LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starten met MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mrtelecom

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Gek he, student word eigenlijk niks gevraagd maar hij weet wel weer commentaar te geven op de genen die dat wel gevraagd word. In plaats van inhoudelijk commentaar te geven (iets wat hij continue van ons vraagt) hanteert hij weer zijn gouden stelregel: : "Een maatstaaf voor mij, een andere voor de rest".
En in die andere post gaf hij ook al geen antwoord. Typerend voor student: Gebakken lucht.

P.S. Je mag jezelf wel gewoon Ad noemen hoor, die alias is alang duidelijk.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Gek he, student word eigenlijk niks gevraagd maar hij weet wel weer commentaar te geven op de genen die dat wel gevraagd word.
De smiley stond er niet voor niets Rene.
In plaats van inhoudelijk commentaar te geven (iets wat hij continue van ons vraagt) hanteert hij weer zijn gouden stelregel: : "Een maatstaaf voor mij, een andere voor de rest".
En waar is precies jouw inhoudelijke reactie te vinden in dit bericht? Die is er niet... En zo kan ik nog een waslijst aan berichten van jouw hand quoten waarin geen enkele inhoud te vinden is. Het was een geintje Rene, trek je lange tenen eens in.
En in die andere post gaf hij ook al geen antwoord. Typerend voor student: Gebakken lucht.
En waar kan ik het antwoord vinden op mijn wedervraag? Ook die is er natuurlijk niet. Want stel je voor dat Rene eens zou moeten toegeven, dat bestaat natuurlijk niet. Wat dat betreft voldoe jij uitstekend aan je eigen typering.

Maar als je zo graag antwoord wilt: ja, ik luister naar mijn eigen advies, anders zat ik wellicht ook in het MLM wereldje. En ja, er luisteren veel mensen naar mij, getuige de emails e.d. die ik ontvang naar aanleiding van mijn berichten hier en mijn website. Mag ik nu jouw antwoord op mijn vraag ontvangen, oh grote heer?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Over het hoofd gezien:
P.S. Je mag jezelf wel gewoon Ad noemen hoor, die alias is alang duidelijk.
Ga je nu een ongefundeerde aanname doen? Rene toch. Wie is Ad?

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

Ad Snoeren natuurlijk, kijk maar eens bij zoeken :lol:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Ad Snoeren natuurlijk, kijk maar eens bij zoeken
Iemand die onder de Legio Lease topics post dus? En wat heb ik met hem te maken?!

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

Inhoudelijk antwoord?! Ik nodig hem uit voor een gesprek zodat hij in een gesprek van een uur al zijn vragen eerlijk beantwoord kan krijgen in plaats van anderhalf jaar lang verhalen aanhoren van mensen die geen enkel verstand van zaken hebben en een persoonlijk gesprek niet aandurven.
En waar kan ik het antwoord vinden op mijn wedervraag?
En die is lekker typerend voor je. Geen antwoord geven maar een wedervraag stellen en dan doen of ik degene ben die geen antwoord geeft.

Studentje toch, je word met de dag minder.
En nou niet zodirekt weer gaan stampvoeten zoals je normaal doet als ik je aanpak met je eigen technieken.

P.S. Ik antwoord in deze topic verder alleen maar op de topicstarter want anders werkt jouw techniek van zonder antwoorden geven toch een topic verzieken ook nog. En met jouw belazerij ga ik niet meewerken.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

@ Gast = MrTelecom:
Inhoudelijk antwoord?! Ik nodig hem uit voor een gesprek zodat hij in een gesprek van een uur al zijn vragen eerlijk beantwoord kan krijgen in plaats van anderhalf jaar lang verhalen aanhoren van mensen die geen enkel verstand van zaken hebben en een persoonlijk gesprek niet aandurven.
Yada yada yada, ik bedoelde in de post waar ik op reageerde slimmerik. Aan de topicstarter heb ik al geantwoord. Nou niet net gaan doen of je het niet begrijpt.
Quote: En waar kan ik het antwoord vinden op mijn wedervraag?

