LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

*Netwerkmarketing oftewel MLM is niet illegaal, fraudeleus en niet onetisch.

*Netwerkmarketing is geen gelegenheid om snel rijk te worden door de betalingen van anderen die zich aanmelden voor de organisatie. Dat is een piramideschema.

*Netwerkmarketing is geen piramideschema, geen illegale en geen onethische praktijk.

* Netwerkmarketing is geen gelegenheid om snel rijk te worden. PUNT UIT.

*Netwerkmarketing is niet opgebouwd volgens een wiskundig model, waarbij vele verliezers enkele winnaars betalen. Dat is ook een piramideschema.

*Netwerkmarketing is geen gelegenheid om iemand anders een verkooporganisatie voor jou op te laten bouwen.

*Netwerkmarketing is niet duur. Anders dan bij de meeste andere mogelijkheden voor het opzetten van een onderneming, zijn de opstartkosten laag. Bijna altijd minder dan € 700,= en vaak onder de € 100,=

*Netwerkmarketing is geen manier waarop bedrijven enorme hoeveelheden voorraden aan distributeurs kunnen verkopen.

*Netwerkmarketing is geen manier waarop distributeurs spullen kunnen verkopen die niemand wil hebben of die niemand gebruikt.

*Netwerkmarketing is geen vrijbrief om tegen opgeblazen prijzen te verkopen.

Netwerkmarketing is geen alternatief voor mensen die niet bereid zijn hard(er) te werken.

*Netwerkmarketing is niet iets voor iemand die geen systeem kan of wil volgen dat bewezen heeft tot ondernemerssucces te leiden.

*Netwerkmarketing moet simpel en dupliceerbaar zijn. Anders maken de distributeurs het zich zelf en andere moelijker dan het is.

Netwerkmarketing is een vak dat toegankelijk is voor iedereen die een bevredigende en potentieel lucratieve onderneming wil opbouwen. Daarbij zijn geslacht, ervaring en opleidingsniveau niet van belang.
Het is geen vak dat iedereen zal beheersen, maar dat ligt aan het feit dat sommige mensen niet bereid zijn concessies te doen en betrokkenheid te tonen; volgens mij twee absolute voorwaarden voor succes.

Veel succes met het lezen,

Osiris :lol:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door puma73 »

Zoveelste leutertopic over MLM

Tros radar, graag een slotje

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Het is geen vak dat iedereen zal beheersen, maar dat ligt aan het feit dat sommige mensen niet bereid zijn concessies te doen
Concessies zoals vrienden en familie te belazeren en te bedonderen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door puma73 »

Zoals ik al zei, slotje erop, wordt weer een eindeloos gezever.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ja, Enorm veel opsommingen wat het niet is, maar wat het wel is blijft ook weer vaag.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

Concessies zoals vrienden en familie te belazeren en te bedonderen.
Dat maak jij ervan. Weet je eigenlijk wel wat concessie betekend?

Een goed en beargumenteerd weerwoord hebben jullie niet en komen dus aanzetten met het belazeren van vrienden en familie en dergelijk.

Hoezo belazeren? Waar berust je die theorie op? uit ervaring? van horen zeggen? kom eens met concrete tegen argumenten die gefundeerd zijn en niet met gelul in de ruimte en nagepraat van andere verhalen.

Als je een goed nadenkend persoon bent en iemand zet neer wat iets niet is, is het logisch dat het tegenovergestelde van iets niet zijn het is.
dus als MLM geen methode is om snel rijk te worden is, betekend dat automatisch dat je ook hier hard moet werken. Of moet bij jullie alles voorgekauwd worden net als bij een klein kind.

En hoezo leutertopic?
Niks zinnigs te melden? dan maar een kinderachtig commentaar leveren? Onderbouw eens iets met goed onderbouwde argumenten en bewijs eens dat mijn verhaal niet klopt. Hier is niks meer en minder neer gezet wat MLM wel en niet is.

Kom op neem die uitdaging eens aan en kom met bewijzen dat het eerst genoemde niet klopt! Heb jij het lef???

Gr,

Osiris.

P.S.

Als je reageert op een topic, heb dan het lef om je inteloggen of je (Schuil)naam neer te zetten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik hoef niks te onderbouwen. Jij bent de topicstarter osiris, jij voelt je blijkbaar aangevallen of moet zonodig zieltjes winnen.
Gewoon een leutertopic, het zoveelste dat over dit onderwerp gestart wordt.
Gewoon slot er op

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

ik hoef geen zieltjes te winnen. Vooral niet op een forum. ik doe mensen uitleggen wat netwerkmarketing wel en niet is. en als mensen commentaar leveren kun je het beter onderbouwen, dat is het minste wat je kunt doen, al is het uit een klein beetje respect naar de ander toe.

