LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] met mlm niets verdienen??

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

student@:
ACN en andere telecom-MLM's hanteren zo'n beetje hetzelfde type schema
Met andere woorden student: Je snapt geen hol van de compensatieschemas en je hebt je er helemaal niet in verdiept. Het enige wat je hebt gedaan is kijken of je het onderuit kon halen en door je eigen aannames is dat nog gelukt ook.

Erg wetenschappelijk allemaal.

Even een tipje van de sluier voor de domme mensen onder de zogenaamde onderzoekers: Euphony is het enige telecom MLM bedrijf waarbij je helemaal geen team hoeft uit te bouwen. Helaas zijn daar weinig bewijzen voor, want diegenen die zich enkel op klanten richten krijgen automatisch toch een team omdat een percentage van de klanten ziet hoe eenvoudig het is en ook BC wil worden. En ik ken geen mensen die anderen verbieden een extra inkomen te gaan verdienen.

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Op de site staat een foto van iemand die een bonus heeft behaald van $538.942.


Maarschalk,

Vergeet niet dat deze Rolf Kipp 8 jaar met FLP werkt en zijn organisatie heeft in 40 landen. Flp zit in meer dan 100landen.

Om een cheque te krijgen in de vorm van een 13de maand ten grote van 5ton euro, moet je wel een hele goede organisatie hebben en moeten er heel veel mensen zijn die meer dan gemiddeld verdienen. Zo zit de structuur van FLP in elkaar.

Om met FLP te beginnen betaal je 0 euro inschrijfgeld.
De bestellingen die je plaats moeten minimaal 100euro zijn, wat normaal is want ze gaan niet voor 1 tandpasta een orde maken voor distributeurs.
De spullen worden gratis door TPG bij je thuis gebracht. Of door het nieuwe systeem dat je het bij de plaatselijke pomp kan ophalen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door student26 »

Student26, ja elke auto heeft tn doel om van a naar b te komen. maar met welk auto? wat is de beste auto"? rijd je veel. wat vind je mooi? Daar kun jij niet over oordelen zoals jij ook niet over mlm bedrijven kunt oordelen.
Het was een mooie analogie maar kennelijk ontgaat het punt waar het om draaide je volledig, wat ik erg jammer vind. Want het is juist NIET belangrijk of de auto mooi is of niet. Dat is precies wat ik ook al zei over de MLM systemen die er zijn: ze zijn niet allemaal precies hetzelfde, de 1 heeft liever een systeem waarbij hij korting krijgt en dus op basis van een marge een inkomen opbouwt, de ander heeft liever een systeem waarbij een percentage van de omzet wordt uitgekeerd.

Het cruciale punt in mijn bericht is nou juist dat de exacte methode niet veel uitmaakt voor de discussie, omdat het doel en de uitwerking steeds hetzelfde is. Dus de persoonlijke voorkeur van de betrokkene maakt niets uit. "Wat is de beste auto" zou worden "wat is de beste MLM". Daar kun je eenvoudigweg geen antwoord op geven voordat bepaald is hoe je "beste" definieert. Is de beste auto de auto die het minste verbruik heeft? Misschien voor de 1 wel, maar voor de ander is de beste auto de auto die het meest comfortabel is. En natuurlijk kunnen er ook andere zaken dan van A naar B komen meespelen, misschien zijn er mensen die een cabrio willen om op te vallen en langs de boulevard te rijden, maar dat zijn allemaal kleine verschillen. Voor het gros van de mensen is het gewoon om van A naar B te komen dus laten we de uitzonderingen op de regel nou niet allemaal gaan benoemen.

Het punt is dus dat ik niet kan oordelen over de vraag of de ene MLM voor een bepaald persoon "beter" is dan de andere MLM, maar ik kan wel beoordelen wat het doel en wat de uitwerking van beide zijn.
Want een mlm bedrijf heeft ten doel om zijn produkt /dienst naar de eindgebruiker (consument/bedrijf) te krijgen.
Dan bekijk je het vanuit het MLM bedrijf. De discussie hier spitst zich toe op het doel van MLM voor de betrokkenen.
Hoe deze honderden mlm welke manier doen zijn er zeer grote verschillen in . Dat is juist het punt. (meer dan het doel van een auto)
Het punt is nou juist dat die verschillen (die overigens helemaal niet zo groot zijn) niets uitmaken voor de discussie die hier wordt gevoerd.
Bij een goed mlm bedijf heeft daar geen probleem.want als het niet op neer komt om je geld te verdienen alleen door nieuwe mensen in te schrijven dan krijg je geen verzadiging. Het is dus fout wanneer jij zegt dat wanneer iemand zijn geld verdient zonder een downline te bouwen geen mlm is. Dat is een keuze van de vertegenwoordiger.
MLM = MULTI LEVEL marketing. Als er geen sprake is van meerdere niveau's is er dus feitelijk geen sprake meer van MLM. Het doel van MLM voor de betrokkenen is een netwerk op te bouwen. Dat er een klein percentage is dat nooit een netwerk opbouwt is zo'n uitzondering die ik niet interessant genoeg vind. Met SINGLE LEVEL marketing, dus gewoonweg verkopen, heb ik namelijk in principe niet zoveel problemen als met MLM.