En die is lekker typerend voor je. Geen antwoord geven maar een wedervraag stellen en dan doen of ik degene ben die geen antwoord geeft.
Even voor de duidelijkheid hoor, waar heb ik geen antwoord op gegeven? Ik vroeg jou of jij het niet vreemd vindt dat iemand eerst het ene beweert, en dan vervolgens het andere doet. Daar heb jij niet op geantwoord.
P.S. Ik antwoord in deze topic verder alleen maar op de topicstarter want anders werkt jouw techniek van zonder antwoorden geven toch een topic verzieken ook nog. En met jouw belazerij ga ik niet meewerken.
Inmiddels is het toch iedereen wel al min of meer duidelijk denk ik, de integriteit is bij jou ver te zoeken. Je beschuldigt anderen van alles wat los en vast zit, gebeurt het tegendeel dan is Rene plots "niet in staat zich te verdedigen". Je roept dat ik hier al anderhalf jaar schrijf, maar wat doet meneer zelf? Meneer zit zelf al jaren alle internetfora in Nederland te vervuilen met z'n wervingscampagne. Moeten wij nu echt geloven dat jij in de tussentijd niet op dit forum bent geweest? Dat gaat er bij mij dus echt niet in.

Je beschuldigt mij en anderen van het niet geven van antwoorden, maar er staan de laatste dagen nog een flink aantal vragen aan jou open waar je weer op een gluiperige manier onderuit komt. Bij jou is het zo erg dat als een tegenstander zegt dat het gras groen is, jij het bij voorbaat al blauw gaat noemen.

Je beschuldigt mij en anderen ervan te slap te zijn om een presentatie van Euphony te bezoeken, terwijl ik jou al meermalen heb uitgelegd waarom ik dat niet doe. Want laten we eerlijk zijn, wat kunnen ze mij daar nu vertellen wat ik hier nog niet de revue heb zien passeren? Niks, noppes, nada. Hoe ingewikkeld kan MLM zijn dat je het niet op een forum in 3 zinnen uit kan leggen en er een persoonlijk gesprek nodig is? Hoeveel mensen trappen daar nou eigenlijk nog in?

Je beschuldigt mij en anderen ervan te gaan schelden e.d., maar wie begint er iedere keer weer? Mr. Rene Telecom. Dat je niet tegen kritiek kunt is jammer, maar de manier waarop je dat uit is ronduit bespottelijk.

@ Wankeh:

Ik zal je zeker niet aanraden met MLM te starten, maar het is en blijft uiteindelijk je eigen keus. Nogmaals, laat je niet gek maken door lui die je garanderen dat je dit of dat inkomen zult verdienen, probeer kritisch te blijven bij zowel voors als tegens, probeer door gladde praatjes heen te kijken en blijf weg bij mensen als MrTelecom. Er zijn zat integere mensen op dit forum te vinden, ook onder de voorstanders, aan hen heb je veel meer dan aan lui die de waarheid op zo'n slinkse wijze weten te verdraaien.

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

Wil je dat of wil je gewoon rijk worden? Aan jou de keus.
Als je ander mensen benadert voor je business, laat dan de woorden : snel rijk, weinig werken, iedereen wordt rijk e.d achterwege.
Vergis ik me nu of spreek je jezelf tegen in twee opeenvolgende zinnen?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Vergis ik me nu of spreek je jezelf tegen in twee opeenvolgende zinnen?
Je vergist je niet, dat was mij ook al opgevallen. Hier nog 1:
Als jij 10 jaar je oren sluit en gewoon werkt aan je doelstelling, zal je voor je 30ste binnen zijn.

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

Als jij 10 jaar je oren sluit en gewoon werkt aan je doelstelling, zal je voor je 30ste binnen zijn.
Dat kan je niet gelezen hebben. Met mlm worden immers geen gouden bergen beloofd.

mrtelecom

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Beste Wankeh

Een tip: Pas op voor student. Hij doet zich voor als heel erg openminded maar zodra jij besluit met MLM in zee te gaan laat hij zijn ware aard zien en gaat hij je proberen neer te zetten als een oplichter.
Ik heb inmiddels een klacht ingedient bij Trosradar wegens zijn lasterlijke uitlatingen jegens mijn persoon waar hij geen enkele bewijslast voor heeft (dat gaat ook moeilijk omdat er geen spatje waarheid in zit). Tot nu toe waren dit enkel uitlatingen maar nu gaat hij mij ook zwartmaken bij potentiele teamleden zoals jij en dat gaat me echt te ver. Als er ook maar een kern van waarheid inzat dan was het nog tot daar aan toe maar het is een grote leugen die voortkomt uit zijn eigen waanideeen.