Om iets maar een leutertopic te noemen is gemakkelijk. Geef dan ook een gefundeerde reden waarom! is dat te veel gevraagd? Nee toch?

Osiris :lol:

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, wat het wel is vermeld je niet.
Ook ga je niet in op threads waar je gepost hebt en men je vertelt dat je dingen door elkaar haalt.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

Staat mijn antwoord dan niet bij die trhread van Lifeplus? Is er iets fout gegaan misschien? Ik zal mijn antwoord nog eens plaatsen.

Zoals ik al schreef, je kunt zelf je conclusie trekken wat het wel is en dat was en is ook mijn bedoeling. Ik ben geen leraar die zijn leerlingen alles voorkauwd. je moet ook nog zlef nadenken. dat is de bedoeling van dat wat ik geschreven heb.

Zo te zien is dat teveel gevraagd. Wel commentaar leveren maar niet willen nadenken.

Gelukkig vind ik dat niet erg. Dat soort mensen moeten ook op deze aardbol rond lopen heeft de rest tenminste nog wat te lachen.

Als niemand zelf kan bedenken wat netwerkmarketing is zal ik tezijner tijd het antwoord misschien wel geven. Maar eerst zelf er achter komen en dan een conclusie trekken.

Gr,

Osiris :lol:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik vindt datgene wat jij schrijft gewoon forumvervuiling waar niemand, ook ik niet om heeft gevraagd.

Het dient geen enkel nut, behalve jou eigen glorie.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Osiris »

Hoezo forum vervuiling? Het is toch geplaatst bij dat gedeelte dat over MLM gaat? Het heeft te maken met MLM. Dus???

Heb je misschien geen zinnig weerwoord en begin je maar dingen neer te kalken om toch maar een antwoord te geven?

Of ben je misschien ook een naprater net als velen hier op dit Forum?

Of ben je aan het wachten op hulp? Zodat iemand anders met een weerwoord komt. Zinnig of niet?

Tot nu toe probeer je de bal direct op de man te spelen, maar het lukt niet zo goed. of wel?

Of word je zometeen persoonlijk? om toch maar iets te lullen?


Kom maar, kom maar ik wacht met smart! :lol:

Osiris

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Weer een boel geleuter...
*Netwerkmarketing oftewel MLM is niet illegaal, fraudeleus en niet onetisch.
Ik ben met je eens dat het niet illegaal is. Dat is namelijk gewoon bewijsbaar. Frauduleus en niet onethisch is een ander verhaal, want deze termen, zeker de laatste, zijn subjectiever. Ik persoonlijk classificeer het namelijk WEL als lichtelijk frauduleus en ZEKER onethisch. De redenen daarvoor zijn al tig keer aan bod gekomen op dit forum.
*Netwerkmarketing is geen gelegenheid om snel rijk te worden door de betalingen van anderen die zich aanmelden voor de organisatie. Dat is een piramideschema.
Een woord stoort me in deze zinnen, namelijk het woord "snel". Bij een piramideschema hoeft het namelijk helemaal niet snel te gaan, integendeel het duurt soms HEEL LANG voor je er rijk mee wordt, en meestal gebeurt het zelfs NOOIT. De definitie die je hier voorstelt voor een piramideschema is dus fout. Je bedoelt trouwens een piramideSPEL, wat iets totaal anders is als een piramideSCHEMA. Halen we het woord snel eens weg:

Netwerkmarketing is geen gelegenheid om rijk te worden door de betalingen van anderen die zich aanmelden voor de organisatie. Dat is een piramideschema.

