Student26, ja elke auto heeft tn doel om van a naar b te komen. maar met welk auto? wat is de beste auto"? rijd je veel. wat vind je mooi? Daar kun jij niet over oordelen zoals jij ook niet over mlm bedrijven kunt oordelen.
Het was een mooie analogie maar kennelijk ontgaat het punt waar het om draaide je volledig, wat ik erg jammer vind. Want het is juist NIET belangrijk of de auto mooi is of niet. Dat is precies wat ik ook al zei over de MLM systemen die er zijn: ze zijn niet allemaal precies hetzelfde, de 1 heeft liever een systeem waarbij hij korting krijgt en dus op basis van een marge een inkomen opbouwt, de ander heeft liever een systeem waarbij een percentage van de omzet wordt uitgekeerd.
Het cruciale punt in mijn bericht is nou juist dat de exacte methode niet veel uitmaakt voor de discussie, omdat het doel en de uitwerking steeds hetzelfde is. Dus de persoonlijke voorkeur van de betrokkene maakt niets uit. "Wat is de beste auto" zou worden "wat is de beste MLM". Daar kun je eenvoudigweg geen antwoord op geven voordat bepaald is hoe je "beste" definieert. Is de beste auto de auto die het minste verbruik heeft? Misschien voor de 1 wel, maar voor de ander is de beste auto de auto die het meest comfortabel is. En natuurlijk kunnen er ook andere zaken dan van A naar B komen meespelen, misschien zijn er mensen die een cabrio willen om op te vallen en langs de boulevard te rijden, maar dat zijn allemaal kleine verschillen. Voor het gros van de mensen is het gewoon om van A naar B te komen dus laten we de uitzonderingen op de regel nou niet allemaal gaan benoemen.
Het punt is dus dat ik niet kan oordelen over de vraag of de ene MLM voor een bepaald persoon "beter" is dan de andere MLM, maar ik kan wel beoordelen wat het doel en wat de uitwerking van beide zijn.
Want een mlm bedrijf heeft ten doel om zijn produkt /dienst naar de eindgebruiker (consument/bedrijf) te krijgen.
Dan bekijk je het vanuit het MLM bedrijf. De discussie hier spitst zich toe op het doel van MLM voor de betrokkenen.
Hoe deze honderden mlm welke manier doen zijn er zeer grote verschillen in . Dat is juist het punt. (meer dan het doel van een auto)
Het punt is nou juist dat die verschillen (die overigens helemaal niet zo groot zijn) niets uitmaken voor de discussie die hier wordt gevoerd.
Bij een goed mlm bedijf heeft daar geen probleem.want als het niet op neer komt om je geld te verdienen alleen door nieuwe mensen in te schrijven dan krijg je geen verzadiging. Het is dus fout wanneer jij zegt dat wanneer iemand zijn geld verdient zonder een downline te bouwen geen mlm is. Dat is een keuze van de vertegenwoordiger.
MLM = MULTI LEVEL marketing. Als er geen sprake is van meerdere niveau's is er dus feitelijk geen sprake meer van MLM. Het doel van MLM voor de betrokkenen is een netwerk op te bouwen. Dat er een klein percentage is dat nooit een netwerk opbouwt is zo'n uitzondering die ik niet interessant genoeg vind. Met SINGLE LEVEL marketing, dus gewoonweg verkopen, heb ik namelijk in principe niet zoveel problemen als met MLM.
Noem mij 1 MLM waarbij het systeem niet zodanig is ingericht dat het aantrekkelijk is om een downline te bouwen.
Een groothandel kan ook alle winkels agent maken in een dorp,dan kan er ook verzadiging optreden zodat vele winkels weinig nog aan het vprodukt verdienen. Door marktwerking kunnen sommigen winkels er mee gaan stoppen of niet omdat zij het toch belangrijk vinden om klanten in hun winkel te krijgen door het produkt ook al verdienen ze er weinig op.
Die situatie is totaal onvergelijkbaar met MLM. De hoofdreden daarvoor is dat het de winkelier is die zijn assortiment samenstelt. Hij heeft de keuze uit diverse merken, leveranciers, type producten enzovoorts. Er zijn inderdaad producten waarop weinig wordt verdiend, maar die bijdragen aan het trekken van klanten. Maar dit is dan wel een bewuste keuze van de winkelier. Bij MLM heb je maar 1 leverancier!
die ene begint er niet aan omdat die er een andere uitgaans punt mee heeft. Als die HEELVEEL geld wilt verdienen in zijn dorp en en vele verkopen het al dan zou die er misschien niet mee beginnen.
Dat is niet het punt van discussie. Wat ik hier al vaker heb gezegd is dat MLM wordt voorgesteld als zou IEDEREEN er (veel) geld mee kunnen verdienen. Daarnaast blijkt het bijzonder moeilijk te zijn om nuttige informatie hierover te krijgen, zodat een gefundeerde keuze gemaakt kan worden.
dus de distibuteurs zelf geld kunnen verdienen of zelf het produkt blijven gebruiken dan zal het niet als een kaartenhuis uit elkaar vallen!
