Wil je daar een eerlijk antwoord op, of een politiek correct antwoord?Kijk, dit is zo ongeveer het domste wat ik ooit gelezen heb.
Denk jij dat miljoenen mensen die tevreden zijn over die produkten zo dom zijn om 5tot10x teveel te betalen?
Zo'n algemene stelling is onhoudbaar!Nee, mlm produkten zijn van hoge kwaliteit.
Niet 1 reden, maar meerdere:Als het produkt geen meerwaarde heeft en veel te duur is, koopt de consument ze gewoon niet. Maar dat doen ze wel en daar is een reden voor.
- Een groot deel, zoniet het grootste deel, van de zogenaamde consumenten zijn de distributeurs ZELF. Zij veroorzaken een aanzienlijk deel van de omzet.
- Een tweede deel zijn de personen in de directe omgeving van de distributeur. Dit zijn de vrienden en familie die "het wel eens willen proberen", het "hun goede vriend/familielid gunnen", het "hun goede vriend/familielid niet kunnen of durven weigeren". Sociale druk.
- Het laatste deel zijn de mensen die gewoon inderdaad tevreden zijn over de producten, ze lekker vinden ruiken, goed vinden, whatever. Natuurlijk zijn die er, maar ik durf er wel een kratje bier op te zetten dat deze groep in de minderheid is.
Het storende/foute in het concept bestaat met name uit het eerste deel. De distributeurs zelf die het spul kopen, daarmee omzet genereren voor de hele groep boven zich en dus bonusuitkeringen veiligstellen. Kettingverkoop is dat, en DAT is wel illegaal. Waarom o.a. Amway nog kunnen/mogen bestaan is mij dan ook een raadsel. Hoewel het leger advocaten dat dit bedrijf in dienst heeft daar wellicht iets mee te maken heeft (overigens, veel distributeurs van Amway die presentaties geven raden zelfs aan om alleen ZELF spullen te gebruiken en anderen te vinden die hetzelfde gaan doen, dus distributeur worden voor eigen gebruik).
Jouw opmerkingen zijn daarmee zo'n beetje de domste die ik hier gelezen heb...