Nu hebben we in ieder geval een definitie voor piramideSPEL. Maar ik, en veel tegenstanders met mij, zijn van mening dat dit net zo goed opgaat voor MLM. Want ook hier wordt het entreebedrag vrolijk verdeeld over de upline, zij het wel onder de voorwaarde dat er een (miniminiminimale) prestatie voor geleverd moet worden. De facto komt het op hetzelfde neer als bij een piramidespel.
*Netwerkmarketing is geen piramideschema, geen illegale en geen onethische praktijk.
Het eerste is pertinent onwaar, het is WEL een piramideSCHEMA. Het tweede en derde punt is al besproken.
* Netwerkmarketing is geen gelegenheid om snel rijk te worden. PUNT UIT.
Dat ben ik met je eens, hoewel veel MLM'ers met het tegendeel zieltjes winnen. Maar goed, dat kan ik jou niet aanrekenen uiteraard.
*Netwerkmarketing is niet opgebouwd volgens een wiskundig model, waarbij vele verliezers enkele winnaars betalen. Dat is ook een piramideschema.
Maar het geldt wel voor MLM. Het is WEL opgebouwd volgens een wiskundig schema (exponentiele groei). Er zijn WEL veel verliezers (zie onderzoeken o.a. in de VS waaruit blijkt dat meer dan 90% er nooit iets mee verdient. Enzovoorts.
*Netwerkmarketing is geen gelegenheid om iemand anders een verkooporganisatie voor jou op te laten bouwen.
Deze uitspraak is op zijn minst discutabel te noemen. Die gelegenheid biedt het systeem namelijk wel. Het enige dat je dan hoeft te doen is een zeer actieve downliner vinden, die de rest voor je doet.
*Netwerkmarketing is niet duur. Anders dan bij de meeste andere mogelijkheden voor het opzetten van een onderneming, zijn de opstartkosten laag. Bijna altijd minder dan € 700,= en vaak onder de € 100,=
Duur is subjectief. Ik vind 700 euro duur. 400 euro ook trouwens. Neem daarbij dat velen meer kosten maken dan omzet (dus verlies) en het verhaal is rond.
*Netwerkmarketing is geen manier waarop bedrijven enorme hoeveelheden voorraden aan distributeurs kunnen verkopen.
Maar het gebeurt wel. Zie bijvoorbeeld Amway en Herbalife. Je zou ze de kost moeten geven, dan was je al lang failliet geweest.
*Netwerkmarketing is geen manier waarop distributeurs spullen kunnen verkopen die niemand wil hebben of die niemand gebruikt.
Ook dat gebeurt zeer zeker wel. Met name zaken als sociale druk komen daarbij om de hoek kijken (ik kan het toch niet aan mijn beste vriendin weigeren?).
*Netwerkmarketing is geen vrijbrief om tegen opgeblazen prijzen te verkopen.
Zie Noni.
Netwerkmarketing is geen alternatief voor mensen die niet bereid zijn hard(er) te werken.
Maar zo wordt het wederom wel gepresenteerd.
*Netwerkmarketing is niet iets voor iemand die geen systeem kan of wil volgen dat bewezen heeft tot ondernemerssucces te leiden.
Zoveel heeft MLM nog niet bewezen. Minder dan 1% van de wereldomzet wordt via MLM gerealiseerd, terwijl het al heel lang bestaat.
*Netwerkmarketing moet simpel en dupliceerbaar zijn. Anders maken de distributeurs het zich zelf en andere moelijker dan het is.
Vanwaar dan alle seminars, cursussen, studiemateriaal, enzovoorts? Als het zo simpel is is dat dus allemaal overbodig.
Netwerkmarketing is een vak dat toegankelijk is voor iedereen die een bevredigende en potentieel lucratieve onderneming wil opbouwen. Daarbij zijn geslacht, ervaring en opleidingsniveau niet van belang.
Het is geen vak dat iedereen zal beheersen, maar dat ligt aan het feit dat sommige mensen niet bereid zijn concessies te doen en betrokkenheid te tonen; volgens mij twee absolute voorwaarden voor succes.
Ook hierop valt vanalles af te dingen. Bevredigend? Ik ken mensen in mijn omgeving die er in het verleden depressief van werden. Concessies? In wat? In tijd? Enzovoorts. Veel van je argumenten zijn onhoudbaar, op zijn minst discutabel en zeker geen feiten. Maar goed, de tegenstanders hier zijn inmiddels al niet anders gewend (en geloof me, ik heb alle threads hierover op dit forum gelezen).

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door jurrien »

Gast! ik bedankt je voor de vakkundige wijze waarop jij
MLM gefileerd hebt! Denk dat de voorstanders je het niet in
dank zullen afnemen, Maar ik vond het zeer goed en duidelijk
bovendien . :D jurrien

bodejos

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door bodejos »

Ik heb collega's die nog niet zo lang geleden voor Amway hebben gewerkt. Ze zijn eruit gestapt, omdat ze om zich heen zagen dat ze steeds minder vrienden en familie over de vloer kregen.

