haar geldt precies het zelfde.

Ik weet dat er MLM bedrijven zijn waarbij je ongeacht je prestatie bonussen en commisies blijft ontvangen over je downline en qua positie blijft groeien, al doe je niks, buiten ieder jaar je "licentie" of inschrijving verlengen.

Hier ben ik het persoonlijk ook niet helemaal mee eens, je moet wel blijven presteren om wat te krijgen.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Slim »

Och daar is ons slimpie weer.
1x per maand komt ie langs om een woordje te zeggen. Knap, hoor.....zet um op.
Ach....het bewijs dat Econometrist en ik niet dezelfde zijn is nu wel geleverd. En waarom? Omdat ik mezelf geregistreerd heb en niemand anders nu als Slim kan posten.

Gesloten