Ook dat snap je kennelijk nog niet helemaal. Laten we eens uitgaan van de meeste extreme situatie: een marktaandeel van 100%. IEDEREEN gebruikt dus het product. Wat verdient de laag waarin de distributeurs zitten die er het LAATST zijn bijgekomen dan?
Je hebt gelijk wanneer je alleen bij 100/1000 mensen pas een redelijk brood mee kan verdienen. Daarom heb ik gezegd jullie weten niet hoe een compensatieschema in het praktijk werkt (oke een beetje) maar niet de vergelijkingen aan kan gaan met alle honderden waaron het zo elkaar zit in voor deel of nadeel van de vertegenwoordiger of de keuze hoe je te werk gaat en hoe enthousisat achter het produkt of dienst bent.
Ga eens op zoek naar een redelijk aantal compensatieschema's zou ik zeggen. Ik ken er geen enkele waarbij je met een paar klanten al een redelijk inkomen kunt verdienen. Het is nou juist een kenmerk van MLM dat een redelijk inkomen wordt opgebouwd door cumulatie van een heleboel kleintjes. Anders zou je namelijk simpelweg al je tijd, moeite en geld in grote reclamecampagnes kunnen steken zodat je iedereen kunt bereiken. Het doel is om een kritische waarde te bereiken, een minimum aantal klanten dat nodig is om redelijk winstgevend te worden. Unilever doet dat door zoveel mogelijk mensen tegelijk op hun producten te wijzen, Amway doet dat door iedere distributeur een aantal klanten te laten benaderen.
Deze factoren kennen jullie niet.Jullie weten wel zoals een auto een doel heeft om van a naar b te komen (mlm distributiekanaal) verder kun jullie niet over auto;s hebben. Houdt het op.
Ik kan wel zeggen dat een auto zonder goede motor dus niet van A naar B kan komen en daarom zijn doel niet bereikt. Dan hoef ik niet te weten of de auto zuinig is of verwarmde buitenspiegels heeft.
Dat student26 vele zaken best gooede standpunten dat het meestal een voordeel heeft voor het bedrijf zelf klopt, Maar je vergeet een essentiele punt waarbij nu zeer grote bedrijven nu aan toegeven. Ze kunnen de klanten niet zo geod meer bereiken en met mlm bereikt je beter de consument,(bepaalde doelgroep,en met bepaalde produkten en diensten)
Waar baseer je deze stellingen op? Waarom kunnen bedrijven hun klanten niet meer goed bereiken? Waarom kan dat BETER met MLM? Waar blijkt dat uit?
Met andere woorden student: Je snapt geen hol van de compensatieschemas en je hebt je er helemaal niet in verdiept. Het enige wat je hebt gedaan is kijken of je het onderuit kon halen en door je eigen aannames is dat nog gelukt ook.
Dat maak jij er nu weer van, je argumenten zijn op of niet voldoende dus ga je nu proberen de manier waarop ik conclusies trek onderuit te halen. Leg jij dan eens het verschil uit? Voor zover mij bekend werken de meeste telecom-MLM's met een lijstje in de trant van over niveau x krijg je y procent van de omzet. Dit is het geval bij Euphony en ACN.
Erg wetenschappelijk allemaal.
Ik heb, nogmaals, nooit beweerd dat ik een wetenschappelijk onderzoek naar MLM heb gedaan. Overigens lijkt dit me een bijzonder interessant onderwerp voor bijvoorbeeld een scriptie of promotie-onderzoek. Misschien komt het er nog eens van, wie weet.
Even een tipje van de sluier voor de domme mensen onder de zogenaamde onderzoekers: Euphony is het enige telecom MLM bedrijf waarbij je helemaal geen team hoeft uit te bouwen.
Ja hoor, en ACN beweert precies hetzelfde. Terwijl ze allebei werken met het systeem dat ik hierboven al noemde. Hoeveel klanten moet je bij elkaar sprokkelen voor een redelijk inkomen?
Helaas zijn daar weinig bewijzen voor,
En dan ga je mij aanvallen op het wetenschappelijk gehalte van mijn uitspraken...? Val jij ff lelijk door de mand...
want diegenen die zich enkel op klanten richten krijgen automatisch toch een team omdat een percentage van de klanten ziet hoe eenvoudig het is en ook BC wil worden. En ik ken geen mensen die anderen verbieden een extra inkomen te gaan verdienen.
Wat een gel*l zeg. Je bedoelt dat je geen mensen kent die anderen gaan verbieden in te stappen OMDAT DIT HUN EIGEN INKOMSTEN VERBETERT. Hou toch op met dat schijnheilige gezever over anderen een extra inkomen gunnen. Zo werkt het in het traditionele bedrijfsleven niet en in de MLM wereld al helemaal niet.