Pagina 2 van 2

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 31 mei 2005 22:50
door Satroos
En je krijg de admikosten niet terug als het concert niet doorgaat.
Zelf gehad bij concert van Mark Knopfier. Hij breekt been en ik mijn centen kwijt.

Lekker die MOJO :twisted:

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 01 jun 2005 15:31
door MLF
Zelfs als je een kaartje ophaalt betaal je 4,25 extra, als het concert niet door gaat krijg je dat ook niet terug.

ik heb ooit kaarten besteld voor een festival in Duitsland en dat ging niet eens door, was mijn 25 euro creditcard kosten ook nog kwijt (en de admin kosten en de postzegels + aangetekend terug sturen)

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 01 jun 2005 16:03
door def_p
Het is heel simpel. :evil: Ticketservice :twisted: , Ticketbox :evil: en Mojo :twisted: zijn dezelfde firma. nl :twisted: Clearchannel :evil: . Bij hun draait het om 1 ding en dat is hun portemonee.

Ze zijn er niet meer voor de artiest en de bijhorende fans of de concertzalen. En met hun wurgcontracten met artiesten en zalen kunnen ze gewoon hun gang gaan, omdat zalen anders geen grote artiesten meer kunnen boeken en artiesten blijven bij Mojo hangen omdat ze anders niet meer op festivals komen. Om hier iets aan te veranderen is de oplossing heel eenvoudig. Een nieuw ticketbureau starten die voor de belangen van de zalen en de artiesten opkomt. Op die manier komt het ook wel ten goede van de bezoekers, want dat is in het belang van de artiesten.

:evil: Mojo :twisted: heeft via clearchannel een veel te grote vinger in de pap hier in Nederland. Vandaar dat het ook niet zo vreemd is dat de OPTA vorig jaar een inval heeft gedaan bij MOJO en een deel van de administratie in beslag heeft genomen.

Dus hoe stop je dit?? :idea:
1 Koop kaarten zoveel mogelijk rechtstreeks aan de zaal
2 koop geen kaarten via ticketservice/ticketbox
3 bestel kaarten niet via internet, maar via postkantoren e.d. (krijgt clearchannel maar een deel van de servicekosten)

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 01 jun 2005 21:41
door bearixouwerkerk
ik had bij mojo tickets gekocht en bij de hal aangekomen in de stromende regen de auto duur geparkeerd.toen bij de hal kregen we een klein briefje in de handen gedrukt door een zwerfjongere, dat het concert van Alan Parsons Project live niet doorging wegens ruzie in de groep.

een vette leugen wat later bleek, want APPlive vertelde op zijn website dat mojo niet eens een contract had getekend, laat staan contact gezocht......... maar ik kreeg alleen mijn ticketkosten terug, NIET DE ADMINISTRATIEKOSTEN TERWIJK IK ER NIETS MEE TE MAKEN HAD!!!!!!!
ik was en ben nog steeds erg pissig, want mojo flikt dit geintje steeds meer..
echt ik kots van mojo-concerts, want anderen vragen weel minder geld voor concerten

ps. maak niet de fout om mojoconcerts te verwisselen met mojotheater
want die zijn koosjer, zie bovenstaand verhaal over anderen... [/b]

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 02 jun 2005 10:10
door Khepera
:( Inderdaad de tickets verhogen met een smak admin.kosten is ronduit belachelijk ik koop ze bij de GWK en ze moeten ze alleen maar uitprinten. lekker makkelijk geld verdienen is dat. en daarbij zijn er handelaren die een hele reeks kaarten kopen en ze als alles is uitverkocht de kaarten gaan doorverkopen. ik heb voor een rammsteinconcert 75 euro betaald omdat de handelaren zoveel kaarten kunnen kopen.

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 02 jun 2005 13:15
door allareas
De administratiekosten die men betaald zijn om de kosten te dekken van Ticketservice en tevens gewoon een opslag op de ticketprijs.
Ik vind het ook onzin om die bedragen apart te vermelden. Beter zou zijn om 1 ticketprijs te hanteren dan weet iedereen waar ie aan toe is met de ticketprijs. Nu krijg je al deze toestanden en onduidelijkheden.
Voorbeeld: een prijs voor een concert a € 39 (exclusief adm.kst) klinkt verkoop technisch anders dan prijs per ticket € 43.
Ik wil gewoon weten wat een ticket kost en niet wat de onderverdeling van die ticketprijs is.
Over de hoogte van de ticketprijs kan Mojo niets aan doen. Dit bepaalt de artiest zelf. Vaak word kwaad gekeken naar Mojo maar eigenlijk zouden de fans kwaad moeten zijn op hun favoriete artiest. Gaat Mojo namelijk niet accoord met de prijs nou dan doet die artiest gewoon Nederland niet aan en treden ze op in Duitsland of Engeland.
Sinds de tegenvallende cd opbrengsten halen nu de artiesten hun opbrengsten bijna geheel binnen door het geven van concerten.