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

Tot nu toe waren dit enkel uitlatingen maar nu gaat hij mij ook zwartmaken bij potentiele teamleden zoals jij en dat gaat me echt te ver. Als er ook maar een kern van waarheid inzat dan was het nog tot daar aan toe maar het is een grote leugen die voortkomt uit zijn eigen waanideeen.
Is dit een welgemeend advies of gewoon ordinaire zwartmakerij uit zelfbescherming? Laten we eens even wat zaken op een rijtje zetten.
Wat is het belang van student in deze of de topicstarter al dan niet mlm overweegt? nul komma nul. En van mrtelecom (en alle andere vers bloed-zoekende mlm-ers die plotseling opduiken)? Wel, letterlijk wordt de topicstarter al 'potentieel teamlid' genoemd. Men ruikt geld, want een nieuw slachtoffer doemt op. Trek je conclusie!
Wat houdt de waarschuwing nou eigenlijk in? Zodra de topicstarter voor mlm besluit, gaat student lelijk doen? Nou pas op hoor, laat je dat niet overkomen. Het eind van de wereld is nabij. Alleen, hoe weet mrtelecom dit? Waar is dit eerder gebeurd, of waar leidt hij het uit af? Zit het misschien soms anders in elkaar en is mrtelecom een beetje bang voor zijn winkeltje en is hij daarom niet helemaal te spreken over de opmerkingen t.a.v. de keerzijde van de medaille die hij zo graag verzwegen ziet?
We lezen verder; een klacht ingedient (ingediend bedoelt hij te zeggen neem ik aan) bij de forumredactie. Waarom is hij hier dan nog? Denkt de redactie misschien ook dat mrtelecom een beetje te hoog van de toren blaast? Het 'zieltjes winnen' voor zijn club is in ieder geval iets wat niet is toegestaan op dit forum, dat spreekt zijn rechtschapenheid in deze in ieder geval tegen.

Dan zal ik tot slot nog even de samenvatting van het gesprek van twee uur alvast geven in twee zinnen: ga aan de slag zoveel om mogelijk mensen te strikken zoals men nu jou probeert te strikken en het succes komt je tegemoet zoals dat nu de mensen toekomt waardoor je momenteel besprongen wordt. Het produkt dat op de markt gezet wordt speelt hierbij geen enkele rol maar is enkel het excuus voor de piramideconstructie. Dat is het concept van de hele mlm in een notedop. Trek je conclusies.

scooby doo

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door scooby doo »

Uit eigen ervaring raad ik aan er niet aan te beginnen. Wat er namelijk gebeurd is dat je al je vrienden, kennissen en collega's gaat "gebruiken" om je produkten te slijten. Over het algemeen zitten deze mensen niet op jouw produkten te wachten (in de winkel kun je ze ook kopen, vaak ban betere kwaliteit en met meer keuze vrijheden), maar uiteindelijk wordt er zoveel druk op je uitgeoefend (door iemand hoger in de keten die ook aan jouw verkopen verdient) dat je de produkten letterlijk door de strot gaat duwen van iedereen die je kent. Sommige organisaties hebben zelfs iets weg van een sekte (je wordt continu gebeld over wat je al verkocht heb, of je moeder al besloten hebt om ook mee te doen etc. etc.). MLM gaat er van uit dat je er beter van wordt, maar slechts enkele mensen staat dit concept op het lijf geschreven; 90% verlaat gedemotiveerd en vaak met financieele verliezen het speelveld (als je moeder, zus en vrienden net in die 90% zitten, willen ze JOU dus nooit meer terugzien want jij heb ze er er ook ingeluld). Oppassen dus.

scooby do

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door scooby do »

O, nog even iets. Ik woon nu in de V.S., Het land waarvan de MLM'ers allemaal zullen beweren dat MLM hier schering en inslag is. NIET DUS. Iedereen gaat gewoon lekker naar de winkel of shopt via het Internet, NIET via MLM. Als je rijk wilt worden, begin een franchise, gewoon een goed bedrijf of ga in onroerend goed.