Amway maakt zichzelf bekend als Multilevel Marketing, maar de beschijving die ze geven, komt volledig overeen met hetgeen onder pyramideverkoop verstaan wordt. Met andere woorden: MLM is precies hetzelfde als Pyramideverkoop. Inderdaad wordt dit weer een oeverloos welles-nietes spelletje tussen voor- en tegenstanders van het systeem.

Mijn mening is en blijft, dat beide begrippen elkaars synoniemen zijn. Bewijzen hoef ik niet te leveren, dat is al voldoende gebeurd in de verschillende topics hierover. MLM-verkopers zullen nooit of te nimmer toegeven dat dit systeem niet deugt.

Wanneer je snel en vakkunidig je vriendenkring wil zien slinken, moet je vooral in zee gaan met MLM/pyramideverkoop, cq pyramidespelen. Een enkeling die er wat aan overhoudt, maar de meesten blijven met waardeloze troep zitten, die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen, omdat de spullen in de reguliere detailhandel vele malen goedkoper zijn.

mlm-er

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door mlm-er »

Wanneer je snel en vakkunidig je vriendenkring wil zien slinken


Sinds ik met mlm werk(12jaar), heb ik steeds meer vrienden gekregen. Met mijn familie is het ook prima in orde.
Tja, pas je mlm verkeerd toe, kan je een paar vriendjes verliezen. Blijft de vraag hoe goed die vriendjes waren.

bodejos

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door bodejos »

Ik koop bijvoorbeeld mijn multireiniger bij Blokker, Kruidvat of de Super. Kost me 2 euro. Plak ik het etiket Amway erop, kost me diezelfde multireiniger ineens het 5- tot 10-voudige. Idem voor andere schoonmaakmiddelen. Dat is een van de redenen waarom ik niets met dit systeem te maken wil hebben. Het systeem maakt artikelen onnodig duur. Wat is er mis met een gang naar de winkel, als je daar hetzelfde produkt kunt kopen tegen een fractie van de prijs die Amway ervoor vraagt.

Ik heb hier niet de bedoeling Amway aan te vallen, ik kan net zo goed FisherKingsteam hier noemen. Een MLM-er zal zeggen: alle niveaus zullen moeten worden betaald. Nou, onzin, want wie stelt die niveaus in? Het was toch juist de bedoeling zo kort mogelijke distributielijnen te hebben?

Ja, degene die er een dikke boterham mee verdient, die zul je hier geen kritiek zien leveren. Maar helaas blijven er velen met onverkochte voorraad zitten, mijn collega's waren daar enkelen van. En terugnemen van onverkochte voorraad? Geen sprake van.

Helaas zijn dit voorbeelden uit de praktijk, en het zijn echt geen lulverhalen.

mlmer2

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door mlmer2 »

Grappig onderwerp!

Erg interessant. Ik vind dat de vóórs en de tegens beiden goed worden onderbouwd.

Ik snap iedereen hier, terwijl ik helemaal pre MLM ben.

Ik zal je kort mijn visie vertellen:

-MLM icm producten die mensen niet van plan waren te kopen, heeft weinig kans van slagen. Helemaal eens, de 'slechtere MLMers' blijven zitten met de troep, en lijden dus verlies.

-MLM icm Deregulatie (privatisering) op div gebieden, een grote kans van slagen als je WIL. Je moet gedisciplineerd zijn en veel tijd steken in het concept, en het vooral vetrouwen. Ingeval je een 'slechtere MLMer' bent kun je alleen je startbedrag verliezen. Wat rond de 500 euro zit naar mijn idee bij een succesvolle onderneming.

Een stelling: 500 euro (bijvoorbeeld) is veel geld, maar als investering voor een eigen onderneming is het een schijntje! (je kunt er misschien net een carpet van kopen voor bv. in je winkel).

So Tell Me what you think!!!!!!

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Ik koop bijvoorbeeld mijn multireiniger bij Blokker, Kruidvat of de Super. Kost me 2 euro. Plak ik het etiket Amway erop, kost me diezelfde multireiniger ineens het 5- tot 10-voudige.

Kijk, dit is zo ongeveer het domste wat ik ooit gelezen heb.
Denk jij dat miljoenen mensen die tevreden zijn over die produkten zo dom zijn om 5tot10x teveel te betalen?
Nee, mlm produkten zijn van hoge kwaliteit. Als het produkt geen meerwaarde heeft en veel te duur is, koopt de consument ze gewoon niet. Maar dat doen ze wel en daar is een reden voor.

Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Als die producten echt zo verschrikkeleijk fantastisch zijn waarom gebruiken miljarden mensen ze dan niet?

Gesloten