Noem mij 1 MLM waarbij het systeem niet zodanig is ingericht dat het aantrekkelijk is om een downline te bouwen.
Een groothandel kan ook alle winkels agent maken in een dorp,dan kan er ook verzadiging optreden zodat vele winkels weinig nog aan het vprodukt verdienen. Door marktwerking kunnen sommigen winkels er mee gaan stoppen of niet omdat zij het toch belangrijk vinden om klanten in hun winkel te krijgen door het produkt ook al verdienen ze er weinig op.
Die situatie is totaal onvergelijkbaar met MLM. De hoofdreden daarvoor is dat het de winkelier is die zijn assortiment samenstelt. Hij heeft de keuze uit diverse merken, leveranciers, type producten enzovoorts. Er zijn inderdaad producten waarop weinig wordt verdiend, maar die bijdragen aan het trekken van klanten. Maar dit is dan wel een bewuste keuze van de winkelier. Bij MLM heb je maar 1 leverancier!
die ene begint er niet aan omdat die er een andere uitgaans punt mee heeft. Als die HEELVEEL geld wilt verdienen in zijn dorp en en vele verkopen het al dan zou die er misschien niet mee beginnen.
Dat is niet het punt van discussie. Wat ik hier al vaker heb gezegd is dat MLM wordt voorgesteld als zou IEDEREEN er (veel) geld mee kunnen verdienen. Daarnaast blijkt het bijzonder moeilijk te zijn om nuttige informatie hierover te krijgen, zodat een gefundeerde keuze gemaakt kan worden.
dus de distibuteurs zelf geld kunnen verdienen of zelf het produkt blijven gebruiken dan zal het niet als een kaartenhuis uit elkaar vallen!
Ook dat snap je kennelijk nog niet helemaal. Laten we eens uitgaan van de meeste extreme situatie: een marktaandeel van 100%. IEDEREEN gebruikt dus het product. Wat verdient de laag waarin de distributeurs zitten die er het LAATST zijn bijgekomen dan?
Je hebt gelijk wanneer je alleen bij 100/1000 mensen pas een redelijk brood mee kan verdienen. Daarom heb ik gezegd jullie weten niet hoe een compensatieschema in het praktijk werkt (oke een beetje) maar niet de vergelijkingen aan kan gaan met alle honderden waaron het zo elkaar zit in voor deel of nadeel van de vertegenwoordiger of de keuze hoe je te werk gaat en hoe enthousisat achter het produkt of dienst bent.
Ga eens op zoek naar een redelijk aantal compensatieschema's zou ik zeggen. Ik ken er geen enkele waarbij je met een paar klanten al een redelijk inkomen kunt verdienen. Het is nou juist een kenmerk van MLM dat een redelijk inkomen wordt opgebouwd door cumulatie van een heleboel kleintjes. Anders zou je namelijk simpelweg al je tijd, moeite en geld in grote reclamecampagnes kunnen steken zodat je iedereen kunt bereiken. Het doel is om een kritische waarde te bereiken, een minimum aantal klanten dat nodig is om redelijk winstgevend te worden. Unilever doet dat door zoveel mogelijk mensen tegelijk op hun producten te wijzen, Amway doet dat door iedere distributeur een aantal klanten te laten benaderen.
Deze factoren kennen jullie niet.Jullie weten wel zoals een auto een doel heeft om van a naar b te komen (mlm distributiekanaal) verder kun jullie niet over auto;s hebben. Houdt het op.
Ik kan wel zeggen dat een auto zonder goede motor dus niet van A naar B kan komen en daarom zijn doel niet bereikt. Dan hoef ik niet te weten of de auto zuinig is of verwarmde buitenspiegels heeft.
Dat student26 vele zaken best gooede standpunten dat het meestal een voordeel heeft voor het bedrijf zelf klopt, Maar je vergeet een essentiele punt waarbij nu zeer grote bedrijven nu aan toegeven. Ze kunnen de klanten niet zo geod meer bereiken en met mlm bereikt je beter de consument,(bepaalde doelgroep,en met bepaalde produkten en diensten)
Waar baseer je deze stellingen op? Waarom kunnen bedrijven hun klanten niet meer goed bereiken? Waarom kan dat BETER met MLM? Waar blijkt dat uit?
Met andere woorden student: Je snapt geen hol van de compensatieschemas en je hebt je er helemaal niet in verdiept. Het enige wat je hebt gedaan is kijken of je het onderuit kon halen en door je eigen aannames is dat nog gelukt ook.
Dat maak jij er nu weer van, je argumenten zijn op of niet voldoende dus ga je nu proberen de manier waarop ik conclusies trek onderuit te halen. Leg jij dan eens het verschil uit? Voor zover mij bekend werken de meeste telecom-MLM's met een lijstje in de trant van over niveau x krijg je y procent van de omzet. Dit is het geval bij Euphony en ACN.
Erg wetenschappelijk allemaal.
Ik heb, nogmaals, nooit beweerd dat ik een wetenschappelijk onderzoek naar MLM heb gedaan. Overigens lijkt dit me een bijzonder interessant onderwerp voor bijvoorbeeld een scriptie of promotie-onderzoek. Misschien komt het er nog eens van, wie weet.
Even een tipje van de sluier voor de domme mensen onder de zogenaamde onderzoekers: Euphony is het enige telecom MLM bedrijf waarbij je helemaal geen team hoeft uit te bouwen.
Ja hoor, en ACN beweert precies hetzelfde. Terwijl ze allebei werken met het systeem dat ik hierboven al noemde. Hoeveel klanten moet je bij elkaar sprokkelen voor een redelijk inkomen?
Helaas zijn daar weinig bewijzen voor,
En dan ga je mij aanvallen op het wetenschappelijk gehalte van mijn uitspraken...? Val jij ff lelijk door de mand...
want diegenen die zich enkel op klanten richten krijgen automatisch toch een team omdat een percentage van de klanten ziet hoe eenvoudig het is en ook BC wil worden. En ik ken geen mensen die anderen verbieden een extra inkomen te gaan verdienen.
Wat een gel*l zeg. Je bedoelt dat je geen mensen kent die anderen gaan verbieden in te stappen OMDAT DIT HUN EIGEN INKOMSTEN VERBETERT. Hou toch op met dat schijnheilige gezever over anderen een extra inkomen gunnen. Zo werkt het in het traditionele bedrijfsleven niet en in de MLM wereld al helemaal niet.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Je Vergeet een belangrijke punt!! Alle distibuteurs die ingeschreven staan bij FLP worden geteld. Dus ook de mensen die gestopt en niets of bijna niets mee doen of alleen voor zichzelf bestellen.
Niks verkeerd mee. (250 dollar per jaar dan) Je maakt er meestal zelf na hoeveel je ermee doet. Jij bepaalt toch zelf hoeveel je verdient.

