LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fooi aan kapper geven?
Re: Fooi aan kapper geven?
Ik ben jaren kapster geweest en heb mij nooit beledigd gevoeld wanneer een klant mij een geldelijke fooi gaf.
Zie dat eerder als een uiting van waardering voor hoe je de klant hebt behandeld en hoe je je werk hebt uitgevoerd.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook wel eens een fooi heb geweigerd, omdat ik me niet behoorlijk behandeld voelde door een klant.
Daar hebben die mensen zelf dan meer last van dan dat de kapster heeft.
Zie dat eerder als een uiting van waardering voor hoe je de klant hebt behandeld en hoe je je werk hebt uitgevoerd.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook wel eens een fooi heb geweigerd, omdat ik me niet behoorlijk behandeld voelde door een klant.
Daar hebben die mensen zelf dan meer last van dan dat de kapster heeft.
Fooi geven??????????????
Zijn jullie wel allemaal goed bij je hoofd???
Zijn jullie wel allemaal goed bij je hoofd???
Zijn jullie helemaal gek geworden of zo?
Kappers verdienen GOUD met die asociale prijzen van tegenwoordig. Gewoon knippen zou maximaal 5 euri mogen kosten, niet meer!!
Wat denken ze wel.....alsof je een universitaire opleiding ervoor nodig zou hebben. Bah!
Kappers verdienen GOUD met die asociale prijzen van tegenwoordig. Gewoon knippen zou maximaal 5 euri mogen kosten, niet meer!!
Wat denken ze wel.....alsof je een universitaire opleiding ervoor nodig zou hebben. Bah!
Wat wou u gezegd hebben dan?
Ik gaf zo wie zo al nooit fooien bij de kapper en heb het nu nog beter voor elkaar. Ze komt bij mij thuis voor een leuk prijsje.
Ik gaf zo wie zo al nooit fooien bij de kapper en heb het nu nog beter voor elkaar. Ze komt bij mij thuis voor een leuk prijsje.
De parkeerplaats staat vol met auti, en de fotograaf plakt foti in het fotialbum. Als je serieus genomen wil worden, dan dien je wel serieuze taal te gebruiken, euri bestaat niet, net zomin als auti en foti. Dus euri schrijver als je hiermee doorgaat, dan ben je voor mij een loser, en niet voor mij alleen. Even een anecdote, een paar weken geleden wilde ik wat eten in Hilversum, de eerste die ik zag had buiten zijn eetgelegenheid een reclamebord staan, waarop hij zijn waren aanprees in euri, nou ik ben hem voorbijgelopen. deze mensen kan je niet serieus nemen, vrijwel zeker ook niet met andere zaken. Mogelijk neemt hij ook een loopje met het aangeprezen menu, dus ook een loser, op deze manier loopt hij wel vaker klandizie mis.Gast
Gast
Geplaatst op 25 Dec 2004 23:10 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Aso
Gast
Geplaatst op 25 Dec 2004 22:41 door Aso
--------------------------------------------------------------------------------
euri
Loser!!!!
LS,
Ik geef nooit fooien. Ik zie niet in waarom je fooien zou moeten geven? Alleen omdat iemand toevallig een publieksfunctie vervult (want zij die dat niet doen krijgen nooit een fooi). Maar goed wie wil geve fooien; ik vind betaling meer dan voldoende.
Bodosan
Ik geef nooit fooien. Ik zie niet in waarom je fooien zou moeten geven? Alleen omdat iemand toevallig een publieksfunctie vervult (want zij die dat niet doen krijgen nooit een fooi). Maar goed wie wil geve fooien; ik vind betaling meer dan voldoende.
Bodosan
Gast, wat wil je nou zeggen dan? Behalve dat je een enorm zei.kwijf bent?
Euri wordt zoveel gebruikt en zal waarschijnlijk volgend jaar opgenomen worden in de Van Dale. Misschien is de beschaving nog niet bij je doorgedrongen in dat gehucht waar je woont?
