LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
gasthxl

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door gasthxl »

als hxl vegvalt zijn er ook meteen vier vliegtuigen over dus .......
nadenken slimmerd

erikje

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door erikje »

Die toestellen zijn van de SAS (3) en ILFC (1). Bij een faillisement gaan de toestellen dáár naartoe, en vervolgens naar de hoogste bieder. Ik kan je verzekeren dat je die niet in Nederland zult vinden. Nádenken slimmerd!

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door galaxynl »

Even over slimmerd paar berichten hier boven.
Geloof niet dat je weet hoe het werkt in deze gevallen.
Kijk naar al die andere gevallen waar reizeigers zijn gestrand door dit soort dingen, geloof dat pas suriname zoiets was.

Ook uitspraak Thomas Cook bevestigd weer het leugenachtige feit hoe hun in elkaar zitten pappen en nat houden en als bom bartst krijg je te horen uhhh ja wij kunnen er niets aan doen wij zijn niet verantwoordlijk voor de vluchten... ( dit uit eigen ervaring na veel brieven van ze )

voor de mensen die op vakantie gaan met ze succes !!

Want er staat dus in voorwaarden dat vervoeder niet is inbegrepen bij voorwaarde van touroperater en dat dus touroperator niet verantwoordelijk is..
Leuk he die grote organisaties die net doen of er niks aan de hand is en je glashard voorliegen..

Globetrotter

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Waar staat dit dit?
Want er staat dus in voorwaarden dat vervoeder niet is inbegrepen bij voorwaarde van touroperater en dat dus touroperator niet verantwoordelijk is..
Ik behoor a.s. zaterdag 5 februari te vliegen. Maak ik dat nog mee? Of zal ik uitsluitend de heennvlucht meemaken?
Als dat echt zo is, dan zijn we er inderdaad mooi klaar mee.

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door galaxynl »

Ik hoop het ook voor je globbetrotter
Vrienden van mij gaan ook zaterdag ( Cuba) :cry:
Maar heb zelfde soort probleem gehad 2 maand geleden en krijg heel netjes brief van sorrie voor de overlast van exel maar daar kunnen wij niks aan doen en staat in kleine lettertjes..
Ze buigen de regels zoals hun het uitkomt..

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

Ehmm, nou niet voor het een of ander, maar ik neem aan dat gasthxl zelf werkzaam is bij Holland Exel, maw, dat hij of zij wel degelijk weet hoe eht in deze gevallen gaat...

gasthxl

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door gasthxl »

Dat is waar, en de toestellen blijven voorlopig dan in nederland de toestellen zijn overgens niet van hxl ze zijn van Capitalexel en dat is een gezond bedrijf.

en mensen die nog moeten vliegen maak je geen zorgen de touroperator is hier voor verzekerd u zult dus niet op u vakantie adres achterblijven mocht het fout gaan

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door galaxynl »

Blijkt duidelijk van niet jammer genoeg , net zoals al hun personeel het haasje zijn ..
Jammer dat topmensen hier zo makkelijk mee weg komen :(

erikje

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door erikje »

Exel's eigen personeel wordt net zo dom gehouden als de rest van ons. Lees de krant van vandaag er maar op na.

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

Er stond hier niet zo lang geleden een oderwerp over "Hoelang HXL nog zou vliegen" Het ziet er naar uit dat het sneller voorbij is dan menigen (incl. ïkzelf) hdden gedacht. Die passagiers komen heus wel thuis dat zal geen probleem zijn. De vleigtuigen (zie ook Dutchbird) zijn vaak het eerst weg. De echte slachtoffers zijn inderdaad de personeelsleden van HXL die straks zonder werk zitten. Cabine etc kan waarschijnlijk nog wel bij MP of HV aan de bak maar voor de vliegers en grondpersoneel ligt dat anders

Luna

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Luna »

Een zeer goede vriend van me vliegt voor deze firma, en voor hem ligt solliciteren inderdaad anders... Ik vind het erg genoeg voor de mensen wiens vlucht vertraagd dan wel gecanceld wordt, maar ik vindt het uitermate *** voor het cockpit personeel...

erikje

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door erikje »

GastHXL is kennelijk een beetje teveel door z'n baas geïndoctrineerd.

