LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studenten koffers

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

Re: Studenten koffers

Ongelezen bericht door Gast »

Vorig weekend reed ik van Amsterdam naar Rotterdam met een internationale trein. In het midden van het treinstel was een gedeelte speciaal voor bagage. Daar houden ze tenminste wel rekening met mensen die bagage meenemen. Erg handig!

Gast

Waarom nou altijd studenten?

Ik reis elke dag op de trein Amsterdam centraal-Den Haag centraal. De meeste koffers die asociaal geplaatst worden zijn niet van studenten. Nee, het zijn meestal die nette AOW'ers die van hun o zo kleine AOW voor de derde keer dat jaar op vakantie gaan.

Gast

Geplaatst op 24 Jan 2005 12:11 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Waarom nou altijd studenten?

Ik reis elke dag op de trein Amsterdam centraal-Den Haag centraal. De meeste koffers die asociaal geplaatst worden zijn niet van studenten. Nee, het zijn meestal die nette AOW'ers die van hun o zo kleine AOW voor de derde keer dat jaar op vakantie gaan
Jaloers?
Dan had je maar beter moeten opletten in de klas... :lol: :lol:
Hasta la vista....en......Crete, here I come again.....

Gast

Nee, het zijn meestal die nette AOW'ers die van hun o zo kleine AOW voor de derde keer dat jaar op vakantie gaan.
Waar slaat dat nou weer op? Hoe kan jij zien dat ze voor de derde keer op vakantie gaan? Hoe kan je uberhaupt zien dat ze op vakantie gaan? Misschien zijn ze wel bij familie geweest o.i.d. Lijkt erop dat je erg jaloers bent.

Gast

Vrij reizen

Omdat ze een vrij reizen kaart hebben, daarmee mogen ze pas vanaf 900 uur, maar dat weten ze zogenaamd niet. Dus dan zit je lekker naast zo'n troep lijken om 730 in de ochtend en maar kleppen en inderdaad overal koffers, de conducteur kwam langs. Dus ik laat me kaart zien.

maar die lijken hebben alleen die vrijkaartjes voor na negenen. de consucteur zegt er wat van, een donkere jongen, overigens. Beginnen die lijke te schelden hun hebebn het land opgebouwd en waar hij het lef vandaanhaalde om te suggereren dat ze zwart reden, dat hun al in de trein zaten toen zijn ouders nog in het oerwoud kokosnoten aan het plukken waren...

En toen werd tie boos he, logisch, dus ben ik hem maar bijgevallen, als student zijnde dan he, die zo aso is he volgens de vele reacties.

Enfin de lijken betaalde een boete en hij haalde de pliesie er niet bij.

Gast

Ik vind het woord lijken erg ongepast hier.

Zoals jij nu over ouderen praat, praten de ouderen over jongeren.
Generaliseren heet dat. Niet iedere oudere of jongere is hetzelfde.
Net zoals niet iedere Moslim, Christen of wat dan ook hetzelfde is.

Gast

Dus ik laat me kaart zien.
Als jij een echte student zou zijn, dan weet je ook wel dat het mijn kaart is en niet me kaart.

Gast

Geplaatst op 24 Jan 2005 15:12 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Vrij reizen

Omdat ze een vrij reizen kaart hebben, daarmee mogen ze pas vanaf 900 uur, maar dat weten ze zogenaamd niet. Dus dan zit je lekker naast zo'n troep lijken om 730 in de ochtend en maar kleppen en etc. etc.
Typisch een uit de duim gezogen verhaal van iemand die de boel wil opnaaien.

Gast

Hij/zij heeft misschien idd wel de bedoeling om de boel op te naaien. Maar ergens heeft hij/zij wel gelijk. De studenten krijgen overal weer de schuld van, dankzij hen zijn er geen zitplaatsen in de trein, ze worden dronken op kosten van de overheid en ze gooien overal hun tas neer.

net alsof het altijd de studenten zijn. In mijn ervaringen zijn dat de minst lastige personen in het OV

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Studenten en oude mensen zijn allemaal lastig, maar vanwege verschillende redenen. studenten vanwege de meest onmogelijke zooi die ze met zich meeslepen, oudere mensen omdat ze menen rechten te mogen ontlenen aan hun leeftijd terwijl dit nergens opslaat.

Gratis reizen? Doe normaal zeg, nergens voor nodig.

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

niet nodig????
Hoe kan ik dan G*********e in hemelsnaam mijn studie gaan doen.
Dat zou me nog es een vermogen kosten. Zit nu op kamers en dat maakt het niet makkelijker aangezien zo'n hok een vermogen kost.
Krijg ik ook nog eens het gezeur dat ja je hebt ook internet een laptop, dat hadden wij vroeger niet.
Nee idd klopt, maar die hadden vroeger 32 uur in de week en kregen alles voorgeschoteld.
Dat vrij reizen is wel degelijk belangrijk

Gast

Ben benieuwd hoe lang het duurt dat er iemand begint over de mensen die een WW- of WAO-uitkering hebben. Ook altijd een leuke groep om over te klagen, nietwaar?
Zolang het maar niet over jou gaat..... :shock:

Gast

En wat moet Nederland zonder hoog opgeleide mensen? Ik ken mensen die dagelijks met de trein naar de Universiteit komen, hoe zouden die er anders moeten komen?