Jou berekening zegt wanneer jij zou beginnen dat je er 20 dollaar per maand mee gaat verdienen. Of mijn kans is er niet om meer dan 20 dollar te verdienen. Je vergeet iets sommige winkels verkopen bepaalde merken wat ook niets voorstelt.
1) Er wordt niet verdiend, ik heb aangetond dat dit omzet betreft, daar moeten nog de kosten vanaf.
2) Mijn berekening toont NIET aan dat als je gaat beginnen je 20 euro per maand gaat verdienen. Mijn berekening toont aan dat deze 7 miljoen mensen gemiddeld een omzet hebben van 20 euro per maand. Minus hun kosten komt dat neer op ????.
3) Maar omdat er mensen zijn die veel meer omzet draaien draait een grote groep dus veel minder omzet.
4) Ik vergeet mensen? Waarom noemt FLP deze mensen dan? Om het aantal groot te doen lijken? Ik word dus altijd voorgelogen. Want OF er zijn veel minder mense actief OF zeer weinig mensen verdienen er iets aan.

Wat was ook al weer het veschil met oplichting?

Maar je vergeet een essentiele punt waarbij nu zeer grote bedrijven nu aan toegeven. Ze kunnen de klanten niet zo geod meer bereiken en met mlm bereikt je beter de consument,

Ga je dit nog bewijzen of is dit de zoveelste LEUGEN?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Vergeet niet dat deze Rolf Kipp 8 jaar met FLP werkt en zijn organisatie heeft in 40 landen. Flp zit in meer dan 100landen.

Om een cheque te krijgen in de vorm van een 13de maand ten grote van 5ton euro, moet je wel een hele goede organisatie hebben en moeten er heel veel mensen zijn die meer dan gemiddeld verdienen. Zo zit destructuur van FLP in elkaar.
En omdat de OMZET gemiddeld 287 dollar per JAAR is, waar om de verdiensten te krijgen de kosten nog vanaf moeten, moet deze persoon een emrome omzet behalen (samen met zijn downline), waar weer uit volgt dat heel veel mensen dus NIETS eraan verdienen. terwijl dit juist steeds wordt benadrukt: wordt rijk met mlm.
Ga je klagen, nee je KAN rijk worden, zeur je door, ja maar dat is voor slechts weinigen weggelegd.
Zeg dat dan meteen.
De spullen worden gratis door TPG bij je thuis gebracht. Of door het nieuwe systeem dat je het bij de plaatselijke pomp kan ophalen.
Bedoel je hiermee dat een distributeur niets betaalt (dus het zit in de prijs verwerkt) of doet TPG dit zonde rhiervoor kosten in rekening te brengen?
En die pomp, kan je dit bewijzen? Ik neem aan dat de Shells, Exxons en BP's van deze wereld daar ook geld voor willen zien als ze ineens als opslagplaats worden gebruikt.