Nogmaals, pas op, sommige organisaties en personen gebruiken alles om je erin te krijgen, omdat DIE personen zelf ook onder grote druk staan om hun netwerk te vergroten!!!

Wankeh
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2005 15:35

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Wankeh »

Ik heb inderdaad het idee gekregen dat een paar mensen hier vooral hun ding doen om mij bij hun team te krijgen, wat ik dus moeilijk als objectieve informatie kan zien..
Ik denk dat je gelijk heb scooby do, en ik weet dat producten door de strot van mensen duwen totaal niet bij me past. Ik had toen ik dit topic startte sowieso lang niet genoeg info om een beslissing te nemen, maar ik heb wat gegoogled en alle reacties gelezen en denk ik een aardig beeld van MLM gevormd.

Oh trouwens scooby do, kun je misschien contact met me opnemen, ik lees dat je in de VS woont en uh, zou daar ook graag wat over praten.. :)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Een tip: Pas op voor student. Hij doet zich voor als heel erg openminded maar zodra jij besluit met MLM in zee te gaan laat hij zijn ware aard zien en gaat hij je proberen neer te zetten als een oplichter.
Je begrijpt nog steeds een paar dingen niet helemaal he? Ten eerste ben ik zeker openminded; of je nou homo, hetero, bi, transsexueel of travestiet bent interesseert me geen bal. Wil je aan de drugs, prima, is jouw keuze. Wil je niet als kasplantje leven en daarom de keuze hebben om dan een eind aan je leven te laten maken, prima. Ik ben liberaal in hart en nieren, vrijheid = blijheid! Maar er is 1 ding waar ik tegen ben, en dat is dat jouw acties ten koste van iemand anders gaan. En dat is nou precies de reden waarom ik iets tegen MLM heb.

Ten tweede heb ik al diverse malen aangegeven dat ik anderen zeker geen keuze op ga leggen. Het blijft uiteindelijk de keus van die personen zelf. Ik wijs ze wel op valkuilen, onzin en negatieve kanten van MLM, absoluut! En zoals uit de praktijk regelmatig blijkt, niet voor niets.

Tenslotte is grofweg een tweedeling aan te brengen in de MLM'ers; de ene groep bestaat uit de lui die koste wat het kost succesvol willen worden, en dat willens en wetens, ondanks alle interne informatie die ze bezitten, willen bereiken over de rug van anderen. Deze groep gaat daarbij het verspreiden van leugens, onzin en dergelijken niet uit de weg.

De andere groep bestaat uit de mensen die uit wanhoop, werkloosheid, ambitie of wat dan ook aan MLM beginnen en/of erin worden gesleept door de eerste groep. Die laatste groep kan ik niet veel kwalijk nemen; een groot deel ervan komt er vanzelf wel achter hoe de MLM wereld in elkaar zit en maakt op dat moment een keuze: blijf ik er, willens en wetens, in en wil ik bij de eerste groep gaan behoren, of stap ik er uit en neem ik eventueel mijn verlies.

Nu mag je drie keer raden in welke groep ik jou indeel en in welke groep ik Wankeh zou indelen.
Ik heb inmiddels een klacht ingedient bij Trosradar wegens zijn lasterlijke uitlatingen jegens mijn persoon waar hij geen enkele bewijslast voor heeft (dat gaat ook moeilijk omdat er geen spatje waarheid in zit).
Nou nou, sidderend en bevend zit ik op mijn stoel. Ik geloof niet dat ik op 1 of andere manier meer lasterlijk ten opzichte van jou ben geweest als andersom. Toch ben ik wel nieuwsgierig welke uitspraken van mij dan zo ontzettend lasterlijk zijn geweest dat jij de moeite neemt om een klacht in te dienen. Niet dat ik in de veronderstelling ben dat het wat voorstelt hoor, ik doe hier over jou alleen uitspraken die ik afleidt uit hetgeen je zelf schrijft.
Tot nu toe waren dit enkel uitlatingen maar nu gaat hij mij ook zwartmaken bij potentiele teamleden zoals jij en dat gaat me echt te ver. Als er ook maar een kern van waarheid inzat dan was het nog tot daar aan toe maar het is een grote leugen die voortkomt uit zijn eigen waanideeen.
Kijk eens naar je eigen waanideeen man. Je beschuldigt mij ervan ene Ad te zijn, je beschuldigt anderen ervan onder meerdere namen te schrijven, je bent al zo paranoide dat je mensen die interesse tonen eerst moet bellen omdat het misschien wel zo'n enge tegenstander is. Je hele manier van communiceren zou iedereen al af moeten schrikken, het enige dat ik doe is mensen daarop wijzen.