Euri wordt zoveel gebruikt en zal waarschijnlijk volgend jaar opgenomen worden in de Van Dale. Misschien is de beschaving nog niet bij je doorgedrongen in dat gehucht waar je woont?
Daar schiet de kapper niets mee op, die wacht op zijn fooi.
Begrijp je wel.
Begrijp je wel.
Je zou juist wel fooi moeten geven... De prijzen zijn overal hoog en die kappers staat altijd wel hard aan het werken.. Ik geef ze wel fooi
Zelf ben ik 13 jaren herenkapster geweest en vaak kreeg ik fooi. Ik deed ook mijn best om mensen vriendelijk en goed te knippen. Dan wordt het fooibedrag echt hoger. Toen gemiddeld een gulden per knipbeurt met uitschieters van 5 gulden en soms een kwartje. Ook daar was ik blij mee want als kapster verdien je werkelijk heel weinig. In de CAO werd er ook rekening mee gehouden dat men fooien kreeg en dus hoefde het loon niet hoog te zijn was de redenatie. Het kappersvak is lichamelijk zwaar, geestelijk ook wel, met name alle zwampraatjes die je toch aan moet horen en nog op reageren ook. BWEH, ben blij dat ik het vak uit ben.
Nu moet je niet gaan klagen want dan moet je maar een vak gaan leren als je vind dat je niet genoeg verdient!
Hier in Den Haag zijn er nog zat kappers die knippen voor 7 euro.
Hier in Den Haag zijn er nog zat kappers die knippen voor 7 euro.
Het is dikke onzin om fooi te geven!! Als de kapper zijn best doet en kwaliteit levert is zijn prijs 'er naar' [de mijne is €20,-!!] ik ben dus opzoek naar een goedkopere.
Verder: de kapper zal kwaliteit leveren om zijn klantenkring te behouden en o.a. een goede naam te verwerven. Het kappersimago is echter voor mij wel flink gedaalt, door de hoge prijzen. Je begrijpt de prijs/kwaliteit verhouding klopt niet..
welke kapper durft er dan nog om fooi te vragen.. shameless
Verder: de kapper zal kwaliteit leveren om zijn klantenkring te behouden en o.a. een goede naam te verwerven. Het kappersimago is echter voor mij wel flink gedaalt, door de hoge prijzen. Je begrijpt de prijs/kwaliteit verhouding klopt niet..
welke kapper durft er dan nog om fooi te vragen.. shameless
Ik wil me volledig bij je aansluiten.. maar ik heb alleen nog nooit een kapper om fooi horen vragen.. (los van een fooienpot, want dat vindt ik bijna vragen)
maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat we fooi moeten geven.. belachelijk!
maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat we fooi moeten geven.. belachelijk!
-
Ik zou niemand een fooi geven. De kappers verdienen al meer dan genoeg
Ga meestal naar de Kinki en dat is 30 euro rond.. vind het sowieso wel genoeg eigenlijk (alhoewel ik het wel de moeite waard vind, is geen knipbeurtje van 5 minuten). Maar met zo'n rond bedrag doe je er ook niet zo snel wat bij.. als het nou 28,50 was ofzo dan zou je er nog 30 van kunnen maken o.i.d.
Waarom zou je een fooi aan de kapper geven ?
Waarom geeft hij/zij mijn geen fooi voor mijn aanwezigheid ? hah
Waarom geeft hij/zij mijn geen fooi voor mijn aanwezigheid ? hah
Mijn kapper krijgt 18,50 voor minder dan een kwartiertje werk.
Dat is meer dan voldoende. Een fooi geven is dus ook niet nodig.
Dat is meer dan voldoende. Een fooi geven is dus ook niet nodig.
Waarom geen fooi aan de cassierre bij de kassa, omdat ze je boodschappen zo keurig heeft afgerekend?
Eigenlijk is een fooi een belediging, evenals het klappen na een landing tijdens vakantievluchten: de piloot had niet anders verwacht dan een goede landing uit te voeren.
Eigenlijk is een fooi een belediging, evenals het klappen na een landing tijdens vakantievluchten: de piloot had niet anders verwacht dan een goede landing uit te voeren.