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Dat maak jij er nu weer van, je argumenten zijn op of niet voldoende dus ga je nu proberen de manier waarop ik conclusies trek onderuit te halen. Leg jij dan eens het verschil uit? Voor zover mij bekend werken de meeste telecom-MLM's met een lijstje in de trant van over niveau x krijg je y procent van de omzet. Dit is het geval bij Euphony en ACN.
Je zegt het al zelf, Jij kent alleen amway en een paar telco''s.
Ik hoeft het niet bewijzen want je kunt zelf naar honderden mlm bedrijven toe gaan. Moet ik jou werk doen?
In ieder geval heb je het niet gedaan. Dan zie ik aan je antwoorden hoe je reageert op de compensatie schema's.


Ik zei er is geen verplichting om een netwerk op te bouwen!!!
Dan is een keuze van de vertegenwoordiger zelf! Alleen bij de telco's wordt daar opgericht omdat ze zelf nooit genoeg inkomsten kunnen werven zonder downline.
[b jij komt weer met je telco's!! omdat je meer niet kent met uitzondering Amway[/b]

Heelveel mensen willen helemaal geen netwerk opbouwen en de anderen doen het wel meer.

Jij snapt het ook niet. Wanneer ik mijn geld verdient zonder downline en later toch een downline opbouwt en deze levels (lagen) verdienen niets ,Stop ik dan ook? NEE. IK HEB MINDER.MAAR IK BEN BEGONNEN OM ZELF GELD TE VERDIENEN ZONDER DOWNLINE.
Verder zijn er vele distributeurs die alleen bestellen voorzich zelf.


Echte mlm is dat je enthoussiast over het produkt bent en zelf leuke verdiensten mee hebt. Doordat gaan mensen ook bij jou beginnen.
Die vragen kan ik dit ook doen?....


jij zegt wanneer iemand HEELVEEL mee wilt verdienen en eraan begint en merkt dat het hele dorp het al doet dan minder kans heeeft. JA daar heb je gelijk in. Maar je zegt dat daar geen controle over.
De meeste mlm bedrijven kost het bijna niets om te beginnen sterker nog je kunt je geld terug krijgen binnen een bepaald periode. je komt er snel zelf achter of het produkt of dienst goed is en dat er in je buurt veel doen. Voor zo'n kleine bedrag heb je niets te versiezen. Meestal heb je wel je produkten voor.



Nog maals bij de telco's moet je een downline opbouwen voor verdiensten.
en bij de anderen wordt een netwerk automatisch opgebouwd door praktijk ervaring van verdiensten en produkt gebruik. Dit is echte mlm,mond tot mond. WEL EVEN EEN VERSCHIL. En zo krijg je geen verzadiging. Waarom? omdat een netwerk op te bouwen veel langer duurt wat in honderd jaar niet eens lukt op een verzadiging te laten opteden.

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Maar je vergeet een essentiele punt waarbij nu zeer grote bedrijven nu aan toegeven. Ze kunnen de klanten niet zo geod meer bereiken en met mlm bereikt je beter de consument,
Dat weet ik want ik zit zelf niet bij een mlm bedrijf. Maar bij een conventionele bedrijf(groot) Daar wordt er steeds meer overgesproken.
) Ik vergeet mensen? Waarom noemt FLP deze mensen dan? Om het aantal groot te doen lijken? Ik word dus altijd voorgelogen. Want OF er zijn veel minder mense actief OF zeer weinig mensen verdienen er iets aan.
Eerlijk is dat juist. als mensen zich niet uitschrijven en sporadisch een bestelling plaatsen blijf je er in staan.
Jullie willen toch weten hoeveel mensen het al doen. Zeker wanneer je er mee wilt beginnen. Jullie praten toch over verzadiging.dus dat je het WEEt na al die jaren 7 miljoen mensen zijn ingeschreven.


Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Bedoel je hiermee dat een distributeur niets betaalt (dus het zit in de prijs verwerkt) of doet TPG dit zonde rhiervoor kosten in rekening te brengen?
En die pomp, kan je dit bewijzen? Ik neem aan dat de Shells, Exxons en BP's van deze wereld daar ook geld voor willen zien als ze ineens als opslagplaats worden gebruikt.
Wat een een lullige opmerking. Bij elke produkt zijn vervoer kosten. Wel of geen mlm.
ooo,dan wordt produkt extra duuder bij een mlm bedrijf. JA ,maar ze hebben aan de andere kant weer minder kosten.

Is het de bedoeling dat bij een mlm produkt goedkoper moet zijn dan bij een reguliere handel NEE. Dat denken velen.