De vloot van Holland Exel in NIET in eigendom van ExelCapital, maar van de Scandinavische luchtvaartmaatschappij SAS en leasebedrijf International Lease and Finance Corporation (ILFC).

We hebben bij Dutchbird gezien hoe snel eigenaren in staat zijn hun toestellen in veiligheid te stellen. Waarom doen ze dat? Om te voorkomen dat ze in een ver land plotseling aan de ketting liggen.

Het kan dus nog jaaaaren goed gaan, maar het kan ook morgen gebeurd zijn.

walterr

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door walterr »

Ben ik even blij dat ik niet met HXL heb geboekt dan maar een overstap in amerika met US airways

mee eens?

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door mee eens? »

misschien is gasthxl wel niet geindoctrineerd door zijn baas maar is deze gewoon een van de bazen zelf. in ieder geval; het (mis) management van de Exel Aviation Group zou zich dood moeten schamen voor de schade die zij aanrichten. ik vind het werkelijk schandalig hoe zij in deze situatie met hun personeel omgaan. dat de medewerkers in de krant moeten lezen hoe de financiele situatie is van exel.

daarnaast heb ik de uitspraken van de vlieger de afgelopen maanden gevolgd en iedere keer is het iedereen zijn schuld behalve de zijne. het wordt eens tijd dat de "grootaandeelhouders" (ofwel de heer prins, de heer sandmann en de heer de vlieger zelf) de hand in eigen boezem steken, uit eigen portomonnee de meest urgente betalingen doen en vervolgens de zaak verkopen aan een derde partij en zich nooit meer laten zien in de luchtvaartbranche.

gasthxl

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door gasthxl »

Ja dat doen ze om niet aan de ketting gelegd te worden in een ver land kijk maar naar Airholland en Airlib dat laatste trouwens ook van erik de vlieger daarom kan hij niet meer in frankrijk komen zelfde ondergang alleen nog smeriger gegaan.

misschien heb je gelijk en heb ik me vergist in exelcapital(ik dacht het echt)

ik ben niet (meer) werkzaam bij exel wat ik overgens wel jammer vind de crew is echt top en werken erg hard en vind het ook erg voor ze dat ze dit nu voor de derde keer moeten meemaken

Archangel

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Archangel »

ik ben niet (meer) werkzaam bij exel wat ik overgens wel jammer vind de crew is echt top en werken erg hard en vind het ook erg voor ze dat ze dit nu voor de derde keer moeten meemaken
Heb er ook 3,5 jaar met heel veel plezier gewerkt, Crew is idd super. Eeuwig tragisch dat de bemanning door zulk mismanagement hun banen moeten verliezen

leeuw

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door leeuw »

Zie na mijn openingsstelling van een maand geleden NIET een HXL vlugcht bij TUI ( of zoals terecht opgemerkt bij Cook ) te boeken de wijsneuzen ' niets aan de hand' behoorlijk door het ijs zakken.

Tja, ratio en emoties.

Het was en is niet moeilijk gewoon je verstand te gebruiken.
Cook heeft dat (te) laat ingezien en de toerist is weer de dupe.

Slecht voor het vertrouwen in de branche.

En ook: wat een stilte bij de consumenten rubriek Radar tot op heden!

Gast

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Gast »

Het is zo'n zooitje in de reisbranche dat heel veel mensen angstvallig afwachten met boeken en als t zo door gaat helemaal niet meer boeken. Laat dit een les zijn voor de reiswereld!!! Eerst je zaakjes door en door checkent en dan pas je spullen verkopen!!!

Sunneke

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door Sunneke »

Nou, die angst is helemaal niet nodig. Als er wat loos is, moet de touroperator voor een vervangende reis/vervoer zorgen. Daar maak ik me niet druk om.

bitchie

Re: Geen TUI reizen meer zolang ze zaken doen met Holland Excel?

Ongelezen bericht door bitchie »

ik denk dat mensen met alleen een vlucht een probleem hebben maar ik heb een pakketreis geboekt dus ik ga er van uit dat ik evengoed op plaats van bestemming kom.
wel wil ik iedereen die deze week weg moet sterkte toewensen en een fijne vakantie wand de voorpret is toch eerder voorstress geworden succes....

Gesloten