Gast

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Gast »

Wankeh,

Of jij in een business stapt waarin je producten aan de man moet brengen, zul je zelf wel achter zo'n product moeten staan. Vreemde kruiden/enerigedrankjes, te dure telefoonmaatschappijen, te dure zeepproducten, nou ja, de via MLM aangeboden producten die ik ken zijn niet echt geweldig.

Hoe vreemder of duurder (in vergelijking met de drogist) je product is, des te moeilijker aan de man te brengen. Ben je een gladde verkoper, dan zal dit geen probleem voor je zijn, maar een werkelijk goed product zal vele malen beter verkopen. Tupperware is bv. al jaren een topper, lekker parties houden bij huisvrouwen. Of wees revolutionair: parties bij huismannen.

Stel jezelf eerst eens de vraag: hoe zou ik zelf, en met welk product, door een verkoper benaderd willen worden? mlm.pagina.nl is wel een goed begin, maar wees voorzichtig!

Alladin
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2005 14:00

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Alladin »

Beste Wankeh,

Starten met MLM is heel simpel je belt hun en je wordt uitgenodigd voor een presentatie.

Wellicht is dat de oorzaak van alle negativiteit rondon MLM, maar wat je moet bezitten om met MLM aan de slag te gaan is de wil om te werken.

MLM is een - loon naar werken - systeem.
Hoe harder je werkt hoe meer je verdient, simpel toch?

Ik denk dat de negatieve reacties afkomstig zijn van mensen die niet (echt) willen werken.
Ze zien de grote mogelijke bedragen, maar gaan er niet (echt) voor.
In de presentaties wordt onder andere verteld dat het mogelijk is om een inkomen van 6000 euro/maand verdient kan worden, maar er wordt óók verteld wanneer dat is....een aantal levels verder.

MLM is een methode waarvan je inzicht moet hebben in het systeem.

Je kan je bij mij aanmelden, zodat ik je verder wegwijs kan maken.
Laatst gewijzigd door Alladin op 31 jul 2005 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Alladin
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2005 14:00

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Alladin »

Beste mensen,

Mijn naam is Alwin Stanley Meyerhoven en ik heb een voorstel met betrekking tot het onderwerp 'Multi Level Marketing'.

Ik ben een startende ondernemer die na een, voor mij, grondige zoektocht besloten heb om met MLM als werkwijze aan de slag te gaan.

Ik ben met een project bezig welke ik aan wil gaan bieden aan minister de Geus.
Het project moet leiden naar een daling in de werkloosheidcijfers.
De doelgroep van het project zijn: reïntegratie kandidaten, uitkeringsgerechtenden, werknemers die op de lijst staan om ontslagen te worden of net ontslagen zijn of van mensen die een verandering in hun hedendaagse leven willen aanbrengen.

Hoe het project in zijn werk gaat wil ik graag aan jullie presenteren, jullie kunnen jullie aanmelden op www.yadeco.nl.

Het project heet: "YA!DECO Care(s)"

Geef bij aanmelding wel aan dat jouw interesse in dit project ligt, dit om eventuele misverstanden te voorkomen.

Mijn verzoek aan jullie is: zouden jullie, en met jullie bedoel ik zowel voor- als tegenstanders, mij willen helpen met dit project?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik denk dat de negatieve reacties afkomstig zijn van mensen die niet (echt) willen werken.
Ze zien de grote mogelijke bedragen, maar gaan er niet (echt) voor.
In de presentaties wordt onder andere verteld dat het mogelijk is om een inkomen van 6000 euro/maand verdient kan worden, maar er wordt óók verteld wanneer dat is....een aantal levels verder.
1) Ik ben kritisch, voor jouw mlm helden is dat gelijk negatief.
2) Hoeveel mensen bereiken die 6000 per maand? Hoeveel %?

Gesloten