Bij mlm gaat er om omdat ze dan het persoonlijke advies wat vaak een winkel AAN EEN PRODUKT niet kan geven en nogmaals zo bereiken zij BETER de consument hoe zij het WILLEN hebben!!!!!!!!!!

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen bij de telco's wordt daar opgericht omdat ze zelf nooit genoeg inkomsten kunnen werven zonder downline.
Niet waar. Bij Euphony lopen tientalle mensen die zonder downline een leuk inkomen hebben. Hoe komt dat?! Omdat je een aanmeldpremie per klant krijgt van minimaal 15 Euro per inschrijving.
100 klantjes per maand en je vangt 1500 Euro minimum (ex. BTW).
Is dat onmogelijk?! Ik ken iemand die dat part-time gedaan heeft.
Hoe komt dat?! Omdat onze klanten zelf klanten aanbrengen omdat ze zien dat de besparing aanzienlijk is.

Onze topper op klantenwerven zit nu op meer dan 6000 klanten in iets over 4 jaar. Daar heeft hij dus minimaal 90.000 euro voor ontvangen. Is dat een topinkomen?! Nee, maar vergeet het passieve inkomen niet dat hij nu ontvangt.
De gemiddelde particuliere klant belt ca. 25 Euro per maand. Dat is voor 6000 klanten dus een maandomzet van 150.000 Euro. Daar ontvangt hij 7% van. En 35.000 Euro is een leuk jaarinkomen (alleen vangt deze persoon het per maand)
Je moet er wel wat voor doen, maar dan heb je ook wat.
Ik denk niet dat er veel MacDonalds franchisers zijn die dat verdienen en die betalen geen 350 Euro maar meer in de richting van de 500.000 Euro (en daar bovenop nog, ik meen, 17% van de winst!)

En toch zullen student en maarschalk beweren dat dit een oneerlijk systeem is. Zouden ze soms Ronald MacDonald heten in 'real life"?! Want clowns zijn het, dat staat vast! :lol:

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

sorry euphony is anders dan bij acn

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maar je vergeet een essentiele punt waarbij nu zeer grote bedrijven nu aan toegeven. Ze kunnen de klanten niet zo geod meer bereiken en met mlm bereikt je beter de consument,

Dat weet ik want ik zit zelf niet bij een mlm bedrijf. Maar bij een conventionele bedrijf(groot) Daar wordt er steeds meer overgesproken.
Ik wil een bewijs zien. Dat jij dat weet, boeit me niet, want ik weet dat het niet zo is. Bewijs dus.
Eerlijk is dat juist. als mensen zich niet uitschrijven en sporadisch een bestelling plaatsen blijf je er in staan.
Jullie willen toch weten hoeveel mensen het al doen. Zeker wanneer je er mee wilt beginnen. Jullie praten toch over verzadiging.dus dat je het WEEt na al die jaren 7 miljoen mensen zijn ingeschreven.
Nu graag nog een keer in begrijpelijk NL. Maar het deel dat ik begrijp klopt dus niet. FLP praat over 7 miljoen DISTRIBUTEURS, niet over lanten. FLP geeft hiermee aan dat er 7 miljoen mensen die product kopen om verder te distribueren/door te verkopen. Mijn punt is hiermee onveranderd.
Wat een een lullige opmerking. Bij elke produkt zijn vervoer kosten. Wel of geen mlm.
ooo,dan wordt produkt extra duuder bij een mlm bedrijf. JA ,maar ze hebben aan de andere kant weer minder kosten.
Iemand meldt dat TPG het gratis bij je thuis brengt, maar erop reageren is lullig. Nee, ze hebben niet minder kosten. Of ga je me nu een berekening laten zien waarmee je aantoont dat het moederbedrijf het duurder bezorgt dan TPG, en dat dit even duur als het ding bij de Shell pomp laten waar je het op moet halen?
Bij mlm gaat er om omdat ze dan het persoonlijke advies wat vaak een winkel AAN EEN PRODUKT niet kan geven en nogmaals zo bereiken zij BETER de consument hoe zij het WILLEN hebben!!!!!!!!!!
Sorry, nogmaals, in begrijpelijk Nederlands aub. Respons op datgene wat ik ervan begreep: Dat persoonlijke advies betwijfel ik zeer, maar je mag het in ieder geval bewijzen. Een voedingswinkel kan mij een prima advies geven. En een advies aangaande nagelknippertjes hoef ik niet.
En de consument beter bereiken? Als je bedoelt effectiever betwijfel ik dat. De meeste mlm bedrijven hebben (als ik de cijfers moet geloven) vaak een miljoen klanten, maar de omzet is er niet naar. Het lijkt er eerder op dat mlm de ideale manier is om het risico naar de verkoper te verleggen (al eerder aangehaald door student26 en mij).
De gemiddelde particuliere klant belt ca. 25 Euro per maand.
Deze is al heel vaak gebruikt hier, maar nog niemand heeft laten zien dat deze cijfers kloppen ondanks herhaaldelijk vragen. |eker niet als je bedenkt dat bij de acn, euphony's en eurexcellen internationale telefonie en internet niet in de bundel zitten. Hoe kom je dan nog aan de 25 euro?
Ik denk niet dat er veel MacDonalds franchisers zijn die dat verdienen
En hoeveel mlm-ers verdienen dat dan? Je doet nu weer iets typisch mlm-igs. Je laat 1 topper zien, zegt vervolgens dat de meeste McDonalds franchisees dit niet zullen verdienen. Klopt, maar dan mag je nu gaan bewijzen dat de meeste mensen in het mlm systeem van dit wel verdienen. Of strookt eze redenatie doortrekken weer niet met de gouden bergen die mlm belooft?

