Pagina 2 van 3
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 08 feb 2005 20:55
door Gast
U mag 20 kilo meenemen dus moet u ook zotgen dat u met max. 20 kilo aan de incheckbalie staat. Zo niet dan denkt de stewardess dat u meer mee wilt nemen en laat u meer betalen. Word je toch gek van die mensen die weer staan te zeuren bij de incheckbalie , en de rij wwer ophouden, omdat ze te stom waren om hun koffers thuis even t wegen. ALs u thuis niet weegt dan is de consequensie dat er bij de incheckbalie verrassingen ontstaan. En we gaan natuurlijk niet met z'n allen koffertje open even wat er uit naast de incheckbalie staan doen he?! En de rest maar wachten... nee weg die koffer en betalen, thuis had je kunnen wegen daar zijn de weegschalen van Martinair niet voor!
Goed hoor Martinair, schiet t tenminste op bij de incheckbalies
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 08 feb 2005 21:00
door Gast
Helemaal mee eens! Je vakantie begint thuis, dus eerst ff alles controleren graag!
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 08 feb 2005 21:03
door bitchie
@nel foppe
als ik 12 uur in een vliegtuig naar mexico zit en t eten en koffie is voorbij dan plaats ik altijd mijn benen schuin in t pad en nog nooit struikelende stewardessen gehad hoor hihihih
je vroeg of ik nog een andere tip heb nou je benen over de stoel van je voorganger gooien ennnnne met een beetje geluk masseert ie mischien wel je voeten.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 08 feb 2005 21:06
door Gast
Nog een tip. Op zo,n verre reis kun je ook voor een paar tientjes extra, royal class boeken. Ook bij Martinair! Zit je je eigen en niemand in de weg!
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 08 feb 2005 21:11
door nel-foppe
zou niet gek zijn Bichie,en je benen hebben lucht.Zit je op lange afstand vluchten dan ook zo krap als op de europese vluchten ??????
Onze dochter is pas terug van Thailand en die heeft ruim kunnen zitten met een voetenbankje die uitgeklapt kan worden om je benen er op te zetten.Dus eigenlijk heel lux en nog een t vtje in .in de rugleuning. hwt was wel een thaise maatschappij.Ik wist niet wat ik hoorde.
gr nel
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 08 feb 2005 21:14
door Gast
Ligt eraan hoe groot je dochter is, nel, normalieter staan de stoelen in die aziatische toestellen nog dichter op elkaar dan hier.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 08 feb 2005 21:14
door Gast
Ja zeker Nel. Dat kan! Ik kom ook net terug uit Indonesie met SingaporeAirlines. Nou, dat wil je niet weten hoe luxe! Ook met eigen tv en dan het eten! Mmmmmm.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 08 feb 2005 22:20
door bitchie
nou nel met de maatschappijen waar ik altijd mee vloog was er niet veel beenruimte maar ik ga nu vragen of neckerman niet singapoore airlines kan regelen hahaha
ook met lange vluchten brazilie mexico heb je weinig ruimte maar daar stel ik me wel op in hoor.
het is nou eenmaal niet anders of je moet duurdere klasse boeken(die helaas bij ons al vol geboekt waren)
nou groetjes doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 08 feb 2005 22:28
door Meryan
Bitchie, laat je voorpret niet verknallen. We gaan, hoe dan ook, lekker op vakantie.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 26 feb 2005 22:29
door Gast
Ik las hier dat je met een 747 naar Mallorca vloog. Ik wou vragen waar dit te boeken is? Reageer a.u.b. bij
[email protected]
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 00:04
door MJ Jonker
30 december jl. zijn wij met Martinair naar San José Costarica gevlogen hebben besloten om star class te boeken dat €600,= per persoon meer koste .
Omdat ik ruim twee meter ben was dit een prettig vooruitzicht bij het inchecken op schiphol werd ons verteld dat wij in Miami moesten overstappen op een ander toestel van Martinair.
De vlucht van AMS naar Miami in een 767 verliep prima zaten op de tweede rij maar ondanks dat had ik redelijk veel beenruimte en de service aan boord was ook prima.
Bij de overstap in Miami begon de ellende moesten overstappen in een 737 waar 12 star class stoelen in zaten de been ruimte was ver beneden pijl en kon niet goed zitten maar het toestel was volgeboekt en kon geen kant meer op was dus genoodzaakt om te blijven zitten maar dat was alleen bij start en landing.
Eenmaal in de lucht was ik gedwongen om deze staande en zittende op de leuning door te brengen zo twee en half uur lang.