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 02 jun 2005 18:17
door Gast
Ik ben het helemaal eens met de andere verontwaardigde reacties, maar vraag me het volgende af: SjaakP, heb je jouw vraag ook al voorgelegd aan Mojo, bijv. via e-mail? Ik zou wel eens willen weten wat hun verklaring hiervoor is.

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 05 jun 2005 10:55
door angela25
ik vind het heel erg aso om zo veel administratie kosten te vragen op een kaartje!
dat geld niet alleen voor concerten maar bijv.ook voor theater gewoon 4 a 5 euro er bovenop!
en inderdaad waarvoor??????
even iets uitdraaien???zogenaamde reserveringskosten????ook zoiets dat dat 5 euro moet kosten!
echt belachelijk!ik hoop echt dat radar hier misschien iets mee kan doen!
want je wordt al uitgekleed voor een stom kaartje en dan allemaal extra kosten ook nog!

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 06 jun 2005 16:15
door Shareena
Kwam gister een concertkaartje tegen uit 1997... Dat waren nog eens tijden! 40 GULDEN voor een kaartje en dan 4 GULDEN reserveringskosten... Nu heb je voor Jan de Straatmuzikant nog niet eens een kaartje voor 20 EURO terwijl ik voor dat geld naar de Backstreet Boys kon...

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 06 jun 2005 16:55
door SjaakP
Ik heb inderdaad wel eens gemaild naar Ticketservice over deze administratiekosten. Ik heb ze ook een paar keer gemaild over de slechte werking van hun website (www.ticketservice.nl). Dat is namelijk ook een drama. Maar...je raadt het al....nooit een reactie mogen ontvangen. Dus al dat geld dat je betaalt, gaat in ieder geval niet op aan extra dienstverlening of klantvriendelijkheid. Ik stel voor dat ze dus op zijn minst het woord SERVICE verwijderen uit hun naam :(

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 14 jul 2005 17:31
door Reem
Ik heb iets gevonden waar je voor veel dingen al tickets kunt bestellen.

www.beep.nl

Je betaalt je tickets zonder die belachelijk hoge fee van ticketbox/service

Ti's wel ff wat anders dan papieren kaartjes bestellen en ontvangen, maar mijn ervaring is inmiddels dat e-mail en sms kaartjes ook gewoon uitstekend werken!

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 15 jul 2005 22:07
door ine1961
Als je de voorwaarden hebt gelezen voor dat je tickets boekt, heb je kunnen lezen dat je de administratiekosten/reserveringskosten niet terug krijgt als een concert niet door gaat. Overigens je moet accoord gaan met de voorwaarden (aanvinken) voordat je reserveert. (dus ook lezen).

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 01 aug 2005 19:36
door Reem
Dus ik krijg mijn kaartje wel terug betaald. En dat is een aanzienlijk groter bedrag dan de administratiekosten.

De administratiekosten bij www.beep.nl zijn er eigenlijk wel ben ik achter gekomen (er zijn voordeeltickets maar die zijn er maar in beperkte mate) maar deze kosten liggen een stuk lager als bij de Ticketservice.

Ik betwijfel of de voorwaarden van Beep en Ticketservice/box zoveel verschillen. Zou je daar ook niet de administratiekosten kwijt zijn?

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 16 aug 2005 14:20
door SjaakP
Volgens mij ben je bij annulering van een concert te allen tijde de reserveringskosten kwijt en krijg je alleen de ticketprijs terug. Daar heb ik op zich niet zo'n moeite mee. Wel dus met het feit dat ik bij Ticketservice 2 maal wordt aangeslagen voor administratiekosten bij een besteling...uh...bestelling :x

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 18 aug 2005 08:48
door Angelic
Heb onlangs 3 tickets besteld voor het concert van A-ha. Ticketprijs €35.
Had eerst online proberen te bestellen, met administratiekosten à €2.75.
Helaas liep mijn computer steeds op een bepaald punt vast en kon ik ze niet online bestellen.
Ik heb de dag erna de ticketservice gebeld en daar besteld. Met als gevolg: €4.25 admi kosten.
Per ticket. Beetje vreemd.

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 21 aug 2005 20:37
door Shareena
Ik had kaarten voor de musical Hair, maar dat gaat niet door omdat de productiemaatschappij faillietis, maar om de klanten van de TopTicketLine tegemoet te komen gaven ze ons het geld terug... Das natuurlijk vriendelijk omdat ze niet verplicht zijn mij dit geld terug te geven... Ze gaven alleen niet mijn resrveringskosten terug... a 6.60 ... Wat ik eigenlijk wel belachelijk vindt.. Ik weet dat ik dit in de voorwaarden vinden kan, maar ja...Zo verdienen ze ook aan een failliet bedrijf!

Re: Administratiekosten bij Mojo/Ticketservice

Geplaatst: 21 feb 2009 11:53
door Bypa
Net 2 kaartjes voor Zappa plays Zappa (effenaar) gekocht a €35,-. Komt per kaartje €4,50 servicekosten bij. Voor ontvangst van kaartjes (per email > zelf uitprinten of per post maakt geen verschil), per bestelling nog eens €2,77. SCHANDALIG!!!

Kan hier eens een tv-item aan worden geweid?