LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent nieuwe regel

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: Essent nieuwe regel

Ongelezen bericht door Gast »

Het geld op de plek waar het hoort, dus niet bij de burgers!.
Hangt ervan af; als de burgers initiatief tonen komt het geld vanzelf!
maar in dit kikkerlandje verwacht men veel te veel van de overheid

Gast

Re: Essent nieuwe regel

Ongelezen bericht door Gast »

[/quote]Hangt ervan af; als de burgers initiatief tonen komt het geld vanzelf!
maar in dit kikkerlandje verwacht men veel te veel van de overheid

Hmm, neen ik werk hard voor mijn eigen centjes. Legaal.... :D

Maar gezien het feit de overheid degene is geweest die de energiemarkt vrij gegeven heeft, mag je toch wel enig sinds verwachten dat ze toch een grote oog in het zeil houden. En harder optreden tegen deze energiebedrijven met hun uiters wazige rekeningen, administratie die voor geen meter klopt. enz. enz.

Liberalisering van de energiemarkt komt allemaal ten goede van de consument, hoor ik de politici nog zeggen.

Hoezo verwacht men veel te veel van de overheid?? was dit de bedoeling dan. Mensen gewoon in de schulden helpen.



[quote]Zal ze ook geen moer uitmaken; is geen sociale dienst o.i.d.
Als jij naar de eerste de beste supermarkt toegaat en je geeft aan niet genoeg geld te hebben voor wat je in je mandje hebt zitten krijg je de zaken ook niet mee.
Als je het niet kan betalen moet je het ook niet verbruiken!!!!!!!

Nou, ik weet niet waar jij het over hebt :lol:
Je kunt een supermarkt niet met een energieleverancier vergelijken.
Dat je een product terug moet leggen omdat je 2 euro tekort komt, is toch wat anders dan dat je een rekening van 200 euro in je maag gesplits krijgt :wink:

Gast

Re: Essent nieuwe regel

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt het toch zelf opgemaakt voor de tijd? Betalen dus of moeten de andere mensen dan maar hetgene betalen voor de anderen die het niet kunnen betalen? Zou mooi worden en zou iederee ner warmpjes bij gaan zitten.

Gast

Re: Essent nieuwe regel

Ongelezen bericht door Gast »

Betalen voor andere mensen doen we toch al.

Denk je dat ze ons de rekening niet in de maag splitsen van de mensen die illegaal aan het tappen zijn. Wake up.... :x

En neen, ik zou het niet erg vinden om te moeten betalen voor gezinnen die simpel weg niet rond kunnen komen wegens de stijgingen van de energieprijzen. So what dat hun er ook warmpjes erbij kunnen zitten??

Schandalig wat je net geschreven hebt. Echt :evil: :evil:

Gast

Re: Essent nieuwe regel

Ongelezen bericht door Gast »

ik zou het niet erg vinden om te moeten betalen voor gezinnen die simpel weg niet rond kunnen komen wegens de stijgingen van de energieprijzen
Dat soort dingen lopen via de sociale dienst - en dus indirect via de belastingen; niet via verkapte prijsverhogingen, die een energiebedrijf zou moeten doorvoeren om z'n omzet te halen, dankzij wanbetalers!

lous26
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:38

Re: Essent nieuwe regel

Ongelezen bericht door lous26 »

Hallo,

ik ben gewoon BANG om stroom en gas te verbruiken. Moest vorig jaar 530 euro bijbetalen! Mijn voorschot nota ging met 40% omhoog, terwijl ik al JAREN hetzelfde verbruik heb gehad.

Heb afgelopen winter de verwarming niet hoger gehad als 17.5 graden. Heb weinig verlichting nog in huis. Heb geen radio ed meer aan. Gebruik wel een wasmachine en droger (in winter) komt doordat mijn kinderen allergien hebben en ik geen wasgoed in huis meer mag drogen.

nou kwam ik er verleden week achter dat mijn koel vries combi,die ik 1,5 jr geleden gekocht heb, energie VREET.... heb hem gelijk uitgegooid. En weggedaan. We hebben nu een energie zuinige, A+ gekregen. Maar ik ben als de dood voor de nieuwe eindafrekening. Ondanks dat ik mijn best doe om zuinig te zijn verwacht ik toch een giga tegenvaller.

In januari kreeg ik bericht dat ik nog eens 12 euro per maand meer zou moeten betalen ivm de voorspelde VERHOGINGEN..Sorry mensen ik heb dus ECHT NIET MEER GELD!
Heb dit moeten terugdraaien, 1 mnd is wel verhoogd betaald de rest niet. Maar als ik dat zou doen was ik dus 50% meer gaan betalen in 1 jr. Vind ik nogal wat.

Maar als ik dan stukjes lees, dat het gedeelte van Essent KABEL gaat splitsen en ze de kosten daarvan gaan verhalen op de klanten van Essent, A 120 euro per jaar, gaan mijn haren wel te bergen rijzen...
Hoe halen ze het in hun hoofd,wij gaan dus betalen voor de energiekosten van het KABEL bedrijf, voor de verhuizing enz enz.
laat ze daar lekker zelf voor opdraaien.
Als ik zie wat die nieuwe netwerkkosten van gas en licht nu kosten per maand, is een enorme stijging met voor heen...zijn er nieuwe kabels en leidingen enz aangelegd?

En dan niet te spreken over dat belachelijke loon van de directeur, ja daar gaat het geld heen...

heb 850 euro per maand met 2 kleine kinderen, daarvan gaat inmiddels (HEB GEEN SCHULDEN) 650 euro al naar vaste lasten als energie,water, huur,ziekenfonds etc...
en dan straks NOG meer betalen...

Gast

Re: Essent nieuwe regel

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben gewoon BANG om stroom en gas te verbruiken. Moest vorig jaar 530 euro bijbetalen! Mijn voorschot nota ging met 40% omhoog, terwijl ik al JAREN hetzelfde verbruik heb gehad
Meten is weten
Als je met geknepen billen naast de brievenbus gaat zitten wachten schiet je niks op natuurlijk.
Je moet bewust met je energie omgaan; zoals je zelf al zegt die grote energieslurpers eruit gooien en je meterstanden bij houden.
Als dit stelselmatig in de gaten houd kom je niet voor verassingen te staan bij de jaarrekening.
Om je eigen problemen af te gaan schuiven op eventuele hoge beloningen van mensen die bij energiebedrijven werken is laf; heb dan de ballen om naar een ander te gaan al is het maar als een symbolisch gebaar!

Gesloten