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Hahaha, die maarschalk toch. Hij ziet dat een MLM als Euphony WEL werkt en onmiddelijk komt hij met lulverhalen dat het een enkele topper is.
Nou, dan gaan we toch voor de mensen die geen toppers zijn. Er zijn er honderden met 500 of meer klanten. En da's dus eentwaalfde of meer van 35000 per maand. Die rekensom mag je zelf maken, maar da's meer dan modaal!
Passief!!

En voor cijfers over belvolume kun je ff kijken op de site van de OPTA.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door student26 »

Je zegt het al zelf, Jij kent alleen amway en een paar telco''s.
Ik hoeft het niet bewijzen want je kunt zelf naar honderden mlm bedrijven toe gaan. Moet ik jou werk doen? In ieder geval heb je het niet gedaan. Dan zie ik aan je antwoorden hoe je reageert op de compensatie schema's.
Je snapt nog steeds de analogie met de auto's niet he? Nog 1 keer: er zijn verschillende typen compensatieschema's. De ene werkt met inkoopkortingen zodat distributeurs een marge kunnen berekenen waar zij vervolgens hun winst uit halen. De ander werkt met een systeem waarbij afhankelijk van het niveau van de downline een bepaald percentage van de omzet wordt uitgekeerd. Ook komt voor een bepaald percentage op basis van de totale omzet van je netwerk, combinaties van inkoopkorting en percentages, diverse extra's zoals bonussen bij het bereiken van een bepaalde prestatie (door jezelf of door de upline), en wellicht nog wat anderen. ZO'N BEETJE ALLE MLM'S MAKEN GEBRUIKEN VAN 1 VAN DEZE SYSTEMEN, WELLICHT ENIGSZINS AANGEPAST MAAR IN DE BASIS STEEDS DEZELFDE. En nu leg ik het niet meer uit, hier moet je het mee doen.
Ik zei er is geen verplichting om een netwerk op te bouwen!!!
Dan is een keuze van de vertegenwoordiger zelf! Alleen bij de telco's wordt daar opgericht omdat ze zelf nooit genoeg inkomsten kunnen werven zonder downline.
ALLE MLM systemen hebben een systeem ingebouwd waardoor het aantrekkelijk is om een netwerk te bouwen. Of je het doet of niet is natuurlijk je eigen keus.
[b jij komt weer met je telco's!! omdat je meer niet kent met uitzondering Amway[/b]
Zie hierboven.
Heelveel mensen willen helemaal geen netwerk opbouwen en de anderen doen het wel meer.
Waar haal je de informatie vandaan dat heel veel mensen geen netwerk op willen bouwen? Waar baseer je dat op?
De meeste mlm bedrijven kost het bijna niets om te beginnen sterker nog je kunt je geld terug krijgen binnen een bepaald periode. je komt er snel zelf achter of het produkt of dienst goed is en dat er in je buurt veel doen. Voor zo'n kleine bedrag heb je niets te versiezen. Meestal heb je wel je produkten voor.
En vaak genoeg zal het voorkomen dat mensen er enige tijd na het verstrijken van de genoemde periode, er TOCH mee stoppen en dus naar hun geld kunnen fluiten. Je wordt immers verteld dat je het toch echt minstens 1 jaar moet doen, dat je een loser bent als je er snel mee stopt, enzovoorts.
Nog maals bij de telco's moet je een downline opbouwen voor verdiensten. en bij de anderen wordt een netwerk automatisch opgebouwd door praktijk ervaring van verdiensten en produkt gebruik. Dit is echte mlm,mond tot mond. WEL EVEN EEN VERSCHIL. En zo krijg je geen verzadiging. Waarom? omdat een netwerk op te bouwen veel langer duurt wat in honderd jaar niet eens lukt op een verzadiging te laten opteden.
De cijfers spreken dat duidelijk tegen. Er zijn in het verleden diverse MLM's geweest die te maken kregen met stagnatie van de groei. Het hele verhaal over automatisch een netwerk opbouwen is onzin. Natuurlijk zullen er mensen zijn die zien dat je er aardig mee verdient en vervolgens vragen gaan stellen, maar heel vaak zal het de distributeur zelf zijn die actief op zoek gaat naar nieuwe mensen. Zie ook Amway waarmee ik het zelf heb meegemaakt.
Dat weet ik want ik zit zelf niet bij een mlm bedrijf. Maar bij een conventionele bedrijf(groot) Daar wordt er steeds meer overgesproken.
Bij de bedrijven waar ik inmiddels gewerkt heb niet.
Bij mlm gaat er om omdat ze dan het persoonlijke advies wat vaak een winkel AAN EEN PRODUKT niet kan geven en nogmaals zo bereiken zij BETER de consument hoe zij het WILLEN hebben!!!!!!!!!!