Eten moest ik aan mij voorbij laten gaan omdat ik het tafeltje niet over mijn benen kon krijgen, nu heb ik in mijn leven voor vakantie en zaken al veel gevlogen met heel veel maatschappijen van Easy Jet tot Singapore Airlines maar dit had ik nog nooit meegemaakt en dat voor €300,= meer want naar Miami kost star class €299,=.
Ik heb mijn beklach gedaan bij de purser maar deze kon hier niets aan doen omdat de mensen op de eerste rij niet wilde ruilen maar deze toonde wel zijn begrip.
Het mag zelfs niet eens in verband met de vliegveiligheid kon niet eens mijn hoofd tussen de knieën krijgen .
In San José aangekomen heb ik een mail gestuurd naar mijn reisagent die op zijn beurt dit heeft door gespeeld naar hotelplan die er voor zou zorgen dat wij op onze terug reis wel op de eerst rij konden zitten
De terugweg gaf al problemen op de luchthaven, waar wij ons probleem uitlegde bij het inchecken, waar wij als eerste waren , maar de grondstewardess was zo onbeleefd, en ongeïnteresseerd, dat er kwam in eerste instantie geen oplossing. Nadat we boos werden en haar duidelijk wilde maken dat het stom en onveilig was om iemand die zo lang is, zo klem te zetten, terwijl je op de eerste rij iets beter zou kunnen zitten, en daar even niet naar wilde kijken, terwijl de purser er notitie van gemaakt had op de heenreis, en het reisbureau het zou regelen.
In iedergeval, dankzij de steward die naast haar stond hadden wij een plek op de eerste rij, maar het was wel erg dat we ons zo boos moesten maken en erg gênant met rijen vol wachtende passagiers achter je.
Wij hebben een klacht gestuurd naar Martinair maar deze vindt dat we op de vlucht van Miami naar San José wel degelijk star class hebben gehad maar ik vind dit wel erg duur betaald.
Wij zijn best bereid om meer te betalen voor meer luxe en beenruimte maar die moet je dan wel krijgen en vind in dit geval dat Martinair erg in gebreken is gebleven en de afhandeling waardeloos.
Heb inmiddels weer een brief naar Martinair geschreven omdat ik dit nu een principe zaak vind want als je kwaliteit verkoopt moet je dat ook geven.
Maar nu even mijn buik vol van Martinair en zal niet meer met deze maatschappij vliegen.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 07:29
door gaste
Ik vind vreemd dat U pas op Schiphol hoorde dat U in Miami moest overstappen op een kleiner toestel. Ieder reisbureau kan dit al nazien in het vluchtschema van de Martinair vlucht naar San Jose, waar dit duidelijk vermeld staat.
Een 737 biedt duidelijk niet dezelfde mogelijkheden als een 767 en bovendien kun je een chartertoestel niet vergelijken met een lijndiensttoestel. En als U al met Singapore airlines hebt gevlogen dan is dat ook wel bekend.
Daarnaast had het reisbureau voordat U vertrok met Martin air kunnen bellen om Uw lengte door te geven zodat U eventueel op de eerste rij kan zitten. Daarnaast krijg je bij het reserveren van de vlucht in de star class van Martin air al bij reservering een stoelnummer doorgegeven zodat je weet op welke rij je in het toestel zit.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 10:57
door Gast
Per 1 november van het vorige jaar heeft Martinair een contract van 5 jaar afgesloten met Miami air en least een boeing 737 van deze maatschapij .
Toen ik mijn vlucht vastlegde was alleen bekend dat het toestel een 767 in Miami een korte stop zou maken en dan door zou vliegen naar San Jose
Ik heb een maand vaan te voren gebeld naar Martinair om te vragen voor een plek met beenruimte die ik ook heb gekregen op plaats 2b
Op schiphol bij het inchecken heb ik het nogmaals gevraagd en werd bevestigt dat ik in de 737 van Miami naar San Jose geen veranderingeen waren in stoelen en beenruimte.
Nu kan ik mij aardig aanpassen maar als ik zeg dat er geen beenruimte was ,was die er ook niet.
Ik moet ook zeggen dat de 767 niet hoeft onder te doen voor de 747 megatop van Singapour Airlines de toestellen van Martinair zijn goed ook al zijn ze wat ouder en minder exstra's maar dat geeft niet dat wist ik nen betaal je ook minder voor
Het probleem is alleen dat ik 2 uur en 30 minuten moest staan in de 737 omdat ik daar echt niet kon zitten.
Maar moest voor die vlucht van Miami naar San Jose €300,= meer betalen wat ik niet erg vindt ook al had het €600,= meer geweest
maar €300,= voor een staanplaats is wel erg veel.
Nu lig ik gelukkig niet wakker van het geld maar gaat het wel om het principe .