En in het weekend zou zeker elke student die reist met de auto moeten reizen, waardoor weer files ontstaan, waarna vervolgens weer mensen gaan klagen dat studenten niet met de auto mogen.

Gast

Dat zeg je nu, maar dan zijn de treinen straks leeg.
En ook zal de schatkist van de Nederlandse regering dan snel leeg raken, omdat alle hoogopgeleiden in het buitenland zitten en de Nederlandse regering jullie WW, AOW niet meer kan betalen. Dan zul je je nog wel een keer bedenken, maar dan is het al te laat.

Gast

Deze braindrain is nu al begonnen. Studenten gaan meer en meer al in het buitenland studeren, simpelweg omdat het in Nederland slecht gesteld is met het onderwijs. Door de EU kon ik kiezen om Economie te studeren aan de Erasmus, maar ook aan Trinity in Dublin. De keus is dan snel gemaakt, en als je dan zoals ik direkt een baan krijgt aangeboden bij Dell dan blijf je daar plakken.

Er is wel een nadeel het regent hier meer dan in Nederland

Gast

Er is wel een nadeel het regent hier meer dan in Nederland
Volgens mij is het woordje "klachten" weggevallen tussen "meer ... dan"
:lol: :lol: :lol:

Gast

Geplaatst op 27 Jan 2005 20:51 door Gast

Dat zeg je nu, maar dan zijn de treinen straks leeg.
En ook zal de schatkist van de Nederlandse regering dan snel leeg raken, omdat alle hoogopgeleiden in het buitenland zitten en de Nederlandse regering jullie WW, AOW niet meer kan betalen
Lekker toch als de treinen straks leeg zijn. Hebben we eindelijk plaats en geen last meer van die "studentenkoffers".
Voor het overige: Het moet jou wel hoog in de bol geslagen zijn om zulk een reactie te plaatsen. Bewijs je eerst maar eens en proef maar eerst eens van de sfeer te moeten werken voor je geld (al dan niet "hoog" opgeleid).

boebertje

Ongelezen bericht door boebertje »

1. het is correct dat je je ov jaarkaart kunt inleveren je krijgt er vervolgesn geld voor als je kunt aantonen dat je of een tijdje naar het buitenland gaat of je ergens gaat studeren waar ov matig tot niet aanwezig is.

2. Wat betreft al die tassen. Ook ik stoor me eraan, maar als we nu allemaal eerlijk zijn is het niet alleen de student die dit veroorzaakt net zo min als de ww'ers en de aow'ers. Het is allemaal gewoon een combi van. Daarnaast dat generaliseren en tegenwoordig mag je ook al demoniseren noemen zorgt bij mij voor een nare smaak in de mond. Het is een fiet dat studenten hun tas in het gangpad gooien maar ook andere mensen doen dat. Een ander feit is ook dat er genoef studenten zijn die wel entjes hun tas ind e rekken doen of op schoot nemen.

3. wil ik nog wel eens iets leuks noemen waar ik spontaan aan denk. De belastingbetaler betaald het vervoer van de studenten en dan gedragen ze zich niet eens door hun tassen in de pad te gooien. Dat is de stelling van het ene kamp

Het andere kamp verweerd zich door te stellen dat het 1. meevalt 2. niet alleen studenten zijn 3. OV vervoer zelf is er ook debet aan.

Voor het ene kamp wil ik het volgende zeggen: "de belastingbetalers" Deze studenten waar jullie over praten gaan zodirect wel jullie pernsieon betalen, wordt van hun loon afgehaald terwijl als hun 65 zijn ze er niks meer van terug zien. En nu neit zielig doen dat jullie nu al meoten bij verzekeren, want jarenlang heb je dat van de belasting afgetrokken. Oftewle ik zou een beetej zuinig op ze zijn een student minder betekent weer minder pensioen damen sen heren!

Voor het andere kamp een beetje minder schijnheiligheid zou jullie sieren. Iedereen weet dat studenten nu eenmaal wat lakser zijn, maar zeker ook weer neit alle. Iedereen constateert in treinen dat er tassen liggen zowel van aow'ers wao'ers ww maar ook net zo goed van werkenden en studenten.

Oftewel de mensen die moeilijk doen over die tassen moeten spontaan afstand doen van hun pensioen later en terug geven en alle andere doen nu maar eens gewoon rustig aan de soep wordt nooit zo heet gegeten als ie op gediend wordt

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

ik ben het helemaal met je eens. Maar als er plaats was voor die tassen dan was er geen probleem. In de trein valt het nog wel onder banken te schuiven, maar in de bus word er helemaal geen rekening gehouden met koffers,tassen, en wat nog meer.
Dit is raar, omdat het juist gepromoot moet worden want het is beter voor milieu als je auto laat staan. Maar als ik een auto had, dan zou mijn bagage gewoon mee kunnen en had niemand er last van.
Ze moeten meer ruimte hier voor vrij maken denk ik

Gast

Snap je nou nog niet dat het openbaar vervoer niet is om mensen te vervoeren, maar om mensen uit te melken?

Gesloten