Een beetje winkelier kan mij uitstekend adviseren over een product. En bijkomend voordeel is dat hij vaak meerdere merken in het assortiment heeft, met verschillende eigenschappen.
Niet waar. Bij Euphony lopen tientalle mensen die zonder downline een leuk inkomen hebben. Hoe komt dat?! Omdat je een aanmeldpremie per klant krijgt van minimaal 15 Euro per inschrijving.
100 klantjes per maand en je vangt 1500 Euro minimum (ex. BTW).
Is dat onmogelijk?!
Weinig is onmogelijk, maar de vraag is hoelang je het vol kunt houden om 100 klantjes te vinden per maand. 1 keer is al vrij lastig. Er van uitgaand dat jij ook wel eens een vrije dag wilt en zo'n 22 dagen per maand werkt, moet je dus 5 klanten per dag binnenhalen. Hoeveel moet je er daarvoor aanspreken? Hoeveel KUN je er per dag aanspreken (en uitleggen waarom hij over zou moeten stappen). Waar haal je die mensen allemaal vandaan? Ga je lukraak het telefoonboek af of zo? Stel eens dat je een slagingspercentage (marktaandeel) van 10% zou kunnen bereiken, dan moet je dus al 50 mensen per dag aanspreken. Dat zijn er wel dik 1000 per maand.
Hoe komt dat?! Omdat onze klanten zelf klanten aanbrengen omdat ze zien dat de besparing aanzienlijk is.
Is dat niet fijn voor Tele2 en zo, want bij hen werkt het natuurlijk precies zo...
Onze topper op klantenwerven zit nu op meer dan 6000 klanten in iets over 4 jaar. Daar heeft hij dus minimaal 90.000 euro voor ontvangen. Is dat een topinkomen?! Nee, maar vergeet het passieve inkomen niet dat hij nu ontvangt. De gemiddelde particuliere klant belt ca. 25 Euro per maand. Dat is voor 6000 klanten dus een maandomzet van 150.000 Euro. Daar ontvangt hij 7% van. En 35.000 Euro is een leuk jaarinkomen (alleen vangt deze persoon het per maand)
Je moet er wel wat voor doen, maar dan heb je ook wat.
Je moet er wel wat voor doen??? Dat kun je wel stellen ja. Iedere dag ruim 5 klanten namelijk. En 7% van 150.000 is trouwens 10.500, wat natuurlijk nog steeds veel geld is. Hij moet trouwens nog wel belasting betalen, en zijn kosten natuurlijk. Maar hoeveel mensen kunnen dit realiseren? Een paar van deze mensen en de rest kan sowieso z'n boel inpakken, dan is er namelijk geen potentiele klant meer te vinden. Alleen al deze meneer heeft voor zijn 6000 klanten een veelvoud aan moeten spreken...
Ik denk niet dat er veel MacDonalds franchisers zijn die dat verdienen en die betalen geen 350 Euro maar meer in de richting van de 500.000 Euro (en daar bovenop nog, ik meen, 17% van de winst!)
Ik heb geen enkel idee wat de gemiddelde Mac manager verdient, maar hij hoeft in ieder geval niet nog extra kosten uit zijn eigen inkomen betalen. En hij heeft regiobescherming. En hij lift mee op de gezamenlijke reclame, en andere van dat soort voordelen. En daarbij, ik denk niet dat er veel Euphony mensen zijn die dat inkomen verdienen, en ik denk ook niet dat er veel Mac franchisers zijn die helemaal niets verdienen.
En toch zullen student en maarschalk beweren dat dit een oneerlijk systeem is. Zouden ze soms Ronald MacDonald heten in 'real life"?! Want clowns zijn het, dat staat vast!
Ha ha ha, wat een humor toch weer. Er zijn inmiddels al ontelbaar veel redenen gegeven waarom MLM een slecht systeem is.
Hahaha, die maarschalk toch. Hij ziet dat een MLM als Euphony WEL werkt en onmiddelijk komt hij met lulverhalen dat het een enkele topper is.
Een uitspraak die ik van MrTelecom zou verwachten.... Maar Maarschalk heeft natuurlijk wel gelijk. Op basis van 1 voorbeeld kun je niet concluderen dat MLM dus werkt. De lotto werkt immers ook voor een enkeling, dat hebben we nu dacht ik toch wel al genoeg gezegd.
Nou, dan gaan we toch voor de mensen die geen toppers zijn. Er zijn er honderden met 500 of meer klanten. En da's dus eentwaalfde of meer van 35000 per maand. Die rekensom mag je zelf maken, maar da's meer dan modaal!
Correctie dus, 1/12 van 10.500. En dat is 875, wat aanzienlijk minder is dan modaal.
Passief!!
Passief m'n reet. Jouw klanten hoppen net zo makkelijk naar je concurrent als andersom. Je zal er toch echt wat voor moeten doen om je volume op peil te houden.