Deze vlucht is trouwens geen charter maar een dagelijkse lijndienst naar San Jose via Miami
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 11:37
door Gast
U kunt plaatsen reserveren bij de transatlantische martinair vluchten, hebben wij altijd gedaan op reisburo. Maar niet elk reisburo kan dat doen denk ik. Dus die duitsers kunnen niet voorkruipen op de dag van vertrek maar hebben misschien eerder geboekt dan u.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 11:43
door Gast
Gast Jonker. Ik geef je helemaal gelijk. Je betaalt niet zoveel bij, om een staanplaats te hebben. En dan nog wel in een vliegtuig. Laat het er niet bij zitten, zou ik zeggen.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 11:56
door MJ Jonker
Dit doe ik ook zeker niet, moet wel zeggen dat de Amerikaanse purser aan boord van de 737 zeer behulpzaam was maar kon aan deze situatie niets doen omdat de vlucht vol zat en andere passagiers niet wilde meewerken.
Hij was zeer meelevend en heeft mij nog een mail gestuurd om te vragen hoe de terug vlucht naar Ams.verlopen was en nogmaals zijn verondschuldiging heeft aangeboden.
Wat ik van het hoofdkantoor van Martinair niet eens heb gekregen en ze hebben niet eens de moeite genomen om dit aan deze persoon te vragen in welke situatie ik zat.
Ik vind dat dit van een kwaliteits maatchappij als Martinair niet goed
maar wordt vervolgd.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 15:24
door gaste
U had gereserveerd stoel 2B, dus wist U dat dit op de 2e rij was. U heeft business class gevlogen. U heeft dus gekregen wat U gereserveerd heeft.
Wat niet klopt is dat U niet wist dat het toestel van Miami naar San Jose een 737 zou zijn met minder beenruimte. De vraag is: wie had U dit moeten vertellen. Naar mijn mening is dit het reisbureau die de vlucht voor U geboekt heeft. Heeft Uw reisbureau de vlucht bij Hotelplan geboekt dan had Hotelplan U dat dienen te informeren. De volgende vraag is, heeft U doorgegeven dat U langer dan 2 meter bent. Zo niet, kon niemand aannemen dat U te weinig ruimte zo hebben in de 737. Als niet was doorgegeven dat U langer dan 2 meter was kunt U volgens mij niemand verantwoordelijk stellen. Indien U het wel heeft doorgegeven kunt U volgens mij alleen het reisbureau c.q. Hotelplan verantwoordelijk stellen en niet Martin Air. U heeft niet rechtstreeks bij Martin air geboekt, dus het is niet hun verantwoordelijkheid U op te wijzen dat het een ander/kleiner toestel is vanaf miami maar de instantie waar U deze vlucht geboekt heeft. Deze instantie had dan, wetend van de andere machine, U op rij 1 moeten zetten.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 15:39
door MJ Jonker
Nogmaals ruim voor vertrek dacht 2maanden heb ik zelf en niet het reisbureau Martinair gebeld om te vragen voor een plek met been ruimte en die adviseerde mij plaats 2a en 2 b waar ik in de 767 zeer tevreden mee was
Pas op de luchthaven op de dag van vertrek werd mij verteld dat ik moest overstappen op een 737 en de Martinair medewerkster verzekerde mij dat ik ook in die kist voldoend ruimte zou hebben.
Nogmaals ik vlieg veel en weet inmiddels hoe ik dit moet doen
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 21:37
door nel-foppe
Gast M.J Jonker is dit al vaker bij u voorgekomen bij martinair ????
Het is nu ook een kwestie geworden dat u gewoon door moet gaan om
u gelijk te halen,want u had immers 2 maanden van te voren contact
opgenomen met martinair en kenbaar gemaakt met uw lengte. Dus martinair wist hier van.En omdat u veel reis vraag ik me af of u bij andere maaschappijen daar ook last mee had.Ik hoop in iedergeval dat het beter geregeld gaat worden voor u.En hoop ook dat u verders geen problemen meer zoals deze portie mee zal moeten maken. Succes
verders en een betere vlucht voor u zodat u niet meer in de knel komt te zitten.
Re: Klacht over Martinair
Geplaatst: 27 feb 2005 22:42
door Gast
Beste Nel
Dit is voor mij de eerste keer dat dit is gebeurt in al de andere gevallen bij lange vluchten heb ik nooit problemen gehad een telefoontje en een faxje met copie van mijn paspoort was genoeg omdat daar mijn lengte in staat .
Behalve bij easy jet maar daar geld wie het eerst komt wie het eerst maald maar zelfs daar heb ik niet zo beroerd gezeten als in het toestel van Martinair
grt mj