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de bedrijven waar ik inmiddels gewerkt heb niet.
Pleur toch op student , wat voor levens ervaring heb jij ? Niks je komt net kijken man of moet ik zeggen vrouw :lol:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door student26 »

Pleur toch op student , wat voor levens ervaring heb jij ? Niks je komt net kijken man of moet ik zeggen vrouw
Man. Mijn CV tot nu toe bevat onder ander een winkel, een verzekeringsbedrijf, een architectenbureau, een Internetbedrijf, een op- en overslagbedrijf en een energiebedrijf. Plus natuurlijk een universitaire studie economie, een bestuurslid- en penningmeesterschap bij een jeugdsoos en zo nog een paar dingen. Ik heb inmiddels al heel wat bedrijven van binnen mogen bekijken, dus ik weet echt wel wat er zo'n beetje speelt.

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Dat weet je niet want je bent slechts 28-30 schat ik.

Nogmaals jij komt net kijken en wat je noemt vind ik kinderspel.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door student26 »

Dat weet je niet want je bent slechts 28-30 schat ik.
Nogmaals jij komt net kijken en wat je noemt vind ik kinderspel.
27. Wat jij kinderspel vind moet je natuurlijk zelf bepalen. Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat ik al bij veel bedrijven een kijkje in de keuken heb mogen doen, niet alleen werkgerelateerd, maar ook in het kader van mijn studie en andere bezigheden. Vanuit dat perspectief kan ik zeggen dat de uitspraak dat bedrijven hun klanten ineens niet meer kunnen bereiken en dus hun toevlucht moeten zoeken tot MLM volstrekte onzin is.

Het spijt me zeer maar ik heb geen zin in een discussie over de vraag of ik al genoeg bedrijven heb gezien om bepaalde uitspraken te kunnen doen, dus ik ga hier verder niet meer op in. Het gaat hier wat mij betreft nog altijd over de inhoudelijke discussie en dit soort persoonlijke opmerkingen zijn de moeite van het reageren eigenlijk niet eens waard. Ze zijn immers enkel bedoeld om mij zwart te maken en de wat beter lezende mensen hier hebben dat ook wel door.

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom reageer je uberhaupt en schiet je in de verdediging ?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door student26 »

Waarom reageer je uberhaupt en schiet je in de verdediging ?
Natuurlijke reactie. Ik ben vaak geneigd dingen uit te willen leggen. En ik zou in de tegenaanval kunnen gaan maar ik probeer me niet tot dat niveau te verlagen (hoewel dat soms erg moeilijk is en ik het soms echt niet kan houden). Maar goed, nu begin ik het weer allemaal uit te leggen :) Dat bedoel ik dus :oops:

Gast

Re: met mlm niets verdienen??

Ongelezen bericht door Gast »

Is dat niet fijn voor Tele2 en zo, want bij hen werkt het natuurlijk precies zo...
Daar zou je gelijk aan hebben als Tele2 en zo goedkoop zouden zijn, maar die zijn al meerdere malen door de rechter teruggefloten met hun 'goedkoper' advertenties. Nee, T2 gooit zijn eigen glazen in; veel klanten willen er juist geen klant van zijn en maken negatieve mond tot mond reklame.
Ik heb geen enkel idee wat de gemiddelde Mac manager verdient, maar hij hoeft in ieder geval niet nog extra kosten uit zijn eigen inkomen betalen. En hij heeft regiobescherming. En hij lift mee op de gezamenlijke reclame, en andere van dat soort voordelen. En daarbij, ik denk niet dat er veel Euphony mensen zijn die dat inkomen verdienen, en ik denk ook niet dat er veel Mac franchisers zijn die helemaal niets verdienen.
Hoezo hoeft hij geen extra kosten te betalen?! Hij moet loon en hypotheek betalen en natuurlijk wel zijn spulletjes bij MacDonals inkopen.
Regiobescherming?! Dat is niet waar.
En ik denk niet dat er veel Mac Franchisers zijn die wel wat verdienen als ze zich niet exact aan het franchiseplan houden of niets doen, dus dat is niet anders dan bij welk MLM bedrijf dan ook.

Dank je, student, voor het aantonen dat je wederom meelult over zaken waar je geen verstand van hebt.

Gesloten